![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Omdat , het verbeteren van jouw individuele woning , niet moet gedragen worden door de overheid of meer bepaald door de belasting betaler .
De overheid heeft een prachtig middel om bepaalde werken of materialen te stimuleren . Dat men gewoon de BTW op isolatie materiaal velaagd , of vrij van BTW op dat materiaal als het door een vakman laat plaatsen . Waarom omdat er veel te veel fraude en ongelijkheid zit in subsides, en wat voor de ene een tegemoedkoming is is voor de andere een uitsluiting . Bovendien is de betutteling van subsides alweer een creator van een ambtenaar meer om die controles te doen . en bij menselijk controles blijkt het in België nogal eens fout te lopen . de ene wordt geholpen in zijn dossier en de andere tegengewerkt . 1 Maatregelen mogen geen nattevingerwerk zijn . 2de contradics - vereenvoudiging van bouwaanvragen , en bij een subside moet je bij wijze van spreken je sleutel van je huis af geven om alles te controleren inclus je maat van je schoenen opgeven . Gelul . en de overheid wat ze aan de ene kant geeft , pakt ze aan de andere kant terug . als je alles conform gemaakt hebt , wie zegt niet dat je woning meer waar is en dat resulteerd in belasting op onroerend goed . Individuele vrijheid . |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval, ik zie geen "fraude, ongelijkheid..." in de subsidies. Iedereen kan de voorwaarden lezen en die lijken me heel helder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Menuiserite is goedkoop, zeer duurzaam en heeft zijn kwaliteiten met alle glans keer op keer bewezen. Daar valt niks meer tegen in te brengen.
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zou als zijnde expert beschaamd zijn dat niet te weten. ![]() Citaat:
Zegt bv de term "luchtvochtigheid" u wel iets? Zegt de term "capillariteit" u wel iets? Ik zal u anders eens een beetje op weg helpen. Eisen gesteld aan het onderdak zijn; -Vochtbestendig -Vorstbestendig -Liefst onontvlambaar.......onthou dat hé -Dampdoorlatend van het materiaal zelf of de naden. -Duurzaamheid De functies; -de regendichtheid van het dak tijdelijk verzekeren en het water afvoeren naar de goot. (niet de velux) -bij de bouw van het dak in afwachting van de plaatsing van de pannen en de afwerking -bij een eventuele breuk of wegwaaien van een pan of meerdere -bij uitzonderlijke weersomstandigheden, zoals hevige slagregen en stormwind met als gevolg water infiltraties (in uw geval aan uw velux alvast en waarschijnlijk aan uw hoeken) -bij fijne jachtsneeuw onder de windbelasting -de stormvastheid van een dak bevorderen -de stofdichtheid van het dak verbeteren -de dakisolatie verbeteren en in stand te houden - het afdruppelen van het condensatiewater voorkomen of beperken. Komt niet uit mijn duim gezogen hoor.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 30 december 2010 om 01:30. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is gewoon het ideaalst dat je gaat vinden voor zijn prijs...maar uiteindelijk doet iedereen wat hij zelf wil. Maar met menuiserite moet je een beetje kunnen omgaan. Daar wringt het schoentje allicht. Om maar iets te zeggen, alvorens je de platen er op legt moet je een beetje verspreid leggen zodat ze wat opwarmen van de zon. Dan zetten ze uit. Wanneer die dan goed geplaatst worden en het koelt af krimpen ze weer en heb je een superstrakke lijn. Je hebt ook geperste en dubbel geperste platen. Zie je...het begint allemaal al een beetje teveel te worden voor veel mensen.
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nee niet omdat het makkelijker is. Ik zal u op weg helpen. Het begint met een C en het eindigt met een R
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 30 december 2010 om 02:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uitvoerige testen aan de K.U. Leuven hebben aangetoond dat capillaire onderdakplaten zoals Menuiserite NT, producten zijn die in de praktijk, bij de constructie van geïsoleerde hellende daken bij woningen, geen aanleiding geven tot druppelvorming onderaan de platen als gevolg van condensatie, dit in tegenstelling met niet-capillaire onderdaken.
Dit is uitermate belangrijk om het nat worden van de isolatie als gevolg van afdruipend vocht te voorkomen. Hierbij speelt niet enkel de lage “mu”-waarde (waterdampdiffusieweerstandsgetal) een belangrijke rol maar vooral het vermogen van de plaat om water tijdelijk in de poriën op te slaan. Menuiserite platen zijn dunne, stijve doch buigsoepele vlakke vezelcement platen, vervaardigd op basis van een innig en homogeen mengsel van Portland cement, natuurlijke organische en synthetische vezels en geselecteerde minerale toeslagstoffen. De platen zijn dubbelgeperst of geperst. Allemaal goed gelezen nu? Allee tot hier een korte cursus onderdaken. Ergens anders zou je daar veel geld voor moeten betalen. De eigenschappen van de plaat zijn dampdoorlatend, onrotbaar en capillair. Dus oké, is het duidelijk?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 30 december 2010 om 02:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarmee zegt u slechts iets over de verhouding tussen prijs en materiaal. Niet echter over de waarde van menuiserite ten opzichte van een veel beter materiaal als Celit (dat inderdaad duurder is).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een berichtje van een tevreden klant waarschijnlijk; klussertjen Berichten: 172 Bericht De overlap is zeker in orde. Ik heb steeds rond de 15 cm gebruikt. Maar het is ook niet dat het lekt aan de overlappingen. Je ziet duidelijk dat het water door de platen dringt. Eerst beginnen de platen precies te zweten, en uiteindelijk beginnen de druppels te vallen. We praten niet over zeer grote hoeveelheden (her en der een druppel om de ( seconden), maar ik dacht dat een onderdak water moet tegenhouden? Of komt dit omdat er geen enkele pan momenteel opligt en de platen misschien bedoeld zijn om een kleine neerslaghoeveelheid op te vangen? Wanneer het bijvoorbeeld zachtjes regent komt er niks door, maar met de fellere regenbuien van de laatste dagen komt de regen gewoon door de platen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 30 december 2010 om 12:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 30 december 2010 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Poltici die verontwaardiging veinzen over de gang van zaken zouden beter eens beginnen met de schuldigen in eigen rangen aan te pakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast sluit menuiserite niet goed aan. Je kan de platen wel laten overlappen, maar een naadloos geheel wordt het nooit. Bij Celit wel. Door de tand en groef kan je al een onderdak vormen dat een geheel vormt, wat dan ook weer de isolatiewaarde ten goede komt. Ook hier scoort Celit beter dan menuiserite, ook al omdat Celit een zekere isolatiewaarde heeft en menuiserite niet (of dermate klein dat ze te verwaarlozen is). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
….om een «echt» onderdak te nemen, een onderdak in Menuiserite : 1. Menuiserite onderdakplaten zijn waterdicht en blijven dampdoorlatend. Dit komt door de capillaire functie van vezelcement, die niet aan kracht verliest door verloop van tijd. Er bestaat geen risico op de vervuiling van de proriën; 2. Menuiserite onderdakplaten zijn schimmel- en rotvrij; 3. Menuiserite onderdakplaten absorberen de dampproductie van de binnenruimte; 4. Een Menuiserite onderdakplaat is een zeer stevig onderdak: - De isolatie mag rechtsreeks op de Menuiserite platen bevestigd worden zonder risico dat het onderdak tegen de dakbedekking wordt geduwd. - Een stijf onderdak klappert niet door de wind. 5. Menuiserite onderdakplaten worden uit milieuvriendelijk materiaal vervaardigd; 6. De Menuiserite onderdakplaten zijn onontvlambaar (klasse A2-s2,d0 volgens N-13501-1). 7. Bovendien bieden Menuiserite onderdakplaten een meerwaarde voor uw huis op lange termijn, ze hebben immers dezelfde levensduur als uw dakbedekking. “ De keuze van een dakproduct is een kwestie van smaak… de keuze van het onderdak is een kwestie van kwaliteit” Trouwens je moet de harde 'dubbelgeperste" platen nemen voor een stijf dak. --------------------------------------------------------------------- De gebitumeerde houtvezelplaten van Celit worden bekomen door het persen van houtvezels onder hitte. Deze productiewijze zorgt niet alleen voor een goed en gemakkelijk toepasbaar, duurzaam en kwalitatief sterk bouwmateriaal, het voltrekt zich overigens op een milieuvriendelijke wijze! De houtvezelplaten worden uit uitgerafeld afvalhout geperst (afkomstig uit het dunnen van bossen en onbehandelde stamresten van zagerijen), gegarandeerd zonder bindmiddelen en de energie voor de productie wordt met waterkracht opgewekt. Het toevoegen van 12% bitumenemulsie maakt de platen vochtbestendig. ---------------------------------------------------------------------- Allee ik wil dus niet ambetant doen...maar je ziet toch wel zelf een aantal verschillen hé? Het verschil (in voordeel) zal hem wel in de meerprijs liggen natuurlijk. ![]()
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 30 december 2010 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vergelijking is niet eerlijk gebeurd, ook al omdat je verschillende soorten Celit hebt. En Celit is over het algemeen duurder dan menuisirite.
|
![]() |
![]() |