![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: | |||
![]() ![]() ![]() |
0% | ||
Aantal stemmers: 0. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Staatssecretaris
|
![]() Ge hebt mensen die zo onbeleefd zijn om de deur niet even open te houden als ze zien dat er iemand vlak achter hen loopt. Om dergelijke onbeschoftheden te vermijden kunnen we het wettelijk verplicht maken om de deur open te houden voor de mensen die na u komen op straffe van boete.
Het is belachelijk om elementaire beleefdheidsregels in wetten te gaan gieten omdat er enkele ongelikte beren rondlopen. Misschien kunnen we de mannen ook bij wet verplichten om de wc-bril naar omhoog te doen...
![]() |
#62 |
Staatssecretaris
|
![]() JAWEL!!!
Laatst gewijzigd door QuasiX : 15 maart 2011 om 20:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hoe weet jij dat nu? Ben jij cafébaas dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah ja , en wie zegt u dat u moet roken voor de economie, klein voorbeeldje ?
Laatst gewijzigd door manta : 15 maart 2011 om 21:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Staatssecretaris
|
![]() Nee, ergens heeft de staat de rokers gewoon nodig want ze bieden twee grote voordelen: ze betalen veel taksen en ze sterven vroeger. Anders zouden ze gewoon de tabak direct verbieden. De staat wilt enkel de schijn opwekken dat ze wakker liggen van onze gezondheid (zie bijv. naar al die flitspalen) maar in feite zouden ze niets liever hebben dat iedere Belg ter plekke zou doodvallen op zijn 65ste verjaardag.
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En de wetgever (rookverbod) ook! Laatst gewijzigd door QuasiX : 15 maart 2011 om 21:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Soit, dat haalt allemaal geen bal uit, ik rook meer as voor al die heisa. Niet dat ik het noodzakelijk leuk vindt maar in komende tijden van radioactieve rampen kan een beetje kankergewenning nog van pas komen. Rokers betalen trouwens mee voor emissierechten dus ze hebben evenveel recht te vervuilen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb zelf 5 jaar lang (16-21e verjaardag) vrij zwaar gerookt, maar ben er nu al een paar jaar volledig vanaf. (met dank aan Allen Carr).
Ik vind rookvrije cafés als niet-roker een stuk aangenamer dan cafés met sigarettendamp, maar desalniettemin vind ik dat horeca-uitbaters zelf mogen beslissen wat er in hun kroeg gebeurt. De wet moet daarin niet tussenkomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Voor een deel heb je gelijk, maar de overheid wil echt niets liever dan dat we met z'n allen 115 jaar zouden worden. Als ze nu gewoon zeggen dat ze het roken terug willen dringen omdat ze weten wat goed voor ons is en hun bemoeizucht lekker de vrije loop willen laten en dat ze na hun politieke carriere 4 ton per jaar willen vangen in de zorgsindustrie die zich die 60.000 euro aan omzetverlies door een roker niet wil laten ontnemen, dan kunnen we het daar over hebben maar dan is het tenminste met open vizier. Laatst gewijzigd door Coldwave : 15 maart 2011 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() Ik ben het voor de eerste keer grondig oneens met mijn partij.
![]() |
#75 |
Staatssecretaris
|
![]() "Het VB en LDD betreuren de uitspraak..."
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110315_093 Laatst gewijzigd door QuasiX : 15 maart 2011 om 21:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Anders ligt het bij fastfood vb. Als persoon A fastfood eet, dan draagt persoon B daar geen negatieve gevolgen van, dus dient het ook niet verboden te worden. Mensen mogen gerust roken, drugs gebruiken, zich vet vreten or whatever zolangs ze anderen maar niet opzadelen met de negatieve effecten van hun gebruik. Daarvoor moeten wetten in de eerste plaats gemaakt worden. Dat iemand thuis rookt vb, dat mag gerust. Ze mogen zich dus helemaal in de vernieling roken als dat hun keuze is. Het is wel triestig om al die mensen te zien die zich vol kanker roken en dan opeens spijt hebben van hun rookjaren en er er vervolgens alles aan proberen te doen om toch maar verder te kunnen leven. Schrijnend. Ik ken zo verschillende gevallen. Spijt komt echter steeds te laat. Vandaar dat het zeker nuttig is om de mensen te informeren over de negatieve gevolgen ervan en zo hopelijk ze te doen inzien dat ze er beter mee zouden stoppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Je beseft toch dat je hiermee een gevaarlijk precedent schept? Daarom ben ik niet zo voor die "we doen het om de mensen te beschermen".
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik snap waarom jij rookvrij door het leven wilt gaan. En ik vind het ook jouw recht om dat te kunnen, net zoals dat het recht is van iedereen, ook zonder een dergelijk verleden. Wat ik niet snap is dat je je eigen beperking dan maar meteen aan iedereen wil opleggen. Laatst gewijzigd door Coldwave : 15 maart 2011 om 21:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat hij dat tegen u heeft gezegd en ook niet dat Shumi u dwong om te roken ... ![]() Wat ik wel zie is een wet die zomaar even het gehele horaca een draai van jewelste geeft ... En pas op , dan heb ik het niet alleen over de Vlaamse café's kroegen en dergelijke , wacht tot er een paar hunne frank valt dat de centen die ze hebben gestoken in hun theehuis in de vuilbak liggen ... ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |