Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2011, 09:42   #61
COCHINILLO
Banneling

Standaard

las ik nu gisteren niet dat diezelfde Hugo de Ridder naar sexy topless feestjes op onze belastingskosten ging toen we eens eindelijk éne franstalige LEBURTON premier hadden?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 10:15   #62
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Hugo De Ridder ... was dat niet de man die tot diep in de jaren tachtig de partouses en de sexfeestjes verzweeg ?

feestjes waarbij de strapatsen van Berlusconi puberale kwajongensfeestjes lijken ...

gaat die man Vlaanderen de les lezen over moraliteit, deontologie en regels ?

sans gêne ...
U beseft zeker niet dat u zich hier belachelijk maakt.

Eerst verwijt u De Ridder dat hij dingen verzwijgt, en nu weer duidt het hem ten kwade dat hij dingen zegt. U moet wel weten wat u wilt.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 10:15   #63
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar zijn de regels nog veel strenger. Er is daar tevens een decretale omzendbrief niet over bomen, maar ook over hagen.
Ga je me nu zeggen dat er in Vlaanderen geen regels zijn over hagen?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 10:17   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ga je me nu zeggen dat er in Vlaanderen geen regels zijn over hagen?
Ja, maar niet behorend tot het reglementering op het kappen. In Wallonië wel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 10:18   #65
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
las ik nu gisteren niet dat diezelfde Hugo de Ridder naar sexy topless feestjes op onze belastingskosten ging toen we eens eindelijk éne franstalige LEBURTON premier hadden?
Ah, nu hoor ik alweer een andere versie. De Ridder ging zelf naar sexfeestjes... Voor zover ik me die man herinner, zag hij er toch allesbehalve zo uit.

Wat die man hier zegt interesseert me. Het privé-leven van iemand, interesseert me niet. Dat zijn mijn zaken niet. En de uwe al evenmin.
Oud 16 februari 2011, 10:18   #66
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U beseft zeker niet dat u zich hier belachelijk maakt.

Eerst verwijt u De Ridder dat hij dingen verzwijgt, en nu weer duidt het hem ten kwade dat hij dingen zegt. U moet wel weten wat u wilt.
begrijpend lezen is je sterkste kant niet hé

ik heb gesteld dat net hij de laatste is met recht om anderen de les te spellen.

inconsequentie en selectieve verontwaardiging van De Ridder doorprikt.

t is niet omdat wat De Ridder hier stelt net strookt met jouw agenda system, dat je de man ineens als gezag moet gaan verdedigen ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 10:22   #67
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah, nu hoor ik alweer een andere versie. De Ridder ging zelf naar sexfeestjes... Voor zover ik me die man herinner, zag hij er toch allesbehalve zo uit. Wat die man hier zegt interesseert me. Het privé-leven van iemand, interesseert me niet. Dat zijn mijn zaken niet. En de uwe al evenmin.
hoe bedoel je dat vetgedrukt ?

idd inhoud is belangrijk, maar credibiliteit toch ook.

nu, over moraliteit en politieke zeden ... bezit De Ridder dus geen credibiliteit meer, net door de fouten die hij in t verleden maakte inzake moraliteit, deontologie en politieke zeden.

vgl het een beetje met de RKK, die zou nu best zwijgen over sexualiteit ... omdat ze de morele credibiliteit verloren is door de vele schandalen en het toedekken ervan

wat hij wel nog bezit, is een politieke agenda (die toevallig samenloopt met de jouwe)
Oud 16 februari 2011, 10:26   #68
system
Banneling

Standaard

Citaat:
hoe bedoel je dat vetgedrukt ?

idd inhoud is belangrijk, maar credibiliteit toch ook.

nu, over moraliteit en politieke zeden ... bezit De Ridder dus geen credibiliteit meer, net door de fouten die hij in t verleden maakte inzake moraliteit, deontologie en politieke zeden.

vgl het een beetje met de RKK, die zou nu best zwijgen over sexualiteit ... omdat ze de morele credibiliteit verloren is door de vele schandalen en het toedekken ervan

wat hij wel nog bezit, is een politieke agenda (die toevallig samenloopt met de jouwe)
Het gaat hier niet over moraliteit. Het gaat hier over daden van goed bestuur. En regelneverij is een vorm van slecht bestuur.
Oud 16 februari 2011, 10:33   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat hier niet over moraliteit. Het gaat hier over daden van goed bestuur. En regelneverij is een vorm van slecht bestuur.
U heeft niet kunnen aantonen dat de bestaande reglementering op het kappen van bomen een vorm van "slecht bestuur" is.
Oud 16 februari 2011, 10:34   #70
pajoske

Standaard

Citaat:
Ja, maar niet behorend tot het reglementering op het kappen. In Wallonië wel.
Ik ken anders eigenaren die hun haag niet mochten kappen en vervangen door andere haagstruiken omdat het een oude doornenhaag was.
Oud 16 februari 2011, 10:35   #71
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
de man die beroepsmatig heel zijn leven met taal bezig is ... koos ervoor om de term 'keizer-koster' te gebruiken ... hij insinueerde (minstens) dus zelf (en ik denk dat dit geen toevalligheid is) een verband tussen regelgeving en moraliteit ...

maar dat regelneverij een vorm van slecht bestuur is, daar zijn we het over eens hoor system, pas de panique !
Oud 16 februari 2011, 10:35   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken anders eigenaren die hun haag niet mochten kappen en vervangen door andere haagstruiken omdat het een oude doornenhaag was.
Dat is dan omwille van een gemeentelijke reglementering op bijvoorbeeld landschapseigen begroeiingen.
Oud 16 februari 2011, 10:43   #73
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is dan omwille van een gemeentelijke reglementering op bijvoorbeeld landschapseigen begroeiingen.
of vanuit milieuoverwegingen ... (ter bescherming van de natuurlijke habitat van de bedreigde meikever bvb)
Oud 16 februari 2011, 10:51   #74
pajoske

Standaard

Citaat:
of vanuit milieuoverwegingen ... (ter bescherming van de natuurlijke habitat van de bedreigde meikever bvb)
Mij allemaal goed en wel. Dat men dan ook de mensen die dat zo graag willen verplicht de kosten voor o.a. aanschaf en onderhoud op zich te nemen. ge moogt bij mij komen haag scheren, gratis en voor niks. Twee meter hoog, ongeveer 200 lopende meter. Ge krijgt nog een paar pinten extra op mijn kosten. Wel het afleveren in het containerpark van snoeihout zelf betalen hé.
Oud 16 februari 2011, 10:52   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mij allemaal goed en wel. Dat men dan ook de mensen die dat zo graag willen verplicht de kosten voor o.a. aanschaf en onderhoud op zich te nemen. ge moogt bij mij komen haag scheren, gratis en voor niks. Twee meter hoog, ongeveer 200 lopende meter. Ge krijgt nog een paar pinten extra op mijn kosten. Wel het afleveren in het containerpark van snoeihout zelf betalen hé.
Waarom dan wel? Als de overheid technische reglementering opstelt voor bijvoorbeeld bromfietsen, moet dan de overheid de bromfiets betalen? Als de overheid regels opstelt voor isolatie bij nieuwbouw, moet de overheid dan uw isolatie betalen? Als de overheid regels opstelt voor een gasketel, moet uw gasketel dan door de overheid betaald worden?
Oud 16 februari 2011, 12:24   #76
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
sans gêne ...
u bedoelt?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 14:24   #77
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk ben ik het hier volstrekt met u eens.

Alleen, het bevorderen van doornhagen zou moeten gebeuren op basis van vrijwilligheid. In hoeverre kan men iemand verplichten een doornhaag te behouden indien deze op zijn eigendom staat.

Nu let wel, een doornhaag is echt inheems. Ze maakte vroeger inderdaad deel uit van het Limburgse landschap bijvoorbeeld. Nu is ze zeldzaam geworden. In mijn streek in ieder geval. Doornhagen waren een ideale habitat voor kleine vogels. Ze waren ook broedplaatsen omdat katten of andere roofdieren bijvoorbeeld maar moeilijk aan de vogelnestjes en aan de piepjonge vogels konden komen. Ook insecten (zoals de meikever) vond men er regelmatig in terug.

Een doorhaag is echter een zeer grillige haag, van hard hout dat zich moeilijk laat snoeien. Maar het is een haag vrij langzaam groeit. Ik kan me nochtans voorstellen dat nieuwe eigenaars die zo vlug mogelijk willen uitgooien. Daarom, ze zouden een goede premie moeten geven voor mensen die een doornhaag willen planten. Dat lijkt me een meer zinvolle milieupolitiek.

Een suggestie in dit verband: misschien de premies voor de gemeentelijke kunstmatige Vlaamse kermissen op 11 juli (waar relatief maar weinig volk op afkomt) halveren en de overgebleven helft besteden aan premies (een soort subsidie) voor het planten van doornhagen.

Laatst gewijzigd door system : 16 februari 2011 om 14:41.
Oud 16 februari 2011, 21:00   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alleen, het bevorderen van doornhagen zou moeten gebeuren op basis van vrijwilligheid. In hoeverre kan men iemand verplichten een doornhaag te behouden indien deze op zijn eigendom staat.
Ja, dat kan. Als u in een beschermde woning woont, heeft de overheid ook het recht tussen te komen. Net zoals ze kan optreden bij het behoud van ons stedebouwkundig erfgoed, zo heeft ze ook een taak om landschapseigen elementen te behoeden, ook wanneer ze op privaat terrein staan.
Oud 17 februari 2011, 09:24   #79
pajoske

Standaard

Citaat:
Ja, dat kan. Als u in een beschermde woning woont, heeft de overheid ook het recht tussen te komen. Net zoals ze kan optreden bij het behoud van ons stedebouwkundig erfgoed, zo heeft ze ook een taak om landschapseigen elementen te behoeden, ook wanneer ze op privaat terrein staan.
Idd in Vlaanderen kan dat. Dat is juist wat aangeklaagd wordt. Dat Vlaanderen zich met alles moeit. Zelfs met het aantal eierdopjes dat in een vakantiewoning moet aanwezig zijn. Informeer je maar eens over het logiesdecreet.
Oud 17 februari 2011, 09:33   #80
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

ik ga hier niet de hele discussie lezen, maar is het niet aan de Vlaming om te beslissen hoe zo'n onafhankelijk Vlaanderen er zal uitzien? en als dat dan toevallig een trieste keizer-kosterstaat wordt, is dat dan niet gewoon de uitkomst van simpele democratie?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be