Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2010, 18:12   #61
Sus Iratus
Banneling

Standaard recht is recht en krom is krom

Even het volgende over houri's en hoeren:

Citaat:
Het woord „houri is“ in verscheidene Europese talen binnengegaan (Frans - 1654, Engels – 1737) met een betekenis van een „voluptuous, mooie, verleidelijke vrouw“

(...)

„Houri als Whore“ misvatting

Het Engelse woord „whore" (Duits Hure, Deens hore, Zweeds hora, Nederlands hoer, Gotisch hors, Proto-Germaans *hōrōn) stammen van Indo-European werkwoord wortel *kā- „aan liefde“ (zo, was de originele betekenis „minnaar“) en is niet etymologically verwant met het Arabische niet-Indo-Europese woord „houri“

http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/...European_usage
Mijn etymologisch woordenboek van het Nederlands (papieren editie dus) zegt overigens hetzelfde. (uiteraard wel gesteld in correct Nederlands)

Dit gezegd hebbende, liggen het germaanse 'hoer' en arabische 'houri' qua betekenis natuurlijk wel in elkaars verlengde, ook al zijn die woorden uit twee totaal verschillende taalfamilies afkomstig.

Het is dan ook helemaal niet raar dat enerzijds een 'hoer', die immers betaald wordt voor het behagen van een man tijdens zijn aardse leven, en anderzijds een 'houri' die een man in het hiernamaals behaagt en een betaling is voor hetgeen die kerel tijdens zijn aardse bestaan heeft uitgevreten, met elkaar verward worden. Als dan ook nog eens de woordvormen en klanken een heel eind overeenkomen, krijgt men dus volkomen te begrijpen misvattingen.

Ons liefdevolle woord hoer heeft dus niks van doen met het arabische mooie ogen-woord.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 18:17   #62
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
fonetisch bestaat "hoeries" in het arabisch natuurlijk.
Mevrouw, hoerries bestaat helemaal niet in het Arabisch.

En
1) aarde is tapijt
2) aarde is door de bergen vastgehouden
3) anders valt men

Zijn drie zaken die in slechts in jouw hoofd circuleren.

Je mag altijd jouw mening zeggen, spammen en mijn geloof uitlachen, maar met deze mening en deze manier bewijs je nog steeds niet dat het niet geloven in hiernamaals beter is.

Laatst gewijzigd door porpo : 20 december 2010 om 18:18.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 18:25   #63
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
1) aarde is tapijt
2) aarde is door de bergen vastgehouden
3) anders valt men

Zijn drie zaken die in slechts in jouw hoofd circuleren.
nu dacht ik dat JIJ me dat vertel had....

of bedoelde je nu écht dat aarde enkel een amphitheater was?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 18:29   #64
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Even het volgende over houri's en hoeren:

Mijn etymologisch woordenboek van het Nederlands (papieren editie dus) zegt overigens hetzelfde. (uiteraard wel gesteld in correct Nederlands)

Dit gezegd hebbende, liggen het germaanse 'hoer' en arabische 'houri' qua betekenis natuurlijk wel in elkaars verlengde, ook al zijn die woorden uit twee totaal verschillende taalfamilies afkomstig.

Het is dan ook helemaal niet raar dat enerzijds een 'hoer', die immers betaald wordt voor het behagen van een man tijdens zijn aardse leven, en anderzijds een 'houri' die een man in het hiernamaals behaagt en een betaling is voor hetgeen die kerel tijdens zijn aardse bestaan heeft uitgevreten, met elkaar verward worden. Als dan ook nog eens de woordvormen en klanken een heel eind overeenkomen, krijgt men dus volkomen te begrijpen misvattingen.

Ons liefdevolle woord hoer heeft dus niks van doen met het arabische mooie ogen-woord.
ik vind het vééls te veel gelijkend om er geen verbindingen in te zien Sus. Zeker niet omdat beiden (hoeren en hoeries effektief voor hetzelfde gebruik dienen: copuleren).

Je moet ook moeite doen om te vinden dat MAFFIA uit het arabische stamt.
Maar ze (lees: antisemiet Lucas Catherine of Vereertbrugghen) geeft met ons belastingsgeld wèl boekskes uit waarin staat dat WIJ( germanen! foei!) onze cijfers van rechts naar links lezen (vijf en twintig = 25 - een engelsman doet gelukkig twenty-five, een fransman vingt-cinq, maar die verdommese vlaamse nazi's doen toch wel vijf-en-twintig zeker! ) DANKZIJ de ARABISCHE CIJFERS... ge moet er maar opkomen, vooral omdat het Indische Cijfers zijn.

Ik wil er nog voor tekenen dat de arabieren "onze" hoeren hebben gebruikt om "hun" witte druiven te bepalen (noteer dat ze géén klinkers hadden en die pas later hebben toegevoegd, dat het aramees het had over druiven (ook zonder klinkers) maar dat onze "hoeren" toch wel interessanter waren dan hun druiven.... hewel dan wil ik meegaan.

Maar net doen of beide woorden/begrippen/klankvormen niks met elkaar te maken hadden... sorry man! not my piss of keek.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 20 december 2010 om 18:31.
Oud 20 december 2010, 18:53   #65
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ze (lees: antisemiet Lucas Catherine of Vereertbrugghen) geeft met ons belastingsgeld wèl boekskes uit waarin staat dat WIJ( germanen! foei!) onze cijfers van rechts naar links lezen (vijf en twintig = 25 - een engelsman doet gelukkig twenty-five, een fransman vingt-cinq, maar die verdommese vlaamse nazi's doen toch wel vijf-en-twintig zeker! ) DANKZIJ de ARABISCHE CIJFERS... ge moet er maar opkomen, vooral omdat het Indische Cijfers zijn.
Je hebt zo een argument niet nodig, ook niet feit dat je bijvoorbeeld 5 van rechts naar links schrijft, dit soort argumenten zijn niet nodig want het is natuurlijk een historisch feit dat 1,2,3 .. (Noord-Afrika, Andalusië ..) en ۰ ۱ ۲ ۳ ٤ ٥ ٦ ٧ ۸ ۹ (midden-oosten) Arabische cijfers zijn.

१ २ ३ ४ ५ ६ ७ ८ ९ zijn Indische cijfers.

VIII IX .. duidelijk.

Dat is geschiedenis.

Citaat:
Maar net doen of beide woorden/begrippen/klankvormen niks met elkaar te maken hadden... sorry man! not my piss of keek.
Die hebben niets met elkaar te maken, en houri of hoerries of houris zijn woorden die in het Arabisch gewoonweg niet bestaan. Snap jij het nog steeds niet?
Oud 20 december 2010, 19:00   #66
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen spam en geen belediging aub.
Bezwaar, kritiek en argumenten? Hartelijk en hartelijk en nog hartelijk welkom.
over religies valt niet te argumenteren, niet over de katholieke, en ook niet over de islamitische. Dat zijn dingen die je of voorgekauwd doorslikt of verwerpt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 20 december 2010 om 19:00.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 19:04   #67
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt zo een argument niet nodig, ook niet feit dat je bijvoorbeeld 5 van rechts naar links schrijft, dit soort argumenten zijn niet nodig want het is natuurlijk een historisch feit dat 1,2,3 .. (Noord-Afrika, Andalusië ..) en ۰ ۱ ۲ ۳ ٤ ٥ ٦ ٧ ۸ ۹ (midden-oosten) Arabische cijfers zijn.

१ २ ३ ४ ५ ६ ७ ८ ९ zijn Indische cijfers.

VIII IX .. duidelijk.

Dat is geschiedenis.

Die hebben niets met elkaar te maken, en houri of hoerries of houris zijn woorden die in het Arabisch gewoonweg niet bestaan. Snap jij het nog steeds niet?
gut ! jij zit nog in het stadium waarbij je denkt het we het over arabische cijfers hebben?

ja kom propo! leer dan eerst je lessen historiek een beetje. Zover ga ik je nu écht niet verder informeren.

allah is groot en gij krijgt 72 hoeren man! wees gelukkig dat je aan de voet van een berg woont die je tapijt gaat tegenhouden van te beven.
Ben je aangeworven? goed zo! ik wens je werkgever héél veel succes.

Weet hij al dat je op wacht staat voor de hoeren?

je gaat nu op negeertoestand! blijkbaar heeft modderer quidam of zoiets het al nodig gevonden dat ik vier strafpunten kreeg dus nu mag je echt wel verder op je eentje voortdromen.

Je krijgt ginds ook jongelingen hoor! lees uw koran nog eens (dat heb je blijkbaar nog niet gedaan) en dan zie je het wel.

allez! dada hé!

Laatst gewijzigd door circe : 20 december 2010 om 19:05.
Oud 20 december 2010, 19:11   #68
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Beste circe,
Heb je een argument tegen de historische bronnen? Breng het voort dan. Als je wilt beweren dat Hitler geen nazist of geen Duitser was, dan mag het ook, de waarde van deze bewering wordt bepaald op basis van argumentatie.

Ik heb niet beweerd dat ik hoeren ga krijgen of dat er hoeren zijn in het hiernamaals, maar ik heb beweerd en op basis van bepaalde argumenten dat het geloof in hiernamaals beter is. Ga je niet akkoord? Argumentatie a.u.b !!
Oud 20 december 2010, 19:18   #69
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

@circe
Ik vond je informatie over onwetenschappelijke beweringen in de koran heel sterk.
Je hebt toch geen vier strafpunten opgelopen in deze draad, hoop ik?

Laatst gewijzigd door Piero : 20 december 2010 om 19:18.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 19:28   #70
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
@circe
Ik vond je informatie over onwetenschappelijke beweringen in de koran heel sterk.
Kan je de sterkste van die vermoedens aantonen en beargumenteren?
Oud 20 december 2010, 19:29   #71
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
ik vind het vééls te veel gelijkend om er geen verbindingen in te zien Sus. Zeker niet omdat beiden (hoeren en hoeries effektief voor hetzelfde gebruik dienen: copuleren).
Dat zei ik toch ook? Maar feit blijft dat die woorden uit twee totaal verschillende taalfamilies afkomstig zijn die (gelukkig maar) ook helemaal niks gemeen hebben met elkaar. (tenzij men aanhanger is van de zeer omstreden Nostratische theorie die stel dat voorgenoemd Nostratisch de voorloper zou zijn van zowat alle talen in Afrika, Azië en Europa)
Ik kom hier later in de post nog op terug.

Citaat:
Van alle germaanse talen zijn het alleen Nederlands, Duits, Deens en Fries (en het Noors ten dele) die zich bedienen van 'rechts naar links', maar dit terzijde.

Trouwens, waar halen de imbecielen Lucas Catherine of Vereertbrugghen die volstrekt onwetenschappelijke ideeën vandaan?
Is dat in hetzelfde kader geschiedvervalsing ten bate van de islam die ons al wilde doen geloven dat Nederland door vrijwel uitsluitend Marokkanen werd bevrijd van de nazi's?

Citaat:
Ik wil er nog voor tekenen dat de arabieren "onze" hoeren hebben gebruikt om "hun" witte druiven te bepalen (noteer dat ze géén klinkers hadden en die pas later hebben toegevoegd, dat het aramees het had over druiven (ook zonder klinkers) maar dat onze "hoeren" toch wel interessanter waren dan hun druiven.... hewel dan wil ik meegaan.
Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten. Ik heb eens een cursus historische taalkunde gevolgd op de universiteit -als bijvak weliswaar, maar toch- en ik kan u verzekeren dat het heel goed mogelijk is dat twee compleet verschillende talen onafhankelijk van elkaar een woord kunnen ontwikkelen dat zowel in vorm als betekenis grote overeenkomsten vertoont.

Wat wel kan natuurlijk zijn de volgende twee zaken.
Ten eerste ligt Iran cq Perzië naast Arabië. En in Iran werden en worden er Indo-Europese talen gesproken die uiteindelijk verwant zijn met ons germaans. Dus wellicht op die manier. Da's mogelijkheid 1.
De andere mogelijkheid is dat dat woord voor druiven al bestond in het arabisch, en dat de arabieren die handel dreven met o.a. Byzantium en Kiev daar met Krim-Gothen en Vikingen (Kiev is immers door germaanse vikingen gesticht) in contact zijn gekomen en hun op blonde godinnen lijkende vrouwen zo fijn vonden dat ze die stukken liever hadden dan een troske druiven.
Tel daarbij op dat beide taalfamilies een woord hadden dat op elkaar leek, en denk dan ook aan de mogelijke associatie van de lelieblanke huid van de germaanse vrouwen met het wit van de ogen/mooie ogen/bleke verschijning in de klassieke arabische betekenis.
Maar goed, dat is een theorietje dat ik even snel in elkaar heb geflanst zonder al teveel wetenschappelijke onderbouwing.

Wellicht kan een arabist als Hans Jansen hier uitsluitsel over geven.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 19:34   #72
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste circe,
Heb je een argument tegen de historische bronnen? Breng het voort dan. Als je wilt beweren dat Hitler geen nazist of geen Duitser was, dan mag het ook, de waarde van deze bewering wordt bepaald op basis van argumentatie.

Ik heb niet beweerd dat ik hoeren ga krijgen of dat er hoeren zijn in het hiernamaals, maar ik heb beweerd en op basis van bepaalde argumenten dat het geloof in hiernamaals beter is. Ga je niet akkoord? Argumentatie a.u.b !!
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=66

Citaat:
Oud 20 december 2010, 19:46   #73
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Even gekeken naar de nummering en schrijfwijze in het oude Sanskriet van ver voor Moh. Niet voor niets wordt gesproken over de Indo-Europese taalgroep.

Cardinals. Fourth column: Transliteration of the previous names. Fifth column: Comments.
० 0 शून्य śūnyá --
१ 1 एक éka --
२ 2 द्वि dvi --
३ 3 त्रि tr�* --
४ 4 चतुर् catúr Final "r" is sometimes changed into "s", "ś" or "ḥ" according to definite Sandhi or Combination rules
५ 5 पञ्चन् pañcan "Pañca" is the special form to be used in compounds (in short, "n" is dropped)
६ 6 षष् ṣáṣ "Ṣaṭ(ḍ)" is the special form to be used in compounds
७ 7 सप्तन् saptán "Sapta" is the special form to be used in compounds
८ 8 अष्टन् aṣṭan "Aṣṭa" is the special form to be used in compounds
९ 9 नवन् návan "Náva" is the special form to be used in compounds
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 19:47   #74
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
@circe
Je hebt toch geen vier strafpunten opgelopen in deze draad, hoop ik?
tuurlijk! ik zal je de post via pm laten toekomen

Oud 20 december 2010, 19:52   #75
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Even gekeken naar de nummering en schrijfwijze in het oude Sanskriet van ver voor Moh. Niet voor niets wordt gesproken over de Indo-Europese taalgroep.

Cardinals. Fourth column: Transliteration of the previous names. Fifth column: Comments.
० 0 शून्य śūnyá --
१ 1 एक éka --
२ 2 द्वि dvi --
३ 3 त्रि tr�* --
४ 4 चतुर् catúr Final "r" is sometimes changed into "s", "ś" or "ḥ" according to definite Sandhi or Combination rules
५ 5 पञ्चन् pañcan "Pañca" is the special form to be used in compounds (in short, "n" is dropped)
६ 6 षष् ṣáṣ "Ṣaṭ(ḍ)" is the special form to be used in compounds
७ 7 सप्तन् saptán "Sapta" is the special form to be used in compounds
८ 8 अष्टन् aṣṭan "Aṣṭa" is the special form to be used in compounds
९ 9 नवन् návan "Náva" is the special form to be used in compounds
Als je het verschil niet ziet dan hebt u het probleem dan nog erger is dat het probleem bij degenen die 6 met 9 verwarren.
Oud 20 december 2010, 19:54   #76
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tuurlijk! ik zal je de post via pm laten toekomen
Kopiëren en plakken is te simpel, beargumenteren en verdedigen is een ander verhaal.

Hier een cadeautje voor u:
Dr. Maurice Bucaille's Book: " The Bible, The Qur'an and Science "
Oud 20 december 2010, 20:09   #77
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je het verschil niet ziet dan hebt u het probleem dan nog erger is dat het probleem bij degenen die 6 met 9 verwarren.
Uw probleem is dat U een sprookjesboekje neemt als een handleiding om te leven.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 20:18   #78
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
alle religieuze extremisten doen dat (ongeacht welke religie) en dat is bij islamieten dus niet anders.

Citaat:
Oud 20 december 2010, 20:34   #79
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het boek is voor mij een leidraad voor de mensheid, er zit van alles in: wijsheid, logica, leefregels, gedragsregels, wetenschappelijke data, spirituele bron, antwoorden op mijn vragen en nog meer.

Dat is geen probleem, maar oplossing.

Heb je iets beter?

Laatst gewijzigd door porpo : 20 december 2010 om 20:35.
Oud 20 december 2010, 20:36   #80
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik heb uw reactie wel gelezen, beste Zipper.
U mag dat van mijn part gerust geloven, maar dat is niet de manier hoe ik de islam volg en/of begrijp.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be