Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 23 januari 2011, 01:10   #61
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Toevallig is er een stuk van Vlaanderen waar je op Didier Reynders kan stemmen... in BHV. En blijkt daar dat Didier Reynders zich gematigder gaat opstellen, om zich zo ook 'te verantwoorden' bij de Vlaamse kiezer?

Nope. De communautaire oorlog wordt daar pas echt op de spits gedreven. Didier Reynders en het FDF hebben daar elke inwoner van Halle-Vilvoorde een (uiteraard ééntalig Franstalig) pamflet in de bus gedropt met de inmiddels bekende (althans in Vlaanderen) afsluiter:

"S'il y a une patrie �* donner aux francophones, s'il y a une patrie �* leur faire aimer, c'est une patrie francophone, une Belgique francophone."

En dat moet dan over heel Vlaanderen uitgebreid worden? Moeten we daar een meerwaarde in terugvinden? Nee dank je, die brug is alweer grondig verbrand.

Als jij op de MR wil stemmen, zeg hun dan dat ze in uw provincie een lijst moeten neerleggen. Ze zullen dat waarschijnlijk niet willen, maar uw grief is met hen, niet met ons.
Ik als Nederlandse liberaal (tussen VVD (te conservatief) en D'66 (te links) in, hoewel ik nog liever paars zou hebben dan huidige coalitie), betreur het dat de FDF een onderdeel is van de MR; hoewel ik het waarschijnlijk niet mag zeggen. Dat vond ik ook zo frappant aan vorige onderhandelingen met de MR en CD&V-NVA toe nog allebei erbij; de NVA zou een probleem, maar de FDF kan dan wel?
Als men al op Reynders zou kunnen stemmen, dan zou dat naar mijn mening enkel moeten kunnen na een fusie van de VLD en MR.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be