![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vroeg me af wanneer Le SOIR dit stuk zou overnemen. Dit weekend dus.
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat stuk waarin filosoof zegt dat ik uit mijn nek lul? Ja... Best mogelijk.
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Even ernstig: wat hierboven staat, tart alle verbeelding. Reynebeau is er wel nog vergeten bijzetten dat zijn zus van een uitkering leeft in Wallonië. Dat stond ook wel al eens in een krant. Hij heeft het in ieder geval dus over het niveau van de flaminganten. Ik zou het even over het niveau willen hebben van de mensen die bovenstaande wetenswaardigheden in hun kranten neerpoten. Het spreekwoord over die hand en die boezem is waarschijnlijk nooit treffender geïllustreerd. Maar dit is dus treffend voor de manier waarop Dewever bestreden wordt. We hebben het hier niet over het niveau van ordinaire Belgicisten zoals Reynebeau het hier over de gewone flamingant heeft, neen, we hebben het hier wel degelijk over belgicistische opinie-en beleidsmakers. Snap je de nuance? En als ze het niet op zo'n manier proberen, dan kunnen ze het nog op z'n Vandenbrouckes proberen: Overal rondbazuinen dat die van NVA er niks van kennen, en dan in een "verkeerd" verzonden mail toegeven dat ze eigenlijk gelijk hebben. Keihard liegen dus. Het pakt niet meer hoor, tenzij voor diegenen die om welke reden dan ook het gewoonweg niet willen zien. Als dit de manier is waarop NVA en Dewever in het bijzonder moet worden bestreden, dan weet je dat dat kaartenhuisje van leugens, op de man spelen, manipulaties en verborgen gehouden constructies op een dag wel moet in elkaar stuiken.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |