![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yep.
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af waarom bepaalde leden nog steeds aangehouden blijven. Wat is er nou verkeerd aan sharia prediken op het ansaar mudjahideen forum? Nou ja, het klootjesvolk zit liever achter onschuldigen die de ballen bezitten om hun mening openbaar te verkondigen. Niet dat ik achter hun ideeën sta. Waar ik me meer zorgen om maak is het feit dat moslims over de hele wereld hen steunen. Ook bekenden zoals Anwar Al awlaki, Abdeljabbar Van de Ven, Choedari, Omar Bakri. Net gehoord van een goede vriendin van de vrouw van Abu Imraan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Burger
|
![]() lol
![]() |
#64 |
Burger
|
![]() Digitaal wel, maar via de gewone kabel toch niet? Allez, ik toch niet (en ik woon in Brussel).
En aangezien velen hier mensen van Noord-Afrikaanse of Midden-Oosterse afkomst als ongeletterde marginalen afdoen, zullen die wel te achterlijk zijn om digitale televisie aan te schaffen zeker? (sic)
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Burger
|
![]() Ik zou bijna gaan denken dat je het meent.
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Wel eens bij Turken of Marokkanen binnen geweest?
Ik wel, al dertig jaar lang (al gebiedt de eerlijkheid me te zeggen dat dat sedert enkele jaren op een beduidend lager pitje staat). In de jaren '80 waren er nog geen schotels, maar toen lagen er bij de Turken en Marokkanen waarbij ik over de vloer kwam, altijd enorme stapels videobanden met films en programma's in hun eigen taal. Toen later de satellietontvangers hun intrede deden, werd er direct ingesteld op de heimweekanalen en niets anders. De Nederlandse tv heb ik daar nooit op zien staan, niet één keer. Nederlandse kranten of tijdschriften of literaire werken heb ik daar ook al niet kunnen ontwaren. Wél die in hun eigen taal, en dan nog niet eens literatuur, enkel de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Burger
|
![]() Absoluut, er zitten meerdere Turken en Marokkanen (en Algerijnen, Iraniërs, Indiërs, Qatarianen of whatever, ...) in mijn vriendenkring die samen met mij op een Nederlandstalige universiteit (of zelfs hogeschool) studeren. Heb jarenlang met verschillende Turken en Marokkanen het middelbaar onderwijs gevolgd ook, en die mensen konden gewoonweg Nederlands praten en wisten wat er in de actualiteit gebeurde. Kweet ni hoe raar, I know!
Ik heb meermaals op het punt gestaan om te vragen "mateken, ne viezen bruine gelijk gij hoort zich helemaal niet te integreren, spreek keer Arabisch en overval eens wat bomma's, dat is tenslotte wat wij Vlamingen van u verwachten!", maar ik kreeg het net niet over mijn lippen. En dan zou ik er ook van uit gaan dat ze niet te lui zijn om effectief iets te doen, hoe zot van mij. Want dat zit blijkbaar allemaal in hun genen, nietwaar? Ik zou zeggen: kom eens wat meer onder de mensen.
le plat pays, qui est le mien... Laatst gewijzigd door Raph : 18 december 2010 om 14:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Serieus, als ik daarop moet antwoorden moet ik al prentjes en smileys gaan gebruiken om er zeker van te zijn dat een intellectueel minder bedeelde Vlaming het effectief verstaat.
le plat pays, qui est le mien... Laatst gewijzigd door Raph : 18 december 2010 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarvan akte. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() denk je nu echt dat ik nog niet bij de buren heb binnengeweest
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik meen het, kom nekeer wat meer bij die allochtonen thuis. Op dit moment staat Kzoom op hier. Nederlandstalig weliswaar ![]() Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 18 december 2010 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Niemand belet u van te verhuizen als het arabisch/frans u tegensteekt. U hebt voor uw blok gekozen. Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 18 december 2010 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, heb je cava in huis ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Is dat de voorwaarde om bij een allochtoon thuis te komen? Een waal had zoiets niet gevraagd hoor ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |