Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 januari 2011, 21:47   #61
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Al zeg ik het dik tegen mijn goesting, ik denk dat we de Hollanders voor wel wat anders nodig zullen hebben in plaats van voor onderhandelingen.
Nóg een schelde-uitdieping ?
Hollander is offline  
Oud 27 januari 2011, 21:47   #62
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wat is een flamingant dan? Een huiskat die denkt dat'em ne leeuw is?
flamingant is een nep vlaams-nationalist. Vooral te zoeken in CD&V, SPa en VLD enzo.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 28 januari 2011, 12:23   #63
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Niet iedereen kan goed Frans, en ge zit hier op een Vlaams forum.
Technisch gezien is het hier een .be forum
Pelgrim is offline  
Oud 28 januari 2011, 12:31   #64
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Niet iedereen kan goed Frans, en ge zit hier op een Vlaams forum.
Een Nederlandstalig forum.
Zwartengeel is offline  
Oud 28 januari 2011, 12:36   #65
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Inderdaad, Brussel ligt in Vlaanderen en zonder corridor is Wallonie Brussel kwijt.

Als Xeno dit zei was hij gek, nu Maingain het zegt blijkt dat de hele terreurstrategie van "Brussel kwijt" Wallonie noch Brussel heeft geholpen.

Nu blijkt gewoon dat de imperialistische waandenkwereld niet overeenkomt met de realiteit.

En dat daar dan mensen verbaasd over staan kijken is veelzeggend over de geestestoestand in Vlaanderen.
Om zeker te zijn dat die lien territorial er niet komt, zullen we toch met velen in Sint-Genesius-Rode moeten gaan wonen. Zoals de zaken er nu voor staan, ben ik er toch niet zeker van dat die gemeente veiliggesteld is.
Oud 28 januari 2011, 12:40   #66
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Om zeker te zijn dat die lien territorial er niet komt, zullen we toch met velen in Sint-Genesius-Rode moeten gaan wonen. Zoals de zaken er nu voor staan, ben ik er toch niet zeker van dat die gemeente veiliggesteld is.
Dat is waar, in feite zouden een hele hoop Nederlandstaligen daar moeten gaan wonen.

Echter, moest om één of andere reden Rode tot corridor gemaakt worden, dan ga ik die daar toch terug annexeren hoor. Ik weet nog niet hoe, maar zoiets is niet te tolereren.
poekieJ is offline  
Oud 28 januari 2011, 12:45   #67
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie echt niet goed in waarom je je druk maakt. Om de gewestgrenzen te veranderen, moet je een 2/3 meerderheid hebben, PLUS een meerderheid in elke taalgroep. In Vlaanderen is daar nooit een meerderheid meer voor te vinden. Voor 2007 zou ik er niet zeker van geweest zijn, maar nu, nee.

Tenzij, tenzij.... allez, als er een scheiding komt en de franstaligen nemen 100% van de staatschuld over, die ze zelf volgens eigen believen mogen verdelen tussen brussel en wallonie Dan denk ik dat SGR verkopen een goeie prijs is

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 januari 2011 om 12:46.
patrickve is offline  
Oud 28 januari 2011, 12:55   #68
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zie echt niet goed in waarom je je druk maakt. Om de gewestgrenzen te veranderen, moet je een 2/3 meerderheid hebben, PLUS een meerderheid in elke taalgroep. In Vlaanderen is daar nooit een meerderheid meer voor te vinden. Voor 2007 zou ik er niet zeker van geweest zijn, maar nu, nee.

Tenzij, tenzij.... allez, als er een scheiding komt en de franstaligen nemen 100% van de staatschuld over, die ze zelf volgens eigen believen mogen verdelen tussen brussel en wallonie Dan denk ik dat SGR verkopen een goeie prijs is
Landen die een stuk van hun grondgebied verkopen krijgen daar doorgaans achteraf spijt van als ze zien wat ze vergooid hebben. Zo verkochten de Engelsen in 1662 Duinkerken, dat ze een paar jaar daarvoor van Spanje afhandig gemaakt hadden, aan Frankrijk. Anders hadden ze nu een stuk grondgebied op het Europese vasteland gehad. En het ultieme schoolvoorbeeld blijft natuurlijk de verkoop van Alaska aan de VS door Rusland. Willen we ons straks ook in dit rijtje nestelen?
Zwartengeel is offline  
Oud 28 januari 2011, 12:59   #69
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Landen die een stuk van hun grondgebied verkopen krijgen daar doorgaans achteraf spijt van als ze zien wat ze vergooid hebben. Zo verkochten de Engelsen in 1662 Duinkerken, dat ze een paar jaar daarvoor van Spanje afhandig gemaakt hadden, aan Frankrijk. Anders hadden ze nu een stuk grondgebied op het Europese vasteland gehad. En het ultieme schoolvoorbeeld blijft natuurlijk de verkoop van Alaska aan de VS door Rusland. Willen we ons straks ook in dit rijtje nestelen?
Het ultieme schoolvoorbeeld lijkt me eerder de indianen die noord-Amerika hebben verkocht voor een appel en een ei.
Pelgrim is offline  
Oud 28 januari 2011, 13:07   #70
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Weet je als Mangain eist dat NVA er niet bijzit, kan hij evengoed eisen van zichzelf dat hij niet met de MR in de regering zit...
http://www.demorgen.be/dm/nl/3625/De...e-Belgen.dhtml
brother paul is offline  
Oud 28 januari 2011, 13:10   #71
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist ja, Frankrijk verkocht Louisiana aan de USA en je kan zo nog voort gaan.

Maar 100% van de staatschuld voor een gemeente ? Komaan.
Oud 28 januari 2011, 13:36   #72
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ik ben voorstander van een resettlement program waarbij we Nederlandse vestiging in de Rand promoten, en liefst nog zelfstandigen. In Voeren heeft dat alleszins gewerkt. 't Zal rap gedaan zijn met brood bestellen in het Frans.

Een mens kan dromen. Straks ga ik zelf nog moeten wonen in Halle-Vilvoorde.
Je kan er een beetje lacherig over doen (of misschien niet?), maar er is echt een vestigingsprogramma nodig voor Sint-Genesius-Rode, of die corridor heeft grote kans om er te komen. Laat het u gezegd zijn door iemand van de streek.

Of we zouden er moeten in slagen om van alle inwoners van Rode loyale Vlaamse burgers te maken, maar daartoe is de modale Vlaming, laat staan de Vlaamse Beweging, helaas nog niet in staat.
Oud 28 januari 2011, 13:39   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan er een beetje lacherig over doen (of misschien niet?), maar er is echt een vestigingsprogramma nodig voor Sint-Genesius-Rode, of die corridor heeft grote kans om er te komen. Laat het u gezegd zijn door iemand van de streek.
Waarom denk je dat ? Hoe zou die corridor kunnen ontstaan ?
Daarvoor heb je toch een Vlaamse meerderheid nodig ?
Oud 28 januari 2011, 13:45   #74
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Of we zouden er moeten in slagen om van alle inwoners van Rode loyale Vlaamse burgers te maken, maar daartoe is de modale Vlaming, laat staan de Vlaamse Beweging, helaas nog niet in staat.
Redeneer daar nu eens over: stel dat gent 70% franstalig wordt, gaan we een corridor maken naar gent ? Het doel moet gewoon zijn dat je zorgt dat de mensen krijgen waar ze voor betalen, dat de output van een economie maximaliseert. Je gaat daar toch niet eisen bvb dat de boeken 100% vlaams zijn in de bibliotheek, dat alle papieren 100% vlaams opgesteld worden, dat iedereen perfect tweetalig is op alle openbare diensten, en dat alle optredens vlaams zijn ??

Daarom ben ik nogal van overtuigd dat in feite het gegeven dat mensen een andere taal spreken dan de oorsprongkelijke taal ergens ruimte moet bieden voor het multiculturele aspect zoals engels, of zelfs marokkaans als 2de taal
brother paul is offline  
Oud 28 januari 2011, 13:50   #75
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Redeneer daar nu eens over: stel dat gent 70% franstalig wordt, gaan we een corridor maken naar gent ? Het doel moet gewoon zijn dat je zorgt dat de mensen krijgen waar ze voor betalen, dat de output van een economie maximaliseert. Je gaat daar toch niet eisen bvb dat de boeken 100% vlaams zijn in de bibliotheek, dat alle papieren 100% vlaams opgesteld worden, dat iedereen perfect tweetalig is op alle openbare diensten, en dat alle optredens vlaams zijn ??

Daarom ben ik nogal van overtuigd dat in feite het gegeven dat mensen een andere taal spreken dan de oorsprongkelijke taal ergens ruimte moet bieden voor het multiculturele aspect zoals engels, of zelfs marokkaans als 2de taal
Een gevolg van het uniculturele denken van de prille Belgische staat dat zich daardoor in de omgekeerde richting als automatische verdedigingsreflex overgezet heeft op de Vlaamse Beweging ('de taal is gans het volk'). Iets waar men eigenlijk van af zou moeten maar in vele Vlaamsgezinde middens nog steeds zo goed als onverkoopbaar is.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 28 januari 2011 om 13:53.
Zwartengeel is offline  
Oud 28 januari 2011, 14:01   #76
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist ja, Frankrijk verkocht Louisiana aan de USA en je kan zo nog voort gaan.

Maar 100% van de staatschuld voor een gemeente ? Komaan.
je kunt ook brussel afkopen van de walen ??
brother paul is offline  
Oud 28 januari 2011, 14:03   #77
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe kun je van iemand iets afkopen wat hij niet bezit?
Zwartengeel is offline  
Oud 28 januari 2011, 14:15   #78
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kun je van iemand iets afkopen wat hij niet bezit?
of je geeft alle burgers 10.000 Eur contant na positieve uitslag voor opgang in Vlaanderen.
Dat kost ca 10 miljard. Dat kunnen we terugverdienen door de regeringsgebouwen in Den Haag te verkopen en het circus weer in Brussel te plaatsen.

Laatst gewijzigd door Hollander : 28 januari 2011 om 14:15.
Hollander is offline  
Oud 28 januari 2011, 14:16   #79
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wil je van mij het atomium kopen?
poekieJ is offline  
Oud 28 januari 2011, 14:28   #80
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom denk je dat ? Hoe zou die corridor kunnen ontstaan ?
Daarvoor heb je toch een Vlaamse meerderheid nodig ?
Men is toch ook bezig met de splitsing van BHV af te kopen, terwijl dat een normale, wettelijke correctieve actie zou moeten zijn.

Dus de corridor is nog altijd mogelijk als pasmunt voor iets anders dat Vlaanderen wettelijk toebehoort maar door de grendelwetten wordt afgesloten. Een zekere mate van voorzichtigheid en wantrouwen blijft nodig.
Zucht is nu online  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be