![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
schaf alle regeltjes af, en begin eens van nul te redeneren, en je gaat inderdaad al veel opportuniteiten ontdekken voor verbeteringen. |
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat over de vennootschapsbelastingen die de N-VA wil verlagen. |
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk een investering moet een bepaald rendement hebben. Lasten op investeringen heffen is het rendement doen zakken, is firma's minder rendabel malen, en zorgen dat ze minder reserves hebben om risico's op te vangen.. wat ik wel zou doen bij bedrijven is HYPES belasten. Vb in het geval van een hedgefund die bvb opties koopt en daar 200% winst op boekt, zou ik die superwinsten dubbeldik belasten... Dus alles dat excessief rendabel is in een economie, zeer lucratief is, of ongmeen veel inkomsten opbrengt, inderdaad gewoon keihard belasten. Zowel voor particulieren als bedrijven. Ik probeer eens 'ongewone winst' te definieren. Dat is bvb de winst die de banken kregen door CDO's te kopen, ze hadden dubbel rendement bvb dan bij gewone beleggingen;.. Stel als de beurs verdubbelt, heeft elk fonds 100% winst... dat is een ongewone winst. Dus je KOELT het klimaat af, en roomt inderdaad die winst af, zodat mensen niet teveel denken dat ze een jackpot aan het aanboren zijn.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 15 januari 2011 om 21:42. |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een bedrijf maakt produkten, en doet daarvoor kosten. Die kosten bestaan uit: - het produktiekapitaal - de grondstoffen - de arbeid. Bij die kosten komen nog eens de bedrijfsbelastingen. Een bedrijf genereert inkomsten door de verkoop van zijn produkten. Behalve als het bedrijf een monopolist is of een heel grote marktspeler, is de verkoopprijs van de produkten bepaald door de markt van die produkten. Veel kan een bedrijf dus niet veranderen aan de verkoopprijs. Een bedrijf is rendabel als de verkoopprijs van de produkten groter is dan de kost van het produktiekapitaal, de grondstoffen en de arbeid en de bedrijfsbelastingen. Het verschil tussen beide gaat naar investeringen voor de toekomst en naar winstname voor de eigenaars. Hoe groter het verschil tussen beide is, dus hoe rendabeler het bedrijf is, hoe meer "manoeuvreerruimte" het heeft. Natuurlijk enerzijds om de eigenaars van het bedrijf te vergoeden, maar ook vooral om te investeren in de toekomst, om betere produktiemethoden te gebruiken, om beter betaald en/of meer personeel te gebruiken. Dat is een zichzelf versterkend fenomeen: hoe meer marge een bedrijf heeft, hoe beter het zich op de toekomst kan voorbereiden, hoe efficienter het kan worden, en bijgevolg hoe meer marge het kan genereren, die dat nog vergroten. En natuurlijk hoe beter de eigenaars er van worden. Een rendabel bedrijf maakt niet alleen zijn eigenaars rijk, maar is ook genereus voor zijn (goede) werknemers, en maakt uiteindelijk betere en goedkopere produkten. De bedrijfsbelasting verkleint de marge, of kan ze zelfs negatief maken. Dat heeft net de omgekeerde effecten: men moet de tering naar de nering zetten, heeft weinig of geen middelen over om in de toekomst te investeren, men moet krap doen met de werknemers, en van de slag verliest men competitiviteit en maakt men uiteindelijk duurdere produkten. Zolang de bedrijfsbelasting een klein deeltje is van de marge, speelt dat niet veel. Maar als die bedrijfsbelasting een belangrijk deel van de marge betekent, is dat het verschil tussen een groeiend en succesvol bedrijf, en een bedrijf in toekomstige moeilijkheden. Je kan natuurlijk zeggen: jamaar de eigenaars van dat bedrijf moeten maar minder geld opnemen. Tja, de eigenaars van dat bedrijf doen dat om hun investering zien op te brengen. Als hun investering niet veel meer opbrengt dan een kasbon van de staat, dan gaan die dat op den duur verkiezen. Dat wil zeggen dat er geen bedrijf meer zal zijn, maar een sigarenroker die kasbons van de staat heeft gekocht. Of een bedrijf in een ander land heeft gekocht. Maw, een eigenaar van een bedrijf moet OOK op een behoorlijke manier vergoed worden opdat hij in de eerste plaats eigenaar van een bedrijf wil zijn. Als je sociale bijdragen toevoegt, of arbeid gaat belasten, dan krijg je indirect hetzelfde effect: de factor "arbeid" wordt dan duurder. Als je op de arbeidsmarkt een werker van een zekere kwaliteit wil krijgen, dan moet je daar de marktprijs voor betalen (het "gangbare loon" zeg maar). Daarbij komen dan de sociale lasten en inkomensbelastingen. Hoe groter die zijn, hoe dieper je als bedrijf in je zak moet schieten om die persoon hetzelfde netto loon kunnen te geven. Dat verhoogt het onderdeel "arbeid" van de produktiekost, en verkleint weerom de marge. Tenslotte: BTW. De produkt marktprijs is gegeven als functie van wat de KOPER wil betalen voor je produkt. Als de koper hetzelfde wil betalen, maar de BTW stijgt, dan is de verkoopprijs van het produkt in kwestie lager. Maw, de bedrijfsinkomsten van verkoop zakken dan. Weerom is de marge kleiner. Belastingen, van gelijk welke aard, verkleinen dus de marge (verschil tussen verkoopsinkomsten, en kosten) van een bedrijf, wat de toekomst van dat bedrijf compromitteert op lange termijn als dat een serieuze fractie is van de marge.
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch wel. Een eigenaar van een bedrijf wil een rentabiliteit die redelijk is van zijn investering. Die moet dus een zeker dividend kunnen opstrijken, anders was hij beter geen eigenaar van dat bedrijf, maar had, in de limiet, beter kasbons of studentenkoten gekocht als investering. Hij wil eigenlijk iets meer, want hij loopt een groter risico. En hij kan altijd in een buitenlands bedrijf gaan investeren ook. Een belasting van de winst maakt dus OOK dat je aan de marge knabbelt van een bedrijf.
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ANder geval als een bedrijf kiest om al zijn winsten in Dubai te parkeren en zo producten door te verkopen naar belgie waar het dan juist genoeg winst afklokt om zijn kosten te keren, kun je ook zonder winst en zonder belastingen zitten verkopen. Maar in feitte die twee modellen zijn uitzonderingen hoor. Een goed model is waar een bedrijf gewoon een gezonde winst kan opstapelen in Belgie, en voldoende buffer kan aanleggen voor als het slecht gaat. Die notoniele interest is bvb juist op het goeie moment gekomen, onze bedrijven waren anders veel fragieler geweest ! Maar jawel, bedrijfslasten verhogen de prijzen van producten. Het is een deel van de kostprijs. Het is vooral hier in het geval van bedrijven die met holdings en internationale zetels werke een deel van de fragiliteit van de bedrijven. Bovendien arti, winst zit opgestapeld in bedrijven. Dus het moment dat je de winst eruithaalt moet je belast worden, en wordt je ook belast. Het dividend, de interesten de huur van woning aan het bedrijven worden allemaal met verschillende tarieven belast. Dus als je bvb de belasting op bedrijven op 0.0euro zet, zul je als bedrijf veel meer winst parkeren in Belgie. Zal de cashflow geweldig toenemen in de bedrijven. Maar den moet je, als je de eigenaars van bedrijven wilt belasten, zorgen wanneer de winsten uitgekeerd worden aan privé personen, dit allemaal gewoon ind e personenbelasting terechtkomt... inderdaad
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 15 januari 2011 om 21:55. |
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn kennis van economie is niet echt schitterend dus het kan zijn dat ik verkeerd zit. |
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/attachment....1&d=1295098911 |
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar met een kantje-boordje winstgevend bedrijf is dat niet zo. Zoals ik zegde, WIL de eigenaar van een bedrijf een zekere winst zien vloeien, omdat hij die winst vergelijkt met opbrengsten van ANDERE vormen van belegging (zoals staatsbons, of beleggingen in het buitenland). Er MOET dus een zekere netto winst zijn voor de eigenaar, die hoger ligt (of toch zeker niet veel lager) dan wat hij zou kunnen bekomen met een andere belegging. Als je van die winst gaat afpietsen, dan gaat de eigenaar van het bedrijf een hogere bruto winst uitkering verlangen (of anders NIET in het bedrijf investeren). Wat dus wil zeggen dat hij eist dat er een grotere marge komt. Dat kan economisch mogelijk zijn (dan worden zijn produkten duurder, of zijn werknemers minder betaald), of onmogelijk, in welk geval hij het bedrijf beter sluit/doorverkoopt.
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat heeft perpetuum mobile met de hele zaak te maken? |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat een bedrijf enorm winstgevend hoeft te zijn. Bij belastingen op winst alleen bespaar je op andere belastingen. VB: Als je twee bedrijven hebt die 1OO OOO euro nettowinst hebben Dan zou bedijf A die niet investeert bij een belasting van 20% 20 000 euro moeten betalen. Bedrijf B die echter van de winst 50% geïnvesteerd in het bedrijf heeft zou maar 10 000 euro moeten betalen. Voor alle duidelijkheid, bij een belasting op winst bedoel ik de nettowinst die ze maken op producten. Vb: Zoals een fles cola 2 euro kost en 1 euro zuivere winst oplevert. |
|
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gewoon ABVV die denkt dat het model tot in de eeuwigheid zal meegaan.
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben niets met een vennootschap die 1Miljoeneuro opstapelt zelfs al is dat mijn bedrijf. Vanaf ik dat geld wil gebruiken voor mijn privéconsumptie betaal ik belastingen... |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik 100 000 Euro heb, wat ga ik daarmee doen ? In een bedrijf investeren ? In de staatschuld investeren ? In het buitenland investeren ? In immobilien investeren ? Om dat te weten, ga ik na wat ik kan bekomen voor mijn 100 000 Euro. Om in de staatschuld te investeren koop ik kasbons. Dat levert mij een paar % op, met redelijk grote zekerheid. Om in een bedrijf te investeren, wil ik weten hoeveel winst ik van dat bedrijf ga krijgen. HIER IS HET dat die belasting tussenkomt. Om in immobilien te investeren ga ik studentenkoten kopen en verhuren. Als je de winst te zwaar belast, dan gaan bedrijven dus oftewel VEEL MEER brutowinst MOETEN uitdelen om het voor mij aantrekkelijk te maken om mijn geld daarin te stoppen. Een bedrijf dat helemaal in zichzelf herinvesteert en groeit en zo, dat kan mij als eigenaar eigenlijk op zich niet veel interesseren, he. Zoals brother paul zegt, wat telt is wat ik ervan terugkrijg, en dat zal dus belast worden. Herinvesteren is allemaal mooi voor de toekomst van het bedrijf, maar dat interesseert mij niet als potentiele eigenaar. Maw, dat bedrijf dat 100 000 dividend uitkeert waar ik 20% op betaal, dat is voor mij als eigenaar interessanter dan dat bedrijf dat 50 000 dividend uitkeert waar ik 20% op betaal: in het eerste geval krijg ik 80 000 Euro terug op mijn investering, in het tweede geval slechts 40 000 Euro. Ik zal eerder aan dat bedrijf zeggen: kijk mannen, ge doet het zoals ge wilt, maar IK WIL 80 000 Euro zien in 't handje op 't einde van 't jaar. (ik ben de eigenaar, he...). Anders vind ik het niet interessant om in U te investeren, en verkoop ik de barrak of beter, zou ik ze nooit opgericht hebben. Of nog beter, sluit ik de doos in Belgie en ga ergens anders waar mijn geld meer opbrengt. Zonder die belasting kan dat bedrijf met een opbrengst van 100 000 Euro dus 80 000 Euro aan mij geven, en 20 000 Euro herinvesteren. Met die belasting komt dat bedrijf net krap toe om mij mijn 80 000 Euro te geven, en kan niet meer investeren OF ze moeten de prijs van hun produkten duurder maken, OF hun kosten drukken (lonen verlagen of zo). Een ander punt is ook dat de staat een zeker bedrag moet innen om haar begroting in orde te krijgen. Maw, de staat moet ZOWIESO 20 000 Euro ergens vandaan halen. Als de staat merkt dat de bedrijven veel herinvesteren om die belasting te verminderen, dan zal ze, als dat haar enige manier is om aan geld te geraken, de belastingsvoet moeten verhogen, om aan dezelfde som te geraken, he. En dat is het punt: een staat die geld nodig heeft en dat via belastingen gaat heffen, gaat dat altijd uit de economie, en dus uit de bevolking halen. De vorm van de belasting gaat een of ander aspect uit de economie penaliseren. Belastingen op loon penaliseren arbeid. Belastingen op winst penaliseren investering in (nieuwe) bedrijven. Belastingen op kapitaal penaliseren herinvesteringen. Al die dingen zijn met elkaar verbonden, vandaar dat het eigenlijk maar secundair is waar men het hardste penaliseert. De ganse economie betaalt er toch uiteindelijk de factuur voor. Maar belastingen zijn nodig om het staatsbudget in evenwicht te houden. Maw, we moeten goed nadenken over wat we doen met de staatsuitgaven, want ze zijn penaliserend. Ze moeten dus die penalisering tegengaan. De economische stimulering van staatsuitgaven moeten dus ongeveer de schade die ze aanrichten, compenseren. Uitgaven die dat niet doen, zullen ons allemaal wat armer maken. Niet erg, maar je moet het wel beseffen.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 januari 2011 om 07:33. |
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus een bedrijf moet RISICO's opvangen... personeel kan ziek worden, fabriek kan in pan vallen, etc Hoe meer risico's een business is, hoe meer winst je moet hebben. En daar zit de reden waarom je winst nodig hebt. Als een bedrijf morgen 1M euro investeert, kan het geld lenen aan de bank aan5% (risico premie van 2% bovenop de nationale bank!) en koop je een machine van 0.5M euro, richt je een lokaal in voor 0.3Meuro en nog wat reserve, en begin je aan een nieuwe cola. Die nieuwecola ben je niet zeker dat hij zal verkopen, maar met te proberen weet je het. Dus je investeert en de winst moet het project terug betalen. Meestal probeert men rendementen van 30-50% te halen. En inderdaad uw project terug te verdienen in 2-3jaar. Uw bank kan betaald worden, uw personeel kan betaald worden, alle problemen in het project kunnen opgevangen worden, en je kunt draaien. Het RISICO begrip is iets die vreemd is bij de overheid, natuurlijk daar moet je nooit rekening houden met risico's. |
|
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Arti, ik kan u nu zo intellectueel niet inschatten, maar ofwel gebaar jij u continu van de domme, ofwel ben jij wereldvreemd aan economie. Ik denk het laatste. Kijk Arti, ik kan u echt aanraden om eens een paar goeie boeken over economie te lezen, er bestaan er duizenden en ze zijn niet allemaal evengoed geschreven, maar er zijn toch een paar essentiele boeken dat je moet lezen hoor. Het gemakkelijkste is op de barrikaden te staan en zeggen dat er NIETS MOET VERANDEREN... dat is echt momenteel het gemakkelijkste... Een Obama komt met een programma CHANGE af, wel je moet er niet aan twijfelen wij moeten ook CHANGE doen... Ons model moet veranderen. Er zitten een paar serieuze fouten in. De vakbond denkt omdat ze kan pamfletjes maken (zonder berekening te moeten staven) dat ze de macht heeft om de publieke opinie te beïnvloeden Het is al een schande dat er aandacht aan besteed wordt, want zo'n pamfletjes kan ik ook maken... ze zijn gewoon niet ONDERSTEUND DOOR BEREKENINGEN EN SIMULATIES !
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 16 januari 2011 om 09:39. |
|
![]() |
![]() |
#79 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 16 januari 2011 om 09:44. |
||
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar jawel, dat verlaagt het rendement van de ondernemingen, dus dat zorgt dat je verplicht bent om de meer risicovolle projecten te doen en de weinig risico projecten doe je niet
|
![]() |