Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2011, 11:09   #61
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Op tram en bus in Antwerpen MOET een hond
gemuilkorft zijn,maar hoeveel mensen doen dat hé,moet Uw kind van 4 jaar maar eens naast een bange hond staan
Dan wordt den hond afgemaakt bij problemen hé
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 11:09   #62
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
In Italie , moet ge de hond soms muilkorven om hem op de trein of zo mee te nemen, ... mijn madam ging onzen berner dus een muilkorf omdoen, ,...

ik stond er op te zien en mee te lachen, ... binnen een half uur heeft m die muilkorf opgefret, ... was mijn komentaar, ...

Jaja, ...

20 minuten later was het zover, muilkorf afgedaan en opgefret, ... slim beest, ...

De huidigen nen herder, gaat ge dat ook niet moeten aandoen, die doet m veel stoemer voor dat hij feitelijk is, ... Is een van de enige honden die ik tot nu toe bestuurd heb, die automatisch doorheeft, dat m zijn leiband rond een paal gaat draaien als hij verder loopt, hij lost dat zelf op door zijn kop terug te trekken, ook als hij zijn leiband achter zijn poot heeft, slaagt hij erin zichzelf los te maken,...

goed fifi, ...
Slechte muilkorf geweest of niet goed aangedaan.
Ik raad mensen altijd aan om een hond van kleins af aan gewend te maken aan een muilkorf, er zijn altijd situaties waarin het gepast is een hond even te muilkorven: bij de dierenarts etc.
Ik moet nog de eerste hond tegenkomen die mijn muilkorf losmaakt of kapot krijgt.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 11:11   #63
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ze proberen honden al eeuwen tot mens te maken,maar dat zal de mens NOOIT lukken,hoeveel ze ook proberen !!!!
Kijk dat is verkeerd he, ... nen hond is geen mens, nen hond is nen hond en die redeneert vanuit zijn instinct en zijn roedel.

Als ge dus weet dat gij en gij alleen den baas zijt in die roedel en daarnaar handelt, is er op zich geen probleem.

Resultaat is, beestje komt likjes geven, en trekt naar mij ook al zit ik daar niet tegen bezig, gelijk of dat het een kind of eender wat is, dat is trouwens met de kat juist hetzelfde.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 11:12   #64
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Easy, 't was niet de bedoeling dat je je aangesproken ging voelen.
Elke persoon die een beetje verstand heeft weet dat je een dier niet bij een kind alleen laat.
Daarbovenop moet je er duidelijk op letten dat er geen jaloezie bij het dier optreed.
Ik blijf erbij, meestal zijn dat van die marginalen met een stoere hond, geen beetje gevoel voor opvoeding en (beetje stigmatiseren ) geen plaats op de achterbank in hun met plastiek verfijnde wagen doordat de subwoofer in het kinderzitje staat.
Awel, voor een deel gaat deze redenering idd wel op. Vandaar dat ik pleit voor die opleidingen in hondenscholen. En ik zou precies toch niet gemakkelijk zo'n hond verkopen of laten adopteren door zo'n mensen. Daar schuilt het probleem, je kan niet van alle toekomstige eigenaars een complete doorlichting gaan vragen. En de wildfokkers die het om het geld doen interesseren zich niet voor het feit waar hun dieren terecht komen.
Ik weet één ding heel zeker, een zichzelf respecterend fokker zal nooit een hond zomaar verkopen aan eender wie.
Oud 15 februari 2011, 11:13   #65
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hondemensen...
Idd, met katten gebeurt dit dus nooit. Zelfs niet met grote katten ^^
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 11:13   #66
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Slechte muilkorf geweest of niet goed aangedaan.
Ik raad mensen altijd aan om een hond van kleins af aan gewend te maken aan een muilkorf, er zijn altijd situaties waarin het gepast is een hond even te muilkorven: bij de dierenarts etc.
Ik moet nog de eerste hond tegenkomen die mijn muilkorf losmaakt of kapot krijgt.
Wel de motherfucker, had het toch heel rap geflikt hoor, ... het was zo een korfmodel, ...

Trok dat gewoon met zijn poten los, ... nu hebben we iets anders zo iets in nylon dat over hun bek gaat, en dat is mijns inziens veel beter, dat kunnen ze niet los trekken.
Oud 15 februari 2011, 11:14   #67
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Het is overigens absoluut niet de eerste keer dat een pasgeborene doodgebeten wordt door de anders heel lieve hond.
Idd ^^ Een hond heeft constant controle nodig.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 11:15   #68
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wel de motherfucker, had het toch heel rap geflikt hoor, ... het was zo een korfmodel, ...

Trok dat gewoon met zijn poten los, ... nu hebben we iets anders zo iets in nylon dat over hun bek gaat, en dat is mijns inziens veel beter, dat kunnen ze niet los trekken.
Dat zijn net de muilbanden die ik weiger te gebruiken omdat de hond veel te weinig vrijheid overhoudt.
Die echte muilkorven krijgen ze als ze goed vast zitten echt niet los. Ik heb er mijn Mechelaars genoeg mee zien knokken om ze af te krijgen, net als de rottweilers en bouviers. Het is hen nooit gelukt.
.
Zo één dus, maar ik had wel een iets zwaarder type waar ik geen foto van weer vind momenteel.

Deze heb ik ook, weliswaar niet om gewoon te laten dragen.

Laatst gewijzigd door Duupje : 15 februari 2011 om 11:18.
Oud 15 februari 2011, 11:17   #69
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik weet het. Ik heb zo eens een (en lach nu niet) doodsbange middenslag abrikoospoedeltje uit zijn bench moeten halen die maar al te goed wist wat hem te wachten stond.
Schoot dat beest daar wel niet in een razernij tot en met! Na enkele minuten in mijn haar te hebben staan krabben van 'wtf moet'k hier nu mee' heb ik hem op een nogal onorthodoxe manier uit zijn bench gehaald en gemuilkorfd. Ik ben er op een paar krassen van zijn nagels na heelhuids vanaf gekomen toen. (af en toe worstelprogramma's zien kan zijn nut hebben )
Duupie 1 - Poedel 0
Je kan dat best wel niet doen met een dier dat net geopereerd is.

Of die keer dat ik een afspraak had gemaakt, vergeten te vragen was wat ras er kwam voor een trimbeurt en die dame er stond met hare Sint-Bernard. Dat beest had ook geen zin in een wasbeurt... Pakt zo maar eens ene vast om zijn nagelkes te knippen als die niet wilt meewerken en fameus knorrig begint te worden. Gezweet dat ik heb...

Wat was dan de onorthodoxe manier?
Eigenlijk zouden die benchen langs alle kanten moeten opengaan.
Zelfde met katten trouwens, die zitten in een kot dat de helft opengaat, de andere helft niet. Dus een bange kat kruipt tot helemaal in de verste hoek waar ge moeilijk aan kunt. Sowieso moet ge uw hand dus uitsteken naar dat beest, dus in de richting van het hoofd, ge kunt die niet zijdelings of langs achter benaderen. Man man . Dat filmke van die rosse 'angry cat' al eens gezien op youtube? Begin maar eh. Ik heb totaal geen schrik van katten maar dan kan ik toch nie laten van te denken "'t is te hopen dat mijn hand er nog aanhangt straks". Maar zo'n kat kan minder misdoen met uwen arm dan een hond. Mouwen naar beneden stropen en gewoon hop pakken en fixeren. Ik denk niet dat een hond zich gaat laten belemmeren door een mouwke. En ja, het ging allemaal veel vlotter vóór ik gebeten was, want toen dacht ik minder na over wat er allemaal k�*n gebeuren.
Het is ook redelijk belachelijk, ik zit dan naar ne bichon frisé te kijken en mij af te vragen of die gaat bijten terwijl dat beest eigenlijk gewoon in m'n armen wil springen

Overlaatst ook nen hond gehad die nog verdoofd was en bij het oppakken gewoon klaarwakker schoot en recht naar m'n gezicht hapte. 'k weet dat ze iedere moment kunnen opspringen uit verdoving, maar 't was toch maar akelig zenne
Oud 15 februari 2011, 11:23   #70
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Easy, 't was niet de bedoeling dat je je aangesproken ging voelen.
Elke persoon die een beetje verstand heeft weet dat je een dier niet bij een kind alleen laat.
Daarbovenop moet je er duidelijk op letten dat er geen jaloezie bij het dier optreed.
Ik blijf erbij, meestal zijn dat van die marginalen met een stoere hond, geen beetje gevoel voor opvoeding en (beetje stigmatiseren ) geen plaats op de achterbank in hun met plastiek verfijnde wagen doordat de subwoofer in het kinderzitje staat.
Voel ik mij aangesproken dan?

'k heb ondertussen genoeg "rijkere" mensen gezien die hun hond volgens mij toch niet echt doorhebben, of liever: het nie willen zien.
Zo van die mensen die hun hond 'doodbraaf' noemen, die zeker niet zal bijten, maar vanaf 't moment dat de dierenarts een thermometer in hun poep wil steken is ze bijna haar hoofd kwijt, en dan komt het eruit dat hij twee weken geleden heeft geknapt naar iemand. Maar ze blijven herhalen dat het een doodbrave hond is hoor.
Oud 15 februari 2011, 11:23   #71
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfde met katten trouwens, die zitten in een kot dat de helft opengaat, de andere helft niet. Dus een bange kat kruipt tot helemaal in de verste hoek waar ge moeilijk aan kunt. Sowieso moet ge uw hand dus uitsteken naar dat beest, dus in de richting van het hoofd, ge kunt die niet zijdelings of langs achter benaderen. Man man . Dat filmke van die rosse 'angry cat' al eens gezien op youtube? Begin maar eh. Ik heb totaal geen schrik van katten maar dan kan ik toch nie laten van te denken "'t is te hopen dat mijn hand er nog aanhangt straks". Maar zo'n kat kan minder misdoen met uwen arm dan een hond. Mouwen naar beneden stropen en gewoon hop pakken en fixeren. Ik denk niet dat een hond zich gaat laten belemmeren door een mouwke. En ja, het ging allemaal veel vlotter vóór ik gebeten was, want toen dacht ik minder na over wat er allemaal k�*n gebeuren.
Het is ook redelijk belachelijk, ik zit dan naar ne bichon frisé te kijken en mij af te vragen of die gaat bijten terwijl dat beest eigenlijk gewoon in m'n armen wil springen

Overlaatst ook nen hond gehad die nog verdoofd was en bij het oppakken gewoon klaarwakker schoot en recht naar m'n gezicht hapte. 'k weet dat ze iedere moment kunnen opspringen uit verdoving, maar 't was toch maar akelig zenne
Ge hebt keefkes die langs boven volledig opengaan,

dan pakt ge ze in een vloeiende beweging met hun nekvel beet, en zorgt ge dat ze hun kop zo min mogelijk kunnen bewegen en houd ge ze met hun poten van u weg, ...

kunnen ze u niet krabben, ...

en dan neerzetten, of in een handdoek rollen en u bovenop ze leggen dat ze niet kunnen bewegen, en dan kunt ge ze min of meer behandelen.
Oud 15 februari 2011, 11:25   #72
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nyn, vergis u niet in katten. Ik heb mensen gezien die verwond waren door een doodsbange kat in een bench, die zagen er lief uit aan hun armen en gezicht. Dat ene meisje was los nen ader overgesneden door die kat haar nagels die zo diep in hare arm kliefden letterlijk...
Het is maar nen tip dat ik meegeef. Ik weet dat jij een kattenmadam bent zene!

Onorthodoxe manier was: assistente erbij roepen, de bench achteraan omhoog beginnen heffen zodat dat dier er niet meer in kan blijven zitten, vangen als het eruit komt gelijk een echte catchster met een grote (hand)doek en maken dat je niet mist met die muilkorf. Dat lijkt op een worsteling letterlijk. Maar als het nodig is, is het nodig. Punt uit. En dan gaat die hond of kat echt naar mij moeten luisteren of we hebben beiden een probleem. Dit is erg zene, het werkt enkel nog traumatiserender voor het dier in kwestie, maar als het geholpen moet worden bij pijn etc, is het gewoon nodig dat je je over je angsten durft heen zetten.

Je gaat daar gewoon meer en meer in groeien, ik ken geen enkele dierenarts of iemand die met dieren werkt die niet zo'n verhalen kan vertellen over bang zijn van bepaalde beestjes. Eens je meer vertrouwen in jezelf (terug) krijgt, gaat dat over stilaan. Met voorzichtig zijn en blijven is niets verkeerd.

Ik geef je wel gelijk dat er slechte benches bestaan. Eigenlijk zou een dierenarts of dergelijke zelf benches moeten aankopen die handiger zijn om een dier eruit te halen en aan de eigenaars vragen hun dier in geval het nodig zou zijn erin te zetten. Zo beperkt een dierenarts zijn eigen risico's om te nemen al voor een klein stukje.

Btw, sommige beesten worden zelfs verdoofd om te laten behandelen. Ik heb er gehad die kalmeertabletten kregen voor ze naar ons kwamen. Gewoon omdat die beesten zo bang en gestresseerd raakten van de grote schrik.

Laatst gewijzigd door Duupje : 15 februari 2011 om 11:27.
Oud 15 februari 2011, 11:26   #73
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zijn net de muilbanden die ik weiger te gebruiken omdat de hond veel te weinig vrijheid overhoudt.
Die echte muilkorven krijgen ze als ze goed vast zitten echt niet los. Ik heb er mijn Mechelaars genoeg mee zien knokken om ze af te krijgen, net als de rottweilers en bouviers. Het is hen nooit gelukt.
.
Zo één dus, maar ik had wel een iets zwaarder type waar ik geen foto van weer vind momenteel.

Deze heb ik ook, weliswaar niet om gewoon te laten dragen.
Heb je die ook in chihuahua-versie
'k vind dat altijd grappig, als ge met de XS afkomt en het beest blijkt er nog in te zwemmen

Gij zult dat allicht weten: bestaat er eigenlijk ook iets voor bulldogs?
Oud 15 februari 2011, 11:28   #74
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'k vind dat altijd grappig, als ge met de XS afkomt en het beest blijkt er nog in te zwemmen

Dus zuivere racisme hé
Oud 15 februari 2011, 11:29   #75
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Die vindt je echt in alle formaten. Tot het formaat van Sint-Bernardshonden en wolfshonden toe.
Nu voor een Chihuahua en andere heel kleine rassen zou'k ik toch eerder aanraden om zelf een muilkorf met een lint maken. (hebben ze je dat nog niet aangeleerd? ik wil het gerust leren anders, tis heel handig)
En geloof me, die kleintjes zijn echt niet zo fragiel als ze er uit zien!!!
Oud 15 februari 2011, 11:38   #76
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Idd, met katten gebeurt dit dus nooit. Zelfs niet met grote katten ^^

Laatst gewijzigd door giserke : 15 februari 2011 om 11:44.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 11:39   #77
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nyn, vergis u niet in katten. Ik heb mensen gezien die verwond waren door een doodsbange kat in een bench, die zagen er lief uit aan hun armen en gezicht. Dat ene meisje was los nen ader overgesneden door die kat haar nagels die zo diep in hare arm kliefden letterlijk...
Het is maar nen tip dat ik meegeef. Ik weet dat jij een kattenmadam bent zene!
ze moeten eruit eh. 'k heb liever dat ze in hun draagbak blijven zitten tot na de operatie, als ze dan onhandelbaar zijn na de operatie volstaat het meestal om de eigenaars te vragen hun kat te pakken. Maar met katten die eerst in observatie liggen voor de operatie lukt dat natuurlijk niet, die leg je in een groot kot.

Citaat:
Onorthodoxe manier was: assistente erbij roepen, de bench achteraan omhoog beginnen heffen zodat dat dier er niet meer in kan blijven zitten, vangen als het eruit komt gelijk een echte catchster met een grote (hand)doek en maken dat je niet mist met die muilkorf. Dat lijkt op een worsteling letterlijk. Maar als het nodig is, is het nodig. Punt uit. En dan gaat die hond of kat echt naar mij moeten luisteren of we hebben beiden een probleem. Dit is erg zene, het werkt enkel nog traumatiserender voor het dier in kwestie, maar als het geholpen moet worden bij pijn etc, is het gewoon nodig dat je je over je angsten durft heen zetten.
heb ook al vaak zin gehad om de bench gewoon helemaal op te heffen, maar dat gaat helaas niet echt bij de bench in kwestie.

Citaat:
Je gaat daar gewoon meer en meer in groeien, ik ken geen enkele dierenarts of iemand die met dieren werkt die niet zo'n verhalen kan vertellen over bang zijn van bepaalde beestjes. Eens je meer vertrouwen in jezelf (terug) krijgt, gaat dat over stilaan. Met voorzichtig zijn en blijven is niets verkeerd.
'k weet het. i'm working on it. meer bichon frisés kunnen helpen lol.

Citaat:
Ik geef je wel gelijk dat er slechte benches bestaan. Eigenlijk zou een dierenarts of dergelijke zelf benches moeten aankopen die handiger zijn om een dier eruit te halen en aan de eigenaars vragen hun dier in geval het nodig zou zijn erin te zetten. Zo beperkt een dierenarts zijn eigen risico's om te nemen al voor een klein stukje.
Als de eigenaars er zijn is er idd geen probleem. Ze moeten er zelfs niet bijstaan, een hond die de stem van zijn baasje hoort is probleemloos uit een bench te krijgen (soms is 't net iets te moeilijk om die tegen te houden er meteen naar toe te spurten )

Citaat:
Btw, sommige beesten worden zelfs verdoofd om te laten behandelen. Ik heb er gehad die kalmeertabletten kregen voor ze naar ons kwamen. Gewoon omdat die beesten zo bang en gestresseerd raakten van de grote schrik.
Of course. Ik vraag me trouwens af hoe beesten erin slagen door te hebben dat het geen gewoon ritje wordt, maar een ritje naar de dierenarts
Oud 15 februari 2011, 11:39   #78
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Die vindt je echt in alle formaten. Tot het formaat van Sint-Bernardshonden en wolfshonden toe.
Nu voor een Chihuahua en andere heel kleine rassen zou'k ik toch eerder aanraden om zelf een muilkorf met een lint maken. (hebben ze je dat nog niet aangeleerd? ik wil het gerust leren anders, tis heel handig)
Dat geef ik ne schop onder zijn kloten als hij lastig doet of wil bijten.

Wie wil er nu zul lelijk beest?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2011, 11:42   #79
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ge meent het

nee maar serieus, er zijn precies steeds meer bulldogs die echt gewoon helemaal plat zijn (lees misvormd ), als ge die wil muilkorven staat die korf binnen de minuut achterop hun hoofd ipv van voor
Oud 15 februari 2011, 11:43   #80
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ze moeten eruit eh. 'k heb liever dat ze in hun draagbak blijven zitten tot na de operatie, als ze dan onhandelbaar zijn na de operatie volstaat het meestal om de eigenaars te vragen hun kat te pakken. Maar met katten die eerst in observatie liggen voor de operatie lukt dat natuurlijk niet, die leg je in een groot kot.

heb ook al vaak zin gehad om de bench gewoon helemaal op te heffen, maar dat gaat helaas niet echt bij de bench in kwestie.

'k weet het. i'm working on it. meer bichon frisés kunnen helpen lol.

Als de eigenaars er zijn is er idd geen probleem. Ze moeten er zelfs niet bijstaan, een hond die de stem van zijn baasje hoort is probleemloos uit een bench te krijgen (soms is 't net iets te moeilijk om die tegen te houden er meteen naar toe te spurten )

Of course. Ik vraag me trouwens af hoe beesten erin slagen door te hebben dat het geen gewoon ritje wordt, maar een ritje naar de dierenarts
On topic blijven,katten of honden,das een wereld van verschil !!!!

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 15 februari 2011 om 11:43.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be