Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 februari 2011, 00:55   #61
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik gebruik zelf die term niet. Ik noem dat vreemdelingenhaat, xenofobie of racisme.
Ik noem dat zever in pakskes, valse beschuldigingen, en perfide leugens ...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2011, 00:56   #62
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Hoe kan dat nu racisme zijn? "Mensen die aan islamkritiek doen" is toch geen ras?
Nee, dat is een kwaliteit, en een teken van gezond verstand.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2011, 02:49   #63
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Als er een Rob zijn vrouw in elkaar klopt is dit dan de schuld van het katholiek geloof of van Rob klop ?
van die vrouw als ze eerst traangas gebruikt
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2011, 02:54   #64
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
U hoeft uw afkomst niet te verloochenen. Allochtonen in België doen dat ook niet trouwens. Hebt u een glazenbol waarin u kan zien hoe het gesteld zou zijn met Europa in de toekomst?

Misschien eens wat meer buiten komen en u vooral niet concentreren op 1 of 2 bronnen. En vooral niet op p.be.

Maw het ligt ook voor een groot deel aan de clowns die ons land verkankeren.

Met uw laatste zin ga ik akkoord. Fijn, dat u dat toegeeft.
geef jij dan eens wat positief nieuws over de islam ,met bron aub ,houd je niet in ,met de laatste zin ga je akkoord ,ja t heeft altijd een ander gedaan he
Oud 19 februari 2011, 07:28   #65
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot het afzonderen in apparte afgesloten dorpjes zoals de PVV gekken van zin zijn?
De benaming is nieuw, het idee niet. In Denemarken zijn ze al jarenlang een succes, inmiddels een 360 "dorpen". Ook in Nederland is er in het verleden mee geëxperimenteerd (en nu nog steeds, ondermeer in Gelderland).

Bovenste foto geeft een idee van dergelijke containerflats. De onderste foto toont een rij aso-woningen in Houthaven in Amsterdam-Westerpark (inmiddels weer terug afgebroken). Ook Utrecht en Almere hebben reeds interesse getoond.

Wat ook jouw mening is over Wilders, het is dus niet zo dat de PVV het (basis)concept heeft uitgevonden.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  containerwoningen_1256062b.jpg‎
Bekeken: 93
Grootte:  110,5 KB
ID: 78447  

Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door Esperanza : 19 februari 2011 om 07:39.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2011, 09:08   #66
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serenity Bekijk bericht
Moslims moeten ophouden met hun levenswijze op te dringen.
Akkoord, maar laat ons dat uitbreiden naar alle godsdiensten (bv ook aartsbisschop Leonard)

Citaat:
Hoofddoeken en al die andere zever is voor thuis.
De overheid heeft zich niet te moeien met klederdracht voor zover dit de veiligheid niet in het gedrang brengt.

Citaat:
Verplichte integratie. Voor elke godsdienstmaniak. De joden met hun schoorsteenvegersmuts mogen die ook afzetten. Als we
ieder laten integreren kan er geen wrevel ontstaan.
Gaat ge dat uitbreiden voor elke subcultuur?
Dus geen skinheads meer, geen punkers, ..., geen herkenbare subgroepen meer dus.

Citaat:
Blijven jullie de rest van jullie online leven elkaar beledigen?
Dat vraag ik me van sommigen hier ook af, Serenity.
Ik beschouw het als een teken van zwakte en gebrek aan argumenten.
Oud 19 februari 2011, 15:35   #67
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 Bekijk bericht
van die vrouw als ze eerst traangas gebruikt

Verklaar AUB?
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2011, 15:37   #68
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
De benaming is nieuw, het idee niet. In Denemarken zijn ze al jarenlang een succes, inmiddels een 360 "dorpen". Ook in Nederland is er in het verleden mee geëxperimenteerd (en nu nog steeds, ondermeer in Gelderland).

Bovenste foto geeft een idee van dergelijke containerflats. De onderste foto toont een rij aso-woningen in Houthaven in Amsterdam-Westerpark (inmiddels weer terug afgebroken). Ook Utrecht en Almere hebben reeds interesse getoond.

Wat ook jouw mening is over Wilders, het is dus niet zo dat de PVV het (basis)concept heeft uitgevonden.

Dus als er iemand met een pistool een moord pleegt dan ga jij met uw vinger wijzen naar de uitvinder van dit pistool ???
Oud 19 februari 2011, 15:48   #69
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Akkoord, maar laat ons dat uitbreiden naar alle godsdiensten (bv ook aartsbisschop Leonard)

De overheid heeft zich niet te moeien met klederdracht voor zover dit de veiligheid niet in het gedrang brengt.

Gaat ge dat uitbreiden voor elke subcultuur?
Dus geen skinheads meer, geen punkers, ..., geen herkenbare subgroepen meer dus.

Dat vraag ik me van sommigen hier ook af, Serenity.
Ik beschouw het als een teken van zwakte en gebrek aan argumenten.
1; Bisschop Leonard heeft totaal geen invloed op het leven van burgers, tenzij die burgers uit vrije wil en bewust daarvoor kiezen, niemand kan hen daartoe verplichten en zelfs binnen hun directe omgeving wordt daar geen druk toe op uitgeoefend. Uw opmerking raakt dus kant noch wal.

De overheid bemoeit zich nergens met klederdracht, bij mijn weten verhindert niemand een moslima met hoofddoek over straat te gaan of dit in haar privéleven te dragen, u stelt de zaken dus anders voor dan ze zijn. Maar dezelfde overheid is ook werkgever, daar kan ze WEL aan ieder personeelslid een dresscode opleggen, ook andere werkgevers en scholen kunnen dit, dat is GEEN BEPERKING VAN GODSDIENSTVRIJHEID. Het is bovendien we de taak van een overheid grondrechten van iedere burger te handhaven,ongeacht wat een religie daarvan wel of niet vindt.

3; noemt u even enkele subculturen die het onderdrukken van meisjes en vrouwen oplegt als zijde een GODDELIJK GEBOD wat hen beperkt in de vrijheid een partner te kiezen, te werken, of hen veroordeelt tot levenslange gehoorzaamheid aan het gezag van mannen, en hen geen vrijheid geeft om van religie te veranderen. Veel succes!
Ik kijk uit naar uw ARGUMENTEN!

Laatst gewijzigd door alice : 19 februari 2011 om 15:49.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2011, 16:11   #70
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
1; Bisschop Leonard heeft totaal geen invloed op het leven van burgers, tenzij die burgers uit vrije wil en bewust daarvoor kiezen, niemand kan hen daartoe verplichten en zelfs binnen hun directe omgeving wordt daar geen druk toe op uitgeoefend. Uw opmerking raakt dus kant noch wal.
Ik vind van wel, want ook niemand is verplicht zich iets aan te trekken van clubjes zoals s4b.
Als ge de ene opdringerige gelovige wilt verbieden moet ge ze allemaal verbieden.
Langs de ene kant zou ik dat wel willen, maar ik respecteer beide kampen hun recht van vrije meningsuiting.

Citaat:
De overheid bemoeit zich nergens met klederdracht, bij mijn weten verhindert niemand een moslima met hoofddoek over straat te gaan of dit in haar privéleven te dragen
Ah, dan had ik uw zin 'Hoofddoeken en al die andere zever is voor thuis.' verkeer geïnterpreteerd.

Citaat:
Maar dezelfde overheid is ook werkgever, daar kan ze WEL aan ieder personeelslid een dresscode opleggen, ook andere werkgevers en scholen kunnen dit, dat is GEEN BEPERKING VAN GODSDIENSTVRIJHEID.
Hoewel ik het in principe een non-issue vindt ben ik met bovenstaande akkoord. Ik had al eerder iets in die richting gepost.

Citaat:
Het is bovendien we de taak van een overheid grondrechten van iedere burger te handhaven,ongeacht wat een religie daarvan wel of niet vindt.
Ongeacht zelfs van wat gelijke welke ideologie er van vindt.

Citaat:
noemt u even enkele subculturen die het onderdrukken van meisjes en vrouwen oplegt als zijde een GODDELIJK GEBOD wat hen beperkt in de vrijheid een partner te kiezen, te werken, of hen veroordeelt tot levenslange gehoorzaamheid aan het gezag van mannen, en hen geen vrijheid geeft om van religie te veranderen.
Wat u daar opnoemt zijn dingen die tegen de mensenrechten ingaan en zelfs wettelijk verboden.
Ik heb al eerder herhaaldelijk gezegd dat elke vrijheid eindigt waar deze van de andere begint.
Maar mensen een bepaalde kledingdracht opleggen valt daar niet onder.
Dat is gewoon een non-issue.
Dat de mensen zich eerst eens bezig houden met de zaken die ge daar opnoemt eer zich druk te maken over een lapke stof.

Citaat:
Ik kijk uit naar uw ARGUMENTEN!
Bij deze
Oud 20 februari 2011, 05:24   #71
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als er iemand met een pistool een moord pleegt dan ga jij met uw vinger wijzen naar de uitvinder van dit pistool ???
Het is onzinnig om enkel Wilders met de vinger te wijzen. Er zijn reeds bestaande "tuigdorpen" gebouwd geweest in Nederland, goedgekeurd door diverse politieke coalities in de gemeenteraden - ja, zelfs PVDA en SP - waarvan die laatste in hun beginjaren trouwens niet bijster hoog opliepen met het idee van (moslim)immigratie - ondermeer in Kampen en Tilburg. En nu nog steeds is er belangstelling, bijvoorbeeld in Utrecht en Almere.

Wat Wilders heeft voorgesteld is een verstrenging van de criteria. D�*t kun je Wilders verwijten, meer niet.

Verder laat ik jouw "vergelijking" maar voor wat het is. Een beetje bizar trouwens dat een als zichzelf links omschrijvend persoon zijn toevlucht dient te zoeken tot argumenten die behoren tot het standaard repertorium van de rechtse organisatie NRA.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 20 februari 2011 om 05:51.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:02   #72
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is onzinnig om enkel Wilders met de vinger te wijzen. Er zijn reeds bestaande "tuigdorpen" gebouwd geweest in Nederland, goedgekeurd door diverse politieke coalities in de gemeenteraden - ja, zelfs PVDA en SP - waarvan die laatste in hun beginjaren trouwens niet bijster hoog opliepen met het idee van (moslim)immigratie - ondermeer in Kampen en Tilburg. En nu nog steeds is er belangstelling, bijvoorbeeld in Utrecht en Almere.

Wat Wilders heeft voorgesteld is een verstrenging van de criteria. D�*t kun je Wilders verwijten, meer niet.

Kan best zijn al heeft het overgrote deel van de SP zich bij mijn weten daar altijd tegen verzet met enkele uitzonderingen zoals bvb een idioot in Nijmegem.., het is wel duidelijk een ding waar de PVV steeds om blijft streven!

Laatst gewijzigd door Wisord : 20 februari 2011 om 09:04.
Oud 20 februari 2011, 09:38   #73
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Verder laat ik jouw "vergelijking" maar voor wat het is. Een beetje bizar trouwens dat een als zichzelf links omschrijvend persoon zijn toevlucht dient te zoeken tot argumenten die behoren tot het standaard repertorium van de rechtse organisatie NRA.
We kunnen dus besluiten dat het geen voorstel was van DE PVDA en dat de criteria ook al verschillend zijn.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:49   #74
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:
De uiterst rechtse Partijen en organisaties die wakkeren racisme haat en islamofobie in Europa aan, ze zijn nu ook actief en werken samen met andere organisaties uit bvb de US, UK Canada, Frankrijk en Duitsland met als boodschap hun haat onder de noemer van "stop de islam", in de westerse wereld te verspreiden, het is in dit opzicht een moderne kruistocht.

Dit is geen nieuwe methode, in de jaren '30 waren het de joden nu verspreiden de rechtsen xenofobische haat en irrationele angst voor moslims.
Angst voor "allochtonen", angst voor de Islam, angst voor de hoofddoek enz.. is erg handig voor mensen die die echte problemen in Europa willen doen vergeten. De eindeloze economische crisis de hoge werkloosheid en voortdurende sociale afbraak veroorzaakt door het kapitalisme en de neoliberale dictatuur blijven zo buiten schot. Er is niet echt een ander politieke alternatief buiten enkele progressieve geesten die vastgekluisterd zitten binnen partijen die het hele discours van het neoliberale rechtse Europa achternahollen. De hoge opkomst van racisme en vreemdelingenhaat is dan ook een gevolg van het falende neo-liberaal model waar we in leven.

de wereld op zijn kop,er spoelen hier tienduizenden ongeletterde ,ongewenste islamieten aan en wij beginnen terug aan de kruistochten

Laatst gewijzigd door Maarten Malaise : 20 februari 2011 om 12:03.
Oud 20 februari 2011, 09:51   #75
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
We kunnen dus besluiten dat het geen voorstel was van DE PVDA en dat de criteria ook al verschillend zijn.
besluit al op.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nidstang Bekijk bericht
Wat ik lees in die ouwe voorstellen verschilt het niks met het voorstel van de PVV.

in 2005:

Een ruime Kamermeerderheid van CDA, PvdA en VVD wil huurders die ernstige overlast opleveren, gedwongen laten verhuizen naar een containerwoning buiten de stad....

CDA, PvdA en VVD willen dat gemeenten en maatschappelijke instellingen gezamenlijk zorgen voor goede begeleiding van de asociale huurders. Als ze hun leven hebben gebeterd, zouden ze weer naar een normaal huis kunnen terugkeren. Een aantal gemeenten in Nederland beschikt al over ‘laatstekanswoningen’.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/...woningen.dhtml

En in 2009:

De weg is vrij voor asocontainers, kleine onderkomens op een afgelegen plek voor asociale bewoners. Nog eind dit jaar komt Stuurgroep Experimenten Volkshuisvesting (SEV) met een positief advies over deze drastische maatregel tegen burenoverlast.

De asocontainer moet de oplossing zijn voor mensen die wegens herhaaldelijke overlast (herrie, drugsgebruik) uit hun huis worden gezet en nergens terecht kunnen. De verwachting is dat dit aantal flink zal stijgen, want de gemeente Rotterdam heeft tot doel om burenoverlast met een kwart terug te dringen.

Vier jaar geleden pleittte de PvdA-fractie al voor asocontainers, maar toen hield het Rotterdamse stadsbestuur de boot af.

http://www.pvdarotterdam.nl/nieuws/n..._asocontainers
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:54   #76
Wisord
Banneling

Standaard

@ Louis

Kan je Aub uw post aanpassen en uw tekst buiten de quote plaatsen?

Laatst gewijzigd door Wisord : 20 februari 2011 om 09:55.
Oud 20 februari 2011, 09:55   #77
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:
Verklaar AUB?
als je hier een geen hoop onzin wil plaatse zou je u beter eerst informeren ,die vrouw had een verbod om dichter dan 100meter in de buurt van rob te komen en ze spoot eerst traangas in zijn gezicht ,heeft allemaal uitgebreid in t nieuws geweest maar past niet in uw kraam ,dan maar gauw selectief overheen gelezen ,makkelijk als je zo leeft wat ik niet wil weten lees ik niet
Oud 20 februari 2011, 09:57   #78
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 Bekijk bericht
als je hier een geen hoop onzin wil plaatse zou je u beter eerst informeren ,die vrouw had een verbod om dichter dan 100meter in de buurt van rob te komen en ze spoot eerst traangas in zijn gezicht ,heeft allemaal uitgebreid in t nieuws geweest maar past niet in uw kraam ,dan maar gauw selectief overheen gelezen ,makkelijk als je zo leeft wat ik niet wil weten lees ik niet

Dus jij keurde het kloppen op de vrouw goed?
Oud 20 februari 2011, 11:10   #79
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
@ Louis

Kan je Aub uw post aanpassen en uw tekst buiten de quote plaatsen?
Meld het. Dit is het vervalsen van je post.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 11:16   #80
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Meld het. Dit is het vervalsen van je post.
er als de kippen bij....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be