![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Awel, die groep kwetsbare spelers, die moeten ze dan maar op een Idylisch Eiland plaatsen met alleen maar de gereedschappen die niet als wapen bruikbaar zijn.
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
en misschien, heel misschien komen we der
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
maar over wat heb je het nu? Over de lange termijn effecten van het geweld van WOII?
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Is er zo'n eiland?
![]() |
![]() |
#65 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() inderdaad, ik had in de openingspost beter moeten nuanceren. Ik sprak ergens wel over een groep van spelers, maar elders sprak ik van 'spelers'.
![]() |
#66 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() "Het is belangrijk om te waarschuwen voor het ongecontroleerd en langdurig spelen van gewelddadige videogames" (uit de openingspost)
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Haïti. Uitgezonderd een occationeel orkaantje of aardbevinkje, een natuurmaatschappij zonder weerga...
![]() |
#68 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() niet dus...
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deepeco, labiele personen geraken al verloren in romannetjes a l�* "Mijn geheim".
Als zulke personen Castle Wolfenstein spelen(uit eind 20ste eeuw), dan is er al kans dat ze de wereld gaan zien als vergeven van de Nazi Weerwolven.
![]() |
#70 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Iets is maar gezond zolang het met mate gebeurt hé. Als je van gamen een echte sport begint te maken, dan vraag je om problemen. Gameverslaafden bestaan, net zoals sportverslaafden en drugverslaafden. Maar zijn die uitwassen een reden om de massa's jongeren met de vinger te wijzen die zich graag ontspannen met een videogame, daar veel plezier aan beleven en meteen profiteren van al de positieve effecten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het geweld in de wereld wordt ondertussen in alle details tijdens het middagjournaal getoond. Geen fictie. En de betaalzenders, zoals prime, verkopen totaal inhoudloze gewelddadige films. Het is wel het volwassen publiek dat ervoor kiest. Neen, het zijn niet de geweldspelletjes die geweld stimuleren. Eerder het groepsgevoel binnen een sociale netwerksite, waar ontspoorden elkaar vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() wat we kunnen doen is mensen castle wolfestein laten spelen of Mijn geheim laten lezen, en zien hoe ze daarna reageren in psychologische experimenten en hoe hun hersenen actief zijn. Dan kunnen we kijken of er een verschil is met die geweldspelletjes.
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant, als je mij van die kasteelrommannetjes laat lezen, dan wordt ik geweldadig. Maar ik zou mezelf niet als labiel omschrijven. Een tikje paranoïa, dat wel, maar niet labiel.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 17 januari 2011 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Staatssecretaris
|
![]() Beide kanten kunnen onderbouwd worden aan de hand van bronnen: geweldadige games maken bv ook slimmer, sneller, zorgen voor meer sociale interactie, ... Een persoon die labiel is zal door eender welke 'trigger' kunnen afgaan. Miljoenen mensen spelen dagelijks, als hier een relatie tussen zou bestaan zou je dagelijks wel een aantal uitzonderingen meemaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() Ik speel dagelijks CoD, GTA Vice City, San Andreas, en IV, en nog vele
, vele andere games. Ik ben alles behalve aggressief en zal nooit een vlieg kwaad doen. Het is makkelijk om uw falende opvoeding van uw kinderen te steken op televisie of games.
![]() |
#77 |
|
![]() Ik vindt het niet vreemd dat je iemand direct na het spelen van zo'n game op iets aggressiever/enthousiaster gedrag kunt betrappen, net zoals ik het niet vreemd vindt dat je bij de ene film in slaap valt en bij de andere aan de buis gekluisterd bent. Waar ik me wel over zou verbazen is als mensen juist door het spelen van games bijvoorbeeld slechter worden in het onderscheiden van fictie en werkelijkheid, dat ben je juist aan het trainen. Ook zou ik het vreemd vinden als mensen er op de lange termijn duidelijk aggressiever van werden. Als je een kind veel buiten laat spelen, wordt hij dan ook steeds drukker en drukker tot je hem het huis nooit meer in laat? En vergeet oorzaak en gevolg ook niet. Op basis van (stiekem niet zo) gedegen onderzoek kan je beweren dat je van krachttraining aggressief wordt, want de meest aggressieve gevangenen zijn ook degene die het meeste trainen.
![]() |
![]() |
#78 |
Staatssecretaris
|
![]() Ze zouden beter de fitness verbieden, daar zitten meer agressieve gevallen die wekelijks vechten, en die nog eens extra opgepompt worden door hormonale kuren. Meestal hetzelfde soort mensen dat zich bezighoudt met pesten van minder fysiek aangelegden, nerds/gamers, die logischerwijze erna zich proberen te ontrekken van die realiteit en waar uiteindelijk de stoppen wel eens bij doorslaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Het soort personen dat van Wolvenstein op een echte killing spree gaat omdat ze overal pixelige nazi's zien heeft echt geen spelletjes nodig om tot een soortgelijke daad te komen hoor. Een halve blik op een willekeurig topic in dit forum zou genoeg moeten zijn, misschien een voorbijganger die hem verkeerd aankijkt. Dan ben je wel echt belachelijk gevoelig voor bepaalde prikkels.
![]() |
![]() |
#80 |
Gouverneur
|
![]() Ik speel graag spellekes en word daar niet gewelddadig van.
De eerste die dat hier tegenspreekt, zal ik overrijden met zijn eigen auto, na hem eerst een paar meppen te hebben verkocht en te hebben bekogeld met het pistool dat ik van een nabije flik heb afgepakt, nadat ik die ook een paar meppen heb verkocht ![]() Laatst gewijzigd door Sammael : 17 januari 2011 om 17:29. |
![]() |
![]() |