Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2011, 00:34   #61
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Mijn grootmoeder had heel haar leven gewerkt en afgedragen en toen ze met haar karig pensioentje naar een rusthuis moest, moest mijn moeder (enig kind en ook weduwe) van haar karig pensioen nog bijleggen om het te betalen.

En dan moeten wij vaststellen dat al die mensen, die hier geen klop hebben uitgericht zondermeer alles in hunne schoot geworpen krijgen.

Sorry, zenne, maar er zit hier toch iets serieus fout en degene die denkt dat het niet zo is, moet zichzelf maar eens laten nakijken.
2!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 00:39   #62
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Mijn grootmoeder had heel haar leven gewerkt en afgedragen en toen ze met haar karig pensioentje naar een rusthuis moest, moest mijn moeder (enig kind en ook weduwe) van haar karig pensioen nog bijleggen om het te betalen.

En dan moeten wij vaststellen dat al die mensen, die hier geen klop hebben uitgericht zondermeer alles in hunne schoot geworpen krijgen.

Sorry, zenne, maar er zit hier toch iets serieus fout en degene die denkt dat het niet zo is, moet zichzelf maar eens laten nakijken.
ge et galijk,
just is just ...mor ge kunt die mensen da toch nie kwalijk nemen,tis et systeem dat fout zit he,dankzij die zakkenvullers van die politiekers eeh!!

Laatst gewijzigd door globalmedia : 4 februari 2011 om 00:47.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 09:56   #63
69kk
Partijlid

Standaard Immobiliënmarktwerking is immoreel.

Dat je van goede ouders moet zijn en een vaste job moet hebben is niet aan iedereen gegeven. Dat zijn nu wel de voorwaarden om ooit in je leven een eigen woninkje te kunnen verwerven. En dan nog met een lening waar je 25 jaar aan afbetaald aan banken.
Als een pasgeborene niet in een voor het leven vaste woning kan geboren worden, dan zijn wij maatschappelijk nog altijd in onderontwikkeld gebied.
De immobiliën moeten uit de marktwerking getrokken worden en de staat moet voor ieder gezin of alleenstaande een gezond dak boven het hoofd kunnen organiseren.
Daarvoor moet er ook een bevolkingscontrole komen die alles binnen de mogelijkheden houdt.
Het liberalisme en huidig kapitalisme lijdt tot de chaotische en discriminatoire toestanden.
69kk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 12:41   #64
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 69kk Bekijk bericht
Dat je van goede ouders moet zijn en een vaste job moet hebben is niet aan iedereen gegeven. Dat zijn nu wel de voorwaarden om ooit in je leven een eigen woninkje te kunnen verwerven. En dan nog met een lening waar je 25 jaar aan afbetaald aan banken.
Als een pasgeborene niet in een voor het leven vaste woning kan geboren worden, dan zijn wij maatschappelijk nog altijd in onderontwikkeld gebied.
De immobiliën moeten uit de marktwerking getrokken worden en de staat moet voor ieder gezin of alleenstaande een gezond dak boven het hoofd kunnen organiseren.
Daarvoor moet er ook een bevolkingscontrole komen die alles binnen de mogelijkheden houdt.
Het liberalisme en huidig kapitalisme lijdt tot de chaotische en discriminatoire toestanden.
dit heeft niets met kapitalisme of liberalisme te maken
enkel met politiek
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 13:18   #65
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Gebeurd in Eeklo

DIT IS BETREURENSWAARDIG MAAR DIT IS BELGIE

SCHANDALIG !!!!!!!

WAAR ZITTEN DE BELGISCHE PARLEMENTAIREN NU ???
02 december 2010

Woensdag werd een jong Eekloos gezin met een 3 maanden oude baby in de vrieskou op straat gezet. Door een werkongeval raakte het gezin in financiële problemen waardoor ouders en kind door een deurwaarder uit hun huurwoning werden gezet.

Terwijl Fedasil illegalen met minderjarige kinderen verplicht (!) onderdak moet bieden, onder andere in hotels op straffe van een dwangsom van 500 euro per persoon, per dag, moet een Eekloos gezin met een pasgeborene de nacht in de wagen op straat doorbrengen.

Aan de reactie van OCMW-voorzitter Danny Smessaert dat ze altijd contact kunnen opnemen met de diensten van het OCMW om hen te begeleiden naar een nieuwe woning, heeft het gezin gezien de acute nood geen boodschap.

Smessaert liet over de huisvesting van asielzoekers nochtans een ander geluid horen in een open brief aan de Federale Regering (zie bijlage) waarin hij zijn verontwaardiging uitdrukt over het feit dat honderden asielzoekers in ‘goedkope hotels’ of in bijgeplaatste bedden dienen te slapen. ‘ Huisvesting is nochtans het meest elementaire onderdeel van de materiële hulp die de Opvangwet hen garandeert ;’ staat er te lezen.

Me dunkt dat het op straat gezette Eeklose gezin onmiddellijk zou tekenen voor een ‘goedkoop hotel,’ waarin volgens de OCMW-voorzitter asielzoekers in afwachting van beter moeten overnachten.

De opvang van asielzoekers kostte dit jaar reeds 327 miljoen euro, wat neerkomt op 120 euro per Vlaams gezin. Hoog tijd dus voor een beleid waarbij opnieuw prioriteit gegeven wordt aan de belangen van ons eigen volk!

En dan wordt men gestraft als men "toevallig" een echte racist zou worden, dit is weer eens zo'n zaak die er om vraagt.
Een schande is ook hoe Vlaams Belang als een ware bloedzuiger parasiteert op de miserie van die mensen.

Naar analogie van een vraag die de "linkiewinkies" op dit forum regelmatig krijgen: bij welk lid van VB Eeklo is dit gezin ondertussen opgevangen?

Overigens nog dit:

Citaat:
De eigenaar van de huurwoning zegt dat er geen andere optie was. 'Het is heel simpel', klinkt het. 'Ze hebben hier tien maanden gewoond, maar slechts twee maanden huur betaald. De vrederechter heeft beslist dat ze uit de woning moesten. Het gezin weet al van september dat er een uitzetting zat aan te komen.'
Al van september weten dat je uit je woning gezet gaat worden en de situatie laten verrotten tot het 5 maanden later effectief zo is, is schandalig. Die vader verdient de dzjoef van de week.

Citaat:
OCMW-voorzitter Dany Smessaert is op de hoogte van de problemen die het gezin kent, maar weerlegt de kritiek dat ze de familie nooit hulp hebben aangeboden. 'Zonder in detail te treden, want deontologisch kan ik dat niet, maar het gezin heeft wel degelijk al meerdere keren hulp gekregen van het OCMW', aldus Smessaert. 'Maar als mensen bij ons hulp vragen, vragen we op bepaalde vlakken wel de nodige medewerking en die was er niet.'
Ik ken ook mensen die door omstandigheden naar het OCMW zijn moeten gaan. En inderdaad, die moesten er zelf ook iets voor doen. Zij die dat gedaan hebben, zijn uit de miserie geraakt.

Wat allemaal niet wegneemt dat het erg is voor die mensen, maar helaas kan men mensen niet verplichten om hulp (afbetalingsplan, budgetbeheer, ...) te aanvaarden. Al zou men misschien kunnen argumenteren dat de wetgever die mogelijkheid zou moeten voorzien wanneer er kinderen in het spel zijn...
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 14:28   #66
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat zegt ge, alleen beseft ge het blijkbaar zelf niet.
Ah ok, eigenlijk kan jij dan in het vervolg voor mij antwoorden, je weet beter wat ik zeg dan ikzelf.
Oud 4 februari 2011, 17:33   #67
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ah ok, eigenlijk kan jij dan in het vervolg voor mij antwoorden, je weet beter wat ik zeg dan ikzelf.
Nee dat kan ik niet.
Ik weet niet wat ge bedoelt maar zie wel wat ge schrijft.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be