Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2011, 12:28   #61
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Vertel eens kindje, wil jij liever geadopteerd worden naar het rijke westen of word je liever aan stukken gezogen?

Evident? Mijn oor!

Paulus.
Hang anders nog wat meer de drama queen uit, het gaat je goed af.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 12:40   #62
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Hang anders nog wat meer de drama queen uit, het gaat je goed af.
Het doden van onschuldige weerloze kinderen, heeft geen drama queen nodig. Het is al dramatisch genoeg op zich.

Wat jou goed afgaat, is het totaal negeren van de denkwijze die vertrekt vanuit het belang van het kind.

Zo veel is duidelijk.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 12:46   #63
Steve_M

Standaard

Citaat:
Het doden van onschuldige weerloze kinderen, heeft geen drama queen nodig. Het is al dramatisch genoeg op zich.

Wat jou goed afgaat, is het totaal negeren van de denkwijze die vertrekt vanuit het belang van het kind.

Zo veel is duidelijk.

Paulus.
Nee hoor. Ik denk (en de wetenschap - hoe graag je dat ook wil ontkennen - ook) dat kinderen beter af zijn met goede homoseksuele ouders dan met slechte - of afwezige - heteroseksuele ouders. Dat ik vind dat de wetgeving omtrent draagmoederschap wel wat duidelijker zou mogen, heb ik al een paar keer herhaald. Maar schijnbaar heb je daar over gelezen.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 20 februari 2011 om 12:58.
Oud 20 februari 2011, 13:07   #64
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Ik denk (en de wetenschap - hoe graag je dat ook wil ontkennen - ook) dat kinderen beter af zijn met goede homoseksuele ouders dan met slechte - of afwezige - heteroseksuele ouders. Dat ik vind dat de wetgeving omtrent draagmoederschap wel wat duidelijker zou mogen, heb ik al een paar keer herhaald. Maar schijnbaar heb je daar over gelezen.
Niemand die dat ontkent.

Maar dat is de keuze niet, die zich voordoet. Ook hetero-ouders worden gescreend voor adoptie. U moet bekwame ouders vergelijken met een andere geaardheid en niet bekwaam tegen onbekwaam alsof alle hetero-ouders onbekwaam zouden zijn. En dat is wat je doet.

Je stelt de zaken weeral opzettelijk verkeerd voor.

En dat doe je omdat je denkt vanuit het belang van de homo-ouders ipv in het belang van het kind.

Maar hoe je het ook draait of keert. Het kind is de hoofdrolspeler. Niet de ouders. Zowel bij adoptie als bij abortus.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 20 februari 2011 om 13:08.
Oud 20 februari 2011, 13:13   #65
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Vertel eens kindje, wil jij liever geadopteerd worden naar het rijke westen of word je liever aan stukken gezogen?

Evident? Mijn oor!

Paulus.
ik vrees er eerder voor om in een vuile zakdoek terecht te komen nadat mijne pa weer eens een natte droom had.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 13:15   #66
Steve_M

Standaard

Citaat:
Niemand die dat ontkent.

Maar dat is de keuze niet, die zich voordoet. Ook hetero-ouders worden gescreend voor adoptie. U moet bekwame ouders vergelijken met een andere geaardheid en niet bekwaam tegen onbekwaam alsof alle hetero-ouders onbekwaam zouden zijn. En dat is wat je doet.
Dat doe ik niet. Waar haal jij het uit dat dit homoseksueel paar geen goede ouders zouden zijn? Pure vooroordelen.

Citaat:
Je stelt de zaken weeral opzettelijk verkeerd voor.
Ik stel mezelf tenminste niet anders voor. Dat kunnen we niet van iedereen zeggen.

Citaat:
En dat doe je omdat je denkt vanuit het belang van de homo-ouders ipv in het belang van het kind.
Ja, want als men dat kind nu zou verkopen aan een compleet vreemd heterokoppel, dan was er geen vuiltje aan de lucht.

Citaat:
Maar hoe je het ook draait of keert. Het kind is de hoofdrolspeler. Niet de ouders. Zowel bij adoptie als bij abortus.
Nee.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 20 februari 2011 om 13:17.
Oud 20 februari 2011, 13:16   #67
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
ik vrees er eerder voor om in een vuile zakdoek terecht te komen nadat mijne pa weer eens een natte droom had.
Je weet toch dat Jezus nu weent, in de wereld van de agnosten?

Laatst gewijzigd door Steve_M : 20 februari 2011 om 13:17.
Oud 20 februari 2011, 13:18   #68
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het komt me voor alsof je "goede ouders" gelijk steld met homo's. Alsof daar geen gekken tussen zitten, alsof daar geen kleingeestige en ronduit abnormale mensen tussen zitten. Dat zijn geen zaken die voorbehouden zijn aan hetero's.
Oud 20 februari 2011, 13:20   #69
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het komt me voor alsof je "goede ouders" gelijk steld met homo's. Alsof daar geen gekken tussen zitten, alsof daar geen kleingeestige en ronduit abnormale mensen tussen zitten. Dat zijn geen zaken die voorbehouden zijn aan hetero's.
Dat geloof ik best. Maar dat was niet de discussie hier: ik heb niemand hier iets zien schrijven over de ouderlijke kwaliteiten van het stel in kwestie.
Oud 20 februari 2011, 13:42   #70
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Niemand die dat ontkent.

U vergeet dat het hier over de biologische vader gaat. Me dunkt wordt er bij hetero biologische ouders niet gescreend alvorens ze tot "de daad" mogen overgaan?
wat doet U met de biologische vader uit een heterekoppel die besluit dat hij bisexueel is en een nieuwe hij-partner vindt?

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 20 februari 2011 om 13:43.
Oud 20 februari 2011, 14:50   #71
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Geloof me. Spermacellen zijn heus geen mensen, en ze gaan het nooit worden ook.

Paulus.
Oud 20 februari 2011, 14:50   #72
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat doe ik niet.
Dat doe je wel. Je zegt woordelijk:

Ik denk dat kinderen beter af zijn met goede homoseksuele ouders dan met slechte - of afwezige - heteroseksuele ouders.
Dat is de keuze verleggen naar goede of slechte ouders ipv homo- of hetero-ouders.

Citaat:
Waar haal jij het uit dat dit homoseksueel paar geen goede ouders zouden zijn? Pure vooroordelen.
Waar haal jij het vandaan dat ik zulks zou beweren?

Citaat:
Ik stel mezelf tenminste niet anders voor. Dat kunnen we niet van iedereen zeggen.
Waar slaat dat nu weer op?

Citaat:
Ja, want als men dat kind nu zou verkopen aan een compleet vreemd heterokoppel, dan was er geen vuiltje aan de lucht.
Blij dat je het toegeeft

Citaat:
Nee.
Duidelijk wel. Je gaf het zopas nog toe.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 20 februari 2011 om 14:50.
Oud 20 februari 2011, 15:03   #73
Steve_M

Standaard

Citaat:
Dat doe je wel. Je zegt woordelijk:

Ik denk dat kinderen beter af zijn met goede homoseksuele ouders dan met slechte - of afwezige - heteroseksuele ouders.
Dat is de keuze verleggen naar goede of slechte ouders ipv homo- of hetero-ouders.

En wat weten we over de ouderlijke vaardigheden van dit koppel? Niets. Helemaal niets.

Citaat:
Waar haal jij het vandaan dat ik zulks zou beweren?
Als het goede ouders zijn, wat is dan het probleem.

Citaat:
Waar slaat dat nu weer op?
Dat jij evenveel agnost ben dan ik moslim ben, daar slaat dat op. Je hebt hier trouwens zelf ooit gepost dat je protestant bent, alleen wanneer je denkt dat het je goed uitkomt, ben je plots agnost.

Citaat:
Blij dat je het toegeeft
Ironie is moeilijk.

Citaat:
Duidelijk wel. Je gaf het zopas nog toe.
Idem.
Oud 20 februari 2011, 15:34   #74
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ja, gewoon.

Je laat je bevruchten om dan je kind te verkopen.

Links heeft er zo'n handje van om haar perversiteiten als "etisch" voor te stellen: abortus, euthanasie en nu ook kinderhandel.
Zo'n beetje hetzelfde als je gaat iemand bevruchten en incasseert de onkostenvergoeding? (spermadonatie)
Oud 20 februari 2011, 15:38   #75
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat weten we over de ouderlijke vaardigheden van dit koppel? Niets. Helemaal niets.
Dat is wat anders. Feit is, dat je schermt met oneerlijke vergelijkingen.

Citaat:
Als het goede ouders zijn, wat is dan het probleem.
Dat is al uitgelegd.

Wie echter het belang van het kind voorop stelt zal steeds kiezen voor hetero-ouders voor het kind, al was het maar vanuit het natuurlijk biologisch gegeven, dat kinderen nu eenmaal uit man en vrouw voortkomen. Dat voelt iedereen met een beetje gezond verstand instinctief aan. En dat is ook de reden dat er zoveel argwaan is tegenover homoseksuele ouders voor het kind.

Niemand die zegt dat homoseksuelen betere of slechtere ouders zouden zijn, want dat is natuurlijk onzin. Dat kun je trouwens ook nooit wtenschappelijk gaan bewijzen, want een kind kan nu eenmaal maar ene keer opgevoed worden.

Maar als we het hebben over de meest ideale omstandigheden, waarin een kind wordt opgevoed...

... dan kunnen we er niet van tussen dat een kind het best gediend is met een vader en een moeder, ipv twee vaders of twee moeders. Want een vader is geen moedere en een moeder is geen vader. Ze zijn beide nodig wil men de meest ideale omstandigheden aan het kind aanbieden.

Citaat:
Dat jij evenveel agnost ben dan ik moslim ben, daar slaat dat op. Je hebt hier trouwens zelf ooit gepost dat je protestant bent, alleen wanneer je denkt dat het je goed uitkomt, ben je plots agnost.
1 Ik heb nergens gepost dat ik protestant zou zijn

2 blijkbaar weet jij niet wat een agnosticus is want protestant zijn én agnosticus is best mogelijk.

Citaat:
Ironie is moeilijk.

Idem.
Ik hoop voor jou dat je niet denkt dat dit enige argumentatie zou moeten voorstellen.

Paulus.
Oud 20 februari 2011, 15:41   #76
Steve_M

Standaard

Citaat:
Dat is wat anders. Feit is, dat je schermt met oneerlijke vergelijkingen.
Kul.

Citaat:
Dat is al uitgelegd.

Wie echter het belang van het kind voorop stelt zal steeds kiezen voor hetero-ouders voor het kind, al was het maar vanuit het natuurlijk biologisch gegeven, dat kinderen nu eenmaal uit man en vrouw voortkomen. Dat voelt iedereen met een beetje gezond verstand instinctief aan. En dat is ook de reden dat er zoveel argwaan is tegenover homoseksuele ouders voor het kind.

Niemand die zegt dat homoseksuelen betere of slechtere ouders zouden zijn, want dat is natuurlijk onzin. Dat kun je trouwens ook nooit wtenschappelijk gaan bewijzen, want een kind kan nu eenmaal maar ene keer opgevoed worden.
Zever. Als niet kan aangetoond worden dat ze slechtere ouders zouden zijn, vervalt je hele redenering.

Citaat:
Maar als we het hebben over de meest ideale omstandigheden, waarin een kind wordt opgevoed...

... dan kunnen we er niet van tussen dat een kind het best gediend is met een vader en een moeder, ipv twee vaders of twee moeders. Want een vader is geen moedere en een moeder is geen vader. Ze zijn beide nodig wil men de meest ideale omstandigheden aan het kind aanbieden.
"We" kunnen daar best van tussen. Jouw "gezond verstand" kan me gestolen worden. Dat is nl. precies hetzelfde gezond verstand dat eeuwenlang de aarde in het centrum van het heelal plaatste en ook hetzelfde gezond verstand dat stelt dat de aarde plat is. Waardeloos dus.

Citaat:
Ik hoop voor jou dat je niet denkt dat dit enige argumentatie zou moeten voorstellen.

Paulus.
Ik hoop voor jou dat de ironie in dat stukje je duidelijk was. Anderzijds ...

Laatst gewijzigd door Steve_M : 20 februari 2011 om 15:42.
Oud 20 februari 2011, 15:50   #77
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kul.
Geen kul. Dat doe je weldegelijk.

Je zegt woordelijk:

Je schermt met oneerlijke vergelijkingen.

Citaat:
Zever. Als niet kan aangetoond worden dat ze slechtere ouders zouden zijn, vervalt je hele redenering.
Helemaal niet. Waarom denk je dat?

Omdat je, zoals al een paar keer door mij gezegd en door u geïllustreerd, oordeelt in het belang van de ouders ipv in het belang van het kind.

Citaat:
"We" kunnen daar best van tussen. Jouw "gezond verstand" kan me gestolen worden. Dat is nl. precies hetzelfde gezond verstand dat eeuwenlang de aarde in het centrum van het heelal plaatste en ook hetzelfde gezond verstand dat stelt dat de aarde plat is. Waardeloos dus.
Moet dat tegenargumentatie voorstellen of weerlegging of zo...?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 20 februari 2011 om 15:52.
Oud 20 februari 2011, 15:55   #78
Steve_M

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Waarom denk je dat?

Omdat je, zoals al een paar keer door mij gezegd en door u geïllustreerd, oordeelt in het belang van de ouders ipv in het belang van het kind.
Je kent er geen, he. Ik wel. Die wetenschappers ook. Jij gaat niet uit van het belang van het kind, jij gaat uit van je vooroordelen tegenover homoseksuelen. Dat is overigens allerminst verwonderlijk.

Citaat:
Moet dat tegenargumentatie voorstellen of weerlegging of zo...?

Paulus.
Weerlegging van wat? Van die cafépraat die je hier verkoopt?
Oud 20 februari 2011, 16:12   #79
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
er wordt niks gescreend en niks geadopteerd. De vader (DNA!) is homosexueel. Mag hij zijn eigen kind niet opvoeden?

Moet een lesbische moeder haar net gebaard kind ook afstaan?

Blijkbaar heeft U geen zin om hierop te antwoorden
Oud 20 februari 2011, 16:17   #80
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kent er geen, he. Ik wel. Die wetenschappers ook.
Jij ook niet en dat kan niemand. Niemand kan oordelen of deze of gene betere of slechtere ouders zouden zijn voor een kind. Want niemand kan in de toekomst kijken. Men kan enkel kijken of de omstandigheden gunstig zijn. En die omstandigheden bekijkt men best vanuit het belang van het kind.

Citaat:
Jij gaat niet uit van het belang van het kind, jij gaat uit van je vooroordelen tegenover homoseksuelen. Dat is overigens allerminst verwonderlijk.
Pure onzin die nergens op steunt. Daarom fundeer je ook niet wat je zegt. Omdat je het niet funderen kunt. Niet ik, maar jij oordeelt vanuit een vooroordeel.

Citaat:
Weerlegging van wat? Van die cafépraat die je hier verkoopt?
Cafépraat valt anders gemakkelijk te weerleggen. Het feit dat jij dat niet doet, zegt dan ook meer over jou dan over mij vrees ik.

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be