Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 maart 2011, 20:43   #61
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Veel van die Vlaams-nationalisten gaan er dan ook vanuit dat al Vlaanderen onafhankelijk zou zijn alles als bij wonder plots in orde zou zijn, dan zou Vlaanderen niet onder curatele komen te staan want dan is er plots veel geld.
Alsof dat geld plots niet meer gedrukt wordt door de ECB en niet meer aan inflatie onderhevig zou zijn. Alsof de banken in Vlaanderen plots een of andere magische bescherming zouden genieten tegen het internationale falende bankensysteem. Alsof de gigantiche schuldenberg plots niet meer zou bestaan. Alsof de bedrijven dan plots zouden stoppen met naar China of India te verhuizen. Alsof de benzineprijzen in Vlaanderen niet zouden stijgen als ze dan in de rest van de wereld wel doen. Alsof GDF-Suez plots bekommerd zou zijn om het betalen van belastingen en het beperken van de energiefactuur voor de Vlaamse gezinnen.
Ik zal u zeggen waar we in elk geval vanaf zullen zijn in een onafhankelijk Vlaanderen, namelijk het federale circus zoals het nu al enkele jaren bezig is.

En dat alleen is het al waard.
Oud 16 maart 2011, 20:52   #62
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia Bekijk bericht
Klopt. Ik ben dan ook geen voorstander van een artificieel verenigd Europa.
idem
Garry is offline  
Oud 16 maart 2011, 22:03   #63
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Daar geef ik je helemaal gelijk in. Voor veel Vlamingen is Europa het antwoord, maar ze zien niet dat die zogenaamde overheersing door de Walen en Brusselaars dan wordt vervangen door overheersing door Duitsland en Frankrijk. Ik zou er niet gek van staan te kijken als die de invloedssferen in Europa onder elkaar al hebben zitten verdelen in één of ander luguber frans cafeeke
Wat is beter: een vlaanderen dat overheerst wordt door België dat op zijn beurt overheerst wordt door Europa, of een Vlaanderen dat overheerst wordt door Europa. Mij dunkt dat we in het eerste geval nog veel minder te zeggen hebben.
fonne is offline  
Oud 16 maart 2011, 22:04   #64
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
beke gaat vandaag waarschijnlijk gewoon wat uitstel vragen voor zijn eindverslag. Niets nieuws onder de zon.
Volgende boksronde Di Rupo vs. De Wever volgende week. Met Wouterke als scheidsrechter, of is het als boksbal?
fonne is offline  
Oud 16 maart 2011, 22:12   #65
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Wat is beter: een vlaanderen dat overheerst wordt door België dat op zijn beurt overheerst wordt door Europa, of een Vlaanderen dat overheerst wordt door Europa. Mij dunkt dat we in het eerste geval nog veel minder te zeggen hebben.
Ik denk dat niet. Zolang bevoegdheden Belgisch-federaal zijn is het Vlaams demografisch gewicht 60 procent.
Eens die bevoegdheden naar €uropa gaan tellen de Vlamingen gewoon niet meer mee.
Pelgrim is offline  
Oud 16 maart 2011, 22:24   #66
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat niet. Zolang bevoegdheden Belgisch-federaal zijn is het Vlaams demografisch gewicht 60 procent.
En sinds wanneer is demografisch gewicht van enige tel in België?
Citaat:
Eens die bevoegdheden naar €uropa gaan tellen de Vlamingen gewoon niet meer mee.
Vlaanderen is nog altijd groter dan vele andere landen van Europa hoor. Ga je zeggen dat die ook allemaal niet meer meetellen? En economisch staat we stevig in de eerste helft van de landen.
fonne is offline  
Oud 16 maart 2011, 23:05   #67
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
En sinds wanneer is demografisch gewicht van enige tel in België?
Nog los van de wantoestanden hebben we binnen Belgique nog steeds meer te zeggen dan binnen Joerop. Voor mij mag Belgique ook meteen opgedoekt worden, maar niet vervangen door Joerop.

Citaat:
Vlaanderen is nog altijd groter dan vele andere landen van Europa hoor. Ga je zeggen dat die ook allemaal niet meer meetellen? En economisch staat we stevig in de eerste helft van de landen.
Die tellen inderdaad allemaal niet meer mee.
Waar we economisch staan is trouwens ook niet relevant meer. Als Parijs en Berlijn beslissen zal het zo zijn.
Enfin ik kan me voorstellen dat een aantal zich daar perfect in kunnen vinden, for old time's sake nietwaar.
Pelgrim is offline  
Oud 17 maart 2011, 06:47   #68
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het is grappig dat mensen die de mond vol hebben van "responsabilisering" altijd aan anderen denken om Vlaanderen onafhankelijk te maken.
Goed geprobeerd.

De Vlamingen vormen de meerderheid in België.

De franstaligen kunnen zich daar bij neerleggen of het zelf afbollen.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be