Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2011, 13:09   #61
Steen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Politicians have failed.

Multiculturalism has only to be perfectionated , it will stay with us forever.
Ne, er is maar één groep die gefaald heeft en moedwillig blijft falen omwille van haar godsdienst en bruine segregatieideologie, en dat zijn de moslims.
Steen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 16:14   #62
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
@stradle
Sinking not yet. Het eiland heeft al twee duizend jaar ervaring met invasies van vreemdelingen en ditmaal zal het ook wel ten goede keren. Alle inwoners zijn er op uit om vooruitgang te boeken, dat moet een succes worden. De volgende generaties zullen minder geschokt zijn en er het beste van maken.
Omnog even terug te komen op deze eerste post: De oorspronkelijke bevolking heeft geen van de twee grote invasies overleefd:
1) Die van de Saksen
2) Die van de Saksische Normandiers

In beide gevallen zijn de oorspronkelijke Kelten naar de uithoeken van het land verdreven.
Oud 10 februari 2011, 09:56   #63
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steen Bekijk bericht
Ne, er is maar één groep die gefaald heeft en moedwillig blijft falen omwille van haar godsdienst en bruine segregatieideologie, en dat zijn de moslims.
Ja, maar de geesten zijn nog steeds lang niet rijp om ze als de volgende nazi's te zien (en te behandelen) - tenzij ze zich onderwerpen aan onze waarden en normen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 20:44   #64
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat hoeft het niet te zijn.
Ideologieën, zoals die van het VB zien geen andere mogelijkheid; of willen geen andere mogelijkheden zien.
Wat ik wil zeggen, is dat de links-liberalen die multiculturalisme promoten, eigenlijk communautarisme en dus apartheid prediken. Zie b.v. de hele discussie over quota's. Wie toelaat dat de staat burgers niet meer als burger ziet maar als lid van een subgroep, zet de deur open voor allerhande discriminaties.

Het spreekt voor de moslims in Europa dat zij heel snel het gevaar van het communautarisme hebben ingezien, en zich dus niet afzonderen van de rest van de samenleving, maar gelijke rechten eisen. Dat is ook de reden waarom velen een probleem hebben met de moslims, meer dan met de Joden, want "Gerade der assimilierte Jude ist der wahre Feind" - het kleine verschil is altijd gevaarlijker en dus interessanter dan het grote.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 23:03   #65
D'ARTOIS

Standaard

Ga nog even door......
Oud 11 februari 2011, 18:48   #66
Groentje-18

Standaard

Het cultureel pluriformisme is een zeer mooie ideologie, waar ik ook voorstander van ben.

Deze is helaas niet waar te maken, als enkele culturele groepen, al vormen ze een 'randfenomeen' vinden dat ze hun cultuur moeten opdringen in het land waar ze ontvangen en opgevangen worden. Dat is geen pluriform culturalisme meer, maar kolonialisatie of imperialisme.
Van zodra een cultuur vindt dat ze leden die niet tot haar inner-groep behoren op een laakbare manier mag behandelen, dat dit gerechtvaardigd is omdat zij niet dezelfde religie of culturele gebruiken aanhangen, dat ze die anderen zelf mag doden, faalt het idee volledig.
Segregatie is dan de enige oplossing, of een onderscheid maken en ieder op zijn deel laten spelen.

Wat mij betreft hebben de vele Moslims uit het Midden-Oosten een mooie kans gekregen in het westen, ze hebben hem helaas verpatst. Ze zijn op een manier omgegaan met de vrijheden, die de meeste westerlingen hun zelfs niet hebben voorgedaan. Ook al liggen hun roots in dit land en hebben ze dus geen enkele reden om zich te generen, noch hoeven ze te vrezen voor generalisaties obv hun etniciteit, stereotyperingen van hun groep, ... toch blijken zij meer schaamte te hebben dan de nieuwkomers. Reden tot vragen stellen als je het mij vraagt.
Misschien was het naïef om te denken dat deze mensen om konden met vrijheid. Indien ze dat konden, was hun eigen land al lang uitgebouwd. Er is dus volgens mij wel een diepe reden waarom deze mensen zo vasthouden aan hun geloof. Misschien hebben ze de structuur gewoon keihard nodig omdat ze niet zonder (het idee van het bestaan van een hogere macht kunnen), ook al is het rationeel gezien duidelijk pure nonsens.
Oud 11 februari 2011, 18:56   #67
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wat ik wil zeggen, is dat de links-liberalen die multiculturalisme promoten, eigenlijk communautarisme en dus apartheid prediken. Zie b.v. de hele discussie over quota's. Wie toelaat dat de staat burgers niet meer als burger ziet maar als lid van een subgroep, zet de deur open voor allerhande discriminaties.

Het spreekt voor de moslims in Europa dat zij heel snel het gevaar van het communautarisme hebben ingezien, en zich dus niet afzonderen van de rest van de samenleving, maar gelijke rechten eisen. Dat is ook de reden waarom velen een probleem hebben met de moslims, meer dan met de Joden, want "Gerade der assimilierte Jude ist der wahre Feind" - het kleine verschil is altijd gevaarlijker en dus interessanter dan het grote.
Ze hebben gelijke rechten. Meer zelfs: het is soms interessanter om tot die bepaalde subgroep te behoren, dan om het niet te doen. Het levert bepaalde voordelen op, te meer omwille van het feit dat die subgroep bepaalde gewoontes koestert die afschrikken. Bijgevolg is 'neen' zeggen tegen leden van deze subgroep zeer moeilijk, gezien de grote kans op represailles die zullen volgen.

Een linkse ideologie, is een goede voedingsbodem voor racisme.
Links zegt: iedereen mag binnen, ongeacht vroegere daden (zoals lengte strafblad, werkbereidheid, diploma, ... ), talenkennis is onnodig, zich integreren is ook niet nodig, men mag dezelfde cultuur behouden als men hanteerde in de jungle waar geen wetten waren en men geen enkele ervaring had met een georganiseerde samenleving met sociale zekerheid e.d.
Gevolg: criminele vreemdelingen komen hier met de ladingen binnen, asielaanvragen worden 50x ingediend, sociale woningen worden ingepalmd, ze eisen allemaal rechten op, vragen te sleutelen aan onze wetten, daarbij integreren ze zich niet en kennen ze geen enkele taal.
Op die manier wordt iedere goede intentie van een vreemdeling om zich te integreren in een land waar men van melk en honing bediend wordt, gefnuikt...
De kansen op tewerkstelling zijn door de grote culturele verschillen en de gebrekkige talenkennis (en zelfs kennis van het land) en de tekortschietende opleidingen laag. Bijgevolg blijven deze mensen in hun sociale wijken, tenzij ze lucratieve ideeën hebben om er uit te komen... Gewoon wat rondhangen en lummelen op straat, overal rechten op eisen om de situatie te verbeteren wordt dan de hoofdbezigheid, waar ze algauw tot recrutanten worden van groepen die zich met minder koosjere praktijken inladen?
Gevolg: criminaliteit en uitwassen tot en met.

Met dank aan links.

Deze redenering kan je overigens op veel dingen toepassen, zo opent zich een wereld voor je.
Oud 11 februari 2011, 18:58   #68
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ze hebben gelijke rechten. Meer zelfs: het is soms interessanter om tot die bepaalde subgroep te behoren, dan om het niet te doen. Het levert bepaalde voordelen op, te meer omwille van het feit dat die subgroep bepaalde gewoontes koestert die afschrikken. Bijgevolg is 'neen' zeggen tegen leden van deze subgroep zeer moeilijk, gezien de grote kans op represailles die zullen volgen.

Een linkse ideologie, is een goede voedingsbodem voor racisme.
Links zegt: iedereen mag binnen, ongeacht vroegere daden (zoals lengte strafblad, werkbereidheid, diploma, ... ), talenkennis is onnodig, zich integreren is ook niet nodig, men mag dezelfde cultuur behouden als men hanteerde in de jungle waar geen wetten waren en men geen enkele ervaring had met een georganiseerde samenleving met sociale zekerheid e.d.
Gevolg: criminele vreemdelingen komen hier met de ladingen binnen, asielaanvragen worden 50x ingediend, sociale woningen worden ingepalmd, ze eisen allemaal rechten op, vragen te sleutelen aan onze wetten, daarbij integreren ze zich niet en kennen ze geen enkele taal.
Op die manier wordt iedere goede intentie van een vreemdeling om zich te integreren in een land waar men van melk en honing bediend wordt, gefnuikt...
De kansen op tewerkstelling zijn door de grote culturele verschillen en de gebrekkige talenkennis (en zelfs kennis van het land) en de tekortschietende opleidingen laag. Bijgevolg blijven deze mensen in hun sociale wijken, tenzij ze lucratieve ideeën hebben om er uit te komen... Gewoon wat rondhangen en lummelen op straat, overal rechten op eisen om de situatie te verbeteren wordt dan de hoofdbezigheid, waar ze algauw tot recrutanten worden van groepen die zich met minder koosjere praktijken inladen?
Gevolg: criminaliteit en uitwassen tot en met.

Met dank aan links.

Deze redenering kan je overigens op veel dingen toepassen, zo opent zich een wereld voor je.
Sterker nog: ze zal voor al die dingen even zinvol zijn.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2011, 21:17   #69
D'ARTOIS

Standaard

Integratie mislukt omdat het Islamisme geen gemengde huwelijken toestaat.
Les 1 regel 1. Dat is de reden dat vrijwel alle etniciteiten zich binnen een generatie gesettled hebben met als enige uitzondering de Mohammedanen.
Opent wel bepaalde perspectieven.
Oud 12 februari 2011, 23:41   #70
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Integratie mislukt omdat het Islamisme geen gemengde huwelijken toestaat.
Les 1 regel 1. Dat is de reden dat vrijwel alle etniciteiten zich binnen een generatie gesettled hebben met als enige uitzondering de Mohammedanen.
Opent wel bepaalde perspectieven.
Dat is onzin. De moslims in dit land, en vooral de Marokkanen dan, zijn zeer exogaam, zeer in tegenstelling tot de zeer endogame Joden b.v.
Oud 12 februari 2011, 23:42   #71
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Jij weet niet wat redeneren betekent.
Oud 13 februari 2011, 00:42   #72
D'ARTOIS

Standaard

Citaat:
Dat is onzin. De moslims in dit land, en vooral de Marokkanen dan, zijn zeer exogaam, zeer in tegenstelling tot de zeer endogame Joden b.v.
Ik denk het niet. Er zijn plenty Jodinnen die met goi getrouwd zijn. Het uiteindelijke resultaat is dat de kinderen feitelijk aanspraak kunnen maken op hun moeder's geloof.

Een Marokkaanse man trouwt gemakkelijk met een westers meisje. No problem.
Het omgekeerde? Ik denk zelden. Heb je toevalligerwijze statistieken?
Oud 13 februari 2011, 00:59   #73
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk het niet. Er zijn plenty Jodinnen die met goi getrouwd zijn. Het uiteindelijke resultaat is dat de kinderen feitelijk aanspraak kunnen maken op hun moeder's geloof.
Maar als een Jood trouwt met een niet-Joodse, dan worden de kinderen uit dat huwelijk uitgespuwd door de Joodse gemeenschap. In de islam worden de kinderen altijd aanvaard, ongeacht wie hun ouders zijn.

Citaat:
Een Marokkaanse man trouwt gemakkelijk met een westers meisje. No problem.
Het omgekeerde? Ik denk zelden. Heb je toevalligerwijze statistieken?
Ik zie in mijn omgeving niets anders, eigenlijk. Mensen hebben nu eenmaal een cliché-beeld, opgedrongen door de media, maar dat komt niet overeen met de realiteit. Ik ben echter nog niemand uit de Maghreb tegengekomen, woonachtig in de Maghreb of woonachtig in Europa, die niet op zijn minste één nicht of tante heeft die met een Europeaan is getrouwd.
Oud 13 februari 2011, 01:13   #74
D'ARTOIS

Standaard

Ik ken de Rif (redelijk goed). Marokkanen van Casa of Rabat zijn anders dan die van Tetouan of Tanger. Ik heb de huidige koning van Marokko nog op een paard gezet. Kun je lachen. Maar in mijn omgeving heb ik nog niet meegemaakt (behalve een Egyptische moslima) dat een Islamitische een westerse man trouwde.
Oud 13 februari 2011, 01:17   #75
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken de Rif (redelijk goed). Marokkanen van Casa of Rabat zijn anders dan die van Tetouan of Tanger. Ik heb de huidige koning van Marokko nog op een paard gezet. Kun je lachen. Maar in mijn omgeving heb ik nog niet meegemaakt (behalve een Egyptische moslima) dat een Islamitische een westerse man trouwde.
Op welke planeet leef jij?

Als we alleen al naar de bekende figuren kijken: Naima Lanjri, Fadila Lanaan, Anissa Temsamani, de echtgenote van Philippe Moureaux, ...

Laatst gewijzigd door Kallikles : 13 februari 2011 om 01:23.
Oud 13 februari 2011, 01:28   #76
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar in mijn omgeving heb ik nog niet meegemaakt (behalve een Egyptische moslima) dat een Islamitische een westerse man trouwde.
Uiteraard niet. Hier en daar zal je wel een uitzondering aantreffen waar dat zo is, maar voor de meerderheid zou het een taboe zijn.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 01:32   #77
D'ARTOIS

Standaard

Citaat:
Op welke planeet leef jij?

Als we alleen al naar de bekende figuren kijken: Naima Lanjri, Fadila Lanaan, Anissa Temsamani, de echtgenote van Philippe Moureaux, ...
Ik leef al een tijdlang op de planeet die zee heet. Ik heb het derhalve over mijn directe omgeving.
Mijn neef is ambtenaar op het stadhuis van Ede. Ik zal hem eens vragen naar het aantal gesloten huwelijken tussen moslima's en autochtonen.
(Ik bedoel dit niet sarcastisch)
Bij de bekende figuren ligt dit wat makkelijker. Maar ik zal in de buurt eens zoeken naar een concreet voorbeeld.
Oud 13 februari 2011, 01:35   #78
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik leef al een tijdlang op de planeet die zee heet. Ik heb het derhalve over mijn directe omgeving.
Mijn neef is ambtenaar op het stadhuis van Ede. Ik zal hem eens vragen naar het aantal gesloten huwelijken tussen moslima's en autochtonen.
(Ik bedoel dit niet sarcastisch)
Bij de bekende figuren ligt dit wat makkelijker. Maar ik zal in de buurt eens zoeken naar een concreet voorbeeld.
Ik vond het alleszins verbazend dat je deze figuren niet kende. Overigens maak je al categoriefouten in je vraagstelling: moslima's kunnen autochtoon zijn, en autochonen kunnen moslim zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be