Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2011, 10:21   #61
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadina Bekijk bericht
Jij moet echt serieus wat aan die haat van jou doen.
Citaat:

Ik heb alleen maar Marokkaanse vriendinnen Nlse vriendinnen heb ik helemaal niet (..).
Ik kan gewoon niet met ze overweg omdat ze anders denken dan ik. Ik heb liever dat ik met mensen omga die ik begrijp en die mij begrijpen dan mensen die de hele dag aan je vragen waarom vast je? waarom bid je? Bestaat god wel? Zulke onzinnige vragen daar heb ik niks aan.
Wat een haat zeg!
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 10:22   #62
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou over alle vrouwen moeten gaan.
Dan moet je een andere draad opstarten.
Oud 4 februari 2011, 10:22   #63
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zou over alle vrouwen moeten gaan.
En wat met huiselijk geweld tegen mannen? Ook een nieuwe draad?
Oud 4 februari 2011, 10:23   #64
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij moet echt serieus wat aan die haat van jou doen.
Welke haat?
Ik lees daar niets van.
Of is weergeven van feiten gelijk aan haat spuien?
Oud 4 februari 2011, 10:24   #65
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Wat een haat zeg!
Je neemt me de woorden uit de mond.
Oud 4 februari 2011, 13:21   #66
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik denk dat jij je toch een beetje vergist als je denkt dat het probleem zich hoofdzakelijk concentreert bij islamitische koppels.

Jarenlang heeft men moeite gedaan om de publieke opinie bewust te maken dat huiselijk geweld voorkomt in alle lagen van de bevolking; om het bespreekbaar te maken.

Andere edelmoedige zielen menen zich te moeten fixeren op islamitische koppels.

Huiselijk geweld tegen moslima's moet stoppen'

ANTWERPEN - Veel Maghrebijnse vrouwen zijn het slachtoffer van huiselijk geweld. Het taboe is nog groter dan bij Vlaamse vrouwen. Hajar S. is sinds augustus in Antwerpen het aanspreekpunt voor politie, parket en andere instellingen. In enkele maanden tijd heeft ze al 56 dossiers.
Oud 4 februari 2011, 13:56   #67
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Zeg, en een 'Moslima' (een tamelijk jonge nog, ziede: hoeveel Kamelen zou da waart zijn ginderachter?
Voor wat vrouwen te regelen die in een cafe wat tijd doorbrengen krijg je makkelijk een fles of twee sterke drank. Een blond ongelovig meisje levert in Turkije (Antalya) al rap een kameel op twee op, ongeacht het uizicht. En voor drie blonde meisjes krijg je dan weer een volledige kledingwinkel. En dit hoef ik eens niet te verzinnen. De moslima's (50% van onze groep toen) hebben echter geen enkel aanbod gekregen.

Laatst gewijzigd door CyberpunX : 4 februari 2011 om 13:56.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 13:57   #68
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:

ANTWERPEN - Veel Maghrebijnse vrouwen zijn het slachtoffer van huiselijk geweld. Het taboe is nog groter dan bij Vlaamse vrouwen. Hajar S. is sinds augustus in Antwerpen het aanspreekpunt voor politie, parket en andere instellingen. In enkele maanden tijd heeft ze al 56 dossiers.
Met dat taboe blijkt het - helaas in tegenstelling tot het geweld - blijkbaar nogal mee te vallen dan.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 14:00   #69
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Met dat taboe blijkt het - helaas in tegenstelling tot het geweld - blijkbaar nogal mee te vallen dan.
tuurlijk. Gezien er maar 7 gevallen waren is het geen taboe meer als je 56 dossiers bij mekaar krijgt. Dat is wat anders dan dat er 250 gevallen gekend zijn en er maar 56 hun mond durven opendoen. Maar dat laatste is gelukkig niet waar. Oef! eindelijk terug plaats voor de autochtone vrouwen in de vluchthuizen. Moeten die overdrijfsters maar gewoon terug gehoorzaam wezen en terug naar hun ventjes gaan.

voil�* ge ziet het! het is zo opgelost! ga het ze eens vertellen (en neem dan een paar tubekes Hirudoit mee als kadooke, dat apprecieren ze)
Oud 4 februari 2011, 14:02   #70
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
tuurlijk. Gezien er maar 7 gevallen waren is het geen taboe meer als je 56 dossiers bij mekaar krijgt. Dat is wat anders dan dat er 250 gevallen gekend zijn en er maar 56 hun mond durven opendoen. Maar dat laatste is gelukkig niet waar. Oef! eindelijk terug plaats voor de autochtone vrouwen in de vluchthuizen. Moeten die overdrijfsters maar gewoon terug gehoorzaam wezen en terug naar hun ventjes gaan.

voil�* ge ziet het! het is zo opgelost! ga het ze eens vertellen (en neem dan een paar tubekes Hirudoit mee als kadooke, dat apprecieren ze)
Als er 250 gevallen gekend zijn, hoe zijn die dan gekend geworden?

Al de rest is een belachelijke poging van u om mij woorden in de mond te leggen.
Oud 4 februari 2011, 14:06   #71
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Als er 250 gevallen gekend zijn, hoe zijn die dan gekend geworden?

Al de rest is een belachelijke poging van u om mij woorden in de mond te leggen.
soms spreken vrouwen tegen mekaar.

maar je hebt gelijk: ik overdrijf. Er is echt TOTAAL GEEN PROBLEEM. THERE ARE NO AMERICANS IN BAGDAD.

voil�*! plaats over voor Mie en Mariette! Maar Fatima en Fawzia en Naima en Hajar en Juwairryah worden dan wel geweigerd natuurlijk: ze mogen geen oneigenlijk gebruik maken van voorzieningen voor blanke ongelovige afgeklopte vrouwen, want die zijn met véél meer. en de marokkaanse vrouwen moeten maar leren om onderdanig te luisteren, dan krijgen ze gene klop.

problem solved.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 4 februari 2011 om 14:08.
Oud 4 februari 2011, 14:15   #72
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
soms spreken vrouwen tegen mekaar.

maar je hebt gelijk: ik overdrijf. Er is echt TOTAAL GEEN PROBLEEM. THERE ARE NO AMERICANS IN BAGDAD.

voil�*! plaats over voor Mie en Mariette! Maar Fatima en Fawzia en Naima en Hajar en Juwairryah worden dan wel geweigerd natuurlijk: ze mogen geen oneigenlijk gebruik maken van voorzieningen voor blanke ongelovige afgeklopte vrouwen, want die zijn met véél meer. en de marokkaanse vrouwen moeten maar leren om onderdanig te luisteren, dan krijgen ze gene klop.

problem solved.
Wat is het? Moeite met mensen die vragen stellen? Is dat uw innerlijke Moebarak die naar boven komt?

Ik zeg nergens dat u overdrijft. Ik zeg nog minder dat er totaal geen probleem is. Ik stel vragen. Als u liever niet met mijn vragen geconfronteerd wordt kan u me best op uw negeerlijst zetten.

EDIT: in het artikel dat u citeerde (ik heb het gezocht, u vergat de link ernaar te plaatsen) is nergens sprake van 250 gevallen.

Laatst gewijzigd door abou Anis : 4 februari 2011 om 14:16.
Oud 4 februari 2011, 14:19   #73
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
EDIT: in het artikel dat u citeerde (ik heb het gezocht, u vergat de link ernaar te plaatsen) is nergens sprake van 250 gevallen.
over welk artikel heb je het?

Cynisme en sarcasme is aan u ook niet besteed precies. Daar moet je wel meer dan twee hersencellen voor hebben.

Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=TG35E2QR

· 25/01/11 Antwerpse moslima's: gevangen in hun eigen huis

ANTWERPEN - Maghrebijnse mannen halen hun bruid nog vaak in hun land van herkomst. In België, waar ze de taal en de weg niet kennen, zijn de vrouwen vaak het slachtoffer van huiselijk geweld, soms tot in het extreme. Een boerka moeten ze dragen, de taal leren en alleen buitenkomen mogen ze niet. De vrouwen zijn alleen goed voor het huishouden en de seks.

---------------
Lees ook : http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=O035AM3S

Van onze redactrice

Aisha (37) haalt opgelucht adem als ze hoort dat Farid, haar man, met onmiddellijke ingang de woning moet verlaten. Achttien jaar was ze zo goed als zijn gevangene. Ze woonde in een huis met tralies voor de ramen en ommuurd met prikkeldraad, mocht nooit alleen naar buiten en mocht met zo goed als niemand contact hebben. Hij vernederde en verkrachtte haar. Alle luxe in huis ontbrak, behalve in die ene kamer waar alleen hij mocht komen. Ze mocht geen Nederlands leren en niet gaan werken.

Het verhaal van Aisha is niet uitzonderlijk. Maghrebijnse vrouwen zijn vaak het slachtoffer van huiselijk geweld. In augustus 2010 startten de stad Antwerpen en VOEM (Vereniging voor Ontwikkeling en Emancipatie van Moslims) een project om deze vrouwen bij te staan. Hajar S. geeft in scholen, bij politie, OCMW en CAW's informatie over huiselijk geweld bij allochtonen. En ze is het aanspreekpunt als huiselijk geweld wordt vermoed. Ze heeft intussen al 56 dossiers.

‘Deze vrouwen worden opgesloten in huis, mogen niet naar buiten, mogen geen Nederlands leren en niet gaan werken, moeten een boerka dragen en hebben vaak veel kinderen', vertelt Hajar. ‘Die vrouwen kennen hun rechten niet, hebben geen geld en weten niets af van financiën. Het gaat bijna altijd om vrouwen die uit Marokko komen om hier te trouwen met een Marokkaans-Belgische man. Ze zijn meestal vijftien, twintig jaar getrouwd en hebben jarenlang het geweld ondergaan, want het is taboe om erover te praten, je moest je lot maar ondergaan. Tot de situatie zo ernstig is dat de politie moet tussenbeide komen, of dat de vrouw met verwondingen in het ziekenhuis wordt opgenomen en de verpleging huiselijk geweld vermoedt. Of kinderen vertellen iets op school, waardoor het CLB wordt ingeschakeld. Soms wil de man ook zelf scheiden omdat hij een jongere vrouw heeft ontmoet, maar dan wil hij zijn eerste vrouw wel zonder iets op straat zetten.'

(lees verder op: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=O035AM3S)

================================================== ====

Het is toch wel godgeklaagd dat degenen die deze misstanden al jaren aanklagen als witte racisten worden aangemerkt en dat men dan moet wachten tot een bruine mevrouw voldoende moed bijeen geraapt krijgt om zelf de bel aan te binden!
Hoeveel jaren van mishandeling en opsluiting gaan daaraan vooraf?

Waar zijn de o zo begrijpende en tolerante linkiewinkies die dit aanklagen?
Of is dit de niet zo leuk nieuw show die ze liefst in de doofpot willen gestopt hebben?

Vers 4.34 staat de heren des huizes nu eenmaal toe om hun vrouw(en) af te kloppen als ze nog maar vrézen dat ze niet zal onderdanig luisteren. En vrouwen die helemaal iets mispeuterd hebben mogen ze in hun huizen opsluiten tot de dood hen achterhaalt....
dus wat is het probleem? Islam is toch een ERKENDE RELIGIE? Dus het m�*g toch uit hoofde van godsdienstvrijheid zeker?
Oud 4 februari 2011, 14:23   #74
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
over welk artikel heb je het?

Cynisme en sarcasme is aan u ook niet besteed precies. Daar moet je wel meer dan twee hersencellen voor hebben.
Cynisme en sarcasme zijn inderdaad niet aan mij besteed wanneer ik een gesprek probeer te hebben over zoiets als partnergeweld. Misschien is het omdat ik het ooit van heel dichtbij heb gezien dat ik aan die kwestie weinig aspecten zie die tot wat voor humor dan ook aanleiding kunnen geven.
Oud 4 februari 2011, 14:42   #75
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Cynisme en sarcasme zijn inderdaad niet aan mij besteed wanneer ik een gesprek probeer te hebben over zoiets als partnergeweld. Misschien is het omdat ik het ooit van heel dichtbij heb gezien dat ik aan die kwestie weinig aspecten zie die tot wat voor humor dan ook aanleiding kunnen geven.
haa... ja dan moet ge zeker het islamitische partnergeweld zoveel mogelijk onder de mat schuiven! dat helpt! goed zo jongen! goe bezig zou Mohammed zeggen.
Oud 4 februari 2011, 14:46   #76
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
haa... ja dan moet ge zeker het islamitische partnergeweld zoveel mogelijk onder de mat schuiven! dat helpt! goed zo jongen! goe bezig zou Mohammed zeggen.
Waar schuif ik het onder de mat?

En wie is die Mohammed? Moet ik die kennen? Want de enige Mohammed die ik ken kan niet lachen met partnergeweld.
Oud 4 februari 2011, 14:51   #77
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar schuif ik het onder de mat?

En wie is die Mohammed? Moet ik die kennen? Want de enige Mohammed die ik ken kan niet lachen met partnergeweld.
nog nooit in Antwerpen rondgelopen? Even doen en dan gewoon ff "Mohammed" roepen.
Oud 4 februari 2011, 14:54   #78
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
nog nooit in Antwerpen rondgelopen? Even doen en dan gewoon ff "Mohammed" roepen.
haha. Maar waar schuif ik het nu precies onder de mat?
Oud 4 februari 2011, 14:56   #79
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

En .... wat is het gevolg van uw bizarre concerten ?
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 22:20   #80
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
de opvangtehuizen zitten wèl vol met vrouwen uit een bepaalde bevolkingsgroep.
Bron?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be