![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Die nichemarkt voor kwaliteit bestaat nog steeds en die hebben het inderdaad moeilijk, maar als ze de moed hebben om door te bijten, zullen ze finaal de overwinnaars zijn. Trouwens de strategie van de Chinezen en andere goedkope landen is juist om met dumpingprijzen hier alles kapot te concurreren (zelfs als dat betekent met verlies te verkopen) om ons daarna geen alternatief meer te laten dan hun rotzooi te kopen.
Ik koop zelfs liever een 2de hands kwaliteitsproduct dan een nieuw goedkoop prul dat niet lang meegaat. Ik heb in het begin ook kogelgewrichten voor mijn Amerikaanse oldtimer gekocht van een grootverdeler in de VS. Prullen gemaakt in China. Waren ongeveer de helft goedkoper, maar ik had ze gekocht in de tijd dat China nog maar net op kwam en geen idee hoe een goede ball joint er moest uitzien. Resultaat : +- 5000 km later mocht ik heel mijn voorophanging eronder uit slepen en ze vervangen door MOOG joints. Deze zijn 2 keer zo duur, maar alleen al aan de buitenkant kunt ge zien dat het kwaliteit is. (ik heb de foto's om het aan te tonen) Deze zitten er ondertussen al 12000 km onder en nog geen spatje sleet... Alleen al aan de verloren uren die het gekost heeft om die goedkope prullen te vervangen...nee dank je. Gevolg die Amerikaanse groothandel, die verkoopt mij geen zak meer. Ik probeer te denken op langere termijn en dat is heden ten dage helemaal niet makkelijk. Ik heb het al eens eerder gezegd, de dag van vandaag denken de meeste directieleden maar maximum 1 jaar verder, tot aan de volgende bonus. Laatst gewijzigd door Yves38 : 27 december 2010 om 00:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waar ik woon, in Zwitserland, kopen mensen juist wel duurzame goederen. Maar hier kunnen ze het zich ook veroorloven. Een neveneffect hiervan is dat er ook nog best veel jobs in de industrie overblijven op die manier.
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 enerme werkloosheid hier 3 de staat moet veel meer werklozen onderhouden 4 kennis , ervaring , motivatie en invetiviteit gaat verloren in Eu 5 Onze jonge generatie denken dat Azië de oplossing is dat ze ginder maar werken en wij zullen hier allen op een bureau zitten , t' zal niet werken , want het is de ondergang van onze welvaart en de ondergang van de toekomst van onze kinderen . 6 ervaring gaat verloren , die ervaren meubelmaker wordt nu iemand die amper een kartonen doos kan open snijden met een stanlymes in Ikea . 7 Het bruto nationaal geluk gaat met rassenschrede achteruit , omdat mensen een saaie job doen en niet meer inventief bezig zijn . 8 het imense verschil tussen rijk en arm je creeerd een paar groepen - rijke industrielen - ingenieurs en technici - de stanlymes generatie - en werklozen en ik kan zo nog even doorgaan , Als je nu , EN op dit ogenblik een oplossinng hebt voor dit fenomeen dan ben ik niet negatief tegen deze evolutie , maar wat zien we nu , dat EU enorm verzwakt , en aan het slakkengangetje dat nu aan de gang is zal EU waarscheinlijk over 200 jaar die scheve sytuatie kunnen rechttrekken . De vraag is dan , wat heb ik en mijn kinderen daar aan ? Sorry maar ik wil niet zot worden in een klein kamertje achter mijn pc met facebook . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Dat deel van de economie zit hem ook in de mentaliteit van de mensen - consumenten .
Vele mensen kunnen niet zo goed hun weinige geld beheren , hoe kunnen ze aan meer komen . Ik heb in mijn huis en op Bureau een paar mooie kunstwerken staan , ( ieder zijn smaak natuurlijk ) vaak zeggen mensen whaaaaaw zo'n dure stukken , maar de mondjes waar die jaloerse uitspraken uit komen hebben niet één degelijk stuk , ze consumeren er zonder na te denken op los en hebben wel 100 prullen staan en de garage pruilt uit van de rommel die ze niet meer gebruiken . de 100 items die ze staan hebben voeren ze om de 6 maand naar het containerpark , en aan het eind van de rit hebben ze meer uitgegeven dan ik aan één kwaliteitswerk , en ze hebben uiteindelijk nog niets . |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ouderlingen tot hun 70 laten werken is beter, minder kans op pensioengeld. Zo lossen we de crisis op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
We zien dat geld onder andere terug komen door het toegenomen aantal Chinese toeristen in België, en de toename van de export van typische Belgische producten als chokolade... Citaat:
Alle landen in Europa hebben met concurrentie uit China te maken, en toch is de werkloosheid heel verschillend. In Zwitserland, met zijn dure lonen is de werkloosheid op dit moment 3,6%, en dat die zo extreem hoog staat is enkel maar omdat 't crisis is... Citaat:
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door MIS : 27 december 2010 om 18:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik begrijp niet wat ge bedoelt, want ik ben het hier 100% eens met Bebob... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wil zeggen dat je in je volwassen leven een 6-tal generaties "spul" hebt, wat toch wel redelijk is, niewaar ? Dat komt overeen met de verschillende fasen van je leven: beginnend werk, jong gezin, middelmatig gezin, gezin met "grote kinderen", jong senior, gepensioneerde, ouw peeke. Grosso modo. Elk komt overeen met een verschillende vorm van behoefte, met een verschillende "levensstijl", een verschillende koopkracht, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de staten en de politiek niet was tussengekomen, dan was dat, indien je hypothese juist is, nu gebeurd, he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Dat is het probleem inderdaad. Overigens, je hebt nog veel werk, men heeft je inmiddels gevraagd om de revolutie te willen opstarten, interesse ?
Laatst gewijzigd door MIS : 28 december 2010 om 09:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |