Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 april 2011, 20:21   #61
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Dat is omdat eenbelangrijk deel van de bevolking zelfs niet weet waarover het gaat... en ook dat een belangrijk deel van dat belangrijk deel solidariteitstrekkers en verzamelaars van koekendozen zijn...
Onzin. Het zijn helemaal niet de traditionele koekendoos-royalisten die nu plots meedoen aan de frietrevoluties en dergelijke
Oud 8 april 2011, 20:34   #62
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Onzin. Het zijn helemaal niet de traditionele koekendoos-royalisten die nu plots meedoen aan de frietrevoluties en dergelijke
Ah nee? Diegenen die ik ken - en dat zijn er toch een pak - weten totaal niet waarover het gaat (en niet alleen de koekendozen)...
Hebt U al ooit iemand van die deelnemers op tv een deftige verklaring weten te vertellen? Ik niet...
Wel verklaringen zoals... 'Vlamingen, Walen en Brusselaars... iedereen gelijk" - "We zijn solidair met de Walen en Brusselaars"... "Ik kom graag in Walloni¨ "...
Zelfs onze BV's en 'Vlaamse' Cultuurdragers heb ik nog nooit een fatsoenlijke verklaring voor hun acties weten te geven...
Maar het kan me natuurlijk ontsnapt zijn...

Laatst gewijzigd door freelancer : 8 april 2011 om 20:35.
freelancer is offline  
Oud 8 april 2011, 21:19   #63
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah nee? Diegenen die ik ken - en dat zijn er toch een pak - weten totaal niet waarover het gaat (en niet alleen de koekendozen)...
Hebt U al ooit iemand van die deelnemers op tv een deftige verklaring weten te vertellen? Ik niet...
Wel verklaringen zoals... 'Vlamingen, Walen en Brusselaars... iedereen gelijk" - "We zijn solidair met de Walen en Brusselaars"... "Ik kom graag in Walloni¨ "...
Zelfs onze BV's en 'Vlaamse' Cultuurdragers heb ik nog nooit een fatsoenlijke verklaring voor hun acties weten te geven...
Neen, je hebt goed opgelet. Ik verdenk de studenten ervan om elke reden goed genoeg te vinden voor een feestje. Nu ze ontdekt hebben dat door er een leuke slogan aan te verbinden op Facebook, ze nog op TV kunnen komen ook, hou ik mijn hart vast.
Oud 8 april 2011, 21:26   #64
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik heb LSP nog NOOIT de monarchie zien verdedigen en ik lees hun schrijfsels nu toch al een aantal jaren.
Dus "solidarnosc" zal dan geene "echte" zijn zekers?

Punt is Pelgrim, dat "links" in vlaanderen partij kiest voor de monarchie, in naam van de belgische solidariteit.
Dacht eigenlijk echt niet dat ik dat "jou" uberhaupt duidelijk moest maken !

Ik discusseer eigenlijk zelden over acheterhaalde concepten "links" -"rechts" laat staan dat ik me ga bezighouden met interne discussies binnen "links", wie is nu de echte linkse? of interne discussies binnen "rechts" wie is nu de echte rechtse?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 8 april 2011, 23:21   #65
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Op dit moment, 8 april 2011, zou ik de links-rechts tegenstelling voornamelijk toespitsen op de houding tegenover de financiële crisis.
Rechts is de crisis laten betalen door "iedereen", wat een eufemisme is voor "de gewone bevolking".
Links is de crisis laten betalen door zij die ze veroorzaakt hebben, dus de banken en het financiële grootkapitaal.

Al de rest is op dit moment ofwel naast de kwestie, ofwel nog niet aan de orde ofwel gewoon een luxeprobleem.
Pelgrim is offline  
Oud 9 april 2011, 01:13   #66
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
weet je, freelancer, ik zit hier maar een beetje gratis politicologisch advies te geven over een onderwerp dat me eigenlijk persoonlijk niet echt boeit. Aan jou en aan je medestanders van de nieuw-politiek-correct-denkende vlaams-nationalistische kerk om er gebruik van te maken. Of niet, mij om 't even.

Maar compleet los van wat jij verkiest om al dan niet te percipiëren, is het een onweerlegbaar feit, vind ik persoonlijk, dat de huidige 'neo-belgicisten' langs geen kanten te vergelijken zijn met de oude garde van royalistische bomma's en oudstrijders.
Net zoals de huidige NVA-kiezers serieus ver af staan van het oude laat-ons-een-lied-zingen-en-in korte-broek-met-een-vendel-zwaaien-vlaams-nationalisme.

Ik heb dat al aan mensen uit beide kampen proberen uit te leggen, maar als jij verkiest om je politieke opponent als een karikatuur uit een vermolmde oude krant te zien, go ahead.
Oud 9 april 2011, 01:17   #67
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

trouwens, Nabat54, ooit gehoord van Julien Lahaut? Een communist, vermoord wegens zijn republikeinse idealen.

En de koningskwestie en het referendum daarover, ooit van gehoord?

Als Vlaanderen begin jaren '50 een beetje linkser was geweest, dan leefden we nu al meer dan 60 jaar in een republiek. Het is aan Vlaams rechts te 'danken' dat we nog steeds met die koning zitten.

Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 9 april 2011 om 01:18.
Dr. Strangelove is offline  
Oud 9 april 2011, 01:54   #68
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Als ze er nooit binnen gaan kunnen ze er moeilijk ook iets bestellen ... kan je dit standpunt begrijpen of heb je intellectuele hulp nodig?

ga jij die intellectuele hulp verschaffen?
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 9 april 2011, 02:31   #69
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Een boulette bestellen in een frituur is niet bekrompen het getuigt alleen uit welke lagere sociale klasse u afkomstig bent.
Wannabees die lekker anoniem constant over lagere klassen komen zeveren op
forums, behoren meestal net tot die klasses als diegene die ze uitspuwen.

Uw bijdragen voor de geest halend, ben ik er alvast van overtuigd dat, zelfs al eet u elke dag kaviaar, u eigenlijk een gigantische, kolossale marginale vetvlek bent.

Get a life, loser!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 9 april 2011, 02:32   #70
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Oui,oui madame chichi,en zie nu maar dat de afwas volledig gedaan geraakt vandaag,of ge moogt langer blijven...
Geen onnodige aandacht besteden aan dit marginaal randfenomeen aub...
Don't feed the troll, of in dit geval, de loser!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Nierika is offline  
Oud 9 april 2011, 02:38   #71
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Terwijl de vlaams-nationalisten hier weer collectief hun woede en verontwaardiging uiten over dit stukje volksverraad ('hoe durven er mensen bestaan die niet exact hetzelfde denken als wij! oh schande!'), is er natuurlijk weer niemand van hen die zich afvraagt waarom dergelijke initiatieven zoals van Animo populair zijn bij een niet onbelangrijk deel vd bevolking.

Jullie kunnen natuurlijk deze vraag gewoon wegwuiven en rustig verder doen met het elkaar zitten te bevestigen in het sossen-bashen. Als je dat gemakkelijker vindt, mij niet gelaten.
Heb je een bron betreffende de grootte van het niet onbelangrijk deel van de bevolking waarbij het initatief van animo populair is?

Of ben je gewoon iets in de groep aan het gooien om maar iets te zeggen?

Nierika is offline  
Oud 9 april 2011, 02:47   #72
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik zou in jouw plaats beschaamd zijn om over dergelijke mislukte initiatieven als de "frietrevoluties" te beginnen.

Maar voor jou zijn die frietrevoluties waarschijnlijk bij een aanzienlijk deel van de bevolking populair?

Als jij dat makkelijker vindt, mij niet gelaten.

Sinds die druk bijgewoonde frietrevoluties en die mislukte mars in Brussel is me alvast één zaak duidelijk geworden:

België laat de Vlaming massaal koud, en als de Belgicisten de naam België willen redden, zullen ze wel wat meer nodig hebben dan gratis frieten.

Het verhaal van de NVA trekt steeds meer mensen aan omdat de Vlaming mee en meer begint te beseffen dat België hem vooral geld kost.

Daar tegenover zetten dat de solidariteit moet behouden blijven omdat het nu eenmaal zo hoort, en da's écht alles wat ze kunnen, daar ga je geen mens meer mee terug winnen.

Maar kom, we kunnen hoogstwaarschijnlijk nog heel wat gratis frieten eten!

Nierika is offline  
Oud 9 april 2011, 02:57   #73
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Da's dus de kern van de zaak die de belgicisten maar niet snappen.

En als linkse dan komen ratelen over solidariteit, ja kom, dankzij o.a. de NVA weten we dat we dat al decennia lang zijn, en dat het geen lor uithaalt, en geen partij die dat kan betwisten zonder alle geloofwaardigheid te verliezen.

Kom met iets beters af dan dat zwaktebod.

Als de pensioenen in Vlaanderen straks niet meer betaald kunnen worden omdat er maar geld in die bodemloze put wordt gegooid over de taalgrens, waar men (dat weten we nu ook) minder lang moet werken, minder belast wordt en meer pensioen krijgt, als Wallonië niet mag verarmen, Brussel weer meer wil om het groeiend aantal leefloners te betalen en we miljarden euro's moeten besparen, zullen we dan maar effe solidair blijven?

En Di Rupo deze week nog eens minstens vijftien jaar solidariteit eisen in dit ondemocratisch land waar de meerderheid al decennia gegijzeld wordt door de minderheid?

Ja, dag Jan, sodemieter dan maar op met je solidariteit!

Vlaanderen is ontwaakt, en dat heeft niks met nationalisme te maken, maar met centen.

Maar geen linkse frietenbakker die het inziet...

Nierika is offline  
Oud 9 april 2011, 03:50   #74
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terwijl de vlaams-nationalisten hier weer collectief hun woede en verontwaardiging uiten over dit stukje volksverraad ('hoe durven er mensen bestaan die niet exact hetzelfde denken als wij! oh schande!'), is er natuurlijk weer niemand van hen die zich afvraagt waarom dergelijke initiatieven zoals van Animo populair zijn bij een niet onbelangrijk deel vd bevolking.

Jullie kunnen natuurlijk deze vraag gewoon wegwuiven en rustig verder doen met het elkaar zitten te bevestigen in het sossen-bashen. Als je dat gemakkelijker vindt, mij niet gelaten.
Dat is onzin. Om te beginnen durf ik wedden dat de actie op een relatieve mislukking is uitgelopen, net als de 'frietrevoluties', dus doe aub niet of het volk die vuige Vlaams-nationalisten beu is. Met sossen-bashen heeft dat weinig te maken, behalve misschien het feit dat dergelijke debiele initiatieven vaak uit die hoek komen. Het staat hen natuurlijk vrij ons aangenaam te verrassen en met een meer genuanceerde mening voor de dag te komen, of zelfs hun belgicisme op een volwassen manier te presenteren, maar zolang het bij dit soort geforceerd-trendy emo-acties blijft is de kritiek meer dan terecht.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 9 april 2011, 03:52   #75
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Neen, je hebt goed opgelet. Ik verdenk de studenten ervan om elke reden goed genoeg te vinden voor een feestje. Nu ze ontdekt hebben dat door er een leuke slogan aan te verbinden op Facebook, ze nog op TV kunnen komen ook, hou ik mijn hart vast.
Gooi aub niet alle studenten op één hoop, temeer gezien de meeste belgicistische initiatieven in Leuven op een mislukking zijn uitgedraaid.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 9 april 2011, 05:18   #76
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Rechts is de crisis laten betalen door "iedereen", wat een eufemisme is voor "de gewone bevolking".
Links is de crisis laten betalen door zij die ze veroorzaakt hebben, dus de banken en het financiële grootkapitaal.
Links is de groep partijen die inderdaad beweert dat als het aan hen ligt zij de veroorzakers van de crisis die zouden doen betalen.
Ze beweren dat, net zoals ze al jaren zeggen dat de stroom in Vlaanderen te duur is, om er nadien alles aan te doen opdat het allemaal zou bestendigd worden.
Links is trouwens aan de macht (PS), wat belet hen om te doen waar ze zeggen voor op te komen ?
Oud 9 april 2011, 07:16   #77
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Gooi aub niet alle studenten op één hoop, temeer gezien de meeste belgicistische initiatieven in Leuven op een mislukking zijn uitgedraaid.
dat komt omdat de belgicistische "frietrevolutie" de studentenbetoging van shame hebben gerecupereerd.

En dit is dan nog een politiek forum waar men nog iets of wat dat onderscheid kan maken. Weest gerust dat de man op de straat nu denkt dat de meeste studenten gelijk kindjes nog met belgische vlaggetjes zitten te zwaaien..

"ah ja, want ze zijn ervoor gaan protesteren"

Jammer, want Shame was iets helemaal anders dan die frieten-demagogie
Oud 9 april 2011, 07:20   #78
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
trouwens, Nabat54, ooit gehoord van Julien Lahaut? Een communist, vermoord wegens zijn republikeinse idealen.

Als Vlaanderen begin jaren '50 een beetje linkser was geweest, dan leefden we nu al meer dan 60 jaar in een republiek. Het is aan Vlaams rechts te 'danken' dat we nog steeds met die koning zitten.
Vlaams nationalisme is begonnen in linkse hoek.

Ooit gehoord van de rode vaan? (gezien uw tekst duidelijk niet)

Trouwens, in de na-oorlogse periode was er een heksenjacht op al wat Vlaams was. Toen nog links-vlaams zijn was vragen voor na-oorlogse atrociteiten.
Oud 9 april 2011, 08:20   #79
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja toch wel hoor
Dus jegaat akkoord met de republikeinse stroming in de huidige vlaamse beweging en de uitgesproken vlaamse partijen, goed zo

Punt is, eerst een onafhankelijk vlaamse republiek in Europa, en dan pas gaan discusieeren over een "rechts" of " links" economisch beleid.
Akkoord ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 9 april 2011 om 08:22.
nabat54 is offline  
Oud 9 april 2011, 08:25   #80
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Ja toch wel hoor
Dus jegaat akkoord met de republikeinse stroming in de huidige vlaamse beweging en de uitgesproken vlaamse partijen, goed zo

Punt is, eerst een onafhankelijk vlaamse republiek in Europa, en dan pas gaan discusieeren over een "rechts" of " links" economisch beleid.
Akkoord ?
mjah, wie gaat er eerst voor zorgen dat Vlaanderen dan wel een republiek wordt? Links of rechts?
Marxmannetje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be