Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2004, 11:02   #61
Horace
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horace
Ik begrijp dat niet, die beschuldigingen van Vlaams Blok-sympathisanten naar de NV-A dat het postjesjagers zijn.
1) je hebt als politieke partij een programma en je wilt dit realiseren
2) je kan dit programma (of zoveel mogelijk ervan) maar realiseren als je in een van de parlementen zitting hebt. (Je hoeft daarvoor niet eens in de regering te zitten)
3) Zitting hebben in een parlement = een postje hebben
4) Hoe doe je dit : door verkozenen te hebben
5) En dan moet je zoeken naar de (in de gegeven omstandigheden) beste manier om daar te geraken.
6) De keuze van de NV-A was om een Kartel aan te gaan
7) Als ze hierdoor in het parlement geraken en kunnen aanvangen hun programma uit te voeren is hun doel bereikt.

* Postjesjagers zijn, volgens mij, eerder diegenen die, verkozen voor het parlement, niets uitvoeren (die bijvoorbeeld 0/10 (of in die buurt) krijgen op hun beoordeling van het door hen verrichtte werk). Daaruit blijkt dan meer dat zij er zitten voor het geld.
- Mocht blijken dat (bijvoorbeeld binnen een jaar) de verkozen NV-A'ers niets uitrichten in dat halfrond, dan zal met recht en rede worden verweten dat het postjesjagers waren.
- Uitkijken dus naar de beoordelingen.
Wanneer u het niet begrijpt van dat postjespakken, dan een klein woordje uitleg.
Terwijl het congres van de Nv-A bezig was, en zich uitsprak om alleen naar de verkiezing te gaan, was Bourgois bezig met de onderhandelen omdat hij wist niet aan de 5% kiesdrempel te komen.
Dus GEEN postjes dan voor Bourgois.
Daarom en alleen daarom heeft hij een kartel aangegaan.
Meer "respect" voor Groen!.
Hun congres zij NEEN, tegen een kartel. En ze gaan onafhankelijk naar de verkiezingen, ongeacht de verdeeltheid van Sommige POSTJESPAKKERS, zoals in Brussel!
Fernand, je leest dus duidelijk mijn tekst niet, hè, alleen de titel.
Herlees nrs. 4, 5 en 6 eens. Als je op de zaken die er staan antwoord kunnen we in debat gaan.
Horace is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 11:07   #62
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVG

Sorry je kan Dewever toch niet gaan vergelijken met een politicus!
Een politicus zoals jij die graag hebt niet nee ...

En jij weet wat ik graag heb? U kan geld verdienen met die "gave"!
NVG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 13:17   #63
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Bij mijn weten is De Wever politiek ook nog maagd. Op zijn ... ?
Zwak, Jantje, zééééér zwakjes...
De Wever doet nu reeds de volle drie jaar aan partijpolitiek, net als de hele N-VA trouwens. Een mandaat heeft hij nog nooit bekleed. Dewinter zit al meer dan een decennium in het parlement daarentegen.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 13:19   #64
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji
Goeie Filip ,zo als altij de winnaar van het debat ,mijn stem heb je alvast Filip .Die de wever seg ,me zijn 3 man en ne paardekop hahahaha
Na de verkiezingen mogen ze niet meer aan bod komen ....ze zijn te dom om zelfs dat niet te zien pfffff
Hopelijk hebt u de middelbare school nog niet afgemaakt, want anders zie ik uw toekomst zwart in.

Ik weet ook al weer waarom ik niet in het Blok zit als ik zo'n dingen lees. Of als ik een Blok-parlementariër glashard tegen me hoor liegen over hun stemgedrag in het parlement...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 14:53   #65
brusselaar
Vreemdeling

Standaard

Ik heb zelden zo'n verbale kloppartij gelezen tussen twee politici. Die twee zouden het inderdaad eens op TV moeten overdoen. Dat zou amusement geven van de bovenste plank.

En dan de foto's bij dat interview... Om schrik van te krijgen.
brusselaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 15:56   #66
ray
Partijlid

Standaard

mooi interview
ben verschoten van de wever
ray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 16:49   #67
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ray
mooi interview
ben verschoten van de wever
Ben je nu echt zo naïef om te geloven dat De Standaard een obejectieve weergave hebben neergeschreven van dat debat.
Het zou me zéér sterk verbazen dat Dewinter zich zo zou laten doen, volgens dat interview, door De wever.
Filip Dewinter kennende is hij een zeer bekwame communicator en spreker die zich door niemand de vloer laat kuizen en zeker niet door een persoon die zich nog moet bewijzen in de politiek en er totaal geen ervaring in heeft.
Laat dat debat ook eens plaatsvinden live op tv, dan zal je snel opmerken en moeten toegeven dat Dewinter zich verre van liet doen door een dewever. Dewinter laat zich trouwens nooit doen tijdens een politiek debat, door niemand niet, maar zoals steeds weer heeft de vierde macht van dit land z'n power gebruikt om er een enorme draai aan dat debat te geven in het nadeel -hoe kan het ook anders- van een Vlaams Blok-kopstuk.
En indien je eerlijk bent en dat interview in alle objectiviteit en onpartijtigheid hebt gelezen kan je niet anders dan toegeven dat Dewinter amper repliekantwoordJES zogezegd gaf en Dewever soms zelfs héle allinea's uitleg mocht geven....moet er nog zand zijn mensen?
Want mij maak je niet wijs dat Dewinter niet meer zei dan mini-antwoordjes van een halve zin...... denken die Standaardjournalisten nu echt dat we ondertussen het spreektechniek van Dewinter niet kennen?

Mja... echt objectief zo'n interview net voor de verkiezingen...
Oud 30 mei 2004, 17:04   #68
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door William
Ben je nu echt zo naïef om te geloven dat De Standaard een obejectieve weergave hebben neergeschreven van dat debat
kan u ons een objectief bewijs voorschotelen dat zwart op wit bewijst dat het interview gemanipulleerd is? ongestaafde insinuatie nr.1

Citaat:
Het zou me zéér sterk verbazen dat Dewinter zich zo zou laten doen
in het laatste debat dat ik aan de UA heb gezien heeft De Wever ook de vloer aangeveegd met de Winter. ongestaafde insinuatie nr.2

Citaat:
Filip Dewinter kennende is hij een zeer bekwame communicator en spreker die zich door niemand de vloer laat kuizen en zeker niet door een persoon die zich nog moet bewijzen in de politiek en er totaal geen ervaring in heeft.
De Winter mag dan al inderdaad retorisch erg sterk zijn, hij heeft buiten zijn vreemdelingenstandpunt niets te zeggen (als je wat naar debatten gaat merk je dat meteen). De Wever wil in tegenstelling tot de Winter inhoudelijk iets bijdragen, en hij laat zich niet leiden door linkse noch rechtse dogma's, zoals het zou moeten

Citaat:
Laat dat debat ook eens plaatsvinden live op tv, dan zal je snel opmerken en moeten toegeven dat Dewinter zich verre van liet doen door een dewever.:
wat heeft dat te maken met dit debat? ongestaafde insinuatie nr.3

Citaat:
maar zoals steeds weer heeft de vierde macht van dit land z'n power gebruikt om er een enorme draai aan dat debat te geven in het nadeel -hoe kan het ook anders- van een Vlaams Blok-kopstuk.
en zoals ik al had voorspeld heeft u zoveel keer beweerd dat het interview gemanipuleerd is, dat u het nu zelf gelooft en begint te verkondigen als waarheid. Ongestaafde insinuatie nr.4

Citaat:
Mja... echt objectief zo'n interview net voor de verkiezingen...
waarschijnlijk zei u het omgekeerde indien De Winter er goed uitkwam.

u illustreert perfect wat ik al geruime tijd aanklaag. Door systematisch te blijven herhalen dat alles wel gemanipuleerd zal zijn begin je het als een waarheid te verkondigen,echt frustrerend om dat te zien
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 17:08   #69
de pipo
Vreemdeling

de pipo's schermafbeelding

Standaard

Het is geweldig dat er eens goed de vloer wordt geveegd met Dewinter. Ik ben hoogenaamd geen NVA-er, maar ik moet zeggen dat Bart De Wever een zeer goeie debater is. Dat heb ik twee jaar geleden ook al eens gezien tijdens een live debat.

De VRT kan hier eens wat van opsteken. Ik vind het schandalig dat ze zo'n doorwinterde haai als Dewinter of Van Hecke tegenover enkele politieke nieuwkomers zetten voor een 'debat' en hun dan vrij al hun verwerpelijke praat laten verkopen. En nee, Het Standaard interview is zeker niet onpartijdig, maar dat is juist geweldig. Inhakken op het Blok is godverdomme een democratische plicht die veel journalisten blijkbaar vergeten zijn.
de pipo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 17:12   #70
ray
Partijlid

Standaard

William: gij insinueert dus dat dit interview vervormd is van wat er effectief zich heeft plaatsgevonden?

interviews die in de pers komen, worden op voorhand eerst nagelezen door de persoon of personen himself en daarna pas gepubliceerd.
Oud 30 mei 2004, 17:12   #71
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de pipo
Inhakken op het Blok is godverdomme een democratische plicht die veel journalisten blijkbaar vergeten zijn.
journalisten moeten objectief zijn, dat is hun democratische plicht. Als u zo'n dingen beweert zegt dat meer over uw democratisch gehalte dan dat van het Blok...
Oud 30 mei 2004, 17:22   #72
de pipo
Vreemdeling

de pipo's schermafbeelding

Standaard

OK, OK, maar ik ben het beu om die zijden handschoentjes aanpak alke avond op mijn scherm te zien rollen, want dat gaat ook niet werken.

Ik lees nu toevallig af en toe Le Soir, en in Wallonië schreeuwen ze moord en brand over de manier waarop het Blok hier in de kranten en op televisie vrij hun mening kunnen spuien (en er somsnog bijval voor krijgen ook) Als journalisten niet tegen het blok mogen schrijven, dat ze er dan gewoon niet over schrijven. Soms lijkt het wel of de verkiezeingen enkel gaan over hoeveel stemmen het Blok nu weer gaat winnen. Soit, ze hadden dat natuurlijk 10 jaar geleden moeten doen, maar net zoals het FN in Wallonië, het NPD in Duitsland of het Britse National Party zouden ze het Blok volgens mij beter vééééél minder aandacht geven.
de pipo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 18:04   #73
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Wanneer u het niet begrijpt van dat postjespakken, dan een klein woordje uitleg.
Terwijl het congres van de Nv-A bezig was, en zich uitsprak om alleen naar de verkiezing te gaan, was Bourgois bezig met de onderhandelen omdat hij wist niet aan de 5% kiesdrempel te komen.
Dus GEEN postjes dan voor Bourgois.
Daarom en alleen daarom heeft hij een kartel aangegaan.
Meer "respect" voor Groen!.
Hun congres zij NEEN, tegen een kartel. En ze gaan onafhankelijk naar de verkiezingen, ongeacht de verdeeltheid van Sommige POSTJESPAKKERS, zoals in Brussel!
gelul gelul gelul ...

als ik me net vergis heeft Karel Dillen tot zijn 70ste in het europees parlement massa's poen geraapt zonder er ook maar ene klop te doen.
en nu jullie weer.
Gelul; gelul, gelul, als ik mij niet vergis heeft Boer Swa alleen gezorgt dat de wet verandert is op de aanwezigheid in beide kamers. Ander hadden ze geen rotte bal subsidies. Dus den boer heeft voor de centen gezorgt en de meerdeheid gelverd omde dotatie van het Vlaams Blok te kunnen afnemen. Als ge spreekt over gelul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 18:17   #74
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Laat Dewinter eens in debat gaan op tv met diene pezewever ?
Dan zullen we zien ....ge gelooft die politiek gekleurde gazetjes toch niet die meer de allure van "Blik" hebben ?
Ik heb Dewever al eens tegen Dewinter op tv gezien ....hij ging af als ne gieter ,en nu is hij plots den debatter zeker ....kom nu !
Dewinter praat die zo onder tafel !
benji is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 18:39   #75
Seba
Europees Commissaris

Standaard

en merk hoe de Blokkers hier in paniek geraken omdat hun sturmführer er niet zo goed uitkomt. Neen, dan moet het interview wel gemanipuleerd zijn, waarschijnlijk onder invloed van Verofstadt. Meteen worden allerhande verwijzingen naar vroegere debatten vermeld, meteen wordt een live-debat geeist (en op het laatste dat ik zag was Bart duidelijk veel beter dan de Winter)Zielig...
Oud 30 mei 2004, 18:41   #76
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar

Zwak, Jantje, zééééér zwakjes...
De Wever doet nu reeds de volle drie jaar aan partijpolitiek, net als de hele N-VA trouwens. Een mandaat heeft hij nog nooit bekleed. Dewinter zit al meer dan een decennium in het parlement daarentegen.
En eerlijk gezegd....ik hoop voor onze democratie dat het nog lang mag duren eer Dewever een postje gaat bekleden. Die man heeft zo nu en dan van die instabiele, extreme neiginkjes die niet zo "normaal" te noemen zijn. Noem het opstoten van agressie, zowel verbaal als fysiek!
Oud 30 mei 2004, 18:48   #77
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
en merk hoe de Blokkers hier in paniek geraken omdat hun sturmführer er niet zo goed uitkomt. Neen, dan moet het interview wel gemanipuleerd zijn, waarschijnlijk onder invloed van Verofstadt. Meteen worden allerhande verwijzingen naar vroegere debatten vermeld, meteen wordt een live-debat geeist (en op het laatste dat ik zag was Bart duidelijk veel beter dan de Winter)Zielig...
Met al mijn sympathie voor Bart. Maar manipulatie door de pers is nu eenmaal een feit. In feite zouden de democraten in paniek moeten geraken doordat de pers zich zo gemakkelijk laat manipuleren.
PS Het is trouwens niet alleen het vb dat hieronder te lijden heeft. Ook de cdv.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 18:53   #78
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Ook de cdv.

? Die doen er anders wel alles aan om andere partijen in een slecht daglicht te stellen. Overigen moet CD&V zich niet zo in de underdogpositie stellen, zij hebben media-aandacht genoeg.
Oud 30 mei 2004, 19:01   #79
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Ook de cdv.

? Die doen er anders wel alles aan om andere partijen in een slecht daglicht te stellen. Overigen moet CD&V zich niet zo in de underdogpositie stellen, zij hebben media-aandacht genoeg.
Gedeeltelijk gelijk, en ze hebben nog voor een stuk hun eigen pers...
Maar dat neemt niet weg dat de vrt duidelijk de kaart groen/spa/vld trekt, en ook de cdv daar voor een stuk slachtoffer van is (welliswaar een stuk minder dan het vb).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 19:09   #80
ray
Partijlid

Standaard

Citaat:
nja, dat is nu eenmaal de taak vd oppositie eh, en vooral vlak voor de verkiezingen alhoewel ik vind dat de strijd al lang werd geleverd. Zo nu vlak voor de verkiezingen nog een charmeoffensief beginnen heeft toch geen enkel nut (wel ja, bij mij toch )
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be