![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk naar bvb de revolutie in Iran die ongeveer 2 jaar geleden begon. En nog steeds voelbaar is. Het is een van dezelfde aard en tot op zekere hoogte vergelijkbaar met deze in oaTunesië en egypte namelijk een uitbarsting en een opstand van miljoenen mensen, jongeren, vrouwen, intellectuelen, arbeiders, werklozen, moslims, christenen, communisten, atheïsten ... enz . Ziet u een gelijkenis tussen de gebeurtenissen in Iran en de huidige in Egypte en Tunesië?..., of blijf je u vastpinnen aan uw eenzijdig islamofobische denkwijze die stelt dat de islam het grote kwaad is in heel dit verhaal. Deze mensen strijden samen voor hun behoefte zijnde burgerlijke en politieke vrijheid, vrijheid van meningsuiting, pers, vrijheid om zich te organiseren, staking en demonstratie, afschaffing van de doodstraf, de afschaffing van discriminerende wetten vooral tegen vrouwen. Zoals ik eerder al stelde is een van de belangrijkste oorzaken van de revolutie daar de toenemende armoede en werkloosheid. Dus het verstrekken van fatsoenlijke banen en werkloosheidsuitkeringen voor iedereen die bereid is om te werken is een must voor een regering die deze mensen willen steunen en dit heeft niets te doen met geloof nog de Islam wel met mens zijn! Geen stropoppen aub! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik vind dit geen reden om deze ideologie te minimaliseren. Ik heb in deze draad nog niet veel forumgebruikers deze ideologie zien veroordelen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik kan mij vinden in de teksten van zowel Wisord als Alice.
Beide halen correcte punten aan. De moeilijkheid is het vinden van wie, wat en hoe met als het hoofdpunt de islam. De vraag is nu is de islam een geloof of een doctrine of beide? Om zelf te antwoorden ik denk dat het beide is maar als mens moet je zelf de keuze maken dewelke je het meeste aanhangt. Het geloof of de doctrine. Het is niet omdat iemand in de islam geloofd hij/zij een bedreiging voor de samenleving is. Daar komt het wezenlijke verschil tussen islamist en moslim naar boven. Je kan ze niet allemaal over dezelfde kam scheren. Het is aan ons om het verschil daarin te onderscheiden wat niet makkelijk is. Er komen natuurlijk nog andere problemen aan bod uitgezonderd het geloof zoals cultuur, opvoeding en de persoon zelf.
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" Laatst gewijzigd door gfpatch : 11 februari 2011 om 12:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan wel een vergelijking maken tussen de ideologie van PVV en DDL en fundamentalisten als S4B; maar het gaat niet over de islam. Dat weet Alice maar al te gaat, want ze reageert niet meer. Heb jij hier al iemand van de islam-kritikasters weten kritiek geven op de ideologie van PVV en/of DDL? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er lopen er spijtig genoeg veel van dit soort rond, dankzij de idiote censuur van onze struisvogelpolitiekers verbergen ze hun mening natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toon even aan waar ik schreef dat iedere moslim een islamist zou zijn, anders moet ik wel besluiten dat je bewust zaken verzint om niet inhoudelijk te moeten reageren. In Iran heeft juist de politieke islam de macht gegrepen, toont je glazen bol dat dit niet in Egypte kan gebeuren via het moslimbroederschap? IK verwacht dat je aantoont waarop je meent te mogen beschuldigen van eenzijdige islamofobische denkwijze, anders ben je vooral zelf een nieuwe fascist, iedere vorm van kritiek moet gesmoord worden met beledigingen en halve beschuldigingen omdat je anders niet kunt reageren. Probeer het nog eens; en zie maar dat je kunt aantonen wat je beweert! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet dus Wisord aanpreken, niet mij, ik weerleg enkel wat hij beweert binnen deze discussie! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Lokaal Raadslid
|
![]() In wezen gaat dit topic wel over de islam. Want zonder islam bij ons was er geen sprake geweest van PVV en DDL. En EDL en noem maar op. Het gaat over ongeruste burgers die islamisering niet zien zitten. En zich er tegen willen verzetten. En dat is een democratisch recht.
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat: