Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2011, 17:40   #61
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Nogmaals en w�*t zijn dan belgen? zich op dit grondgebied bevinden is geen criterium. Hier geboren zijn kan helpen maar is geen noodzaak.
W�*t maakt iemand tot belg?
zijn identiteitskaart.
Oud 3 maart 2011, 18:06   #62
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fool Bekijk bericht
"aanzien worden" en systematisch vrouwen brutaal beestachtig verkrachten en voor dood achterlaten die niet tot je religie behoren.

Zie jij het verschil?
O, weet u, zelfs daar is enige voorzichtigheid geboden:
http://mens-en-samenleving.infonu.nl...ndelicten.html
(uit het onderzoek Jeugdige zedendelinquenten - Jong geleerd, oud gedaan? van C. Bijleveld en J. Hendriks)

Een korte passage: "Er is op dit moment onvoldoende wetenschappelijke kennis voorhanden om gefundeerde uitspraken te doen over achtergronden en oorzaken van groepszedendelinquentie. Eén-factortheorieën schieten schromelijk tekort"
Hebt u misschien voldoende wetenschappelijk onderzoek voorhanden om uw beweringen te staven?

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 3 maart 2011 om 18:08.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 21:12   #63
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fool Bekijk bericht
Ik heb geen (poco)wetenschappelijk onderzoek nodig om de artikels in de openingspost te begrijpen.
Groot gelijk, we hebben geen wetenschappen nodig.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 22:46   #64
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
QED

Ik kan tenminste Alice volgen in haar kritische redeneringen rond de methodologie van het onderzoek. Het is wel plezant te merken dat zij exact dezelfde argumenten aanhaalt die toen zijn gebruikt om het onderzoek van Van San. (grosso modo) Zij was immers vertrokken vanuit het postulaat dat kultuur en cultuur verbonden waren, en van zodra zij die link heeft kunnen vinden, is zij gestopt, zonder te kijken of de culturele factoren zélf bepaald waren door andere factoren of niet.
Ik ken het onderzoek dat ik aankaart niet, dus heb ik geen antwoord. Ik weet wél dat de hypothese van een link tussen socio-economie en criminaliteit al bestaat sinds de 19de eeuw (bij Ferri bij voorbeeld, al blijft hij op individueel niveau hangen) ... Lang dus voor er sprake was van "immigratie".
Dit gezegd zijnde, in de jaren '20-'30 kwamen er de eerste sociologische theorieën rond criminaliteit : de School of Chicago en de theorie van de sociale desorganisatie die een verband leggen tussen criminaliteit, sociale factoren en cultuur (in de VS). Maar ik ga hier geen cursus criminologie doceren, daarvoor heb ik geen tijd.
Niemand vraagt u te doceren, maar over de studie van San ben ik het met u oneens. Van San geeft cijfermateriaal en legt uit waarom dit geen correct beeld kan geven omdat de factor origine niet in de cijfers wordt weergegeven, daarmee benoemt ze onmiddellijk de grenzen van de studie. Toch volgt ze gedrag van jongeren uit twee vergelijkbare wijken, en geeft de mening weer zoals verschillen de groepen weergeven. OP basis daarvan onderzocht ze een aantal hypothesen wat inzicht gaf in het crimineel gedrag van jongeren uit de " aandachtswijken". Bovendien kreeg van San omdat ze haar opdracht ernstig nam, onmiddellijk veel tegenwerking, oa over de keuze van te onderzoeken wijken.

Mijn kritiek gaat dus niet op voor haar studie die tenminste eerlijk weergaf wat onderzocht kon worden en wat niet. Ze maakte tenminste geen conclusies door feiten als oorzaak te presenteren, dat de door Arti geciteerde " studie" wel doet.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 06:41   #65
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Niemand vraagt u te doceren, maar over de studie van San ben ik het met u oneens. Van San geeft cijfermateriaal en legt uit waarom dit geen correct beeld kan geven omdat de factor origine niet in de cijfers wordt weergegeven, daarmee benoemt ze onmiddellijk de grenzen van de studie. Toch volgt ze gedrag van jongeren uit twee vergelijkbare wijken, en geeft de mening weer zoals verschillen de groepen weergeven. OP basis daarvan onderzocht ze een aantal hypothesen wat inzicht gaf in het crimineel gedrag van jongeren uit de " aandachtswijken". Bovendien kreeg van San omdat ze haar opdracht ernstig nam, onmiddellijk veel tegenwerking, oa over de keuze van te onderzoeken wijken.

Mijn kritiek gaat dus niet op voor haar studie die tenminste eerlijk weergaf wat onderzocht kon worden en wat niet. Ze maakte tenminste geen conclusies door feiten als oorzaak te presenteren, dat de door Arti geciteerde " studie" wel doet.
De kritiek gaat niet op omdat Van San eerlijk was.
Zij maakte geen conclusie?

Welke studie citeerde ik?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 08:00   #66
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Ik denk dat het over de studie gaat die ik vermeld.
Oud 4 maart 2011, 08:13   #67
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik beter lezen? Ik reageerde niet op dat bericht. (#14)
Ik reageerde op je post #19.
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=21
Post 19 was een vervolg op post 14

Het waren reacties op Bad Atilla, niet op U.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 4 maart 2011 om 08:18.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 08:16   #68
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:

de "keer op keer" studie misschien?

http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=59
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 08:48   #69
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Daar zullen wij het niet over eens zijn. Al erken ik dat Van San oneerlijk is aangepakt door -jawel- een aantal politiek correcten die haar hebben tegengewerkt enkel en alleen omdat zij zelfs niet konden aanvaarden dar er een onderzoek zou komen rond de link tussen cultuur en criminaliteit. En zij zijn dan op de persoon gaan spelen (ik herinner mij nog een pseudo-levendig "debat" in de Kamercommissie Justitie daarover... )

Dit neemt niet weg dat haar onderzoek en conclusies voor kritiek vatbaar zijn, en terecht werden bekritiseerd.

Voor het overige, indien u geïnteresseerd bent: https://lirias.kuleuven.be/bitstream...11+SUMMARY.pdf
lees vooral de laatste zin: "Specific community studies in communities or neighbourhoods with high unemployment figures might be a promising method to elucidate the question whether there is indeed a causal mechanism between unemployment and crime rates." Zo concluderend zijn zij ook niet : het is vooral een aanzet om verder onderzoek te doen rond hun vaststellingen.
Oud 4 maart 2011, 11:02   #70
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zullen wij het niet over eens zijn. Al erken ik dat Van San oneerlijk is aangepakt door -jawel- een aantal politiek correcten die haar hebben tegengewerkt enkel en alleen omdat zij zelfs niet konden aanvaarden dar er een onderzoek zou komen rond de link tussen cultuur en criminaliteit. En zij zijn dan op de persoon gaan spelen (ik herinner mij nog een pseudo-levendig "debat" in de Kamercommissie Justitie daarover... )

Dit neemt niet weg dat haar onderzoek en conclusies voor kritiek vatbaar zijn, en terecht werden bekritiseerd.

Voor het overige, indien u geïnteresseerd bent: https://lirias.kuleuven.be/bitstream...11+SUMMARY.pdf
lees vooral de laatste zin: "Specific community studies in communities or neighbourhoods with high unemployment figures might be a promising method to elucidate the question whether there is indeed a causal mechanism between unemployment and crime rates." Zo concluderend zijn zij ook niet : het is vooral een aanzet om verder onderzoek te doen rond hun vaststellingen.
Op iedere studie kun je kritiek leveren, wanneer u dat wilt over van San mag u dat gerust!
Maar daarmee klopt uw opmerking nog niet dat de commentaar die IK gaf op de door u geplaatste studie naar van San door te trekken is, vandaar dat ik dit weerlegt heb.
Zal uw nieuwe link zeker eens lezen!
Oud 4 maart 2011, 11:35   #71
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op iedere studie kun je kritiek leveren, wanneer u dat wilt over van San mag u dat gerust!
Maar daarmee klopt uw opmerking nog niet dat de commentaar die IK gaf op de door u geplaatste studie naar van San door te trekken is, vandaar dat ik dit weerlegt heb.
Probleem is dat ik de studie indertijd gelezen heb, wat al een tijdje geleden is. En ondertussen moet die wel ergens liggen, maar waar? Ik herinner mij de kritiek die ik heb aangehaald omdat ik die toen ook al gemaakt had. Maar ik kan dus niet echt antwoorden op uw eigen tegenopmerking...
Oud 4 maart 2011, 12:40   #72
louis1949
Banneling

Standaard

toen ik nog in belgie woonde was dat vlak bij de gevangenis van turnhout, je ziet daar tijdens het bezoekuur alleen kopvodden en gekleurde mensen mss eens ergens gaan kijken tijdens het bezoekuur linkiewinkies
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 12:58   #73
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 Bekijk bericht
toen ik nog in belgie woonde was dat vlak bij de gevangenis van turnhout, je ziet daar tijdens het bezoekuur alleen kopvodden en gekleurde mensen mss eens ergens gaan kijken tijdens het bezoekuur linkiewinkies
Met enige regelmaat willekeurige zittingen van rechtbanken volgen, werkt ook zéér verhelderend.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 13:11   #74
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En? Zoals eerder gesteld is de oververtegenwoordiging van allochtonen in de criminaliteitcijfers (en ditto gevangenisstatistieken) totaal niks nieuws.
Oud 4 maart 2011, 21:15   #75
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Met enige regelmaat willekeurige zittingen van rechtbanken volgen, werkt ook zéér verhelderend.
Vooral het bedenken welke criminaliteit NIET, en vooral waarom niet, in de rechtbanken komt levert het meeste inzicht op.

Maar ja , leg dat het klootjesvolk maar eens uit. Handtasje stelen, dat begrijpen ze. Pensioenen die verdwenen zijn....veel te ingewikkeld.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 02:42   #76
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Probleem is dat ik de studie indertijd gelezen heb, wat al een tijdje geleden is. En ondertussen moet die wel ergens liggen, maar waar? Ik herinner mij de kritiek die ik heb aangehaald omdat ik die toen ook al gemaakt had. Maar ik kan dus niet echt antwoorden op uw eigen tegenopmerking...
Ik heb ze ook staan.U had het in eerste instantie over mijn kritiek hoor!
Misschien is de uwe wel gelijklopend!
Oud 5 maart 2011, 02:54   #77
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:
En? Zoals eerder gesteld is de oververtegenwoordiging van allochtonen in de criminaliteitcijfers (en ditto gevangenisstatistieken) totaal niks nieuws.
waarom word het dan altijd ontkent in de media?
Oud 5 maart 2011, 02:55   #78
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:
en dus vind jij het maar normaal?
Oud 5 maart 2011, 03:25   #79
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom word het dan altijd ontkent in de media?
Politiek niet correct!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 03:27   #80
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en dus vind jij het maar normaal?
Leer er mee leven en als je dat niet kan ben je een racist volgens de poco's.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be