![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs de aimabelste en best Nederlands sprekende (kinderen naar een NL school) Franstalige (het is genetisch hè) stemt op een Franstalige partij (indien aanwezig). Alle Franstalige partijen (incl Ecolo) eisen aanpassing van de grenzen tussen Brussel en Vlaanderen. Alle Franstaligen in Vlaanderen Vlaanderen eisen dus de facto een kleiner Vlaanderen. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 26 januari 2011 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Als franstaligen naar Frankrijk uitwijken, vinden ze dan ook dat de Belgische grens mee moet verschuiven tot aan hun nieuwe woonplaats?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als iemand in Vlaanderen geen Nederlands kent, en vervolgens geen werk vindt, of moeite heeft om met de overheid te communiceren, dan is dat niet het probleem van de samenleving. Met andere woorden: Van mij hoef je in Vlaanderen geen Nederlands te kennen. maar als je geen job vindt, dan hoef je van mij ook geen dop te ontvangen totdat je Nederlands geleerd hebt.
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Vandaag nog in Antwerpen een Wallo-chômeur tegengekomen toen ik aanbelde bij een deur. Ze verstond mijn Nederlands niet en zei 'pardon ?'. Niet dat ik het me aantrek, maar het was een bouwvallig krot en ze zag er marginaal uit. Echt gebeurd, zo'n vier uur geleden. Ik wilde nog zeggen: Pardonnez-moi, Madame, je crois que je me suis trompé de maison, maar ik dacht 'foert' en zei hetzelfde maar in het Nederlands.
Raar dat het bestaat, maar het bestaat dus. Rare wereld. ![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 27 januari 2011 om 13:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 27 januari 2011 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 27 januari 2011 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() logisch dat je dan de neiging krijgt om Frans te spreken. Zou ik ook hebben in zo'n armoedige situatie.
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu, anderzijds heb ik ook medelijden. Marginaal en gedoemd dat te blijven. Ze was al over de helft van haar leven. Let wel, er zullen wel zulke Vlamingen bestaan. Gedemotiveerd door een slappe omgeving. Dat kan hè ? Ik weet dat mensen zwaar beïnvloed worden door hun omgeving. Nee, het was geen aangenaam zicht en er kan volgens mij niets gedaan worden om haar situatie te verbeteren ofzo.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 27 januari 2011 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand is 'gewenst', wel welkom. Dat is een wereld van verschil.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Staatssecretaris
|
![]() Juist en de plicht zich aan te passen in het openbare leven en dus Nederlands te leren en te hanteren.
Laatst gewijzigd door Stef Leeuwenhart : 29 januari 2011 om 15:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |