![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Vreemdeling
|
Is hier nu eigenlijk iemand van al die alwetenden hier die al eens in Brussel geweest is? Want met wat hier te lezen valt zou men het vermeende superioriteitsgevoel van de Brusselaars wel eens al terecht kunnen beschouwen.
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Had u nog meer vragen?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Vreemdeling
|
Ja, twee.
Geeft u altijd overbodige antwoorden (die vraag was immers duidelijk niet aan u gericht, gezien het feit dat onder uw naam woonplaats: Bruxelles te zien valt) en waar in Brussel (puur uit interesse natuurlijk)? |
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2. Tegenwoordig woon ik in het noord-westen, maar ik heb ook al in het centrum, het noord-oosten, het oosten, het zuid-oosten en het zuid-westen gewoond.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Een aantal mensen uit de buurt waar ik opgroeide (Roosdaal) woont nu in Brussel. Vrienden, en ook mijn eigen broer. Ze wonen in nieuwbouw appartementen, binnen de Brusselse Ring. Dat ze daar wonen maakt ze uitzonderingen: ze betaalden veel (te veel) om dicht bij hun werk te zitten. De meesten (ook ik) trekken wat verder weg van de rand. Welnu, van al die mensen die ik ken is er GEEN ENKELE die de Vlaamse zaak geen warm hart toedraagt. De zaak BHV staat hoog op hun agenda. Maar ook de verfransing van de rand, de onveiligheid, enz... De meesten hebben soms wat spijt van hun beslissing ginds te wonen. Ze werden ook vaak al het slachtoffer van criminaliteit (mijn broer bvb; één carjacking en één inbraak). Maar ze gaan niet weg. Want "verkopen is verarmen". Dus volharden ze. |
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Maar je hebt wel gelijk wat de attitude tav het Nederlands betreft; daar is een kentering te merken. Nederlands = job, job = inkomen. Een aantal onder hen probeert Nederlands te leren en is ambitieuzer. Het is trouwens aan dit soort mensen dat Nederlandstaligen in de rand zich optrekken. Eén van de redenen dat ze blijven (zie mijn post elders over de mensen die ik ken binnen de rand). Maar helaas is het nog een minderheid. De meesten koesteren minder ambities. Gewoon hun dop oprapen is genoeg. Vervoer is gratis voor "werkzoekenden". En goedkope tijdverdrijven biedt een stad genoeg. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat vele allochtonen zo zijn. Maar ja, wie zette voor hen de deuren wagewijd open, in ruil voor stemmen? Laatst gewijzigd door pixelpower : 30 januari 2011 om 18:37. |
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Vreemd. Laatst gewijzigd door Lavox : 30 januari 2011 om 19:15. |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#69 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat doe je dan hier? Ik kan je garanderen dat er weinig Brusselse bedrijven zouden overleven zonder de Vlaamse pendelaars. Uiteindelijk zijn zij degenen die het werk doen, terwijl hun Franstalige collegas aan het koffiemachien staan te leuteren en zich zo ver mogelijk wegstoppen als er gereisd moet worden verder dan la douce France.
Citaat:
Citaat:
Inderdaad. Misschien zouden we beter Arabisch beginnen verplicht te stellen. Daar hebben diegenen die nu op school zitten over 10 jaar als ze afstuderen nog iets aan als ze zich in Al Bruhsellas willen verstaanbaar maken. |
||
|
|
|
|
|
#70 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zou ze graag zien, maar ik vrees dat is blind ben als ik in Brussel kom.
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom? Ik denk dat iedereen die bewust zijn kinderen naar het Nederlandstalig onderwijs stuurt dat doet omwille van de hoge kwaliteit, en dat ze dus zeker geen voorstander zijn van het soort situaties dat in het Franstalig onderwijs schering en inslag is: teveel kinderen, slechte gedemotiveerde leerkrachten en nul discipline. Gevolg: het hoogste aantal zittenblijvers in Europa.
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Brussel is nochtans een leuke stad met een uniek karakter. Moeilijk te appreciëren, maar ik denk dat iedere Brusselaar wel van zijn stad houdt, hoewel hij er natuurlijk kritisch tegenover blijft staan. En zo hoort het trouwens ook. Een pure zwart-wit visie op de zaken maakt uw oordeel over de stad niet geloofwaardiger of realistischer. |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
het vermeende superioriteitsgevoel van de (of toch: een bepaald soort) Brusselaars is niet vermeend, en al evenmin is het terecht. Brusselaars zijn de grootste blaaskaken die je jezelf kan indenken: ze leven op de kap van de rest van België, maar denken dat zij het voor het zeggen hebben. De geest der Beulemansen is nog lang niet dood in Brussel.
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ga eens Paris bezoeken, of Roma, New York of Tokyo... Vele " Brusselaars " zijn daar niet eens geboren, ze komen uit de provincie, en voelen zich nu beter als hun ouders...Illusie's... |
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wie betaalt al die Europese-Hoofdstad zever ? |
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Banneling
|
Amsterdammers worden gehaat in Nederland, Parijzenaars in Frankrijk, Madrilenen in Spanje, Romeinen in Italië, waarom zou 't hier anders zijn?
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Allé, even lachen.
Een moppeke van Philippe Geubels. Een talent-scout van Anderlecht op reis in Azië en het Midden-Oosten spot een jong voetbaltalent in Bagdad, Irak. Na een paar weken wordt een contract getekend en de jongeman maakt zijn debuut in de Belgische competitie. In zijn eerste match scoort hij drie maal en Anderlecht wint. De jongen is euforisch en direct na de match belt hij naar huis. Zijn moeder neemt op. Ma, dit was de beste dag van mijn leven. Ik heb 3 keer gescoord en we hebben gewonnen. Zegt zijn moeder, ja jongen, maar weet je wat voor dag wij gehad hebben ? Ik werd vandaag bijna verkracht op straat. Jouw vader hebben ze in zijn benen geschoten en je broer is lid geworden van een criminele bende. Zegt de zoon, jamaar moeder daar kan ik toch niets aan doen. Zegt de moeder, jamaar zoon, 't is wel voor jou dat we naar Brussel verhuisd zijn hé. |
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voeg daarbij het feit dat bijna iedereen met een migranten achtergrond in Brussel (75%) wel een verhaal kent uit de nabije omgeving van weigering op een Nederlandstalige school. Niet Vlaams genoeg. Lesoir & hun Franstalige vrienden konden hier alleen van dromen. |
|
|
|
|