Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 februari 2011, 09:05   #61
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het komt eigenlijk neer op het volgende: veel Vlamingen kunnen zich niet achter bepaalde standpunten van het Vlaams Belang scharen of houden niet van de stijl van die partij. Ik trouwens ook niet. Maar wij respecteren het feit dat ze a) bereid zijn zich volledig in te passen in het mechanisme van de parlementaire democratie en b) dat ze de voorbije jaren steeds een behoorlijk aantal kiezers achter zich kregen. Bijgevolg is het maar logisch dat de politieke strijd met hen wordt aangegaan in het Parlement. Dat is de facto dezelfde reactie als die van de Nederlanders tegenover de partij van Geert Wilders. Anders gezegd, een logische en volwassen reactie. De francofonen zijn blijkbaar daartoe niet in staat. Bij hen geeft een andere politieke mening vrij snel aanleiding tot haat die dan op een kinderachtige manier wordt uitgewerkt ("Jij mag niet meer met ons meespelen ..."). Dus pogen ze wie hen niet bevalt doodgewoon te boycotten en monddood te maken. Hun haat is zo excessief dat ze die zelfs willen doordrijven tot na de dood. Dit is nu tot uiting gekomen bij de begrafenis van M.R.Morel. In feite ligt dit volledig in dezelfde lijn van hetgeen ze enkele maanden geleden op hun RTBF toonden in een andere zwavelzure reportage. Toen gingen ze zowaar het graf van vader De Wever besnuffelen. De man had ooit als voornaam "Henri" gekregen, maar werd door familie en vrienden in de omgang "Rik" genoemd. Voor de slijmerds van de RTBF was dat een belangrijke indicatie van "germanisme" ... Anders gezegd, "en Flandre" moet je een Franse naam krijgen. Waaruit ik besluit dat ik dus ook tot "de slechten" behoor. Want voor velen heet ik "Rob", alhoewel mijn ID-kaart "Robert" aangeeft. "Awel sè ..." nu is het genoeg! Wie mij nog met "Robèèèrt" aanspreekt zal er niet goed van zijn!
Geen probleem Robeir!
den ambetantsten is offline  
Oud 14 februari 2011, 09:22   #62
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Wel ja dat en in democratisch Wallonië zou dat geen waar zijn geweest.
Ik heb die invulling van "democratisch" (ttz. het weren van een ongewenste ideologie door staatscontrole over de media) altijd bijzonder eigenaardig gevonden.
Nyquist is offline  
Oud 14 februari 2011, 09:27   #63
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ik denk niet dat men dat zegt, Hendrik.

Tenzij men autist is, of randdebiel.
gelieve Henri niet te vergelijken met autisten of randdebielen ... die mensen hebben dat niet verdiend.
Anna List is offline  
Oud 14 februari 2011, 10:52   #64
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een grote bewondering voor de persoon van MRM.
De standvastigheid waarmee zij als Vlaams Nationaliste de moeilijkste weg, namelijk de rechte weg, koos en bijgevolg gedwongen was om te kiezen voor het VB.
De snoeiharde manier waarmee ze tegen de antidemocratische vakbondsmologs durfde te strijden.
De hardnekkigheid en moed waarmee ze tegen haar verschrikkelijke ziekte streed.
Die onverzettelijkheid waardoor ze onvermijdelijk in botsing kwam met die andere keikop FDW.

Grote bewondering.

Echter: Diegenen in wiens politieke huis ze de afgelopen tien jaar gewoond heeft, van wiens diensten ze gebruik gemaakt heeft, wiens woord ze heeft gesproken, wiens programma ze heeft verspreid worden nu eens te meer mediatiek genadeloos afgeslacht en diegene die haar een politieke hoer heeft genoemd bezet vandaag het ganse emotionele boekskesveld.

In het licht van het drama van haar heengaan wil ik deze sterke madame uiteraard niet afbranden maar de pers heeft ook hier een verschikkelijke verantwoordelijkheid en speelt een walgelijk spel.
Oud 14 februari 2011, 11:03   #65
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Moet je het stuk eens bekijken van de RTBF over de begrafenis van Morel.

Om van te kotsen zo walgelijk. Er zijn zelfs geen woorden voor.

Vlamingen en Walen leven niet op verschillende planeten, maar zonnestelsels.
Inderdaad en gelukkig maar!
Everytime is offline  
Oud 14 februari 2011, 11:11   #66
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
http://www.rtbf.be/tv/emission/detail_jt-13h00?id=20

Het stuk over Morel begint op 15:15

Voltallige (?) politieke klasse aanwezig ... onvoortselbaar in Wallonië .... Morel heeft haar imago van stervende politica zorgvuldig opgebouwd om haar partij te helpen ... medeplichtigheid van de Vlaamse media ... Morel xenofoob en racistisch maar dat leken de rouwers in de Kathedraal te willen vergeten of zelfs aanvaarden ....BDW aanwezig en bijna (?) in tranen .... VB is in Vlaanderen partij als een ander ... kanker van Morel heeft gediend om haar partij te versterken.

Dat is het ongeveer.
Het is totaal begrijpelijk dat de RTBF zo reageert. Extreem-rechts is marginaal in Franstalig België, heeft geen success en is door de Franstalige media geboycot terwijl het VB een zekere populariteit in Vlaanderen heeft en door de Vlaamse media als een "normale partij" beschouwd is.
Everytime is offline  
Oud 14 februari 2011, 11:14   #67
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Dat vind ik nu schandalig
Wat is er schandalig aan?
Everytime is offline  
Oud 14 februari 2011, 11:15   #68
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het is totaal begrijpelijk dat de RTBF zo reageert. Extreem-rechts is marginaal in Franstalig België, heeft geen success en is door de Franstalige media geboycot terwijl het VB een zekere populariteit in Vlaanderen heeft en door de Vlaamse media als een "normale partij" beschouwd is.
Iets dat in Vlaanderen geboycot wordt, heeft altijd een zekere populariteit, dat zit hier in de genen. Bovendien is het niet aan de (openbare) media om iets of iemand te boycotten: neutrale verslaggeving hoort nu eenmaal bij een moderne democratie.
Oud 14 februari 2011, 11:17   #69
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
'k begrijpt die rtbf niet goed. Als zij dan toch van overtuiging zijn dat 't hier een ander land is, waarom dan zo bericht geven om een stergeval in 't buitenland?
Omdat het nieuws zich niet tot het binnenland beperkt. Net als ze over de situatie in Egypte of Tunesië spreken, spreken ze ook over wat er in Vlaanderen gebeurt. Zo simpel is het.
Everytime is offline  
Oud 14 februari 2011, 11:20   #70
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Wat ze zeggen is nochtans niet zo vreemd. Is het normaal dat een politica waarvan ons politiek niets is bijgebleven behalve dat ze voor ruzie heeft gezorgd binnen het VB meer aandacht krijgt in de Vlaamse pers dan de dood van sommige politici die decennia lang een belangrijke rol hebben gespeeld in de Belgische politiek? Uiteraard vind ik het erg voor haar en haar omgeving dat ze is overleden aan kanker maar dat is helaas de dagelijse realiteit voor duizenden mensen in Vlaanderen.
De meeste Franstalige Belgen wisten zelf niet wie Morel was, voor haar dood. Ja : als u met Dewinter of Annemans komt, is het wel mogelijk dat ze die namen kennen maar Morel.............. zeker niet!
Everytime is offline  
Oud 14 februari 2011, 11:22   #71
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen Everytime, neen. Ten eerste hebben Le Soir, La Libre en RTL wel degelijke verslaggeving geproduceerd over die begrafenis.

Ten tweede is het schandalig aspect van dat reportage vervat in de conclusie ervan. Namelijk dat MRM haar ziekte zou gebruikt hebben om het extreem-rechts gedachtengoed nog meer te verspreiden en dat met de medeplichtigheid van de Vlaamse media.

Als je daarmee afkomt, dan is het ronduit schandalig dat je zou verzwijgen dat MRM net enorme schade heeft toegebracht aan het Vlaams Belang en dat ze jaren lang overhoop lag met de leiding.

Het is dus niet waar wat ze daar verteld hebben. MRM heeft het Vlaams Belang stemmen gekost. Het is trouwens ook de reden waarom zij wel salonhäfig werd en Dewinter nog steeds niet. Er zijn eigenlijk maar twee mogelijkheden : ofwel is de RTBF een ordinaire haatzender die moedwillig leugens verspreid, ofwel zijn ze daar zo slordig en amateuristisch bezig dat ze beter de boel zouden sluiten.

Laatst gewijzigd door Kaal : 14 februari 2011 om 11:24.
Kaal is offline  
Oud 14 februari 2011, 11:23   #72
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad en gelukkig maar!
Dan hoop ik dat je vol ijver en toewijding bij de Belgische francofonen militeert voor een totale splitsing van la Belgique.
Oud 14 februari 2011, 11:23   #73
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Het is totaal begrijpelijk dat de RTBF zo reageert. Extreem-rechts is marginaal in Franstalig België, heeft geen success en is door de Franstalige media geboycot terwijl het VB een zekere populariteit in Vlaanderen heeft
akkoord

Citaat:
en door de Vlaamse media als een "normale partij" beschouwd is.
niet akkoord:
Bewijs:
- bekentenis van Hoflack als hoofdredakteur van VRT nieuwsdienst
- bekentenis van Bracke als medelid van de hoofdredactie VRT nieuwdienst
- de nota “De VRT en de democratische samenleving"
- "wij nodigen het VB enkel uit als het is om er op te kloppen": Yves Desmet

enz

enz
Oud 14 februari 2011, 11:24   #74
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
De Vlamingenhaat druipt er gewoon bij de RTBf en andere Waalse media af.
Zie ook de schandalige manier waarop ze Dewever's grootvader portretteerden en van alles over Dewever zelf insinueerden.
Ik vind dat ze dat soort omroepen een proces zouden moeten aandoen.

En tot slot wil ik nog zeggen dat ik Marie-Rose Morel ooit ontmoet heb, nog voor ze in de politiek zat, en ik wist dat ze haar hart aan Vlaanderen gaf.
Ze leek mij een intelligente, ambitieuze vrouw, die haar taal verzorgde.

Yep, en de meeste mensen en instellingen kunnen daar op een menselijke manier mee omgaan.
Nu nog de Franstalige media...
Bij de RTBF denken ze zowiezo dat Vlaanderen al een ander land is, ze zeggen het niet omdat ze neutraal moeten blijven.
Everytime is offline  
Oud 14 februari 2011, 11:24   #75
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het probleem is dat in Franstalig België het extreem-rechtse gedachtengoed in de andere partij zit. In Vlaanderen is dat beperkt tot het VB.

Alle Franstalige partijen zijn voor gebiedsroof, alle Franstalige partijen zijn anti-Vlaams.
Oud 14 februari 2011, 11:25   #76
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
De meeste Franstalige Belgen wisten zelf niet wie Morel was, voor haar dood. Ja : als u met Dewinter of Annemans komt, is het wel mogelijk dat ze die namen kennen maar Morel.............. zeker niet!
ha nee natuurlijk niet. Ge zet er een cordon rond, de mensen zeker nooit aan het woord laten, en dan kan je er toch zèlf van maken wat je wil?

Het verbaast me dat radio Milles collines er nog geen stijf rechterarmpje bij heeft gefantaseerd. Ik schreef bijna "rexistische" neigingen, maar die zijn er natuurlijk nooit geweest in la Wallonie.

Daarom dat ze alle documenten en bewijzen van de joodse deportaties uit Wallonie een aantal jaar geleden VERBRAND hebben. Weg is weg en opgeruimd staat netjes. Enkel in Vlaanderen was er collaboratie.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 14 februari 2011 om 11:26.
COCHINILLO is offline  
Oud 14 februari 2011, 11:28   #77
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dan hoop ik dat je vol ijver en toewijding bij de Belgische francofonen militeert voor een totale splitsing van la Belgique.
Ik heb niets tegen maar ik kan niet voor heel Franstalig België beslissen wat ze wil.
Everytime is offline  
Oud 14 februari 2011, 11:31   #78
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het probleem is dat in Franstalig België het extreem-rechtse gedachtengoed in de andere partij zit. In Vlaanderen is dat beperkt tot het VB.

Alle Franstalige partijen zijn voor gebiedsroof, alle Franstalige partijen zijn anti-Vlaams.
Zever! De enige extreem-rechtste partij in Franstalig België is het FN. De andere partijen zijn democratisch en niet "anti-Vlaams".
Everytime is offline  
Oud 14 februari 2011, 11:51   #79
Fieseler

Standaard

Citaat:
Zever! De enige extreem-rechtste partij in Franstalig België is het FN. De andere partijen zijn democratisch en niet "anti-Vlaams".
En de paus is een jood...
Oud 14 februari 2011, 11:57   #80
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ook de AIVD concludeert in een in november 2010 gepubliceerd rapport dat de dreiging van extreemrechts en rechts-extremisme tegen de Nederlandse democratische rechtsorde gering is. Naar schatting van de AIVD zijn er 300 actieve aanhangers van extreemrechts en rechts-extremisme in Nederland.
Waarom zou dat in Vlaanderen anders zijn?
Hollander is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be