Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2011, 12:28   #61
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leuri Bekijk bericht
Leg me eens uit wat de n-va te winnen heeft met het verliezen van twee beloftevolle politieke krachten?
Of ze al dan niet beloftevol waren, doet er hier niet toe. Als ge iemand uit de partij wilt zetten, doe het dan met stijl. En niet op een half schurkachtige manier.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 12:36   #62
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Of ze al dan niet beloftevol waren, doet er hier niet toe. Als ge iemand uit de partij wilt zetten, doe het dan met stijl. En niet op een half schurkachtige manier.
Hoe ziet zo een stijl eruit?

Zoiets als de baas tegen zijn werknemer:

"Jef jong, ik weet niet wat ik zonder u moet aanvangen, maar vanaf maadag ga ik het proberen".

Laatst gewijzigd door guido 007 : 18 januari 2011 om 12:37.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 12:42   #63
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 13:12   #64
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Lees verder: http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...zigheid-2.aspx

Het wordt hoog tijd dat deze jongen volwassen wordt. Hij heeft alle kansen gekregen, kansen die iemand anders niet krijgt.
Dat hij van zijn eigen leven een warboel gemaakt heeft is zijn zorg. Hij heeft echter ook Het leven van Kim Geybels (politiek) verwoest.

En maar natrappen naar de N-VA.
Na het lezen van dat artikel vind ik ook dat zijn verhaal eentje met haren is, uw reactie sterkt dan weer het idee dat de nva ook niet proper is.
Met de behandeling van Geybels door de Nva, heeft hij volgens mij weinig te maken. Hij kan hoogstens voor een mogelijkheid gezorgd hebben om haar aan te pakken, de manier waarop Geybels is aangepakt wel degelijk de verantwoordelijkheid van de desbetreffende nv-a personen.

Laatst gewijzigd door the_dude : 18 januari 2011 om 13:15.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 13:40   #65
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben daar niet naar op zoek, ik dacht dat je dat al begrepen had.
Ik ken Bas meer dan 5 jaar, ik weet dus waarover ik spreek.
Zegt hij ook tegen jou dat hij jurist is?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 15:56   #66
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het spijt me. Volgens dat ik weet zijn die twee niet correct behandeld. Men heeft bij de NVA misbruik gemaakt wetende dat Geybels wat in paniek was om haar te dumpen. En men heeft in haar geval , laat het ons maar gerust zo formuleren, vuil spel gespeeld en haar koudweg 'geliquideerd'. Bij Luyten lag het wat anders: die wilde men al lang liever kwijt dan rijk. Eigenlijk wilde men in de NVA-top beiden liever kwijt dan rijk.
Insinuaties die u niet kan staven. Met andere woorden, je lult er maar op los

Citaat:
Bij Geybels ging het niet om drugs. Geybels heeft gewoon gedaan wat zij als arts en als mens dacht te moeten doen tegenover haar vriend. Er was echt geen reden om haar zo flagrant en hardvochtig de bons te geven. Daar komt bij dat Bart Dewever een zeer bedenkelijke rol hierin gespeeld heeft en de twee anderen aanwezige NVA-kornuiten maar evenzeer. Allles was al op voorhand bedisseld. Dewever en Co waren meer bekommerd om de goede naam van de partij dan om de waarheid.

Citaat:
Broeder Bracke insinueert constant vanalles en nog wat. De man is gewoon totaal onbetrouwbaar.

We kunnen dus besluiten dat er misschien wel een job voor u weggelegd is bij de Story, maar maar ook niet natuurlijk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 16:44   #67
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Hoe zit dat nu met "de Thailand connection?"
Oud 18 januari 2011, 18:18   #68
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Vindt u het normaal dat iemand zoals Geybels, senator van de NVA, nog half in paniek en vermoeid door een lange reis en heel die heisa, sito presto na haar landing op Zaventem, gesommeerd wordt om onmiddellijk te verschijnen op het hoofdkwartier van de NVA, en daar in het bijzijn van Dewever en zijn twee trawanten haar ontslagpapier onder de neus geduwd te krijgen?

Citaat:
Hebt u bewijzen dat Geybels drugs gebruikte? En als ze zo zwaar in de fout ging, hoe komt het dan dat ze haar gewone job kon blijven uitoefenen?

Citaat:
Broeder Bracke is de waterdrager van de NVA. Hij wordt op pad gestuurd om in de kranten en op TV ballonnetjes op te laten. Hij zegt dit, en dan weer eens dat. Niemand neemt die man toch nog ernstig.

Citaat:
We kunnen dus besluiten dat er misschien wel een job voor u weggelegd is bij de Story, maar maar ook niet natuurlijk.
Integendeel. We kunnen eerder besluiten dat u hemel en aarde tracht te verplaatsen om wat krom is -en zal blijven- recht te praten. Wat eigen is aan partijslaafjes en andere kortzichtige denkers.

Laatst gewijzigd door system : 18 januari 2011 om 18:28.
Oud 18 januari 2011, 18:30   #69
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Terwijl je naar kwaliteiten of verwezenlijkingen van Bas zoekt guido, heb ik hem toevallig weer op een leugentje betrapt: in HLN zegt hij jurist te zijn, terwijl hij bij mijn weten zijn rechtenstudies nooit heeft afgemaakt...
dat is dan 1 van die goede kwaliteiten als politicus
Oud 18 januari 2011, 20:48   #70
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Terwijl je naar kwaliteiten of verwezenlijkingen van Bas zoekt guido, heb ik hem toevallig weer op een leugentje betrapt: in HLN zegt hij jurist te zijn, terwijl hij bij mijn weten zijn rechtenstudies nooit heeft afgemaakt...
Hij kan het bij de SP.A dus nog tot minister schoppen
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 21:14   #71
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Hij kan het bij de SP.A dus nog tot minister schoppen
Ja, weet je ook ineens op welk niveau sommige n-va'ers zitten.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 21:46   #72
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees verder: http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...zigheid-2.aspx

Het wordt hoog tijd dat deze jongen volwassen wordt. Hij heeft alle kansen gekregen, kansen die iemand anders niet krijgt.
Dat hij van zijn eigen leven een warboel gemaakt heeft is zijn zorg. Hij heeft echter ook Het leven van Kim Geybels (politiek) verwoest.

En maar natrappen naar de N-VA.
De man was vier jaar lang jongerenvoorzitter. Ofwel spreekt hij de waarheid, en dan is het inderdaad erg, al verbaast het mij allemaal niets. Ofwel liegt hij, en dan zegt het ook veel over de Vlaamse politiek dat zo iemand zo lang jongerenvoorzitter kan zijn.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 21:47   #73
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De man was vier jaar lang jongerenvoorzitter. Ofwel spreekt hij de waarheid, en dan is het inderdaad erg, al verbaast het mij allemaal niets. Ofwel liegt hij, en dan zegt het ook veel over de Vlaamse politiek dat zo iemand zo lang jongerenvoorzitter kan zijn.
U laat de andere partij niet veel keus...
Oud 18 januari 2011, 22:40   #74
respublica
Minister

Standaard

System, zeg nu eens hoe je iemand "met stijl" uit een partij moet zetten???
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 22:56   #75
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij Geybels ging het niet om drugs. Geybels heeft gewoon gedaan wat zij als arts en als mens dacht te moeten doen tegenover haar vriend. Er was echt geen reden om haar zo flagrant en hardvochtig de bons te geven. Daar komt bij dat Bart Dewever een zeer bedenkelijke rol hierin gespeeld heeft en de twee anderen aanwezige NVA-kornuiten maar evenzeer. Allles was al op voorhand bedisseld. Dewever en Co waren meer bekommerd om de goede naam van de partij dan om de waarheid.
dank u voor uw zeer objectieve mening Feit is gewoon dat ge zevert omdat het over de NVA gaat; ik zag u niet zo tekeer gaan in vorige topics wanneer iemand uit een partij werd gezet (tenzij het een VBer was natuurlijk, dan zijt ge er ook als de kippen bij)... Maar soit, als ge u daardoor beter voelt, wie ben ik om u tegen te houden!

on topic: dat hij zijn boekske schrijft he. Dan hebben de belgicisten nog iets om in te kijken wanneer ze de familiejuwelen oppoetsen Iedereen wordt iets gegund!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 18 januari 2011 om 22:58.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 03:29   #76
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
dank u voor uw zeer objectieve mening Feit is gewoon dat ge zevert omdat het over de NVA gaat; ik zag u niet zo tekeer gaan in vorige topics wanneer iemand uit een partij werd gezet (tenzij het een VBer was natuurlijk, dan zijt ge er ook als de kippen bij)... !
Op het bericht dat vrijwel het volledige stadsbestuur van Scharreleroi (voornamelijk sossen) voor de rechtbank moet komen hoort men system natuurlijk niet.
Hoeveel van die gasten zijn uit de partij gezet?

Laatst gewijzigd door daiwa : 19 januari 2011 om 03:32.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 08:53   #77
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Dat vraag ik mij nu ook af.

Dedecker is zonder veel stijl uit VLD én N-VA gezet.
Coveliers eveneens op een vuile manier aan de deur gezet bij VLD.
Dito Bart Debie uit het Vlaams Belang.
Evenzo Aernoudt uit PP.

Geef mij één propere defenestratie, alstublieft?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 09:44   #78
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

[quote=system;5236813]
Citaat:

Vindt u het normaal dat iemand zoals Geybels, senator van de NVA, nog half in paniek en vermoeid door een lange reis en heel die heisa, sito presto na haar landing op Zaventem, gesommeerd wordt om onmiddellijk te verschijnen op het hoofdkwartier van de NVA, en daar in het bijzijn van Dewever en zijn twee trawanten haar ontslagpapier onder de neus geduwd te krijgen?

Hebt u bewijzen dat Geybels drugs gebruikte? En als ze zo zwaar in de fout ging, hoe komt het dan dat ze haar gewone job kon blijven uitoefenen?

Broeder Bracke is de waterdrager van de NVA. Hij wordt op pad gestuurd om in de kranten en op TV ballonnetjes op te laten. Hij zegt dit, en dan weer eens dat. Niemand neemt die man toch nog ernstig.

Integendeel. We kunnen eerder besluiten dat u hemel en aarde tracht te verplaatsen om wat krom is -en zal blijven- recht te praten. Wat eigen is aan partijslaafjes en andere kortzichtige denkers.
QED
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 09:48   #79
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Dat vraag ik mij nu ook af.
Dedecker is zonder veel stijl uit VLD én N-VA gezet.
Coveliers eveneens op een vuile manier aan de deur gezet bij VLD.
Dito Bart Debie uit het Vlaams Belang.
Evenzo Aernoudt uit PP.

Geef mij één propere defenestratie, alstublieft?

Wel, in het geval Geybels, had men minstens een afkoelingsperiode moeten inlassen. Men had de zaken zaken grondig moeten checken, de betrokkene na een goede nachtrust of na een paar dagen op het matje roepen op het hoofdkwartier van de partij en haar haar verhaal laten doen. En indien er dan bleek dat er nog steeds grondige redenen waren om haar te ontslaan, haar de bons geven. Dat is een correcte manier van handelen.

En dat is wat anders dan holderdeboldere iemand zijn ontslagpapieren onder zijn neus duwen op een ontluisterende manier, zoals dit gedaan werd door de NVA-troika met Bart Dewever op kop.

Laatst gewijzigd door system : 19 januari 2011 om 09:54.
Oud 19 januari 2011, 10:06   #80
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben daar niet naar op zoek, ik dacht dat je dat al begrepen had.
Ik ken Bas meer dan 5 jaar, ik weet dus waarover ik spreek.
Met andere woorden: hij kon het goed uitleggen en ik trapte daar met mijn beide voeten in.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be