![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het is eenvoudig zo'n veralgemenende uitspraken te doen, maar armoede is iets complex. Het heeft vele aspecten, en valt niet te onderschatten. Dus denk 2x na voor je zo'n dinge op het internet zegt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En kinderen hebben.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bedoelt men in zuiver financiële middelen, of is het incluis de waarde van bezittingen?
Indien het dit laatste is, vind ik dat zeker geen overdreven getal. Voor een 50 jaar oud rijtjeshuis dat iets of wat basiscomfort heeft, tel je tegenwoordig zo'n 200 000 euro neer. Een wagen kost ook al snel zo'n 5000 euro... Als je puur naar financiële middelen kijkt, is het bedrag redelijk denk ik. Je moet daarbij bedenken dat de gemiddelde Belg relatief oud is en dus lang gewerkt/gespaard heeft. Daarnaast zijn er mensen die werkelijk rijk zijn (dat gaat van zeker boven de 500 000 euro maar zelfs boven het miljoen en meer). Zo ken ik er in mijn directe omgeving toch al snel zo'n tien mensen. Dat zal wel voor de meesten van ons gelden. Zo'n kapitalen hebben een sterke invloed op het gemiddelde.
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
wil zeggen verkoop uw huis en leef van de opbrengst,met andere woorden de mensen die hun geld ddor de ramen heeft gesmeten zijn beter af want zij worden direct geholpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als het kapitaal gekoncentreerd is bij enkele mensen denken zij enkel aan eigen winst,zo veel mogelijk productie met zo weinig mogelijk mensen,ze werken de werkloosheid in de hand, verdelen onder de armen?als je niet oplet zullen ze het nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit gemiddelde wordt volgens mij omlaag getrokken door de gemiddelde Waal.
Kan iemand relevante cijfers op tafel gooien (Hoe zit het met de Vlaming?) Laatst gewijzigd door bgf324 : 23 januari 2011 om 19:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
een aziaat verdient 100 euro per maand, maar zijn huur bedraagt 10euro, zijn eten 20euro per maand,wie is nu beter af?men moet alles vergelijken , maar dat doet men niet, tegen de belgische arbeiders zegt men , de chinezen kunnen werken aan 2euro per uur dus moet jij dat ook kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En zoals hij zijn er honderden, Maar zo bedoelde jij het niet , jij bedoelde de arbeiders die moeten inleveren, zodat de arme kindjes beter worden, maar dat de rijken niet moeten inleveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#80 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
mijn huishuur bedraagt 500euro, mijn energiekosten 200euro, kledij, 100euro, voeding , 400euro, Dit zijn allemaal basisbehoeften, totaal 1200euro, Dit is het gemiddeld loon van een arbeider, Waar men vroeger kon leven van 1 inkomen is dit nu niet meer het geval, dus dit verarmen is al veel langer bezig ,steeds dezelfden. |
|
![]() |
![]() |