![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er moeten duidelijke wetten gestemd worden, om de autochtone arbeiders te beschermen tegen oneerlijke concurrentie vanuit arme landen, al dan niet gepland door het patronaat. Of het nu gaat om mensen naar hier te halen, of bedrijven naar ginder te verhuizen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is dus nooit nood geweest aan tienduizenden, ondertussen honderdduizenden immigranten die men ondertussen heeft toegelaten en geregulariseerd heeft. Wat betreft de mijnen ging dat aanvankelijk over enkele honderden mensen. Het patronaat waar u zo graag mee schermt heeft zijn verplaatsbare economie verplaatst naar andere en goedkopere landen, niet omwille van hier geen mensen te vinden want de werkloosheid was in de jaren '80 waarschijnlijk groter dan vandaag de dag zelfs, maar omwille van de toen al te hoge loonkosten in vergelijking met andere landen. En dat was voornamelijk in de periode "70 en "80. Denk maar aan de textiel die hier zo goed als geheel is verdwenen. Een sector waar vele duizenden mensen werk in hadden. Ondertussen blijft men nog steeds volop vreemdelingen inschrijven. Om wat te doen als ik vragen mag? Kijk naar de cijfers van de werkloosheid en kijk naar de cijfers van de vacatures. De werkloosheid blijft hoog en de vacatures worden nog steeds niet ingevuld. Als je die twee naast elkaar vergelijkt zie je zo dat niet het patronaat die mensen laat overkomen. Maar anderen die verder niks te bieden hebben behalve uitkeringen regelen. En wat is er nu zo interessant aan veel werklozen in uw bestand te hebben als vakbond? En als je die vraag nuchter en eerlijk wenst te beantwoorden ben je al een beetje verder geholpen in je studie naar de immigranten in België. Want voor vakbonden is dit dus heel interessant.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 9 maart 2011 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onmogelijk. Gans de economie is gebaseerd op loonverschillen, indien dit wegvalt valt alles weg.
![]() |