![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik akkoord ga met je post. Moet denken aan een tekst die ik onlangs las. Er is een bepaalde Gentse school die brieven/uitnodigen in het Turks typt en die dan doorstuurt naar de ouders. Enerzijds een mooi gebaar, anderzijds vind ik dat die mensen verplicht moeten worden de Nederlandse taal te leren. Zoiets kan enkel in hun voordeel zijn. Verder, is het inderdaad zo dat taal een probleem is binnen bepaalde allochtone gezinnen. Men communiceert thuis in de moedertaal en wanneer ze dan in het eerste leerjaar komen kunnen ze geen woord Nederlands reppen. Dat is ook zonde voor die kinderen uiteraard. Ik snap niet dat de ouders zoiets niet begrijpen. Ik ben ook in een Vreemde taal opgevoed door mn moeder. Mn vader sprak vaak Nederlands met me. Heb vooral in de kleuterklas Nederlands leren spreken eigenlijk. In de kleuterklas was mn taal ook geen vette. In het 1e leerjaar sprak ik perfect Nederlands. Het ligt dus ook wel aan de ouders zelf.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 9 februari 2011 om 00:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() -Wel eens gezien hoeveel witte Vlamingen op de eigen tv ondertiteld moeten worden? 50%? Da's een wereldrecord.
-Een 2e generatie migrant spreekt vrijwel altijd beter Nederlands dan de gemiddelde provinciaal. Hij/zij houdt ook meer van die taal. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 9 februari 2011 om 00:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zult het me niet kwalijk nemen dat ik me afvraag hoeveel procent vreemdelingen er zijn op de scholen waar uw kinderen gaan.
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarop baseert u uw vaststellingen? Hebt u daar cijfers van? Links? Bewijzen?
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ter vergelijking: Op TF1 zie je dat (eigenvolk ondertitels) misschien 1 of 2 keer per jaar, als je het al ziet. Liefde voor het Nederlands: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=805 Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 9 februari 2011 om 00:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is wel een anti-houding tegen een deeltje van de autochtonen die er niet in slaagt te integreren in de wereld en die van ons landje een apartheid-staat zouden willen maken. Die mensen maken op dit moment de dienst niet uit (cordon sanitaire doet goed werk) en zal ook nooit de dienst uitmaken. Waarom? Omdat ze onze cultuur, waarden en wetten met de voeten treden. Discriminatie, tegen godsdienstvrijheid en tegen vrije meningsuiting. Die mensen spreken niet voor de allochtone bevolking, enkel voor hun KKKK-clubje.
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik "schat" dat 80 % van de Vlamingen heel veel van zijn taal en volkseigenheid houdt. Nu Eberhard weer ...
![]() |
![]() |
#69 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u nog veel luistert naar rap-muziek is de kans groot dat u ook vlug slechthorend wordt en blij zult zijn dat er ondertiteling is op bepaalde ogenblikken ![]()
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer dit enkele kinderen betreft kunnen ze wat meegetrokken worden en extra aandacht krijgen maar wanneer het er veel zijn lukt dit niet meer waardoor het niveau voor de hele klas zakt. Je zou dus het begrip identiteit moeten kunnen loskoppelen van taal, en daar ook ouders van kunnen overtuigen. De kansen van hun kinderen liggen hier en niet in het land van herkomst, goede taalbeheersing moet vooral ook thuis worden aangemoedigd,want binnen allochtone gezinnen waar dit wel gebeurt ( en beide ouders ook Nederlands spreken) doen kinderen het ook veel beter op de school. Het middenveld kan daar een belangrijke rol in opnemen, hopelijk wordt daar eens echt werk van gemaakt. Maar..wat fijn; we zijn het eens! ![]() Laatst gewijzigd door alice : 9 februari 2011 om 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus.., het falen van het kwaliteitsvol onderwijs is niet de schuld van de migranten, er zijn al langer hoe meer schoolzieke kinderen enz..., de schuld hiervan is de veel te hoge prestatiedrang die men onze kinderen hier oplegt. Deze prestatiedrang is er in bvb Noorwegen niet, het gevolg is meer afgestudeerde jongeren en zelfs meer jonge ouders !! In Noorwegen komt het gezin op de 1ste plaats en niet het werk of het presteren...en, een kind moet een kind blijven! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of zou het gewoon zo zijn dat een groot gedeelte van het over de immigranten en hun NL taal klagende klootjesvolk, vooral zelf vaak abominabel Nederlands spreekt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De feiten maar weer eens: -Wel eens gezien hoeveel witte Vlamingen op de eigen tv ondertiteld moeten worden? 50%? Da's een wereldrecord. -Een 2e generatie migrant spreekt vrijwel altijd beter Nederlands dan de gemiddelde provinciaal. Hij/zij houdt ook meer van die taal. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 10 februari 2011 om 00:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommigen van die tweede generatie spreken goed Nederlands, wat nog niet wil zeggen dat hun woordenschat groot genoeg om om bijvoorbeeld abstracte begrippen te snappen, of dat je dat het " toeval" is dat die uitval vooral gebeurt in het middelbaar, en binnen ASO? Van jou moeten ze allemaal voetballer of rapper worden, ik zie ze liever in ALLE beroepen, mag dat van jou? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg nooit tegen het eigen volk dat ze de helft van hun 'eigen talenwonders' moeten ondertitelen.
Eh....je kan de tv toch uitzetten? Citaat:
Citaat:
Hoe abstract is dat dan? Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 10 februari 2011 om 02:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
slechthorenden horen niet beter door de volumeknop 100% open te zetten slimmeke. het zijn dikwijls bepaalde toonaarden of bepaalde medeklinkers die ze niet herkennen. Daarom is ondertitelen een zeer goed hulpmiddel om die mensen bij te staan. De meeste programma's zijn ondertitelde engelse films of series: daar heb je dat probleem niet. Zelf versta ik ook dikwijls de Nederlandsetalige series niet al te goed, en ik verkies dan ook dat ze ondertiteld worden. Op BBC zorg ik er ook steeds voor dat films worden ondertiteld : dat is een even groot hulpmiddel om het engels beter te begrijpen. Heb je een probleem met lezen of zo? |
|
![]() |
![]() |