Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2011, 17:18   #61
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Bij extreme sporten heeft men de kans ernstige letsels op te lopen. Verbieden maar die handel, of uitsluiten van de sociale zekerheid, want men heeft het 'niet nodig'. Ook bij autorijden is dit het geval, men kan namelijk op voorhand weten dat het verkeer gevaarlijk zal zijn. Hetzelfde met overdadig consumeren van processed food: het bevat teveel zout en dat leidt gemakkelijk tot grote kosten ... en het is 'niet nodig'!

Laten we ineens gewoon stoppen met werken. Daar gaat men ook stilletjes dood van.

Ofwel is er een sociale zekerheid, ofwel is die er helemaal niet. Iets tussenin - ik wel, jij niet - getuigd van extreem egoïsme.
Extreme sporten hebben een (extreme) aparte verzekering.
De rest is onzin.
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2011, 17:19   #62
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Intussen bijna een maand gestopt.
De bicky's smaken me beter dan vroeger.
Ook weet ik nu hoe cava écht smaakt.
Heel soms wel nog zin, maar dat duurt nooit langer dan een paar minuten.
Het helpt natuurlijk om vrienden hebben die niet roken (of die eveneens gestopt zijn).
Afgezien van het gezondheidsvoordeel heeft het overigens een pak andere praktische voordelen: Nooit meer denken 'oei, heb ik nog genoeg saffen?', nooit meer midden in de nacht naar de nachtwinkel/tankstation rijden om saffen... en je houdt best wat geld extra over op het einde van de maand.
Had het beter 5 jaar geleden ofzo gedaan, maarja beter laat dan nooit.
Met al die uitgespaarde centen kan je nu voor het betere drinkwerk gaan.
Premier Cru's , +12 jaar oude drank , ...

Bicky's HEBBEN geen smaak buiten toegevoegd zout

Laatst gewijzigd door Caligula : 3 januari 2011 om 17:20.
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2011, 17:43   #63
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
Met al die uitgespaarde centen kan je nu voor het betere drinkwerk gaan.
Premier Cru's , +12 jaar oude drank , ...
Hmmm, 't is ook niet de bedoeling dat ik nu een drankorgel wordt.

Citaat:
Bicky's HEBBEN geen smaak buiten toegevoegd zout
Niet waar ik ga.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2011, 17:46   #64
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat wist ik niet.

Citaat:
De rest is onzin.
Dat dan weer wel. Het is mogelijk de enige remedie tegen nog meer onzin van het type waar ik op reageerde.
Oud 3 januari 2011, 17:47   #65
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie het verband niet.
Ofwel is roken de oorzaak , ofwel het beroep.
Ik beweer toch ook niet dat rood = peper?
Hoe denkt ge dat uit te maken ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2011, 17:59   #66
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
jups.
ik ken mensen die wel een flés cola per dag drinken.
een hele fles eh.

uitsluiten die handel.

En zo van die onnozelaars die erin slagen om diabetes type 2 te krijgen. Goed nagaan of ze er niet zelf aan kunnen doen (beetje te weinig bewogen? Beetje teveel frietjes of cola?), en als dat zo is gewoon laten rotten.
Stel dat je moeder het krijgt, ga je die dan ook "laten rotten"?

Laatst gewijzigd door Pølle : 3 januari 2011 om 18:00.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2011, 18:06   #67
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nicotine hebben we niet nodig, nee, maar aspirine ook niet. Nicotine blijkt, naast de verslavende, ook wel positieve effecten te hebben. Vandaar dat men ook poogt de werkzame component te isoleren.

Welke positieve effecten? Wie poogt de werkzame component te isoleren?

Citaat:
Je hebt zelfs mensen die én roken, én drinken, én frieten eten, én dingen eten met kleurstoffen in, én deo gebruiken... Dat zijn gewoon wandelende bommen.
Wat is er mis met deo?

En als je die "én" in bovenstaande zin vervangt door "of" denk ik dat je zo ongeveer alle Vlamingen hebt ingesloten. Een beetje redelijk blijven he. Vele van die zaken hebben een verwaarloosbaar effect op de gezondheid voor zover men er niet mee overdrijft.
Oud 3 januari 2011, 18:10   #68
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

De eerste twee jaar waren bij mij het moeilijkste.

Ben ook gestopt. Als ik niet gedronken heb lukt het me zonder moeite, maar van die paar sigaretten per week moet ik ook nog af:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Iets nog geheel anders: ik ben enkele weken gestopt met roken, maar als ik wat gedronken heb vraag ik toch vaak nog enkele sigaretten. Ik zou ook daar nog graag van afraken. Vier �* vijf sigaretten per week (ik denk zelfs dat het minder is, en bovendien altijd in 't weekend (*)) is al beter dan vier �* vijf pakjes per week, maar toch. Ik heb er achteraf altijd spijt van. Op het moment zelf denk ik alleen dat het geen kwaad kan. (En dat denk ik volledig nuchter ook, aangezien de hoeveelheid sigaretten zo verwaarloosbaar is.) Maar toch.

Iemand tips om ook daar nog van af te raken? Bier en sigaretten gaat precies iets te goed samen.

(*) Ik bedoel dat ik niet elke avond een sigaret rook. Ik denk dat ik minder goed bezig zou zijn met stoppen indien die paar sigaretten ook nog eens verspreid over de hele week zitten. Tijdens de week heb ik niet de minste moeite om niet te roken.

Laatst gewijzigd door Pølle : 3 januari 2011 om 18:11.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2011, 18:20   #69
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ben ook gestopt. Als ik niet gedronken heb lukt het me zonder moeite, maar van die paar sigaretten per week moet ik ook nog af:
Ik herinner me pogingen in het verre verleden, pogingen om te stoppen met roken. En dat ging goed totdat ik vrijdagavond het cafè binnenstapte.

Wat kan ik zeggen tegen u, niet drinken?
Oud 3 januari 2011, 18:26   #70
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Ik drink elke dag.
Ik rook niet elke dag.

Misschien voorlopig gewoon niet drinken tot ik dronken ben, want ik heb het alleen dan voor.
Soit, toch nog vijf weken dat ik niet zat mag zijn.
Oud 4 januari 2011, 08:17   #71
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Intussen bijna een maand gestopt.
De bicky's smaken me beter dan vroeger.
Ook weet ik nu hoe cava écht smaakt.
Heel soms wel nog zin, maar dat duurt nooit langer dan een paar minuten.
Het helpt natuurlijk om vrienden hebben die niet roken (of die eveneens gestopt zijn).
Afgezien van het gezondheidsvoordeel heeft het overigens een pak andere praktische voordelen: Nooit meer denken 'oei, heb ik nog genoeg saffen?', nooit meer midden in de nacht naar de nachtwinkel/tankstation rijden om saffen... en je houdt best wat geld extra over op het einde van de maand.
Had het beter 5 jaar geleden ofzo gedaan, maarja beter laat dan nooit.
Inderdaad: volhouden !!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 08:20   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rokers moeten dan minder belastingen betalen want uitgesloten van de SZ?
Neen, ze 'moeten' solidair' blijven natuurlijk!
Noem hun solidariteit gerust een gezondheids-transfert, open en duidelijk, transparant als Spa Reine.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 4 januari 2011, 08:22   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jups.
ik ken mensen die wel een flés cola per dag drinken.
een hele fles eh.

uitsluiten die handel.

En zo van die onnozelaars die erin slagen om diabetes type 2 te krijgen. Goed nagaan of ze er niet zelf aan kunnen doen (beetje te weinig bewogen? Beetje teveel frietjes of cola?), en als dat zo is gewoon laten rotten.
Deze draad gaat over roken.
Wil a.u.b. een eigen draad opstarten over cola-drinkers; wil a.u.b. als je dat wenst, initiatieven nemen om onze politiekers ertoe te bewegen wetsvoorstellen in te dienen in de door jou gewenste richting;
wil a.u.b. proberen een draagvlak hiervoor te creëren bij de bevolking (zoals dit draagvlak blijkbaar wel bestaat bij anti-rook-initiatieven).

Oud 4 januari 2011, 08:24   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nicotine hebben we niet nodig, nee, maar aspirine ook niet. Nicotine blijkt, naast de verslavende, ook wel positieve effecten te hebben. Vandaar dat men ook poogt de werkzame component te isoleren.
De rest is natuurlijk brol.
Maar ik vrees dat er meerdere methoden zijn om brol in uw lijf te krijgen.

Cola is geen basisbehoefte. Frieten ook niet. Gezond eten, dat is een basisbehoefte. Wat is het verschil tussen iemand die teveel vet naar binnen speelt en zo zijn gezondheid in gevaar brengt, iemand die zo onnozel is om te dicht bij een autostrade te gaan wonen, en iemand die zo onnozel is om te roken? Wat met onnozelaars die ervoor kiezen om zelf niet te roken, maar wel bij een rokende partner te wonen?

Wat met iemand die z'n leven lang kankerverwekkende deo gebruikt heeft, en dan kanker krijgt? Dat is ook geen basisbehoefte eh?
Bewaarmiddelen en kleurstoffen zijn ook geen basisbehoefte, maar vaak wel rommel, en de consument speelt die allemaal gezapig naar binnen. Frietvet is niet bepaald een basisbehoefte. Er zijn betere manieren om genoeg vetstoffen binnen te krijgen.

Je hebt zelfs mensen die én roken, én drinken, én frieten eten, én dingen eten met kleurstoffen in, én deo gebruiken... Dat zijn gewoon wandelende bommen.

Ik zie niet goed het probleem met consequent zijn?
Wil a.u.b. een eigen draad opstarten over frieten, deo's ezn. ; wil a.u.b. als je dat wenst, initiatieven nemen om onze politiekers ertoe te bewegen wetsvoorstellen in te dienen in de door jou gewenste richting;
wil a.u.b. proberen een draagvlak hiervoor te creëren bij de bevolking (zoals dit draagvlak blijkbaar wel bestaat bij anti-rook-initiatieven).

Oud 4 januari 2011, 08:25   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Bij extreme sporten heeft men de kans ernstige letsels op te lopen. Verbieden maar die handel, of uitsluiten van de sociale zekerheid, want men heeft het 'niet nodig'. Ook bij autorijden is dit het geval, men kan namelijk op voorhand weten dat het verkeer gevaarlijk zal zijn. Hetzelfde met overdadig consumeren van processed food: het bevat teveel zout en dat leidt gemakkelijk tot grote kosten ... en het is 'niet nodig'!

Laten we ineens gewoon stoppen met werken. Daar gaat men ook stilletjes dood van.

Ofwel is er een sociale zekerheid, ofwel is die er helemaal niet. Iets tussenin - ik wel, jij niet - getuigd van extreem egoïsme.
Wil a.u.b. een eigen draad opstarten over extreme sporters of harde werkers; wil a.u.b. als je dat wenst, initiatieven nemen om onze politiekers ertoe te bewegen wetsvoorstellen in te dienen in de door jou gewenste richting;

post scrotum: bij iet of wat extreme sporten is een bijkomende verzekering verplicht.

Oud 4 januari 2011, 08:30   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik drink elke dag.
Ik rook niet elke dag.

Misschien voorlopig gewoon niet drinken tot ik dronken ben, want ik heb het alleen dan voor.
Soit, toch nog vijf weken dat ik niet zat mag zijn.
"Wie" beslist of jij rookt of niet ? Jijzelf of 'de drank' ?

Ik probeer maar te helpen om van het roken af te raken.
Ik besef ten volle dat dit absoluut heeel moeilijk is, en ik waardeer enorm al wie ook maar zelfs een poging doet; laat staan hoe ik waardeer als het iemand lukt om volledig te stoppen.

Oud 4 januari 2011, 09:31   #77
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rokers moeten dan minder belastingen betalen want uitgesloten van de SZ?
Dat kan toch gewoon niet. Stel dat die persoon dan een autoaccident krijgt... wat dan?
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 09:34   #78
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Voor mijn part wel.

Uw ongezond gedrag is niet de zaak van uw medemens. Uw ziekteverzekering moet dus ook worden stopgezet.

Meer centjes in de maand om sigaretten te kopen, maar een kanker of hartziekte is dus meteen ook uw ondergang....
Mensen die volledig gezond zijn in alle facetten van het leven...: they don't exist. Mensen die nooit sporten leven ook minder lang hé. Een keertje onveilig vrijen en HIV oplopen: wat nu? Frieten en junkfood eten → ook uitsluiten van de
ziekteverzekering mss?
Oud 4 januari 2011, 09:36   #79
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
De rest is onzin.
Vergeet niet dat rokers ook betalen via een systeem van taxen.
Oud 4 januari 2011, 09:37   #80
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Welke positieve effecten? Wie poogt de werkzame component te isoleren?
Alle drugs hebben een zeker positief gebruiksscenario.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be