Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2011, 02:20   #61
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De politieke islam BASEERT zich op de Godsdienst waarop ze zich beroept.
De politieke islam bepaald de rechtspraak (sharia) en dus het leven van burgers door de regelgeving van Fikh, wat voorschrijft hoe je jezelf als moslim moet gedragen.
Politieke islam gaat ervan uit dat het woord van Allah boven alles staat, een ondergeschikte status tegenover kapitalisme is niets minder dan toogpraat van iemand die niet waat waarover hij het eigenlijk heeft.

Het belangrijkste gevaar van een politieke islam is een totaal verlies van vrijheid waarbij religie je leven regelt van geboorte tot het graf en waar vrouwen tweede rangsburgers zijn, homo's worden opgehangen en andersgelovigen niet worden geduld, een totalitaire dictatuur dus waartegen geen verzet mogelijk is ; dan ben je immers een afvallige.

U lijkt bovendien niet te weten hoe armen worden uitgebuit in die landen, het zijn juist radicalen die hen in basisnoden proberen te voorzien, lijkt mooi maar is het niet, praktijken die je vroeger ook van de kerk zag tegenover straatarme Ieren bijvoorbeeld, religie door armen uit te buiten komt hier nu veel minder voor omdat de politieke macht van religie verdwenen is en vervangen door een sociale zekerheid die los staat van politieke ideologie maar een basisrecht is voor alle burgers met wettig verblijf.

Uw toogklap laat minstens zien dat u niet weet wat politieke islam is, toch maar eens de Koran lezen.
De toogklap is meer iets van u, voor u is een islamist gelijk aan een elke moslim.... ken je het verschil of weiger je dit in te zien?
Kijk naar bvb de revolutie in Iran die ongeveer 2 jaar geleden begon. En nog steeds voelbaar is. Het is een van dezelfde aard en tot op zekere hoogte vergelijkbaar met deze in oaTunesië en egypte namelijk een uitbarsting en een opstand van miljoenen mensen, jongeren, vrouwen, intellectuelen, arbeiders, werklozen, moslims, christenen, communisten, atheïsten ... enz . Ziet u een gelijkenis tussen de gebeurtenissen in Iran en de huidige in Egypte en Tunesië?..., of blijf je u vastpinnen aan uw eenzijdig islamofobische denkwijze die stelt dat de islam het grote kwaad is in heel dit verhaal.

Deze mensen strijden samen voor hun behoefte zijnde burgerlijke en politieke vrijheid, vrijheid van meningsuiting, pers, vrijheid om zich te organiseren, staking en demonstratie, afschaffing van de doodstraf, de afschaffing van discriminerende wetten vooral tegen vrouwen. Zoals ik eerder al stelde is een van de belangrijkste oorzaken van de revolutie daar de toenemende armoede en werkloosheid. Dus het verstrekken van fatsoenlijke banen en werkloosheidsuitkeringen voor iedereen die bereid is om te werken is een must voor een regering die deze mensen willen steunen en dit heeft niets te doen met geloof nog de Islam wel met mens zijn!

Geen stropoppen aub!
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2011, 02:25   #62
Tinneke
Banneling

Standaard

Citaat:
De politieke islam bepaald de rechtspraak (sharia) en dus het leven van burgers door de regelgeving van Fikh, wat voorschrijft hoe je jezelf als moslim moet gedragen.
Politieke islam gaat ervan uit dat het woord van Allah boven alles staat, een ondergeschikte status tegenover kapitalisme is niets minder dan toogpraat van iemand die niet waat waarover hij het eigenlijk heeft.

Het belangrijkste gevaar van een politieke islam is een totaal verlies van vrijheid waarbij religie je leven regelt van geboorte tot het graf en waar vrouwen tweede rangsburgers zijn, homo's worden opgehangen en andersgelovigen niet worden geduld, een totalitaire dictatuur dus waartegen geen verzet mogelijk is ; dan ben je immers een afvallige.

U lijkt bovendien niet te weten hoe armen worden uitgebuit in die landen, het zijn juist radicalen die hen in basisnoden proberen te voorzien, lijkt mooi maar is het niet, praktijken die je vroeger ook van de kerk zag tegenover straatarme Ieren bijvoorbeeld, religie door armen uit te buiten komt hier nu veel minder voor omdat de politieke macht van religie verdwenen is en vervangen door een sociale zekerheid die los staat van politieke ideologie maar een basisrecht is voor alle burgers met wettig verblijf.

Uw toogklap laat minstens zien dat u niet weet wat politieke islam is, toch maar eens de Koran lezen.
Tinneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2011, 02:35   #63
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik weet niet of het meer aanvaard wordt; het wordt wel geminimaliseerd.
Omdat er weinig zo'n pipo's rondlopen. Een paar marginalen, het vermelden niet waard.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2011, 02:37   #64
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinneke Bekijk bericht
Woow, sjieke smiley ...
Oud 11 februari 2011, 06:17   #65
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Waar zie jij het woordje deporteren staan?

.
Je weet toch hoe de DDL een bevolkingsgroep wil uitsluiten.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2011, 06:20   #66
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Alice, deze draad gaat over de PVV en de DDL.
Oud 11 februari 2011, 06:26   #67
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Omdat er weinig zo'n pipo's rondlopen. Een paar marginalen, het vermelden niet waard.
Ik hoop dat er weinig zo'n pipo's rondlopen.
Maar ik vind dit geen reden om deze ideologie te minimaliseren.

Ik heb in deze draad nog niet veel forumgebruikers deze ideologie zien veroordelen
Oud 11 februari 2011, 12:33   #68
Steen
Banneling

Standaard

Citaat:
En over de islam die haar volgelingen beveelt niet-moslims uit te sluiten.
Steen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2011, 12:39   #69
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Ik kan mij vinden in de teksten van zowel Wisord als Alice.
Beide halen correcte punten aan.

De moeilijkheid is het vinden van wie, wat en hoe met als het hoofdpunt de islam.
De vraag is nu is de islam een geloof of een doctrine of beide?
Om zelf te antwoorden ik denk dat het beide is maar als mens moet je zelf de keuze maken dewelke je het meeste aanhangt. Het geloof of de doctrine.

Het is niet omdat iemand in de islam geloofd hij/zij een bedreiging voor de samenleving is. Daar komt het wezenlijke verschil tussen islamist en moslim naar boven. Je kan ze niet allemaal over dezelfde kam scheren.

Het is aan ons om het verschil daarin te onderscheiden wat niet makkelijk is.
Er komen natuurlijk nog andere problemen aan bod uitgezonderd het geloof zoals cultuur, opvoeding en de persoon zelf.

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"

Laatst gewijzigd door gfpatch : 11 februari 2011 om 12:49.
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2011, 19:21   #70
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steen Bekijk bericht
En over de islam die haar volgelingen beveelt niet-moslims uit te sluiten.
Neen, het gaat niet over de islam.
Je kan wel een vergelijking maken tussen de ideologie van PVV en DDL en fundamentalisten als S4B; maar het gaat niet over de islam.

Dat weet Alice maar al te gaat, want ze reageert niet meer.

Heb jij hier al iemand van de islam-kritikasters weten kritiek geven op de ideologie van PVV en/of DDL?
Oud 12 februari 2011, 10:49   #71
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat er weinig zo'n pipo's rondlopen.
Maar ik vind dit geen reden om deze ideologie te minimaliseren.

Ik heb in deze draad nog niet veel forumgebruikers deze ideologie zien veroordelen

Er lopen er spijtig genoeg veel van dit soort rond, dankzij de idiote censuur van onze struisvogelpolitiekers verbergen ze hun mening natuurlijk.
Oud 12 februari 2011, 14:01   #72
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
De toogklap is meer iets van u, voor u is een islamist gelijk aan een elke moslim.... ken je het verschil of weiger je dit in te zien?
Kijk naar bvb de revolutie in Iran die ongeveer 2 jaar geleden begon. En nog steeds voelbaar is. Het is een van dezelfde aard en tot op zekere hoogte vergelijkbaar met deze in oaTunesië en egypte namelijk een uitbarsting en een opstand van miljoenen mensen, jongeren, vrouwen, intellectuelen, arbeiders, werklozen, moslims, christenen, communisten, atheïsten ... enz . Ziet u een gelijkenis tussen de gebeurtenissen in Iran en de huidige in Egypte en Tunesië?..., of blijf je u vastpinnen aan uw eenzijdig islamofobische denkwijze die stelt dat de islam het grote kwaad is in heel dit verhaal.

Deze mensen strijden samen voor hun behoefte zijnde burgerlijke en politieke vrijheid, vrijheid van meningsuiting, pers, vrijheid om zich te organiseren, staking en demonstratie, afschaffing van de doodstraf, de afschaffing van discriminerende wetten vooral tegen vrouwen. Zoals ik eerder al stelde is een van de belangrijkste oorzaken van de revolutie daar de toenemende armoede en werkloosheid. Dus het verstrekken van fatsoenlijke banen en werkloosheidsuitkeringen voor iedereen die bereid is om te werken is een must voor een regering die deze mensen willen steunen en dit heeft niets te doen met geloof nog de Islam wel met mens zijn!

Geen stropoppen aub!
Ben je echt zo weinig op de hoogte van islam of wat is dat met jou?
Toon even aan waar ik schreef dat iedere moslim een islamist zou zijn, anders moet ik wel besluiten dat je bewust zaken verzint om niet inhoudelijk te moeten reageren.
In Iran heeft juist de politieke islam de macht gegrepen, toont je glazen bol dat dit niet in Egypte kan gebeuren via het moslimbroederschap?
IK verwacht dat je aantoont waarop je meent te mogen beschuldigen van eenzijdige islamofobische denkwijze, anders ben je vooral zelf een nieuwe fascist, iedere vorm van kritiek moet gesmoord worden met beledigingen en halve beschuldigingen omdat je anders niet kunt reageren.
Probeer het nog eens; en zie maar dat je kunt aantonen wat je beweert!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 14:02   #73
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, het gaat niet over de islam.
Je kan wel een vergelijking maken tussen de ideologie van PVV en DDL en fundamentalisten als S4B; maar het gaat niet over de islam.

Dat weet Alice maar al te gaat, want ze reageert niet meer.

Heb jij hier al iemand van de islam-kritikasters weten kritiek geven op de ideologie van PVV en/of DDL?
Wat ik wel of niet weet beslis ik liever zelf en leg maar uit wat je vraag is, mocht je die al hebben.
Oud 12 februari 2011, 14:03   #74
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wisord sleurde daar de politieke islam bij, mijn goed recht dit binnen de discussie te weerleggen, of mag dat van jou niet?
Oud 12 februari 2011, 14:04   #75
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben je echt zo weinig op de hoogte van islam of wat is dat met jou?
Alice, deze draad gaat niet over de islam.
Probeer eens om on-topic te blijven.
Oud 12 februari 2011, 14:06   #76
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Deze discussie gaat wel over de islam. Het gaat over een verzetsbeweging tegen de fascistische grondstroom van de islam (als religie en politiek systeem).
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 14:07   #77
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik mag reageren op wat een ander stelt, of ben jij vandaag de gedachtenpolitie?
Je moet dus Wisord aanpreken, niet mij, ik weerleg enkel wat hij beweert binnen deze discussie!
Oud 12 februari 2011, 14:10   #78
Nidstang
Lokaal Raadslid

Nidstang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In wezen gaat dit topic wel over de islam. Want zonder islam bij ons was er geen sprake geweest van PVV en DDL. En EDL en noem maar op. Het gaat over ongeruste burgers die islamisering niet zien zitten. En zich er tegen willen verzetten. En dat is een democratisch recht.
Oud 12 februari 2011, 14:12   #79
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wisord sleurde daar de politieke islam bij, mijn goed recht dit binnen de discussie te weerleggen, of mag dat van jou niet?
Waar sleurde Wisord dat erbij?
Nummerke van die post is voldoende.
Oud 12 februari 2011, 14:13   #80
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nidstang Bekijk bericht
In wezen gaat dit topic wel over de islam. Want zonder islam bij ons was er geen sprake geweest van PVV en DDL. En EDL en noem maar op. Het gaat over ongeruste burgers die islamisering niet zien zitten. En zich er tegen willen verzetten. En dat is een democratisch recht.
Ja, en zonder de Joden was er nooit nazisme geweest.
Goed gevonden Sus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be