Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2011, 00:02   #61
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Nee, daar werden de kinderen door meneer pastoor enkel een beetje verkracht...
Al die religieuze scholen , christen of moslim : deuren dicht, sluiten.
Zo snel mogelijk. Godsdienst staat de sereniteit in de weg.
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 00:03   #62
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serenity Bekijk bericht
Jij leest uitsluitend wat je wenst te lezen. Dat is een neveneffect van de indoctrines die u als gelovige dagelijks moet ondergaan. Ik vergeef het je.

Sta me toe toch eventjes te lachen met je boot verhaal.
Neen hoor, ik lees wat u schrijft mijn beste. En ik vind uw gedachtegang rot en walgelijk. Maar ergens besef ik wel dat niet alle ongelovigen uw mening delen.

En verder staat het u vrij te lachen wanneer u maar wilt. Prettige avond verder.
Oud 16 februari 2011, 00:04   #63
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Neen hoor, ik lees wat u schrijft mijn beste. En ik vind uw gedachtegang rot en walgelijk. Maar ergens besef ik wel dat niet alle ongelovigen uw mening delen.

En verder staat het u vrij te lachen wanneer u maar wilt. Prettige avond verder.
De gedachten van gelovigen zijn niet vrij. Ook een prettige nacht toegewenst.
Oud 16 februari 2011, 00:13   #64
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie de bal kaatst. Het zijn steeds de gelovigen die vinden dat ze hun geloof naar buiten moeten brengen. Vrijheid van geloof is een recht. Maar dat recht stopt als anderen er last van hebben. Ik wil geen hoofddoeken of andere symbolen van godsdiensten op straat. Ze storen de algemene serene gang van zaken. Geloofsgemeenschappen hebben al snel de neiging om zich superieur te voelen. In groepen zich afzetten tegen anderen. Dat geeft spanningen. Dat staat een serene samenleving in de weg.

Je bedekte bedreiging is een emotionele infantiele uitbarsting. Een uitbarsting van een wanhopig geleefd iemand die niet zelf durft denken. Gelovigen zijn zo emotioneel dat ze medelijden opwekken.

Mijn oprechte diepste medeleven.

Van een vrije vrijdenkende meid. Proost!

Het verleden en het heden bewijst dat gelovigen in het algemeen niet sereen zijn. Naast oorlogen omwille van hebzucht. Staat godsdienst lelijk te pronken.

Uitsluitend gelovigen denken dat alles moet wijken voor hun bijgeloof. Waarbij ze aantonen hoe intolerant ze zijn.
Ik kan het hier enkel maar mee eens zijn!

Duidelijke taal!

Prachtig verwoord!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 00:16   #65
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik kan het hier enkel maar mee eens zijn!

Duidelijke taal!

Prachtig verwoord!
Dank je.
Oud 16 februari 2011, 02:27   #66
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Zoek het eens op GOOGLE.
als ik lang genoeg op google zoek kan ik zelfs een bericht vinden dat zegt dat jij een racist bent ,google de nieuwe bijbel
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 02:31   #67
louis1949
Banneling

Standaard

[quote=abou Anis;5303162]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinneke Bekijk bericht

Gaan we persoonlijk worden Tinneke? Ben ik niet mans genoeg in uw ogen? Heb ik geen lef? Heb ik oogkleppen op? Waarom? Omdat mijn mening niet de uwe is?
Ik beschouw de islam inderdaad al 20 jaar als even achterlijk als alle andere godsdiensten. Mijn mening over de islam is dus al 20 jaar niet gewijzigd.
In mijn contacten met moslims heb ik dat nooit onder stoelen of banken gestoken.

Ik besef al langer dan 20 jaar dat samenleven met mensen met een andere culturele achtergrond niet altijd peis en vree is. Maar tegelijk heb ik ook altijd beseft dat de echt problematische gevallen een minderheid vormen en dat de overgrote meerderheid van de mensen hetzelfde willen in het leven, ongeacht hun religie, huidskleur, cultuur of ander onderscheid dat de ene of andere per se wil hanteren.

In tegenstelling tot sommigen op dit forum die op een gegeven moment 'het licht zagen' heb ik 'de migrant' nooit op een pied de stal geplaatst en altijd beseft dat er krapuul tussenzat (van wie dacht je dat je slaag kreeg wanneer in de jaren '70 en '80 opgroeide in een mijngemeente?). Ik ben er zeker van dat veel van die verlichte geesten me in die periode terecht zouden hebben gewezen wanneer ze mijn standpunten hoorden. Het zijn zij die overcompenseren vandaag de dag.
ik vermoed dat jou probleem het stockholmsyndroom is ,een goede zielekneiper brengt mss soelaas, maar ik vrees een beetje
Oud 16 februari 2011, 06:49   #68
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Als een allochtoon iets verkeerds doet, dan zal Filo wel een autochtoon vinden die iets gelijkaardigs heeft gedaan. Ook al moet ie teruggaan tot 1953.
Of 1700. Of 1500. Of 3000 BC.
Oud 16 februari 2011, 07:19   #69
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie de bal kaatst. Het zijn steeds de gelovigen die vinden dat ze hun geloof naar buiten moeten brengen. Vrijheid van geloof is een recht. Maar dat recht stopt als anderen er last van hebben. Ik wil geen hoofddoeken of andere symbolen van godsdiensten op straat. Ze storen de algemene serene gang van zaken. Geloofsgemeenschappen hebben al snel de neiging om zich superieur te voelen. In groepen zich afzetten tegen anderen. Dat geeft spanningen. Dat staat een serene samenleving in de weg.
Ge leeft nog altijd in die samenleving.
En die samenleving heeft zo een paar basisregels waaronder het recht van vrije meningsuiting en het recht op godsdienstvrijheid.
Zo lang die zaken in de grondwet staan is die last van u van ondergeschikt belang.

Citaat:
Uitsluitend gelovigen denken dat alles moet wijken voor hun bijgeloof. Waarbij ze aantonen hoe intolerant ze zijn.
Nee hoor, ge toont hier net aan dat ongelovingen er zich ook aan bezondigen.
Oud 16 februari 2011, 07:21   #70
Alboreto

Standaard

Citaat:
Maar ergens besef ik wel dat niet alle ongelovigen uw mening delen.
U mag daar zeker van zijn.
Oud 16 februari 2011, 07:50   #71
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
En die samenleving heeft zo een paar basisregels waaronder het recht van vrije meningsuiting en het recht op godsdienstvrijheid.
Zo lang die zaken in de grondwet staan is die last van u van ondergeschikt belang.

Nee hoor, ge toont hier net aan dat ongelovingen er zich ook aan bezondigen.
Zoals de toegangsregels in openbare zwembaden ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 08:11   #72
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Zoals de toegangsregels in openbare zwembaden ?
Goed voorbeeld.
Die staan inderdaad niet boven de grondwet.

Dank
Oud 16 februari 2011, 08:16   #73
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed voorbeeld.
Die staan inderdaad niet boven de grondwet.

Dank
die staan wel in de wet...

Links is ook hier weer 100% onversneden hypocriet...de wetten en reglementen voor openbare zwembaden worden genegeerd om de religieuze zeden van bepaalde vrouwtjes te vrijwaren..voor kritieken op de opdringerige islam wordt wel gretigde grondwet geciteerd.

Misselijkmakend..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 09:40   #74
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
De islam leent zich uitstekend als leer van haat, onverdeaagzaamheid en racisme.
Ik hoop dat dit artikel de staatsveiligheid aanmoedigt om te infiltreren in de weekeind-madrassas in België.
alleen op BRITSE scholen???????
Oud 16 februari 2011, 15:51   #75
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Die samenleving, die wetten en die vrijheden zijn er gekomen nadat die samenleving een ganse evolutie heeft doorgemaakt die grofweg kan gegroepeerd worden in renaissance, humanisme en verlichting.
Een cultuur/godsdienst die deze sociologische stadia niet heeft doorgemaakt, is ontzettend moeilijk in te passen in onze huidige samenleving en gaat wetten en vrijheden benutten op een wijze die niet naar de geest van de bedoelde samenleving zijn opgesteld.
Als u de godsdienstvrijheid zo ruim interpreteert omdat ze in de Grondwet staat, vindt u dan ook dat bepaalde godsdienstelijke regels voorrang moeten hebben op, ik zeg maar, de Strafwet? Of waar wordt volgens u (in de Grondwet) de grens bepaald van de godsdienstvrijheid? Mag ik bepaalde holebirechten, die in gewone wetten zijn opgenomen, absoluut verwerpen op basis van mijn grondwettelijke godsdienstvrijheid? Of geldt hier het grondwettelijk discriminatieverbod dat dan weer voorrang krijgt op godsdienstvrijheid? (wat er in feite op neerkomt dat wij aan andere culturen zeggen dat op dit vlak onze cultuur voorrang heeft)
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 15:53   #76
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U mag daar zeker van zijn.
Gelukkig maar. We weten best wel dat niet elke ongelovigen bekrompen en arrogant is.
Oud 16 februari 2011, 16:09   #77
stiertje
Banneling

Standaard

Dat is om van te kotsen , die scholen moeten ze verbieden en die leraars nooit meer de toelating geven om kinderen te onderwijzen.
stiertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 19:41   #78
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dat is nieuw.
In welke wet staat dat?

Maar dan nog staan ze niet boven de grondwet.

Citaat:
Links is ook hier weer 100% onversneden hypocriet...de wetten en reglementen voor openbare zwembaden worden genegeerd om de religieuze zeden van bepaalde vrouwtjes te vrijwaren..voor kritieken op de opdringerige islam wordt wel gretigde grondwet geciteerd.

Misselijkmakend..
Misselijkmakende stropop, inderdaad.
Oud 16 februari 2011, 19:53   #79
Alboreto

Standaard

Citaat:
Gelukkig maar. We weten best wel dat niet elke ongelovigen bekrompen en arrogant is.
Oud 16 februari 2011, 19:53   #80
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:

Misselijkmakend..
Misselijkmakend, zowel die islamitische opdringerigheid als de lafheid en hypocrisie van links.
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be