Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2011, 20:33   #61
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
nederland ziet vlaanderen als nieuw te veroveren economisch grondgebied,
de rest is allemaal larie en appekool
Een paar jaar geleden zou ik dit als onzin afgedaan hebben, maar door dit forum moet ik toegeven dat het helemaal niet zo onzinnig meer klinkt als toen.
Oud 19 maart 2011, 20:33   #62
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Brasschaat - België

Nog voor de landing heeft plaatsgevonden is de vijand al in wanorde op de vlucht geslagen. De lang aangekondigde invasie is tot zover geheel succesvol. Inmiddels is een eerste bruggenhoofd veroverd. Volgende steunpunten zijn momenteel in de planningsfase.
Citaat:
De komst van de Nederlandse keten Albert Heijn naar Brasschaat ontketent er lokaal een prijzenoorlog. Nog voor de opening van de winkel van Albert Heijn woensdagavond, hebben Delhaize en Colruyt hun prijzen er al verlaagd.
http://www.vandaag.be/binnenland/625...ert-heijn.html
Ik heriner me dat in lang vervlogen tijden er een Albert Heijn winkel was in de Nationalestraat in Antwerpen. Ik kwam er graag.

Ik hoop dat er ook één in Brussel komt. (en dat er ook een Saturn in Brussel komt, niet ergens in de Rand)

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 maart 2011 om 20:34.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2011, 20:34   #63
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Een paar jaar geleden zou ik dit als onzin afgedaan hebben, maar door dit forum moet ik toegeven dat het helemaal niet zo onzinnig meer klinkt als toen.
ik spreek in naam van mijn ervaringen in nederland
Oud 19 maart 2011, 20:35   #64
Alboreto

Standaard

Citaat:
ik spreek in naam van mijn ervaringen in nederland
Oud 19 maart 2011, 20:41   #65
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-C&A
-HEMA
-REDEVCO (ook van Brenninckmeijer)
-Blokker
-Albert Heijn
-Zeeman
-Wibra
-Leen Bakker

Laat ze gerust komen
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2011, 20:49   #66
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de verdeeldheid in belgie door de eindeloze aanslepende politiek crisis speelt dan ook juist in het voordeel van de economische belangen van nederland
Oud 19 maart 2011, 20:51   #67
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
-C&A
-HEMA
-Blokker
-Albert Heijn
-Zeeman
-Wibra
-Leen Bakker

Laat ze gerust komen
Yup
Oud 19 maart 2011, 22:44   #68
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Voor mij staat 'Zeeman' symbool voor de Hollandse levenskwaliteit: goedkoop en vaak ondeugdelijk. Daar kan niet de minste twijfel over bestaan.
Ondeugdelijk? Geenszins, want deugdelijk is het wel. Alleen wensen wij voor onze kinderen geen dure kledij te kopen waar ze na enkele maanden toch weer uitgegroeid zijn of die uiteindelijk toch kapot gespeeld wordt.

Daarnaast draag ik al vele jaren ondergoed van de Zeeman. Al talloze malen gewassen, en ondanks uw etiket "ondeugdelijk" nog steeds in goede staat.

Maar goed, als u liever veel geld uitgeef voor dergelijke zaken, zal ik er niet om malen. Ieder zijn bestedingspatroon. Wij betalen echter liever minder op onze kleding, waardoor er geld over is voor andere zaken waar we onze kinderen een plezier mee kunnen doen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2011, 09:12   #69
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ondeugdelijk? Geenszins, want deugdelijk is het wel. Alleen wensen wij voor onze kinderen geen dure kledij te kopen waar ze na enkele maanden toch weer uitgegroeid zijn of die uiteindelijk toch kapot gespeeld wordt.

Daarnaast draag ik al vele jaren ondergoed van de Zeeman. Al talloze malen gewassen, en ondanks uw etiket "ondeugdelijk" nog steeds in goede staat.

Maar goed, als u liever veel geld uitgeef voor dergelijke zaken, zal ik er niet om malen. Ieder zijn bestedingspatroon. Wij betalen echter liever minder op onze kleding, waardoor er geld over is voor andere zaken waar we onze kinderen een plezier mee kunnen doen.
Ik heb een andere ervaring met de de winkel Zeeman. De poetsvrouw had thuis gevraagd om nieuwe keukenhanddoeken te kopen. Omdat ik toevallig daar voorbijkwam, heb ik die handdoeken maar zelf bij Zeeman gekocht. Die keukenhanddoeken waren zo dun en zo snel versleten dat ik mijn bekomst heb van Zeeman. En ik heb dat nog gehoord van andere mensen dat de kwaliteit niet goed is. Maar, het moet worden gezegd, het is daar relatief goedkoop.

Laatst gewijzigd door system : 20 maart 2011 om 09:13.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2011, 09:29   #70
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb een andere ervaring met de de winkel Zeeman. De poetsvrouw had thuis gevraagd om nieuwe keukenhanddoeken te kopen. Omdat ik toevallig daar voorbijkwam, heb ik die handdoeken maar zelf bij Zeeman gekocht. Die keukenhanddoeken waren zo dun en zo snel versleten dat ik mijn bekomst heb van Zeeman. En ik heb dat nog gehoord van andere mensen dat de kwaliteit niet goed is. Maar, het moet worden gezegd, het is daar relatief goedkoop.
Ik zou bijna willen zeggen dat als je welbewust naar Zeeman gaat en toch topkwaliteit en duurzaamheid verwacht voor een prijs waar je elders niet terecht kunt, ben je of naïef (en dat lijkt me sterk) of een schraper. En dat is een eigenschap die we eerder bij den vuygen ollander kunnen verwachten dan bij een gulle limburgse levensgenieter....nietwaar?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2011, 09:41   #71
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou bijna willen zeggen dat als je welbewust naar Zeeman gaat en toch topkwaliteit en duurzaamheid verwacht voor een prijs waar je elders niet terecht kunt, ben je of naïef (en dat lijkt me sterk) of een schraper. En dat is een eigenschap die we eerder bij den vuygen ollander kunnen verwachten dan bij een gulle limburgse levensgenieter....nietwaar?
Daarom zeg ik ook dat Zeeman een symbool is van de goedkope maar vaak ondeugdelijke Hollandse levenskwaliteit. Ik zeg niets meer (maar ook niets minder).
Oud 20 maart 2011, 09:49   #72
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
de verdeeldheid in belgie door de eindeloze aanslepende politiek crisis speelt dan ook juist in het voordeel van de economische belangen van nederland
Ah, en is het ook de schuld van de politieke verdeeldheid dat de ene na de andere Belgische onderneming in Franse handen terechtkomt, misschien?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2011, 10:02   #73
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ah, en is het ook de schuld van de politieke verdeeldheid dat de ene na de andere Belgische onderneming in Franse handen terechtkomt, misschien?
Tja, en ondanks het gevit op Nederland:

Citaat:
18/03 Van de 47 bedrijven die de voorbije twintig jaar deel uitmaakten van de korf met de belangrijkste twintig titels op de beurs van Brussel zijn er acht overgenomen door Franse bedrijven. Daarmee zijn onze zuiderburen de grote slokop.
fransen-plukken-belgische-beurs-kaal

http://www.gva.be/nieuws/geldzaken/a...eurs-kaal.aspx

Laatst gewijzigd door Hollander : 20 maart 2011 om 10:03.
Oud 20 maart 2011, 10:15   #74
Hollander

Standaard

Citaat:
Daarom zeg ik ook dat Zeeman een symbool is van de goedkope maar vaak ondeugdelijke Hollandse levenskwaliteit. Ik zeg niets meer (maar ook niets minder).
Grappig dan dat 129 vestigingen in Frankrijk, 214 winkels in België dáár kennelijk niets met ondeugdelijke levenskwaliteit te maken hebben.

waar denk je dat die winkels van bestaan?
Oud 20 maart 2011, 10:24   #75
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Grappig dan dat 129 vestigingen in Frankrijk, 214 winkels in België dáár kennelijk niets met ondeugdelijke levenskwaliteit te maken hebben.

waar denk je dat die winkels van bestaan?
Van mensen die niet al te kapitaalkrachtig zijn en die dus maar weinig keuze hebben. Of van mensen die niet veel geld wensen te besteden aan ondergoed of keukenhanddoeken, enz, en liever op reis gaan met datgene wat ze bij Zeeman uitsparen om nu maar wat te zeggen.

En dus, ben ik niet tegen het bestaan van die winkels. Ik zeg alleen dat de kwaliteit vaak te wensen overlaat.

Laatst gewijzigd door system : 20 maart 2011 om 10:25.
Oud 20 maart 2011, 10:28   #76
Hollander

Standaard

Citaat:
Van mensen die niet al te kapitaalkrachtig zijn en die dus maar weinig keuze hebben. Of van mensen die niet veel geld wensen te besteden aan ondergoed of keukenhanddoeken, enz, en liever op reis gaan met datgene wat ze bij Zeeman uitsparen om nu maar wat te zeggen.

En dus, ben ik niet tegen het bestaan van die winkels. Ik zeg alleen dat de kwaliteit vaak te wensen overlaat.
Nee, je verbindt daar een uitspraak over 'Hollandse levenskwaliteit' aan.

dat is iets anders. Dat Zeeman geen Mexx of McGregor of Gucci is zal iedereen met je eens zijn.
Oud 20 maart 2011, 10:38   #77
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
-C&A
-HEMA
-Blokker
-Albert Heijn
-Zeeman
-Wibra
-Leen Bakker

Laat ze gerust komen
2

ook Aldi en Lidl van Duitsland waren hier welkom.
Oud 20 maart 2011, 11:31   #78
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, je verbindt daar een uitspraak over 'Hollandse levenskwaliteit' aan.
dat is iets anders. Dat Zeeman geen Mexx of McGregor of Gucci is zal iedereen met je eens zijn.
Dat is toch ook zo. De Hollanders zijn nu eenmaal zuinige mensen. En ze zijn er dus op uit om zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen. En daarom kopen ze ook veel bij Zeeman. Goed, dat is hun recht, maar vaak is de kwaliteit in zulke winkels dan ook navenant. En dus zeg ik dat winkels zoals Zeeman typisch zijn voor de manier van leven van de Hollanders, te weten: goedkoop, maar niet altijd kwaliteitsvol.

Laatst gewijzigd door system : 20 maart 2011 om 11:32.
Oud 20 maart 2011, 11:55   #79
Hollander

Standaard

Citaat:
Dat is toch ook zo. De Hollanders zijn nu eenmaal zuinige mensen. En ze zijn er dus op uit om zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen. En daarom kopen ze ook veel bij Zeeman. Goed, dat is hun recht, maar vaak is de kwaliteit in zulke winkels dan ook navenant. En dus zeg ik dat winkels zoals Zeeman typisch zijn voor de manier van leven van de Hollanders, te weten: goedkoop, maar niet altijd kwaliteitsvol.
en wat is er typisch voor de manier van leven van Belgen en Fransen die bij Zeeman kopen?

Laatst gewijzigd door Hollander : 20 maart 2011 om 11:56.
Oud 20 maart 2011, 12:05   #80
system
Banneling

Standaard

Citaat:
en wat is er typisch voor de manier van leven van Belgen en Fransen die bij Zeeman kopen?
Vaak zijn dat mensen die het niet zo breed hebben die in die winkels kopen. En daar heb ik natuurlijk geen problemen mee. Dat spreekt vanzelf. Maar ja, ge weet dan ook dat het dan ook niet altijd kwaliteit zal zijn wat ge daar koopt. In Nederland koopt de doorsnee Nederlander bij dat soort winkels.

Merk ook op dat goedkope winkels zoals Blokker, Leen Bakker, Zeeman, Hema, enz , meestal van Nederlandse origine zijn. Dat hoort bij het levenspatroon van de Nederlanders, te weten: zuinig leven. Nogmaals, mij best. Edoch, dan moet ge op tijd en stond wel beseffen dat ge met de regelmaat van een goede klok brol zult kopen.

Maar dat stoort de Hollanders niet. Zuinig leven staat voorop. Vele Hollanders hebben dan ook hun koffzetapparaat of hun senseo 'gekocht' met 'spaarpunten' van Douwe Egberts.

Laatst gewijzigd door system : 20 maart 2011 om 12:16.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be