![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() las ik nu gisteren niet dat diezelfde Hugo de Ridder naar sexy topless feestjes op onze belastingskosten ging toen we eens eindelijk éne franstalige LEBURTON premier hadden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eerst verwijt u De Ridder dat hij dingen verzwijgt, en nu weer duidt het hem ten kwade dat hij dingen zegt. U moet wel weten wat u wilt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat die man hier zegt interesseert me. Het privé-leven van iemand, interesseert me niet. Dat zijn mijn zaken niet. En de uwe al evenmin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik heb gesteld dat net hij de laatste is met recht om anderen de les te spellen. inconsequentie en selectieve verontwaardiging van De Ridder doorprikt. t is niet omdat wat De Ridder hier stelt net strookt met jouw agenda system, dat je de man ineens als gezag moet gaan verdedigen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() idd inhoud is belangrijk, maar credibiliteit toch ook. nu, over moraliteit en politieke zeden ... bezit De Ridder dus geen credibiliteit meer, net door de fouten die hij in t verleden maakte inzake moraliteit, deontologie en politieke zeden. vgl het een beetje met de RKK, die zou nu best zwijgen over sexualiteit ... omdat ze de morele credibiliteit verloren is door de vele schandalen en het toedekken ervan wat hij wel nog bezit, is een politieke agenda (die toevallig samenloopt met de jouwe) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar dat regelneverij een vorm van slecht bestuur is, daar zijn we het over eens hoor system, pas de panique ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Mij allemaal goed en wel. Dat men dan ook de mensen die dat zo graag willen verplicht de kosten voor o.a. aanschaf en onderhoud op zich te nemen. ge moogt bij mij komen haag scheren, gratis en voor niks. Twee meter hoog, ongeveer 200 lopende meter. Ge krijgt nog een paar pinten extra op mijn kosten. Wel het afleveren in het containerpark van snoeihout zelf betalen hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]()
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen, het bevorderen van doornhagen zou moeten gebeuren op basis van vrijwilligheid. In hoeverre kan men iemand verplichten een doornhaag te behouden indien deze op zijn eigendom staat. Nu let wel, een doornhaag is echt inheems. Ze maakte vroeger inderdaad deel uit van het Limburgse landschap bijvoorbeeld. Nu is ze zeldzaam geworden. In mijn streek in ieder geval. Doornhagen waren een ideale habitat voor kleine vogels. Ze waren ook broedplaatsen omdat katten of andere roofdieren bijvoorbeeld maar moeilijk aan de vogelnestjes en aan de piepjonge vogels konden komen. Ook insecten (zoals de meikever) vond men er regelmatig in terug. Een doorhaag is echter een zeer grillige haag, van hard hout dat zich moeilijk laat snoeien. Maar het is een haag vrij langzaam groeit. Ik kan me nochtans voorstellen dat nieuwe eigenaars die zo vlug mogelijk willen uitgooien. Daarom, ze zouden een goede premie moeten geven voor mensen die een doornhaag willen planten. Dat lijkt me een meer zinvolle milieupolitiek. Een suggestie in dit verband: misschien de premies voor de gemeentelijke kunstmatige Vlaamse kermissen op 11 juli (waar relatief maar weinig volk op afkomt) halveren en de overgebleven helft besteden aan premies (een soort subsidie) voor het planten van doornhagen. Laatst gewijzigd door system : 16 februari 2011 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat kan. Als u in een beschermde woning woont, heeft de overheid ook het recht tussen te komen. Net zoals ze kan optreden bij het behoud van ons stedebouwkundig erfgoed, zo heeft ze ook een taak om landschapseigen elementen te behoeden, ook wanneer ze op privaat terrein staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ga hier niet de hele discussie lezen, maar is het niet aan de Vlaming om te beslissen hoe zo'n onafhankelijk Vlaanderen er zal uitzien? en als dat dan toevallig een trieste keizer-kosterstaat wordt, is dat dan niet gewoon de uitkomst van simpele democratie?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |