Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2011, 09:58   #61
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat zegt dat het nazisme een idiote ideologie is. Dat zegt nog steeds niet dat het nazisme doodt. Mensen doden mensen; ideologieën niet.
Je slaat de hamer op de kop
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 10:10   #62
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Geil hier nog maar eens lekker op :

Oud 8 april 2011, 10:14   #63
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Geil hier nog maar eens lekker op :
En dat is minister woehahahahaha
Minister van wat? Infantiliteit? Dan is Michel Dearden toch meer deftiger dan jij hoor.

Klein kind. Ik mag dan wel 14-jaar zijn maar jij zakt hier wel erg laag qua fatsoen, volwassenheid en een voorbeeld te zijn. Kom jongen, ga toch weg, je hebt niks zinnigs in te brengen, laat staan dat die "Geil hier nog maar eens lekker op" er over is, non?

Je maakt jezelf belachelijk

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 8 april 2011 om 10:25.
Oud 8 april 2011, 10:30   #64
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zegt dat het nazisme een idiote ideologie is. Dat zegt nog steeds niet dat het nazisme doodt. Mensen doden mensen; ideologieën niet.
En wat maakt het communisme minder idioot dan het nazisme?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 10:34   #65
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Minister van wat? Infantiel doen? Dan is Michel Dearden toch meer deftiger dan jij hoor.

Klein kind. Ik mag dan wel 14-jaar zijn maar jij zakt hier wel erg laag hoor qua fatsoen. Kom jongen, ga toch weg, je hebt niks zinnigs in te brengen, laat staan dat die "Geil hier nog maar eens lekker op" er over is, non?

Er is hier maar één die zich belachelijk maakt : jij.

Je heb een kinderlijke verering voor een systeem dat miljoenen doden opgeleverd heeft.

Ga maar verder met het verheerlijken van je 'mooie systeem'. Een systeem dat massamoordenaars schiep. Al de mensen die niet voldoende 'gelijk' waren aan hun 'ideaal' werden de dood ingejaagd.

Ik kan je ook foto's tonen van andere massamoordenaars, die het oh zo mooie communisme ophemelden om miljoenen de dood in te jagen.

Je verdedigt hier een verfoeilijk systeem zonder de minste schaamte.

Dat is de schaamte voorbij.

Je bent allicht geen haar beter dan vele van de leiders van je mooie communisme.

Je doet mensen walgen !

En recenter en dichter bij huis :
Herinner je je deze nog :

Oud 8 april 2011, 10:35   #66
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Het ene is niet minder idioot als het andere.

Beiden zijn verfoeilijk.

Miljoenen mensen kunnen het nooit meer navertellen.
Oud 8 april 2011, 10:41   #67
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Minister van wat? Infantiliteit? Dan is Michel Dearden toch meer deftiger dan jij hoor.

Klein kind. Ik mag dan wel 14-jaar zijn maar jij zakt hier wel erg laag qua fatsoen, volwassenheid en een voorbeeld te zijn. Kom jongen, ga toch weg, je hebt niks zinnigs in te brengen, laat staan dat die "Geil hier nog maar eens lekker op" er over is, non?

Ik zie nu pas dat je veertien bent.

14 jaar.

Dan kan ik enigszins begrijpen dat je dit laag bij de grondse communisme poogt te verdedigen, want je moet nog volwassen worden.

In plaats van het manifest te lezen, zou je beter allerhande literatuur over de moordende gevolgen van je verheerlijkend communisme lezen.

14 jaar.

Je ogen zullen als je volwassen en ouder wordt wel open gaan.
En zal je meewarig je hoofd schudden dat je ooit het duivelse communisme aanbeden hebt.
Tijd brengt immers raad.

14 jaar.

Laat de computer nu maar even rusten, en ga buiten spelen. 't Is goed weer.

Laatst gewijzigd door job : 8 april 2011 om 10:42.
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 10:44   #68
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Pas op, met die praat ga je nog op de knie van jou papa arriveren.
Oud 8 april 2011, 10:48   #69
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
14 jaar.
Dat zegt genoeg.
Naïef. Meer niet.

Is er zo niet een gezegde in de aard van :
Als je als jongere niet (eventjes) links bent geweest, ben je wereldvreemd.
Als je als volwassene nog steeds links bent, ben je wereldvreemd.

Alleen verheerlijkt dit rakkertje wel een zeer erg extreem links gedachtegoed.
Maar dat draait wel bij met de jaren des verstands.
Oud 8 april 2011, 10:57   #70
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Ik ga hier niet meer reageren want mijn argumenten hebben al genoeg verklaard, alleen dat jouw idiotie het niet wilt inzien. Vergelijk de mijne met de jouwe en we zien direct dat jij niet anders doet dan rond schreien dat het communisme miljoenen doden op zijn geweten heeft terwijl Raf en ik al verklaard hebben hoe dat zit.

Citaat:
14 jaar.

Dan kan ik enigszins begrijpen dat je dit laag bij de grondse communisme poogt te verdedigen, want je moet nog volwassen worden.
Van begrijpend lezen heb jij nog geen kaas gegeten zeker? Ik weet veel meer over het communisme dan jij. Ik oordeel niet zomaar op iets waar ik totaal geen verstand van heb naast dat er een halve gare klojo een paar miljoen slachtoffers op zijn geweten heeft vergeleken met jij. Je noemt mij naïef maar je poging om mij de les te spellen op een volwassen manier is telkens mislukt door je arrogantie en het feit dat je mijn argumentatie compleet negeert.

Citaat:
Lolbroek, jij vindt het zeker heel fatsoenlijk dat je makker job hier een foto van Marx, Engels, Lenin en Stalin naast elkaar plaatst en daarbij typt "Geil hier nog maar eens lekker op" Wedden dat jullie twee dit weer op een cynische en ridicule manier gaan quoten en dat job weer eens gaat af komen met "communisme dit en dat" ? Kom jongen, doe eens moeite en lees mijn tekst daar eens dat ik expres voor je getypt hebt i.p.v. het straal te negeren en daarna nog eventjes hetgene wat ik schaakmat heb gezet verder verkondigen.

Ik weiger een verdere discussie met jullie, het is toch maar een onzinnige en onfatsoenlijke discussie.

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 8 april 2011 om 11:01.
Oud 8 april 2011, 11:20   #71
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga hier niet meer reageren want mijn argumenten hebben al genoeg verklaard, alleen dat jouw idiotie het niet wilt inzien. Vergelijk de mijne met de jouwe en we zien direct dat jij niet anders doet dan rond schreien dat het communisme miljoenen doden op zijn geweten heeft terwijl Raf en ik al verklaard hebben hoe dat zit.

Van begrijpend lezen heb jij nog geen kaas gegeten zeker? Ik weet veel meer over het communisme dan jij. Ik oordeel niet zomaar op iets waar ik totaal geen verstand van heb naast dat er een halve gare klojo een paar miljoen slachtoffers op zijn geweten heeft vergeleken met jij. Je noemt mij naïef maar je poging om mij de les te spellen op een volwassen manier is telkens mislukt door je arrogantie en het feit dat je mijn argumentatie compleet negeert.

Lolbroek, jij vindt het zeker heel fatsoenlijk dat je makker job hier een foto van Marx, Engels, Lenin en Stalin naast elkaar plaatst en daarbij typt "Geil hier nog maar eens lekker op" Wedden dat jullie twee dit weer op een cynische en ridicule manier gaan quoten en dat job weer eens gaat af komen met "communisme dit en dat" ? Kom jongen, doe eens moeite en lees mijn tekst daar eens dat ik expres voor je getypt hebt i.p.v. het straal te negeren en daarna nog eventjes hetgene wat ik schaakmat heb gezet verder verkondigen.

Ik weiger een verdere discussie met jullie, het is toch maar een onzinnige en onfatsoenlijke discussie.
Het grappige is dat jij hier nog niks gezet hebt die op iets trekt, waar je ook maar iets van weet waarover je bezig bent.
Oud 8 april 2011, 11:25   #72
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar heb je mij dat zien beweren misschien?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 11:27   #73
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar heb je mij dat zien beweren misschien?
Ik stel alleen een vraag uit een samenvatting of een conclusie van een aantal posts?

Laatst gewijzigd door giserke : 8 april 2011 om 11:28.
Oud 8 april 2011, 11:30   #74
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Het grappige is dat jij hier nog niks gezet hebt die op iets trekt, waar je ook maar iets van weet waarover je bezig bent.
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Communistisch Manifest
Welke is de verhoudingen tussen de communisten en de proletariërs in het algemeen?
De communisten zijn geen bijzondere partij tegenover de andere arbeidspartijen. Zij hebben geen andere belangen die anders zouden liggen dan de algemene belangen van het proletariaat. Zij stellen geen bijzondere principes op waar zij de proletarische beweging naar willen modelleren.

De communisten onderscheiden zich slechts van de andere proletarische partijen doordat ze in de verschillende nationale gevechten van de proletariërs de gemeenschappelijke, van de nationaliteit onafhankelijke belangen van het hele proletariaat naar voor schuiven en tot hun recht laten komen, en in de verschillende fasen van de strijd tussen bourgeoisie en proletariaat altijd het belang van de hele beweging verdedigen. In de praktijk zijn de communisten dus het meest besliste, altijd vooruit stuwende deel van de arbeidspartijen van alle landen. Op theoretisch vlak hebben ze een stap voor op de overige massa van het proletariaat dankzij hun inzicht in de voorwaarden, het verloop en de algemene resultaten van de proletarische beweging.

Het eerste doel van de communisten is dat van alle andere proletarische partijen: de vorming van het proletariaat tot klasse, de val van de bourgeoisheerschappij, de verovering van de politieke macht door het proletariaat. De theoretische stellingen van de communisten berusten helemaal niet op ideeën of principes die door een of andere wereldverbeteraar zijn uitgevonden of ontdekt. Ze zijn alleen maar de algemene uitdrukking van de feitelijke verhoudingen van een reële klassenstrijd, van een historische beweging die zich voor onze ogen afspeelt.
Wat kan ik hier uit concluderen?

Door de geschiedenis heen hebben de communisten zichzelf gezien als de ridder en het proletariaat als het zwaard die samen de draak van het kapitalisme verslaan. Zij stelden zich telke male op de eerste plaats waardoor ze vervielen in een alleszeggerij zonder de proletariër hun wil of wet vroegen. De interpretatie van de mensen is hier op berust, en zal misschien tot nu toe zo blijven. De communisten hebben tot nu toe altijd gefaald omdat zij niet hebben geluisterd vanaf het begin van de revolutie naar wat het proletariaat wou. Wou het proletariaat de oprichting van de USSR? Neen, dat wouden de Bolsjewieken. De GULAG-kampen waren dan ook uiteraard een idee van Stalin en Lenin, niet van de heer Marx. Engels noch Marx schrijven nergens dat men moet gedeponeerd moest worden naar werkkampen tot de dood hun het leven ontneemt. En ze schrijven nergens, maar dan ook nergens, dat men homo's moet uitroeien. Dus wie bent u om de theorieën van Marx zo te interpreteren, zonder een greintje informatie of kennis van zijn werken, dat hij niks anders wou dan dood en verderf i.p.v. dat de onderdrukt werkende klasse zijn ketenen van zich afwerpt en een vrije maatschappij opbouwt?

http://www.youtube.com/watch?v=eSYcz...el_video_title

http://www.youtube.com/watch?v=3bd4UJwldQ0
Het enigste wat jullie hier hebben neergezet is wat over mijn leeftijd en de miljoenen slachtoffers dat een paar halve garen hebben gemaakt en nog van die kortzichtige simplistisch blablabla. Alstublieft hè! En moest ik daadwerkelijk zelf niks weten over communisme, waarom zou ik dan een tekst uit het Communistisch Manifest kunnen citeren?

En noem jij mij eens alle stromingen van het communisme + zijn definities?

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 8 april 2011 om 11:31.
Oud 8 april 2011, 11:53   #75
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het enigste wat jullie hier hebben neergezet is wat over mijn leeftijd en de miljoenen slachtoffers dat een paar halve garen hebben gemaakt en nog van die kortzichtige simplistisch blablabla. Alstublieft hè! En moest ik daadwerkelijk zelf niks weten over communisme, waarom zou ik dan een tekst uit het Communistisch Manifest kunnen citeren?

En noem jij mij eens alle stromingen van het communisme + zijn definities?
Geef mij één (1) naam van een land waar jouw ideaal niet tot moorden heeft geleid.
Geef mij één (1) naam van een land waar jouw communistisch walhalla geen Utopia is, maar een realiteit.
Oud 8 april 2011, 11:57   #76
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet veel meer over het communisme dan jij.
Enkel uit de utopische literatuur.
De realiteit is anders.
Véél anders.
Maar dat begrijp je (nog) niet met je 14 jaar.
De realiteit zijn miljoenen doden...
Dit is jouw utopisch aards paradijs : een communistische hel.
Oud 8 april 2011, 11:58   #77
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Op de eerste vraag: Joegoslavië
Op de tweede vraag: pure communisme is nog niet verwezenlijkt door toepassing van eigen idealen en dictatuur met de nadruk op èèn persoon i.p.v. het proletariaat.

Nu jij op mijn vraag beantwoorden en dan kunnen we in vrede uit deze discussie stappen.

Ps: mocht de eerste vraag in jouw ogen onduidelijk zijn, lees dan god alsjeblieft nog eens mijn conclusie en citaat van het communistisch manifest i.p.v. die weer eens negeren.

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 8 april 2011 om 12:00.
Oud 8 april 2011, 11:59   #78
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Er is hier maar één die zich belachelijk maakt : jij.

Je heb een kinderlijke verering voor een systeem dat miljoenen doden opgeleverd heeft.

Ga maar verder met het verheerlijken van je 'mooie systeem'. Een systeem dat massamoordenaars schiep. Al de mensen die niet voldoende 'gelijk' waren aan hun 'ideaal' werden de dood ingejaagd.

Ik kan je ook foto's tonen van andere massamoordenaars, die het oh zo mooie communisme ophemelden om miljoenen de dood in te jagen.

Je verdedigt hier een verfoeilijk systeem zonder de minste schaamte.

Dat is de schaamte voorbij.

Je bent allicht geen haar beter dan vele van de leiders van je mooie communisme.

Je doet mensen walgen !
Baarlijke onzin! Je zou kunnen argumenteren dat de uitvoering van het communisme tot nu toe geen onverdeeld succes was, maar uw bewering dat "het communisme mensen doodt" is gewoon manifest onjuist.

En te uwer informatie: mensen persoonlijk aanvallen en beledigen is niet toegelaten op dit forum.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 8 april 2011, 12:00   #79
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Ik zie nu pas dat je veertien bent.

14 jaar.

In plaats van het manifest te lezen, zou je beter allerhande literatuur over de moordende gevolgen van je verheerlijkend communisme lezen.

14 jaar.

Je ogen zullen als je volwassen en ouder wordt wel open gaan.
En zal je meewarig je hoofd schudden dat je ooit het duivelse communisme aanbeden hebt.
Tijd brengt immers raad.

14 jaar.

Laat de computer nu maar even rusten, en ga buiten spelen. 't Is goed weer.
Leeftijd als autoriteitsargument? Dat vertelt meer over u dan over de persoon die u viseert, vrees ik...

Citaat:
Oud 8 april 2011, 12:01   #80
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel alleen een vraag uit een samenvatting of een conclusie van een aantal posts?
Is dat een vraag of een mededeling?

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be