Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 20 maart 2011, 18:34   #61
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Aan de moderatie, of de rechtbank.

Probeer nog eens te lezen wat ik schreef en niet wat ge denkt dat ik schreef.
2.De helft van I&I staat vol met zaken die aanzetten tot racisme of racisme bevorderen.
De eigenaars van dit forum bieden daarvoor het platform aan en zorgen aldus bewust voor aanzetten tot racisme.

En dat maakt hen kwetsbaar voor rechtszaken.
De uitleg van Arbiter was blijkbaar niet goed genoeg voor U?

Ik heb vrede met zijn uitleg en ben er dan ook ten volle van overtuigd dat wat U hier verder zwanst, niet ter zake doet!

2. Ik had exact gelezen wat U schrijft, dat zijn nogal wat beschuldigingen die U ook hard kan maken?

Mijn vraag blijft:

Of het CGKR dan niet al lang in actie geschoten was?

Kunnen maar enkele redenen voor zijn; ofwel sluit 't CGKR de ogen, ofwel zit 't CGKR zelf vol met extreemrechtse racisten?

Your pick!

Ik denk geen van beiden!
SDX is offline  
Oud 20 maart 2011, 18:34   #62
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arbiter Bekijk bericht
Geachte,

Zolang u niet aangeeft wat u heeft geciteerd kunnen wij de vergelijking niet maken met andere berichten. Wij moeten nu afgaan op de omschrijving van wat u zegt te hebben geconstateerd en kunnen derhalve geen conclusies trekken.

Verder lijkt mij de omschrijving van het CGKR duidelijk, op twee manieren. Ten eerste geeft het CGKR duidelijk aan wat als strafbaar racisme moet worden gekenmerkt, ten tweede ziet u hopelijk zelf dat één en ander soms niet zo makkelijk te duiden is, zeer afhankelijk van de context is en ter interpretatie aan de moderatie wordt overgelaten.

Voor wat betreft de andere lopende discussie: Een woordspeling op iemands naam die geen medeforummer is kan in de verste verte niet als racisme worden gekenmerkt en ook niet als persoonlijke aanval. Of het leuk is, of kwetsend, kan over gediscussierd worden maar de moderatie gaat (gelukkig) niet over goede smaak.

Met vriendelijke groet,
Arbiter
Geachte,

Ik kan die post hier niet citeren, dan overtreed ik het forumreglement.

Ik stelde die vraag over deze concrete post aan de moderator die de waarschuwing stuurde; en later aan u per PM op 28 februari.

Ik wil dit onderscheid graag kennen; ook in het algemeen, zodat ik in de toekomst weet wat ik niet mag kopiëren.

Uiteraard zie ik in dat één en ander soms niet zo makkelijk te duiden is, zeer afhankelijk van de context is en ter interpretatie aan de moderatie wordt overgelaten.

Daarom dacht ik dat de moderatie enkele vuistregels bedacht had; die werkbaar zijn. Gebruikt de moderatie enkel en alleen het CGKR-citaat om te bepalen of iets racisme is of aanzetten tot racisme?
artisjok is offline  
Oud 20 maart 2011, 18:40   #63
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Geachte,

Ik stelde die vraag over deze concrete post aan de moderator die de waarschuwing stuurde; en later aan u per PM op 28 februari.

Ik wil dit onderscheid graag kennen; ook in het algemeen, zodat ik in de toekomst weet wat ik niet mag kopiëren.

Uiteraard zie ik in dat één en ander soms niet zo makkelijk te duiden is, zeer afhankelijk van de context is en ter interpretatie aan de moderatie wordt overgelaten.

Daarom dacht ik dat de moderatie enkele vuistregels bedacht had; die werkbaar zijn. Gebruikt de moderatie enkel en alleen het CGKR-citaat om te bepalen of iets racisme is of aanzetten tot racisme?
...en we zijn weer op weg naar 't volgende rondje...

Gebruik gewoon Uw gezond verstand, dan weedde wa ge wél of nie kunt of mag citeren/kopiëren!
SDX is offline  
Oud 20 maart 2011, 18:41   #64
Arbiter
Global Moderator

Arbiter's schermafbeelding

Standaard

Geachte,

Ter verduidelijking van één en ander laat ik hierbij Maarten Malaise aan het woord:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
Dag Sywen,

Je mag naast de bewuste berichten op het rode driehoekje klikken om een bericht te melden. De moderators evalueren dan je melding.

Toch effe zeggen dat de wetgeving een grijze zone heeft ingevoerd. Er hangt veel af van de context en de beweegreden waarmee een bepaalde stelling wordt gelanceerd alvorens deze als discriminerend kan worden geklasseerd.

Door de meldingen en acties van de moderators kunnen we cijfers opstellen over discriminatie en negationisme op dit forum. Slechts 1 op 40.000 geplaatste berichten op dit forum is een overtreding op de wet op racisme of negationisme! Moderators hebben veel meer werk met persoonlijke aanvallen, foutief geplaatste berichten, klachten op privacy of inbreuken op het auteursrecht.

groetjes,

Maarten
Citaat:
We houden het forum zo breed mogelijk en trachten ons te beperken tot inbreuken op de wetgeving. Een evenwichtsoefening voor de moderators.
Citaat:
De eerste meldingsplaats voor een probleem blijft toch bij de moderators zelf. De software van het forum werd daarvoor speciaal verbeterd.

Bovendien ... CGKR is speciaal met ons komen praten omdat ze zo weinig problemen ondervinden met het forum van Politics.be. Ik heb begrepen dat er zelfs een folder is gemaakt voor alle fora op basis van hoe wij het doen. Als die bestaat dan hebben wij de in elk geval nooit gekregen. Van CGKR hebben we in de laatste 10 jaar nauwelijks meldingen gekregen. Slechts 2 meldingen die ik me kan herinneren waar ze sneller waren dan de moderators ... op 10 jaar tijd.

Best effe melden bij de moderators ...

Maarten
Met vriendelijk groet,
Arbiter
Arbiter is offline  
Oud 20 maart 2011, 18:51   #65
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
...en we zijn weer op weg naar 't volgende rondje...

Gebruik gewoon Uw gezond verstand, dan weedde wa ge wél of nie kunt of mag citeren/kopiëren!
Laat gewoon het antwoord aan de moderatoren over zonder u hier constant te moeien.
Oud 20 maart 2011, 18:53   #66
Arbiter
Global Moderator

Arbiter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geachte,

Geachte,

Dan zult u toch de betreffende moderator zelf moeten benaderen. Het PB dat u mij op de aangegeven datum stuurde gaat slechts over persoonlijke aanvallen.

Citaat:

Ja, de moderatie heeft enkele werkbare vuistregels bedacht maar dat zijn exact wat ze zijn: vuistregels voor de moderatie. De beoordeling van een bericht is sterk afhankelijk van de context waarin het is geplaatst én de continuïteit.

De moderatie hanteert deze vuistregels als instrument voor onderling overleg. Het zijn geen wetten, geen regels die voor de forummer zijn bestemd. Voor u kan het forumreglement volstaan.

BTW: Ik zag dat u voor het kopiëren van de bewuste post geen strafpunten heeft gekregen maar slechts een waarschuwing. In uw geval heeft de moderator van dienst dus al rekening gehouden met de context.
Arbiter is offline  
Oud 20 maart 2011, 18:53   #67
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat gewoon het antwoord aan de moderatoren over zonder u hier constant te moeien.
Wablieft?

De moderatie hééft reeds vaak genoeg geantwoord, mijn idee.

Waarom komde gij U dan nog moeien en bovendien zelfs nog met zware beschuldigingen smijten naar de moderatie/beheerders van dit forum!
SDX is offline  
Oud 20 maart 2011, 18:55   #68
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mijn idee.
Inderdaad, uw idee, niets meer.

[edit] Ik zie dat Arbiter ondertussen een duidelijk antwoord gegeven heeft (waarvoor dank)

Citaat:
Waarom komde gij U dan nog moeien en bovendien zelfs nog met zware beschuldigingen smijten naar de moderatie/beheerders van dit forum!
Ik schrijf nergens beschuldigingen, laat staan zware.
Ik stel enkel vast.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 20 maart 2011 om 18:56.
Alboreto is offline  
Oud 20 maart 2011, 19:00   #69
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik schrijf nergens beschuldigingen, laat staan zware.
Ik stel enkel vast.
U stelt enkel vast, niks meer, Uw perceptie, net zo belangrijk of onbelangrijk als de mijne in deze!
SDX is offline  
Oud 20 maart 2011, 19:04   #70
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Sus, ik heb helemaal geen strafpunten gekregen. Waar lees je dat?
Ik beweer helemaal niet dat de waarschuwing onterecht is.
Ik lees dat nergens, maar ik vroeg u of er zoiets meespeelde. Ik sloot mijn zin namelijk met een vraagteken(?) af, en zoals wij allen weten, zijn dat dan geen constateringen, maar vragen.

Citaat:
Ik wil enkel begrijpen wat het verschil is tussen wat ik citeerde en de talloze berichten die op dit forum blijven staan.

Was dit niet duidelijk in mijn openingspost?
Ik zag en zie nog altijd geen wezenlijk verschil tussen wat ik citeerde en de talloze gelijkaardige posts hier op het forum.

Kan de moderatie enkele vuistregels meegeven (die ze wellicht zelf gebruikt bij het modereren) zodat het gemakkelijker is om racisme te onderscheiden van aanzet tot racisme.
Allemaal heel leuk en aardig wat u hier schrijft, maar het heeft wel helemaal niets met mijn vraag aan u te maken.

Ik vroeg namelijk:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik neem aan dat u uw stelling met gedegen argumenten kunt onderbouwen, het CGKR-citaat in het bericht van moderator Arbiter indachtig? (En natuurlijk ook met de betekenis van het woord 'indachtig' indachtig)

Indien mijn vraag te moeilijk voor u blijkt te zijn, zal ik die meteen maar ook op een andere wijze formuleren:

Waaruit blijkt volgens u een maximum aan haat en een minimum aan reden in die woordspeling, en kunt u dit op een rationele manier beargumenteren?
Gaarne een adequaat antwoord hierop.
Sus Iratus is offline  
Oud 20 maart 2011, 19:05   #71
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arbiter Bekijk bericht

Geachte,

Dan zult u toch de betreffende moderator zelf moeten benaderen. Het PB dat u mij op de aangegeven datum stuurde gaat slechts over persoonlijke aanvallen.
Gelieve verder te scrollen in de PM.
Ik vroeg 2 maal om uitleg aan de betreffende moderator maar kreeg geen enkel antwoord.

Citaat:
Ja, de moderatie heeft enkele werkbare vuistregels bedacht maar dat zijn exact wat ze zijn: vuistregels voor de moderatie. De beoordeling van een bericht is sterk afhankelijk van de context waarin het is geplaatst én de continuïteit.

De moderatie hanteert deze vuistregels als instrument voor onderling overleg. Het zijn geen wetten, geen regels die voor de forummer zijn bestemd. Voor u kan het forumreglement volstaan.

BTW: Ik zag dat u voor het kopiëren van de bewuste post geen strafpunten heeft gekregen maar slechts een waarschuwing. In uw geval heeft de moderator van dienst dus al rekening gehouden met de context.

Hiermee moet ik het dus doen, om te weten of ik iets mag kopiëren.

Wettelijk niet toegelaten zijn:
aanzetten tot geweld, haat of, discriminatie op basis van zogenaamd ras, afkomst, sekse, seksuele voorkeur, etc. (8 bp)

Laatst gewijzigd door artisjok : 20 maart 2011 om 19:07.
artisjok is offline  
Oud 20 maart 2011, 19:08   #72
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelieve verder te scrollen in de PM.
Ik vroeg 2 maal om uitleg aan de betreffende moderator maar kreeg geen enkel antwoord.

Hiermee moet ik het dus doen, om te weten of ik iets mag kopiëren.

Wettelijk niet toegelaten zijn:
aanzetten tot geweld, haat of, discriminatie op basis van zogenaamd ras, afkomst, sekse, seksuele voorkeur, etc. (8 bp)
lol. gij past uw manierkes ook toe bij de moderatie?
Oud 20 maart 2011, 19:12   #73
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
lol. gij past uw manierkes ook toe bij de moderatie?
't Origineel, vóór de aanpassing/wijziging was nog mooier.
SDX is offline  
Oud 20 maart 2011, 19:13   #74
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't Origineel, vóór de aanpassing/wijziging was nog mooier.
vertel
Oud 20 maart 2011, 19:15   #75
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vertel
Hint; modallures.
SDX is offline  
Oud 20 maart 2011, 19:18   #76
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Kan iemand zeggen hoeveel banpunten ik heb?
Ik heb al verschillende waarschuwingen gehad (kleinigheden), maar er staat bij banpunten: "0". Ik vraag me af of dat normaal is? Ik zou toch normaal al wat banpunten moeten hebben.
Waar kunt ge uw banpunten eigenlijk zien? Ik vind da nie
Ars_Nova is offline  
Oud 20 maart 2011, 19:18   #77
artisjok
Banneling

Standaard

Arbiter,
BTW, mag ik nog even uw post onder de aandacht brengen.

Als verschillende forummers wensen de vetes voort te zetten in andere draden zal daartegen door mij streng worden opgetreden, zonder onderscheid des persoons. Iedere verwijzing, hoe subtiel ook, naar een medeforummer zal worden bestraft met banpunten. U dient het allen te doen met inhoudelijke argumenten en on-topic-reacties in de lopende draden. Voor degene die dat niet kan opbrengen adviseer ik het gebruik van de negeerlijst.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=414
artisjok is offline  
Oud 20 maart 2011, 19:21   #78
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hint; modallures.
ach, rood is de kleur van de liefde :hart:
Oud 20 maart 2011, 19:22   #79
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Arbiter,
BTW, mag ik nog even uw post onder de aandacht brengen.

Als verschillende forummers wensen de vetes voort te zetten in andere draden zal daartegen door mij streng worden opgetreden, zonder onderscheid des persoons. Iedere verwijzing, hoe subtiel ook, naar een medeforummer zal worden bestraft met banpunten. U dient het allen te doen met inhoudelijke argumenten en on-topic-reacties in de lopende draden. Voor degene die dat niet kan opbrengen adviseer ik het gebruik van de negeerlijst.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=414
Mijn god, sjok!

Wil je nu iederéén hier weg/verbannen zien?
SDX is offline  
Oud 20 maart 2011, 19:24   #80
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ach, rood is de kleur van de liefde :hart:
Aaah, op die manier.

Ik dacht eerder:
SDX is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be