Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 24 maart 2011, 18:42   #61
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Brussel is alleen maar 'verloren' voor diegenen die Brussel ook WILLEN 'verliezen'.

Voor 'Vlaanderen' is het 'te veroveren gebied', maar dan niet in militaire zin.

Het gaat om de 'hearts and minds' van een kleine 500.000 mensen 'van vreemde afkomst'.

De 'autochtone' Vlamingen-hater alhier behoort hoe dan ook tot een niet eens zó grote minderheid.
Volledig akkoord. Maar dat het probleem zou liggen bij het feit dat de Vlaming te racistisch is of wat dan ook, dat lijkt me onzin en lesoir-praat. Het begint toch wel ver te gaan als men Pascal De Smet al als een bloed-en-bodem flamingant gaat typeren.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 24 maart 2011, 18:43   #62
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Opgeversmentaliteit. Zelfs al zullen Nederlandstaligen tot in de eeuwigheid er de minderheid uitmaken, dan nog vind ik het nastrevenswaardig om het Nederlandstalig onderwijs er te stimuleren. Tenslotte zal Brussel altijd nabij de deur en zullen er altijd wel mensen uit ons taalgebied er komen wonen. Uiteraard is dat laatste moeilijk te begrijpen voor veel Vlamingen, maar niet iedere Vlaming blijft heel zijn leven in zijn provincie of zelfs gewest plakken.

Vlamingen hangen te veel een starre bloed-en-bodemdenken aan. Bekrompen denken eigen aan provinciedorpen die het licht van de beschaving nooit gezien hebben.
Tja, waarschijnlijk bent U van Antwerpen...
Toch niet uit de Seefhoek?
freelancer is offline  
Oud 24 maart 2011, 18:45   #63
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Brussel is alleen maar 'verloren' voor diegenen die Brussel ook WILLEN 'verliezen'.

Voor 'Vlaanderen' is het 'te veroveren gebied', maar dan niet in militaire zin.

Het gaat om de 'hearts and minds' van een kleine 500.000 mensen 'van vreemde afkomst'.

De 'autochtone' Vlamingen-hater alhier behoort hoe dan ook tot een niet eens zó grote minderheid.
Ik zou het al een hele prestatie vinden als men de 'rand' niet verliest...

Laatst gewijzigd door freelancer : 24 maart 2011 om 18:45.
freelancer is offline  
Oud 24 maart 2011, 18:58   #64
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
En waarvan precies is het de 'rand'?
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 24 maart 2011, 18:59   #65
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Een Franstalige dame die geen Nederlands spreekt en dat zou betekenen dat de hele Franstalige bevolking van Sterrebeek (en van de Vlaamse Rand in het algemeen) geen Nederlands spreekt? Flauwe grap. Wat Van Rompuy ervan denkt, verbaast me niet echt : hij woont in de Rand en heeft het, denk ik, zeer moeilijk met die sterke Franstalige aanwezigheid in die streek. Maar hij moet wel beseffen dat hij geen andere keuze heeft die Franstaligen te accepteren.
Franstaligen die zich in Vlaanderen vestigen en geen Nederlands leren zullen NOOIT worden geaccepteerd. Nooit.
Zeno! is offline  
Oud 24 maart 2011, 19:01   #66
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
De Rand behoort volledig tot Vlaanderen en Vlaanderen heeft er als enige voogdij over. Het kan de Rand dan ook alleen maar verliezen wanneer het die zélf weggeeft.
SDG is offline  
Oud 24 maart 2011, 21:15   #67
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Franstaligen die zich in Vlaanderen vestigen en geen Nederlands leren zullen NOOIT worden geaccepteerd. Nooit.
De meesten ervan leren Nederlands en dat weten de Vlamingen zeer goed maar voor een zekere Vlaanderen is het zeer moeilijk te slikken dat de Franstalige aanwezigheid in dit deel van Vlaanderen zo groot is. Toch is het zo, dat ze het willen of niet.
Everytime is offline  
Oud 24 maart 2011, 21:18   #68
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meesten ervan leren Nederlands en dat weten de Vlamingen zeer goed maar voor een zekere Vlaanderen is het zeer moeilijk te slikken dat de Franstalige aanwezigheid in dit deel van Vlaanderen zo groot is. Toch is het zo, dat ze het willen of niet.
Ik aanvaard die Franstalige aanwezigheid. Geen probleem mee. Zolang ze van mij maar niet verwachten dat ik Frans ga spreken. Nu ja, dat doen ze eigenlijk ook niet. Op een gekke uitzondering na misschien, vragen de meesten met wie ik te maken krijg om consequent Nederlands te spreken.

edit: neemt niet weg natuurlijk dat er ook ander volk tussen zit met een andere agenda. Mij niet gelaten, dat is hun goed recht. 't Is dan maar aan de Vlamingen om dat niet te laten gebeuren. Op een doordachte wijze, natuurlijk. Niet door her en der zelfkleverkes te gaan plakken.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 24 maart 2011 om 21:19.
Txiki is offline  
Oud 24 maart 2011, 21:18   #69
Shadowke

Standaard

Citaat:
en het zijn juist die arrogante niet-willigen die alles verzieken, niet de Vlamingen

Laatst gewijzigd door Shadowke : 24 maart 2011 om 21:19.
Shadowke is offline  
Oud 24 maart 2011, 21:21   #70
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
en het zijn juist die arrogante niet-willigen die alles verzieken, niet de Vlamingen
Niet mee eens. Het zijn de bange Vlaamse hazen die de "niet-willigen" gelijk geven. En zeg nu niet dat de Vlamingen vaak geen bibberende klootjes zijn, he. 't Is niet te geloven wat voor angsthazen ze zijn.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 24 maart 2011, 21:23   #71
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Niet mee eens. Het zijn de bange Vlaamse hazen die de "niet-willigen" gelijk geven. En zeg nu niet dat de Vlamingen vaak geen bibberende klootjes zijn, he. 't Is niet te geloven wat voor angsthazen ze zijn.
bedoel je hiermee de gewone bevolking of de gatlikkers van de traditionele partijen?
Shadowke is offline  
Oud 24 maart 2011, 21:30   #72
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bedoel je hiermee de gewone bevolking of de gatlikkers van de traditionele partijen?
Dat zijn sterk overlappende categorien in Vlaanderen.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 24 maart 2011, 21:43   #73
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
De Rand behoort volledig tot Vlaanderen en Vlaanderen heeft er als enige voogdij over. Het kan de Rand dan ook alleen maar verliezen wanneer het die zélf weggeeft.
Ik kan Vlamingen die wegtrekken uit de rand en Brussel heel goed begrijpen. Ik woon zelf in de rand en ik heb er ook al over nagedacht. Waarom zou ik mij heel mijn leven frustreren aan arrogante franstaligen terwijl ik ergens diep in Vlaanderen kan gaan wonen en mij niks van de problematiek aantrekken zoals zoveel Vlamingen doen? En dan zeggen dat de Vlamingen in de rand overdrijven maar een beetje verdraagzaam moeten zijn en in vrede moeten samenleven met de franstaligen. Ofwel aanvaard je slaafs de taal van de meester, ofwel wordt je gezien als een overdraagzame, racistische en gefrustreerde (dat laatste is waar ) flamingant.
Oud 24 maart 2011, 21:47   #74
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik kan Vlamingen die wegtrekken uit de rand en Brussel heel goed begrijpen. Ik woon zelf in de rand en ik heb er ook al over nagedacht. Waarom zou ik mij heel mijn leven frustreren aan arrogante franstaligen terwijl ik ergens diep in Vlaanderen kan gaan wonen en mij niks van de problematiek aantrekken zoals zoveel Vlamingen doen? En dan zeggen dat de Vlamingen in de rand overdrijven maar een beetje verdraagzaam moeten zijn en in vrede moeten samenleven met de franstaligen. Ofwel aanvaard je slaafs de taal van de meester, ofwel wordt je gezien als een overdraagzame, racistische en gefrustreerde (dat laatste is waar ) flamingant.
Ook in diep Vlaanderen wonen er Franstaligen.
Everytime is offline  
Oud 24 maart 2011, 21:57   #75
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De gewone bevolking.
Txiki is offline  
Oud 24 maart 2011, 21:57   #76
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dat zijn sterk overlappende categorien in Vlaanderen.
Dat is ook waar
Txiki is offline  
Oud 24 maart 2011, 21:59   #77
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom ge dat zou doen? Omdat ge door weg te trekken de arrogante franstaligen net cadeau doet wat ze willen...

Ik denk er sterk over na om net wél in de rand te gaan wonen. Kwestie van serieus dwars te liggen.

ps: dat ze zeggen wat ze willen: onverdraagzaam, racistisch, gefrustreerd... Ik wil dat gerust allemaal zijn, hoor. 'k Geef daar geen zak om.

Laatst gewijzigd door Txiki : 24 maart 2011 om 21:59.
Txiki is offline  
Oud 24 maart 2011, 22:35   #78
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ook in diep Vlaanderen wonen er Franstaligen.
Zeg je nu gewoon iets om toch iets te kunnen zeggen?
Oud 24 maart 2011, 22:37   #79
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg je nu gewoon iets om toch iets te kunnen zeggen?
Nee. Dat doet hij niet. Wat hij wil duidelijk maken, is: ga maar lopen, overal kom je franstaligen tegen. En dan? Nog eens gaan lopen?
Txiki is offline  
Oud 24 maart 2011, 22:40   #80
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Waarom ge dat zou doen? Omdat ge door weg te trekken de arrogante franstaligen net cadeau doet wat ze willen...

Ik denk er sterk over na om net wél in de rand te gaan wonen. Kwestie van serieus dwars te liggen.

ps: dat ze zeggen wat ze willen: onverdraagzaam, racistisch, gefrustreerd... Ik wil dat gerust allemaal zijn, hoor. 'k Geef daar geen zak om.
Ik weet niet, het leven van strijd is niets voor mij, ik ben meer een levensgenieter. Ik vind het spijtig dat het zo moet zijn. Ik zou graag een rechtvaardig België hebben waar 2 volkeren met respect voor elkaar leven, dat zou heel mooi zijn. Dan zou ik de grootste Belgicist der Belgicisten zijn. Maar nu kan ik spijtig genoeg niet in die illusie leven omdat ik elke dag met de realiteit geconfronteerd wordt.

Laatst gewijzigd door Snerror : 24 maart 2011 om 22:41. Reden: typo
Snerror is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be