![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom laat men ze dan binnen? En waarom stuurt men degenen waar geen werk voor is niet terug weg? WHY ?
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer bepaald het gelijkschakelen met het bediendenstatuut. Op zich natuurlijk een goede zaak. Maar ik vraag mij toch af of de ontslagvergoedingen en ziektedagen een prioriteit moeten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, het patronaat heeft het gedaan. Zij zijn immers degenen die per sé een vrije arbeidsmarkt moesten hebben zodat ze goedkoop slavenvolk konden importeren om tegen de autochtone arbeiders te concurreren. Uw probleem ligt niet bij de migrant als individu maar bij de migratie als sociaal fenomeen dat door het kapitalisme wordt aangewakkerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu het klopt dat ontslagvergoedingen en ziektedagen geen prioriteit zouden moeten zijn want ze zijn slechts gerommel in de marge. Op dit moment lijkt me een drastische uitzuivering van de banksector prioritair want het is daar dat het geld massaal verdwijnt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terug naar de 45 urige werkweek. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zouden eigenlijk in een paradijs kunnen leven waar we allemaal maar twee dagen per week moeten werken voor dezelfde welvaart. In het huidige neoliberale model is dat niet mogelijk, daar komen gewoon continu werklozen bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij komen op rekening van de kapitalisten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op uw rekening, zeg maar. Geld ontstaat namelijk niet uit het niets. Enfin, de centrale banken doen wel alsof maar ze bedriegen u en mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelet op de technologische vooruitgang en de groei van de productiecapaciteit is het wellicht mogelijk om de werkweek naar vier of drie te herleiden zonder verlies aan welvaart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is geld dat ik en veel andere werkende mensen gespaard hebben voor onze oude dag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goesting om ze een beetje te gaan ontlasten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik wil hier graag eens het volgende "geval" beoordeeld zien. Iemand in mijn familie (man, 61j) is 7 maanden geleden zonder werk gevallen wegens 'reorganisatie". Deze persoon heeft 41j voltijds gewerkt, heeft dus 41j afgedragen en belastingen betaald. Vinden jullie nu echt dat hij ne profiteur is? Zouden ze niet beter mensen van die leeftijd, die een heel leven gewerkt en afgedragen hebben, met rust laten? Het toppunt: deze man was beenhouwer(grootwarenhuis) en heeft nooit iets anders gedaan. Nu hij 61j is, wordt deze man verplicht om computercursus te volgen. Hij heeft bij wijze van spreken nooit ne pc van dichtbij gezien. Wel: dat vind ik schandalig. Is deze persoon in uw ogen een profiteur? (hij ontvangt ong 1250 euro stempelgeld/maand).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar terzake: het is inderdaad een wraakroepende schande dat zestigers - of zelfs 50-plussers - nog worden geplaagd met verplicht te volgen cursussen, verplichte aanwezigheden op evenementen van de RVA en verplichte sollicitaties bij interimbureau's. Geen enkel bedrijf neemt die ouderen nog aan, dus dit is pure pesterij. Dat ze beter wat meer druk uitoefenen op stempelende schoolverlaters. Die zijn wél gewild op de arbeidsmarkt, dus als die langdurig stempelen is het omdat ze niet willen werken.
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Een beetje computerkennis kan hem nog van pas komen als hij in pensioen is. Spreek hem eens over het forum hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Parlementslid
|
![]() Uit zijn stempelgeld blijkt dat hij gezinshoofd is met een vrij hoog laatste loon. Dan heeft hij, na een carrière van 41 jaar recht op ca. 1750 euro pensioen. En nee, dat staat niet op een rijtje, maar in een tabel, van de Rijkspensioendienst.
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ho de werkloze sukkelaar die wat geld krijgt om te kunnen overleven, dat is een profiteur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |