![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat werkt misschien in 't stad. ALhoewel, ik hoor dat in sommige delen van Brussel controleurs liever wegblijven.
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of wij toen in een democratie leefden, laat ik in het midden. Wat er wel veranderd is, is juist dat afvalverwerking pakken meer kost. Vroeger werd er heel veel gedumpt op grote storten. Nu weet men dat dit niet de goede oplossing was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Democratie: ok, dat was er nooit, maar nu is het er nog veel minder.
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In vergelijking met vroeger is er veel meer afval gekomen. Ik herinner me bijvoorbeeld nog hoe ik als kleine jongen naar de slager in het dorp moest. Daar pakte de slager het vlees in een boterpapiertje en wikkelde daarrond een groot blad van een krant. Boterpapiertje en krant gingen dan later de kachel in, want daarmee werd 's avonds het vuur aangestoken. Nu echter kopen heel veel mensen vlees in de supermarkt: het is in allerlei wikkels plastic verpakt. Dat is dus allemaal niet meer hetzelfde. Daarom ook kunnen gemeenten niet zomaar alles uit de grote pot blijven halen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() Sluikstorten is milieuvriendelijk. Mijn laatste tv met buis staat in de hof en wordt dankbaar gebruikt door muizen als nest.
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We denken zogezegd aan milieu, maar verpakkingen worden steeds groter, leger en duurder inderdaad. Men zou een goed voorbeeld kunnen nemen aan vele ontwikkelingslanden. In bulk gekochte producten worden in kleine plastiek zakjes gedaan, zelfs in de meest exclusieve supermarkten van Bolivia (en zelfs nog geperfectioneerder is dat systeem op gewone markten die er continu en overal zijn - vergelijk dat eens met de quasi monopolies op voedseldistributie in België). Dat kan dan goedkoper verkocht worden ook.
Ik bedoel...zorg voor het milieu hoeft geen geld te kosten, het kan geld opbrengen voor de burger. Maar dáár wil men precies niet van weten. Dát is te revolutionair. Kortom, men is niet met milieu bezig in essentie, maar met manieren om de uitgaven van de bevolking te dirigeren in een vooraf bepaalde richting! Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 maart 2011 om 01:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vroeger was dat een container elke week. En toch betaal ik 10x meer.
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 6 maart 2011 om 03:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() Zeg dat aan de muizen.
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar blijf niet stil staan bij die staat. Die is ook slechts tot instrument verworden. Kijk hoe je verplicht wordt van je voertuig (fiets) een circusatractie te maken, hoe je een milieubox verplicht wordt te kopen. dit is een alliantie tussen de verplichter en de winstopstrijker, dikwijls de economische elite die onder het mom van milieu zelfs anti-milieu maatregelen gebruikt om macht te vergaren. De staat-privaat tegenstelling vervalt hier. Milieu is voor sommigen slechts een extra element (naast 'veiligheid' en 'gezondheid'...) om de mens te knechten. Groen uitroepteken laat zich hier gebruiken en doet ondertussen gretig mee om haar eigen principes overboord te gooien. Dit misbruik dat van het milieuprobleem gemaakt wordt veroorzaakt een tegenreaktie die het echte probleem ontkent. Begrijpbaar ergens.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 maart 2011 om 13:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() IK heb een probleem,dus IEDEREEN mag "meegenieten" van mijn probleem,IK dump het maar in de openbare ruimte. Manmanman,in de derde wereld,waar ze ECHTE problemen hebben met afvalverwerking,is het nog enigszins begrijpelijk dat "de omgeving" een wat lagere prioriteit krijgt,maar HIER,met onze "pseudo-probleempjes" ? Hoe is het mogelijk,zijn wij,verwende vetzakskes,nu echt ieder gevoel van proportie verloren??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is wel niet het meest effectieve systeem natuurlijk, want zodra mensen ook maar iets voor hun afval moeten betalen is het al teveel en vinden ze dat een reden om te gaan sluikstorten. In het ideale geval zou men omwille van die reden alles reeds moeten belasten bij aankoop ( op basis van wat de afval ophaling en verwerking in een later stadium kost ) en vervolgens de ophaling en verwerking gratis laten gebeuren. Een ander, bijzonder effectief systeem is het Duitse PAND systeem. Het sluikafval bestaat voor bijna de helft uit drankblikjes en pastic flesjes. Wel in Duitsland betaal je bij aankoop ervan 1 Euro statiegeld dat je terug krijgt bij het terug inleveren in een winkel. Het systeem is zelfs ook sociaal want landlopers ed gaan zelfs op zoek naar blikjes en flesjes om zo een centje bij te verdienen en maken zich op die manier tevens maatschappelijk nuttig. Het zijn vaak scholieren en marginalen die hun blikjes weg kieperen na het nuttigen en voor die doelgroep zou dergelijk maatregel erg effectief zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Het komt mij toch voor dat er vooral veel geld verdiend wordt en men de mensen straft die inderdaad de moeite doen om te sorteren en naar het containerpark te brengen.
Ik vraag me werkelijk af of dat wel allemaal zo moet. Als je er eens diepgaand over nadenkt kan je toch moeilijk anders besluiten dan dat het een soort geldklopperij is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |