![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is ook een verschil tussen Vlaamse brusselaars, en Vlamingen. Ik ging geregeld naar Leuven en zo, en ik werd daar een beetje als een soort "vreemdeling" bekeken soms. Eigenlijk heb ik heel weinig contact gehad met Walen, en de weinigen met wie ik in contact geweest ben, mensen van LLN en van Luik, inspireerden mij niet echt warme gevoelens jegens "les Flamands". Een paar jaar geleden nog een paar opmerkingen moeten horen van een prof uit LLN die mij "acceptabel" vond enkel en alleen omdat mijn vrouw een Francaise is, stel je voor. Hij zegde dat wel al lachende, maar het was duidelijk dat daar meer achter zat dan een mopke. Ik heb de politieke situatie wat gevolgd sinds 2007 en het is mij duidelijk geworden dat de twee gemeenschappen duidelijk niet veel met elkaar meer vandoen hebben. Ik spreek geen oordeel uit over wie de "goei" en wie de "slechten" zijn, maar ik denk dat het veel beter is dat elk zoveel mogelijk zijn eigen boontjes kan doppen. Dat wil niet noodzakelijk zeggen dat Belgie gesplitst moet worden in 2, 3, 4 of 25 staten, maar wel dat het Belgische Compromis afgedaan heeft en dat men dus moet vermijden dat voor belangrijke bestuurlijke beslissingen, daar nog zo een Compromis moet gevonden worden. In die discussie denk ik dat de Vlaams-nationalisten het bij het rechte eind hebben, in de zin dat ze een juiste oplossing die beter is *voor iedereen* aandragen. Ze zijn wel zo onnozel om dat voor te stellen als een Vlaamse eis, wat natuurlijk een rode lap voor een stier is aan de andere kant. De reden waarom ik niet meer overweeg nog naar Belgie te komen, is essentieel louter fiscaal.
![]() |
![]() |
#63 |
Vreemdeling
|
![]() Belgen zien al lang niet meer wat gelukzoekers hier zien... wie begrijpt. Van een mens kan men houden van een land niet als je daar geen voordeel uit haald
|
![]() |
![]() |