![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dat volgens kwantitatief onderzoek de drie traditionele partijen het meest aan bod komen in de media, wil daarom niet zeggen dat het om propaganda gaat, want voor zover ik weet is het verboden om partijpolitieke propaganda te voeren op de staatszenders*. Van zodra je bevoegde ministers aan het woord laat (aangezien regeringsleden toch een mediafunctie vervullen van in een parlementair systeem), heb je praktisch altijd al iemand vast van één van 'de drie traditionele partijen'. Om die reden gaan eisen dat politici van andere partijen zendtijd krijgen lijkt mij nogal onnozel. * Ik voel dit al geciteerd worden met als commentaar "één is kweet ni hoe links maat!", maar neen, één is niet kweetnihoelinks. Sommige journalisten die er in dienst zijn, zijn gelukkiglijk nog iet of wat kritisch tov politici, en dat wordt al snel ervaren alsof een journalist van politieke strekking is (of dat nu rechts of links is, maar ik heb de indruk dat de rechterzijde vaak sneller op zijn tenen is getrapt dan de linkerzijde; of dat te maken heeft met de rationaliteit van hun standpunten laat ik in het midden ![]() Mooiste bewijs is wellicht dat zo goed als de hele Vlaamse rechterzijde vond dat Bracke een opportunistische communist was, tot hij zich op een dag bij de N-VA voegde. =)
le plat pays, qui est le mien... Laatst gewijzigd door Raph : 17 december 2010 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wilders houdt er haatdragende propaganda aan over. Ja, dat constateer ik. Wil ik daarom dat hij neergeschoten word? Nee, zoiets heeft geen plaats in een vrije samenleving (en dan nog). Dat Pim Fortuyn is vermoord etc daar heb ik weinig mee te maken (ben alweer de spreekbuis aan het worden van een ander), radicalisten en fundamentalisten bestaan helaas.
le plat pays, qui est le mien... Laatst gewijzigd door Raph : 17 december 2010 om 09:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Parlementslid
|
![]() Laten we niet vergeten dat radicale moslims haat verspreidden tegen joden, homo's, vrouwen en 'ongelovigen' voordat er ooit iemand van Wilders gehoord had.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Burger
|
![]() En dat praat niemand hier goed =)
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het enige wat wel persoonlijk was (maar dat zul je wel weten hoop ik), was dat ik verwees naar dat citaat van Riemen dat je hanteert als onderschrift. ALS dit haatpropaganda is (Wilders labelen als fascist), DAN draag je daartoe bij door dit onderschrift te hanteren. Maar bekijk het liever als een (onpersoonlijke) test-case. De hele discussie is trouwens meer filosofisch en theoretisch. Dat was toch duidelijk, dacht ik zo.
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Italiaanse politiek :
In het land der blinden is éénoog koning.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Maar after all... Kan je commentaar hebben op het zichzelf zijn? Dat lijkt me een taak voor pastoors en azijnpissers aller landen...
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 21 december 2010 om 13:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() dat is geen verklaring voor de prietpraat van de VRT
integendeel, in het binnenland heeft de VRT daar weinig problemen mee Laatst gewijzigd door born2bewild : 24 december 2010 om 09:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar Wilders verspreid ook haat, zit dus op hetzelfde niveau. Verschil is dat maar weinig regeringen in het Westen afhankelijk zijn van de steun van radikale moslims...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ergens vind ik Berlusconi (de naam past trouwens bij de man, hij heeft heel veel weg van het dolkomische personage Napalini in de film "the great dictator" van Charlie Chaplin, een persiflage op Mussolini maar het kon evengoed een persiflage op Berlusconi zijn...) wel nog sympathiek. Liever Berlusconi dan geniepige huichelaars als Sarkozy, Rutte, Barosso of Cameron, die in achterkamertjes met hun zionistische geldschieters overleggen... . Betreffende Berlusconi weet je wat je aan hem hebt: veel theater, veel show, veel glamour, en niet altijd even correct bestuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Je hebt gelijk. " I make you an offer you can not refuse "
Laatst gewijzigd door den dinges : 25 december 2010 om 12:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eerst laat " men " de situatie op straat met opzet onverdraaglijk worden, en dan stelt " men " allerlei fascistische en vrijheidsberovende maatregels voor om daar een eind aan te maken...In België is dat niet anders. Met wie zijn kloten is " men " hier aan het spelen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() En als die viespeuk van een Di Rupo verschijnt, wat voel je dan ? Die strandjanet met zijn noeud papillon ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() jongens stop toch toch met dat gebash van berlusconi en veeg eerst voor eigen deur waar een gangster eerste minister geweest is ,10 jaar geleden geen frank ,alleen schuld ,hij moest geld lenen (stelen)van een partijgenoot en nu schatrijk dat vinden julie normaal, berlusconi is in de prive rijk geworden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Burger
|
![]() Er zijn een aantal reden dat Berlusconi aan de macht blijft. Ten eerste zijn er heel wat Italianen die zich toch met hem kunnen identificeren. Als je bijvoorbeeld naar Annozero kijkt, zie al gauw dat het publiek enkel uit schreeuwende gekken bestaat die of 100% voor of 100% tegen Silvio zijn. het gaat niet mer om de inhoud, loute rom de man zelf. Ten tweede is Berlusconi een goed geoliede mediamachine die toch over aardig wat retorisch talent beschikt. Ten derde kan links noch rechts een alternatief bieden. Prodi en Veltroni verkeken hun kans, terwijl op rechts het alternatief bestaat uit de oud-voorzitter van de vroegere partij van Mussolini aanhangers. Het is dus kiezen tussen de cholera en de pest voor Italië en zij volgen dus het oude adagio "Better the evil you know...".
|
![]() |
![]() |