![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Tot zover het zegepralend grijnzen! Verkneukel u gerust in uw "zege", maar let op dat het geen pyrrhusoverwinning wordt! 54%... ![]()
![]() |
![]() |
#62 |
|
![]() Ik denk dat men die stemtesten met een korreltje zout moet nemen, maar als 46% voor méér België is, heeft de B.U.B. als nationale partij een mooie toekomst.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Ewel, ik heb nen deal: we laten de provincies bestaan en we leren de brabançonne aan in de scholen, en intussen maken we van België een confederatie. Want dat is toch de ultieme consequentie van uw commentaar? ![]() Dus wie lacht wie uit? Ik u!!!!!! ![]()
![]() |
![]() |
#65 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb niet de hele discussie gelezen, maar toch enkele opmerkingen:
De stemtest resultaten die je ziet zijn inderdaad het resulaat van de vragen aan 1000 Vlamingen. Dit is op dezelfde manier als andere peilingen en zou dus wetenschappelijk verantwoord moeten zijn. ik stel met genoegen vast dat 54% kiest voor meer Vlaanderen en besef ten volle dat dit niet allemaal seperatisten zijn. Ik stel ook vast dat met de stemtest vorig jaar werdt gevraagd: wilt u Vlaanderen onafhankelijk, waarop 35% ja antwoordde. En dit zonder dat er werd verteld wat de voordelen hiervan zijn. Ik stel vast dat een Waalse krant in '95 of '96 ook een peiling uitvoerdde over dit onderwerp. Het resulaat was 34,5% voor onafhankelijkheid. (dit zette ik ooit al eens op 't forum)
![]() |
#66 |
Vreemdeling
|
![]() Agressief? Neen hoor, ik blijf gewoon kalm, ik hoef geen 3x na elkaar te posten, je bent het niet waard.
Trouwens verder dan de insinuaties over een neppprofiel of over een 12jarige geraak je ook niet eh, de man die alle wijsheid in pacht meent te hebben! Geloof jij nu maar verder in je sprookjes... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() 35% zou voor Vlaamse onafhankelijkheid zijn. 't Is niet waar, zeg, is dat pas een meerderheid.
![]() En wat een pech voor de Groot-Nederlanders ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Deal? Helemaal niet. Heb ik ergens gezegd dat die stemtest heilig is? Ik ben niet diegene die even de absolute onoverwinnelijke zege is gaan proclameren met behulp van 4% boven de 50%. Houd uw 4% maar bij. Ze is u gegund. Ze zit onder de relevantiedrempel...
![]() |
![]() |
#69 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De cijfers voor jou unitaire staat waren véél lager. Buiten die 35% die pleitte voor de onafhankelijkheid waren er ook nog mensen die pleiten voor meer bevoegdheden. ( Waalse peilig in '95 of '96)
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() U moet al ver terug gaan in de tijd om toch proberen gelijk te halen, hoor. En dan nog...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |