![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Staatssecretaris
|
![]() Enkel de raad van state kan een omzendbrief vernietigen, de uitspraak van het hof van beroep van bergen heeft geen invloed op de omzendbrief.
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() De omzendbrief beschreef (volgens de RvS op correcte wijze) hoe de federale taalwet dient te worden toegepast.
Ieder die de omzendbrief niet volgt, breekt aldus wel degelijk de wet. Een locale overheid die dat doet door een taalregister aan te leggen, doet dat zelfs 2 keer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De N-VA.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo werkt dat hier in Belgie. We kunnen er zelf ook maar ons voordeel mee doen zeker? In augustus ben ik in Brussel 3 keer tegen de lamp gelopen voor het niet betalen van parkeergeld. De 3 boetes kwamen netjes toe in het Frans. Uiteraard heb ik deze genegeerd tot er administratieve kosten bij kwamen kijken. Dan heb ik een mailtje gestuurd naar de desbetreffende politiezone in het Nederlands met de mededeling dat ik hun briefwisseling niet begreep en waarvoor die overschrijvingsformulieren moesten dienen. Ik heb er niets meer van gehoord...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt, maar een rechtbank mag, in het kader van een individueel dossier, een reglement (KB, MB of MO) aan de kant schuiven wanneer het meent dat het onwettelijk is : "De hoven en rechtbanken passen de algemene, provinciale en plaatselijke besluiten en verordeningen alleen toe in zoverre zij met de wetten overeenstemmen." (artikel 159 Grondwet).
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() jamaar ja, waar spreekt gij nu over. De Raad van State! Welke franstalige moet d�*�*r nu naar luisteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() Mysterie opgelost:
Bovendien is ook de taalbarrière meer dan ooit een obstakel, aldus Stevens. 'De talenkennis gaat er zo erg op achteruit dat ik, als ik in Wallonië pleit, niet kan verwijzen naar een Vlaams vonnis of arrest of een Vlaams juridisch boek, want ze kunnen het toch niet lezen', zegt hij.http://destandaard.be/artikel/detail...MF20110131_108 |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom blijft iedereen zo vasthouden aan dat wettig/onwettig gezever? Het enige wat telt zijn machtsverhoudingen. Wetten passen zich aan aan de machtsverhoudingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is maar één "rechtbank" die een bepaalde rechtspraak kan "opleggen" aan gewone rechtbanken, en dat is het Hof van Cassatie. Dat dit niet in het kraam past van sommigen, verandert niks aan de realiteit.
![]() |