![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken echter ook Belgen voor wie het leven hier een hel is. Ik heb zelf heel de wereld rond gereist voor de job en heb nergens een slecht leven gehad. Doch als ik mag kiezen en geen verlies van SZ zou lijden, dan verliet in dit land en verhuisde ik zelfs buiten Europa en buiten de westerse maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat Bart "jullie leider" Dewever en ander verkozenen al 230 dagen dit land naar een economische afgrond leidt, bevestigt dat België inderdaad aan de top van dit democratisch klassement hoort. Het volk koos immers voor het N-VA en de PS.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() hoe belachelijk kan je zijn een land waar een waalse stem meer waard is dan een vlaamse ,waar je een centrum hebt dat de mensen verbied te zeggen wat ze denken,waar je iemand kan veroordelen zonder bewijzen,waar je maar op de helft van de politici die de beslissingen nemen kan stemmen,waar scheiding der machten een lachertje is (zie het vlaams blok proces)waar een oelewappswer die uit het juiste gat gevallen is ,koning is,waar vreemdelingen meer rechten hebben dan de autochtonen enz enz
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Afin, niet iedereen schiet dan op ons systeem. |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oplossing voor het vlomse vraagstuk is dus simpel. Voeg vlaanderen bij Wallonië. Uw stem is er dan veel meer waard en u kunt met uw sterkere "vlomse" stem meer bereiken. |
|
![]() |
![]() |
#67 |
Minister
|
![]() BHV, de grendelgrondwet, de pariteiten en alarmbellen (een feitelijk veto), de taalwetten in Brussel, het cordon, ... .
Waarschijnlijk hebben ze franstalige bronnen gebruikt. Niet op hem schieten a.u.b., want wie anders komt ons dan vertellen dat hij altijd gelijk heeft en altijd heeft gezegd dat het is, zoals het is. We zijn Hans1 al kwijt.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 30 januari 2011 om 09:34. |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier komen de scores in 2005 (op schalen die 100% toekennen aan "de beste" in de kategorie en 0% aan de "slechtste" in de kategorie): recht op fysieke integriteit: 77% recht op organisatie van eigen leven: 70% recht op individuele vrijdommen (religie ed.) 81% rechtspraak: gelijkheid voor de wet: 71% kwaliteit van de rechtspraak: 55% toepassing van de wet: 69% vrijheid van associatie: 47% vrijheid van opinie: 54% publieke vrijheden (persvrijheid, persneutraliteit...) 52% politieke vrijheid van competitie: 72% politieke vrijheid van contestatie: 63% politieke competitiviteit (aantal partijen, nieuwe partijen...) 75% evenwicht der machten: executieve vs legislatieve: 74% controlesystemen op de machten: 47% mutuele beschermingen en dergelijke (federaliteit!!) 65% staatsmiddelen: 73% efficientie van de aanwending van de staatsmiddelen: 70% transparantie (niet-geheimhouding): 73% transparantie van het politieke proces (openbaarheid): 63% participatie in de politiek "gelijke kansen" (pariteit m/v ...): 74% participatie in politiek: regelgeving: 73% representatie: kwaliteit van de representatie: 51% representatie: regelgeving, bescherming representatie minderheden... : 77.5% Ik snap niet hoe Belgie aan een gemiddelde score komt van 85% Ik weet niet waar ze de getallen vandaan halen. Als ik naar een land als Frankrijk kijk, dat zogezegd 43% haalt, dan snap ik het niet goed. Natuurlijk zie je dat de grote scores van belgie komen van bijvoorbeeld het grote aantal partijen, de federale structuur, de bescherming der minderheden en de effectieve godsdienstvrijheid ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() Aaah.... Ik begin al te verstaan wat u bedoelt met "democratie". Het genre "democratie" dat ze tot eind jaren '80 begin jaren '90 mochten ervaren achter het ijzeren gordijn...
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb namelijk reeds meer dan 40 jaar aan die SZ afgedragen. Die SZ is met meer dan 13% van mijn inkomen gaan lopen in die 40 jaar. Plus de belastingen die ik extra hebben moeten betalen in de loop der jaren als bijdragen aan onderwijs, openbaar vervoer, infrasturctuur, veiligheid, enz... Als ik die bedragen zelfs had kunnen beheren en niet had moeten afgeven aan de overheden, dan had ik reeds lang het land en Europa en heel de westerse wereld achter mij gelaten. Dan was ik reeds lang verhuist naar ergens waar de mensen elkaar nog helpen en waar niet de waarde van je auto belangrijker is dan de waarde van je inzet voor de samenleving. Dan was ik reeds lang verhuist naar ergens waar mensen nog om elkaar geven en waar geld niet de belangrijkste factor van de samenleving is. Dan had ik reeds lang een gebied opgekocht van de multi-nationales en teruggeschonken aan de plaatselijke bevolking. Zodat de sterke armen er de kost kunnen verdienen en binnen hun grenzen kunnen zorgen voor de zwakkere, zodat de verstandigen er volgens hun vermogen binnen hun gebied een economie kunnen uitbouwen die rendabel is voor hun bevolking, zonder vreemde bevolkingen ver van hun bed te moeten onderhouden. Dus nee, ik vind onze SZ niet goed werken, want die eist dat slechts 10% van de bevolking de rest van de bevolking onderhoud, zonder dat er eerlijk word gewerkt en verdeelt. Dit terwijl het systeem minstens door 50% van de bevolking moet gedragen worden in lasten en dat slechts 30% een inkomen mag krijgen dat betaald word uit belastinggeld. Ons SZ is ziek, rot en corrupt, maar heeft de oudere bevolking reeds teveel gekost om het nog weg te kunnen werpen, zonder het te kunnen vervangen door een ander systeem. |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() U zou beter de website van de studie bekijken. Daar staat duidelijk dat er alleen rekening gehouden wordt met 1995-2005. De periode dat Dehaene en Verhofstadt in ruil voor het premierschap zowat al hun eisen overboord gooiden. |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest dit binnen de economische regels van Europa vallen, dan zou Vlaanderen zelfs moeten stoppen dit bedrijf te steunen en het geld te geven en Wallonië zou alles moeten terugbetalen Binnen de economische regels zou zelfs België verplicht worden om de boeken neer te leggen en enkel zijn rendabele afdelingen nog mogen behouden. Binnen de economische regels zouden het BHG en Wallonië zich moeten schikken naar de regels die door de betaler worden opgelegd, af verkocht worden aan de hoogste bieder met een economisch rendabel plan. Zeer eigenaardig dus dat een land waar uitbuiting en afpersing de meest gebruikte systemen zijn als een democratie beschouwd worden. Verhuis België naar Afrika en heel de westerse wereld zou de wapens opnemen en een Uno-vredesmacht sturen om Vlaanderen te helpen en heel de PS en MR zouden voor het internationaal hof van Den Haag gesleurd worden wegens schendingen van de rechten van de mensen en volkeren vervolging en uitbuiting. Maar ja, moest België in Afrika liggen, dan hadden de Vlamingen reeds lang de wapens zelf opgenomen om een einde te maken aan de uitbuiting door de Franstaligen |
|
![]() |
![]() |
#74 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Democratie Citaat:
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan goed begrijpen dat sommige mensen nu héél gelukkig zijn dat België voor de periode 1995-2005 op de 3e plaats op een ranglijst van 'democratieën' stond, maar volgens een andere en recentere (2010) rangschikking komt hun land slechts op de 23e plaats.
http://en.wikipedia.org/wiki/Democracy_Index : "The Democracy Index is an index compiled by the Economist Intelligence Unit that measures the state of democracy in 167 countries. The Economist Intelligence Unit's Democracy Index is based on 60 indicators grouped in five different categories: electoral process and pluralism, civil liberties, functioning of government, political participation and political culture... ... -> 2010 rankings, met index 1 Norway 9.80 2 Iceland 9.65 3 Denmark 9.52 4 Sweden 9.50 5 New Zealand 9.26 6 Australia 9.22 7 Finland 9.19 8 Switzerland 9.09 9 Canada 9.08 10 Netherlands 8.99 11 Luxembourg 8.88 12 Ireland 8.79 13 Austria 8.49 14 Germany 8.38 15 Malta 8.28 16 Czech Republic 8.19 17 United States 8.18 18 Spain 8.16 19 United Kingdom 8.16 20 South Korea 8.11 21 Uruguay 8.10 22 Japan 8.08 23 Belgium 8.05 24 Mauritius 8.04 24 Costa Rica 8.04 26 Portugal 8.02 27 Cape Verde 7.94 28 Greece 7.92 29 Italy 7.83 30 South Africa 7.79 31 France 7.77 32 Slovenia 7.69 33 Estonia 7.68 34 Chile 7.67 35 Botswana 7.63 ..." (de lijst is uiteraard nog veel langer) De landen met nummers 1 t/m 26 behoren tot de categorie "Full democracy". Vervolgens komt de categorie "Flawed democracy" aan de beurt.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 30 januari 2011 om 11:41. |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik geloof graag dat ze een aantal parameters gemeten hebben, maar of die parameters op democratie slaan, daar heb ik mijn twijfels over. Elke index waar Zwitserland niet op nummer 1 staat, is in mijn ogen een slechte index.
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 30 januari 2011 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is maar weinig dat k�*n pikken zolang België dag na dag verder geblokkeerd geraakt hoor.
Maar geniet van je "cijfertjes", zou ik zeggen!
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ²