Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2004, 15:53   #61
kangoo
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kempenaar

Wij moeten juist samen met hen gaan vlaggen en zo de Vlaamse en Waalse identiteit beklemtonen.
Waarom twee aparte vlaggen? Vlag gewoon met de Belgische, twee vliegen in één klap! 8)
Kan toch moeilijk met mijn vrouw haren dweil staan zwaaien.
kangoo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 15:56   #62
kempenaar
Provinciaal Statenlid

kempenaar's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar kempenaar
Standaard

Kim,

Verlos ons uit de spanning, van welk Oost - Blok land komen de vlaggen van Vlaanderen vlagt?

DDR, Tschechoslovakije, Joegoslavië, Roemenië ?

kempenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 15:58   #63
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Kim,

Verlos ons uit de spanning, van welk Oost - Blok land komen de vlaggen van Vlaanderen vlagt?

Bulgarije? Polen? Hongarije?
Oud 3 juni 2004, 16:19   #64
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean Suys
Wallonië wil ook vlaggen - 03/06/2004

BRUSSEL - De minister-president van het Waalse Gewest, Jean-Claude Van Cauwenberghe, wil tijdens de doortocht van de Ronde van Frankrijk in Wallonië massaal Waalse vlaggen zien wapperen. Hij wil daarmee het ,,overwicht'' tegengaan van de Vlaamse vlaggen waarmee tijdens wielerwedstrijden traditioneel wordt gezwaaid.

Van Cauwenberghe ontvouwde zijn strijdplan gisteren in Charleroi bij de opening van de tentoonstelling Tour de France. De Waalse regering zal op grote schaal Waalse vlaggen aankopen.

,,Gezien de Vlaamse regering de vzw subsidieert die de Vlaamse vlaggen verdeelt, zal de Waalse regering hetzelfde doen'', aldus Van Cauwenberghe. ,,Ook al willen we geen polemiek voeren, het zijn Waalse vlaggen die we langs de kant van de weg moeten zien, geen Vlaamse. We zullen de Vlamingen proberen uit te leggen dat ze niet thuishoren op het prestige-evenement dat de Ronde van Frankrijk in Wallonië is''.
,,Gezien de Vlaamse regering de vzw subsidieert die de Vlaamse vlaggen verdeelt,

Een schaterlach zal opstijgen in VL²-kringen! "Vlaanderen Vlagt" heeft geen frank/Eurocent gekregen van de Vlaamse Gemeenschap! De acties van VL² worden uitsluitend bekostigd door de verkoop van vlaggen, de steun van sponsors en de bijdragen van de actievoerders! Ik durf zelfs stellen dat de Vlaamse regering VL² NIET genegen is omdat ze het Vlaanderen-gevoel bij de Vlaming doet toenemen. De Vlaamse regering is immers schatplichtig aan het federaal BELGISCH niveau en dat Vlaams gedoe past niet in dat kraam!
Nog een bedenking: Vanaf het ogenblik dat een vereniging zich laat subsidiëren verkoopt zij haar vrijheid van denken en handelen voor een bord linzensoep!

Bent U daar zeker van?

Ik stel voor gewoon alleen met Belgische vlaggen te zwaaien, dan is iedereen content en die bestaan toch reeds massaal, dus dat is goedkoper.

Anderzijds brengt dit communautair circus het unitaire België alleen maar dichterbij.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 16:19   #65
kempenaar
Provinciaal Statenlid

kempenaar's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar kempenaar
Standaard

Citaat:
Citaat:
Kim,

Bulgarije? Polen? Hongarije?
USSR ?

kempenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 16:21   #66
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1

Anderzijds brengt dit communautair circus het unitaire België alleen maar dichterbij.

Ik raad u aan de Trends van deze week eens te lezen!!!

---> http://www.trends.be/CMArticles/Show...SectionID=1210
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 16:30   #67
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:

,,Gezien de Vlaamse regering de vzw subsidieert die de Vlaamse vlaggen verdeelt,

Een schaterlach zal opstijgen in VL²-kringen! "Vlaanderen Vlagt" heeft geen frank/Eurocent gekregen van de Vlaamse Gemeenschap! De acties van VL² worden uitsluitend bekostigd door de verkoop van vlaggen, de steun van sponsors en de bijdragen van de actievoerders! Ik durf zelfs stellen dat de Vlaamse regering VL² NIET genegen is omdat ze het Vlaanderen-gevoel bij de Vlaming doet toenemen. De Vlaamse regering is immers schatplichtig aan het federaal BELGISCH niveau en dat Vlaams gedoe past niet in dat kraam!
Nog een bedenking: Vanaf het ogenblik dat een vereniging zich laat subsidiëren verkoopt zij haar vrijheid van denken en handelen voor een bord linzensoep!

Bent U daar zeker van?
Ik stel voor gewoon alleen met Belgische vlaggen te zwaaien, dan is iedereen content en die bestaan toch reeds massaal, dus dat is goedkoper.

Van Cau is daar zeker zeker van, en de hooggeplaatste Belgisch-Vlaamse politiekers zijn daar ook zeker zeker van!
En ikke ook!
Oud 3 juni 2004, 16:34   #68
justme
Burgemeester

Standaard

hmm, over Vlaanderen Vlagt en Vl²

op hun site, prachtige verslagen, zeer leuke reizen waarschijnlijk

bekijk hun verslag op hun eigen site es:

[code:1:134ee85812]Verslag Actie 38.04: Europees kampioenschap Triatlon in Valencia ( Sp) op 18 april 2004
Het werd een lange trip van 3200 km plus één actiedag die in 58 uur werden afgelegd maar onze mensen deden het fantastisch. De deelnemer die op maandagavond een debat op VTM moest voeren kreeg ruim de gelegenheid om tijdens de terugreis te slapen. Dit illustreert de inzet voor mekaar en vooral voor Vl² en Vlaanderen.
De actie in Valencia verliep schitterend met veel bijval vanwege de andere aanwezigen. Onze uitleg in het Spaans was maar gebrekkig maar toch boden een vijftal Spanjaarden zich aan om met ons mee te vlaggen. Ook kregen we veel reacties van Franse supporters die ons kenden als “de mannen met de Vlaggen” die overal te zien zijn tijdens sportmanifestaties. Enkele Vlaamse triatleten presteerden behoorlijk.
Tijdens de huldiging van de winnaars zorgden we voor een bevlagging over de ganse lengte van de toeschouwerskant waarbij onze vlag een speciaal cachet gaf aan de drie podiumvlaggen. De tv was er wel maar bij ons kwam er niets van op de buis. Toch hebben we weer bij heel wat mensen het beeld van Vlaanderen overgebracht.
We leverden knap werk en de zuiderse zon en de scherpe wind zorgden ervoor dat we met gloeiende kaken de lange terugreis aanvatten.
[/code:1:134ee85812]

[code:1:134ee85812]
Verslag Actie 25.04: Wielrennen “Milaan-San Remo” op zaterdag 20 maart 2004
Het werd een actie met hindernissen. Door regen en files liep het vertrek op vrijdagavond al veel vertraging op. Kwam daarbij nog een wegvergissing in Frankrijk bovenop. Toen ook Milaan “dicht” zat waren we te laat voor de start.
We namen even wat tijd om ons te wassen en te ontbijten en zetten koers naar San Remo waar we twee man op de Poggio wilden plaatsen en de rest aan de aankomst. Door files en wegomleggingen moesten we ook die Poggio vergeten en concentreerden we ons dan maar op de aankomst.
Daar was veel animo en samen met Italiaanse supporters (mét vlaggen) zijn we aan het zwaaien en zingen geslagen. Het werd een waar verbroederingsfeest!
De bevlagging aan de aankomst werd een succes en toen we daarna nog door het drukke centrum wandelden was de aandacht en de bevraging niet min.
Ineens, vanuit een traagrijdende auto: “Gullie zijt smeerlappen!”... Bij nader toezien merkten we twee Belgische schildjes naast de nummerplaat. Dit bevestigde wat we al dikwijls konden vaststellen : Schelden begint waar argumenten tekort schieten!
De zaterdagavond rond zeven uur vertrokken we terug richting Vlaanderen waar we ’s zondags net op tijd thuis waren om mee aan te schuiven voor de middagdis.
[/code:1:134ee85812]

MAAR ... euhm.... ik dacht dat ze voor hun helden gingen supporteren ? Kweetnie, als ik iemand hoor die naar de koers is gaan kijken, dan hoor ik hem meestal honderduit praten over al zijn sporthelden ??? Waar staat het verslag van de vele helden, van de belgische topatleten in hun tekstje ??? Ze hebben er precies niet veel gezien ?
justme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 16:38   #69
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

"omdat ze het Vlaanderen-gevoel doet toenemen."

Bent U daar zeker van?

Van Cau is daar zeker zeker van, en de hooggeplaatste Belgisch-Vlaamse politiekers zijn daar ook zeker zeker van!
En ikke ook!
Waauw! Wat een referenties !!!
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 16:40   #70
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door justme

[code:1:754a32804c]Verslag Actie 38.04: Europees kampioenschap Triatlon in Valencia ( Sp) op 18 april 2004
Het werd een lange trip van 3200 km plus één actiedag die in 58 uur werden afgelegd maar onze mensen deden het fantastisch. De deelnemer die op maandagavond een debat op VTM moest voeren kreeg ruim de gelegenheid om tijdens de terugreis te slapen. Dit illustreert de inzet voor mekaar en vooral voor Vl² en Vlaanderen.
De actie in Valencia verliep schitterend met veel bijval vanwege de andere aanwezigen. Onze uitleg in het Spaans was maar gebrekkig maar toch boden een vijftal Spanjaarden zich aan om met ons mee te vlaggen. Ook kregen we veel reacties van Franse supporters die ons kenden als “de mannen met de Vlaggen” die overal te zien zijn tijdens sportmanifestaties. Enkele Vlaamse triatleten presteerden behoorlijk.
Tijdens de huldiging van de winnaars zorgden we voor een bevlagging over de ganse lengte van de toeschouwerskant waarbij onze vlag een speciaal cachet gaf aan de drie podiumvlaggen. De tv was er wel maar bij ons kwam er niets van op de buis. Toch hebben we weer bij heel wat mensen het beeld van Vlaanderen overgebracht.
We leverden knap werk en de zuiderse zon en de scherpe wind zorgden ervoor dat we met gloeiende kaken de lange terugreis aanvatten.
[/code:1:754a32804c]

[code:1:754a32804c]
Het werd een actie met hindernissen. Door regen en files liep het vertrek op vrijdagavond al veel vertraging op. Kwam daarbij nog een wegvergissing in Frankrijk bovenop. Toen ook Milaan “dicht” zat waren we te laat voor de start.
We namen even wat tijd om ons te wassen en te ontbijten en zetten koers naar San Remo waar we twee man op de Poggio wilden plaatsen en de rest aan de aankomst. Door files en wegomleggingen moesten we ook die Poggio vergeten en concentreerden we ons dan maar op de aankomst.
Daar was veel animo en samen met Italiaanse supporters (mét vlaggen) zijn we aan het zwaaien en zingen geslagen. Het werd een waar verbroederingsfeest!
De bevlagging aan de aankomst werd een succes en toen we daarna nog door het drukke centrum wandelden was de aandacht en de bevraging niet min.
Ineens, vanuit een traagrijdende auto: “Gullie zijt smeerlappen!”... Bij nader toezien merkten we twee Belgische schildjes naast de nummerplaat. Dit bevestigde wat we al dikwijls konden vaststellen : Schelden begint waar argumenten tekort schieten!
De zaterdagavond rond zeven uur vertrokken we terug richting Vlaanderen waar we ’s zondags net op tijd thuis waren om mee aan te schuiven voor de middagdis.
[/code:1:754a32804c]

MAAR ... euhm.... ik dacht dat ze voor hun helden gingen supporteren ? Kweetnie, als ik iemand hoor die naar de koers is gaan kijken, dan hoor ik hem meestal honderduit praten over al zijn sporthelden ??? Waar staat het verslag van de vele helden, van de belgische topatleten in hun tekstje ??? Ze hebben er precies niet veel gezien ?
Onze webstek wordt heel intensief gelezen en geciteerd door voor- en tegenstanders! Waarvoor dank!
Oud 3 juni 2004, 16:42   #71
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Citaat:

En ikke ook!
Waauw! Wat een referenties !!!
Geen kaat spreken van Van Cau en de Guy en de Johan! Da zijn goei Belgen!
Oud 3 juni 2004, 16:54   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Surlet
Vlaggen tijdens sportmanifestaties om politieke redenen hoort niet. Of het nu vlaamse, waalse of Belgische zijn,... het blijft belachelijk wanneer men sport en spel niet kan scheiden van iets serieus zoals politiek.
Als ik het dus goed begrijpt, doet de Nederlander die met een vlag staat te zwaaien in de Ronde van Vlaanderen aan politiek... En iedere keer weer staat er in de streek van Oudenaarde altijd een Italiaan die trots van de Italiaanse driekleur zwaait... Allemaal verbieden voortaan?

Trouwens heeft u ooit al eens de rugbywedstrijd Wales-Engeland meegemaakt. D�*t raad ik u aan, beste vriend! D�*t is nogal een evenement waarbij Vlaanderen Vlagt totaal bij verbleekt. Aan het begin van de wedstrijd zingt iedere groep supporters en hun spelers en alwie erbij hoort hun respectievelijke nationale liederen. U moet eens zien wat er aan de kant van de Welshmen gebeurt: honderden Welshe vlaggen, mensen zijn geschilderd in de Welshe kleuren. En dan wanneer de Welshmen hun volkslied zingen: het stadion davert!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 16:56   #73
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10

Niet zagen he. Het zijn de Vlamingen die deze hemelstergend domme traditie zijn begonnen.
"Vlaanderen Vlagt" is niet met die "domme traditie " begonnen maar heeft ingespeeld op ene BESTAANDE trend.
ach zo zit dat
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 16:58   #74
justme
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Onze webstek wordt heel intensief gelezen en geciteerd door voor- en tegenstanders! Waarvoor dank!
ik ben voor- noch tegenstander
justme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 17:04   #75
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Surlet
Vlaggen tijdens sportmanifestaties om politieke redenen hoort niet. Of het nu vlaamse, waalse of Belgische zijn,... het blijft belachelijk wanneer men sport en spel niet kan scheiden van iets serieus zoals politiek.
Als ik het dus goed begrijpt, doet de Nederlander die met een vlag staat te zwaaien in de Ronde van Vlaanderen aan politiek... En iedere keer weer staat er in de streek van Oudenaarde altijd een Italiaan die trots van de Italiaanse driekleur zwaait... Allemaal verbieden voortaan?

Trouwens heeft u ooit al eens de rugbywedstrijd Wales-Engeland meegemaakt. D�*t raad ik u aan, beste vriend! D�*t is nogal een evenement waarbij Vlaanderen Vlagt totaal bij verbleekt. Aan het begin van de wedstrijd zingt iedere groep supporters en hun spelers en alwie erbij hoort hun respectievelijke nationale liederen. U moet eens zien wat er aan de kant van de Welshmen gebeurt: honderden Welshe vlaggen, mensen zijn geschilderd in de Welshe kleuren. En dan wanneer de Welshmen hun volkslied zingen: het stadion davert!
ik veronderstel dat het politiek wordt, eens er een kritische massa bereikt is
ook niet vergeten dat wales in feite geen vragende partij is voor onafhankelijkheid

nu beschikt elk land/regio wel over een aantal provinciale keuterboerkes, maar het verrassend hoge aantal waarover Vlaanderen lijkt te beschikken, brengt hen precies verder weg van het doel

immers, je denkt toch niet dat er ook maar iemand dit serieus neemt? voor een buitenlander is het niet te geloven dat verstandige Belgen het piepkleine Belgie nog kleiner willen maken, dus is hun enige mogelijke conclusie dat de vlaggezwaaiers "achterlijke provinciale lieden" zijn (pas op, hoewel ik hiermee grotendeels akkoord ga, zijn dit niet mijn woorden)

voila, zo brengen de vlaggezwaaiers vlaanderen dus in beeld
puik werk, mensen
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 17:19   #76
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ook niet vergeten dat wales in feite geen vragende partij is voor onafhankelijkheid

nu beschikt elk land/regio wel over een aantal provinciale keuterboerkes, maar het verrassend hoge aantal waarover Vlaanderen lijkt te beschikken, brengt hen precies verder weg van het doel

immers, je denkt toch niet dat er ook maar iemand dit serieus neemt? voor een buitenlander is het niet te geloven dat verstandige Belgen het piepkleine Belgie nog kleiner willen maken, dus is hun enige mogelijke conclusie dat de vlaggezwaaiers "achterlijke provinciale lieden" zijn (pas op, hoewel ik hiermee grotendeels akkoord ga, zijn dit niet mijn woorden)

voila, zo brengen de vlaggezwaaiers vlaanderen dus in beeld
puik werk, mensen
tiens..... zo had ik het nog niet bekeken.....

toen ik enkele weken geleden op bezoek bij vrienden in Kopenhagen de vraag kreeg hoe dat nu eigenlijk ineenzat in belgie met de politiek en de vlaming-waal verhouding concludeerden die denen dat de "modale vlaming" eigenlijk ne gast is zonder kl**ten aan zijn lijf..... t'zou bij hun (ook al zijn ze met minder dan de vlamingen) géén waar zijn.... zij zijn échte denen en zijn fier op hun vlag én hun volk en zouden door een andere taalgemeenschap zeker niet op hunne kop laten zitten...... (gelukkig heb ik maar een klein tipje van de sluier gelicht want anders hadden ze mij nog meer uitgelachen !)
Oud 3 juni 2004, 17:24   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En u zult zeker in uw onmetelijke wijsheid beslissen wanneer er dan wel "een kritische massa bereikt is", zeker?!

Of de Welshmen nu al dan niet vragende partij zijn voor onafhankelijkheid, doet niets ter zake. Het gaat erom dat zij schaamteloos en probleemloos hun eigenheid uiten op sportwedstrijden.
Oud 3 juni 2004, 17:25   #78
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door justme

[code:1:bc757d13b2]Verslag Actie 38.04: Europees kampioenschap Triatlon in Valencia ( Sp) op 18 april 2004
[/code:1:bc757d13b2]

[code:1:bc757d13b2]
[/code:1:bc757d13b2]

Moet dit dan? Een sportevenement gebruiken om ongehinderd een nevenactiviteit uit te voeren moet perfect kunnen.

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 17:25   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oja, een beetje zoals de Baltische republieken die los wilden van het "grote moederland".
Oud 3 juni 2004, 17:37   #80
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Normaal als men weet dat buitenlanders niets van België kennen. Als ze al weten waar België ligt, is dat een wonder.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be