![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister
|
![]() Onzin. Het zijn helemaal niet de traditionele koekendoos-royalisten die nu plots meedoen aan de frietrevoluties en dergelijke
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hebt U al ooit iemand van die deelnemers op tv een deftige verklaring weten te vertellen? Ik niet... ![]() Wel verklaringen zoals... 'Vlamingen, Walen en Brusselaars... iedereen gelijk" - "We zijn solidair met de Walen en Brusselaars"... "Ik kom graag in Walloni¨ ![]() Zelfs onze BV's en 'Vlaamse' Cultuurdragers heb ik nog nooit een fatsoenlijke verklaring voor hun acties weten te geven... Maar het kan me natuurlijk ontsnapt zijn... ![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 8 april 2011 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Punt is Pelgrim, dat "links" in vlaanderen partij kiest voor de monarchie, in naam van de belgische solidariteit. Dacht eigenlijk echt niet dat ik dat "jou" uberhaupt duidelijk moest maken ! Ik discusseer eigenlijk zelden over acheterhaalde concepten "links" -"rechts" laat staan dat ik me ga bezighouden met interne discussies binnen "links", wie is nu de echte linkse? of interne discussies binnen "rechts" wie is nu de echte rechtse? ![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op dit moment, 8 april 2011, zou ik de links-rechts tegenstelling voornamelijk toespitsen op de houding tegenover de financiële crisis.
Rechts is de crisis laten betalen door "iedereen", wat een eufemisme is voor "de gewone bevolking". Links is de crisis laten betalen door zij die ze veroorzaakt hebben, dus de banken en het financiële grootkapitaal. Al de rest is op dit moment ofwel naast de kwestie, ofwel nog niet aan de orde ofwel gewoon een luxeprobleem. |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar compleet los van wat jij verkiest om al dan niet te percipiëren, is het een onweerlegbaar feit, vind ik persoonlijk, dat de huidige 'neo-belgicisten' langs geen kanten te vergelijken zijn met de oude garde van royalistische bomma's en oudstrijders. Net zoals de huidige NVA-kiezers serieus ver af staan van het oude laat-ons-een-lied-zingen-en-in korte-broek-met-een-vendel-zwaaien-vlaams-nationalisme. Ik heb dat al aan mensen uit beide kampen proberen uit te leggen, maar als jij verkiest om je politieke opponent als een karikatuur uit een vermolmde oude krant te zien, go ahead.
![]() |
#67 |
Minister
|
![]() trouwens, Nabat54, ooit gehoord van Julien Lahaut? Een communist, vermoord wegens zijn republikeinse idealen.
En de koningskwestie en het referendum daarover, ooit van gehoord? Als Vlaanderen begin jaren '50 een beetje linkser was geweest, dan leefden we nu al meer dan 60 jaar in een republiek. Het is aan Vlaams rechts te 'danken' dat we nog steeds met die koning zitten.
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 9 april 2011 om 01:18. |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ga jij die intellectuele hulp verschaffen?
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
forums, behoren meestal net tot die klasses als diegene die ze uitspuwen. Uw bijdragen voor de geest halend, ben ik er alvast van overtuigd dat, zelfs al eet u elke dag kaviaar, u eigenlijk een gigantische, kolossale marginale vetvlek bent. Get a life, loser!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Don't feed the troll, of in dit geval, de loser!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of ben je gewoon iets in de groep aan het gooien om maar iets te zeggen?
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar voor jou zijn die frietrevoluties waarschijnlijk bij een aanzienlijk deel van de bevolking populair? Als jij dat makkelijker vindt, mij niet gelaten. Sinds die druk bijgewoonde frietrevoluties en die mislukte mars in Brussel is me alvast één zaak duidelijk geworden: België laat de Vlaming massaal koud, en als de Belgicisten de naam België willen redden, zullen ze wel wat meer nodig hebben dan gratis frieten. Het verhaal van de NVA trekt steeds meer mensen aan omdat de Vlaming mee en meer begint te beseffen dat België hem vooral geld kost. Daar tegenover zetten dat de solidariteit moet behouden blijven omdat het nu eenmaal zo hoort, en da's écht alles wat ze kunnen, daar ga je geen mens meer mee terug winnen. Maar kom, we kunnen hoogstwaarschijnlijk nog heel wat gratis frieten eten!
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En als linkse dan komen ratelen over solidariteit, ja kom, dankzij o.a. de NVA weten we dat we dat al decennia lang zijn, en dat het geen lor uithaalt, en geen partij die dat kan betwisten zonder alle geloofwaardigheid te verliezen. Kom met iets beters af dan dat zwaktebod. Als de pensioenen in Vlaanderen straks niet meer betaald kunnen worden omdat er maar geld in die bodemloze put wordt gegooid over de taalgrens, waar men (dat weten we nu ook) minder lang moet werken, minder belast wordt en meer pensioen krijgt, als Wallonië niet mag verarmen, Brussel weer meer wil om het groeiend aantal leefloners te betalen en we miljarden euro's moeten besparen, zullen we dan maar effe solidair blijven? En Di Rupo deze week nog eens minstens vijftien jaar solidariteit eisen in dit ondemocratisch land waar de meerderheid al decennia gegijzeld wordt door de minderheid? Ja, dag Jan, sodemieter dan maar op met je solidariteit! Vlaanderen is ontwaakt, en dat heeft niks met nationalisme te maken, maar met centen. Maar geen linkse frietenbakker die het inziet...
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Gooi aub niet alle studenten op één hoop, temeer gezien de meeste belgicistische initiatieven in Leuven op een mislukking zijn uitgedraaid.
|
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Ze beweren dat, net zoals ze al jaren zeggen dat de stroom in Vlaanderen te duur is, om er nadien alles aan te doen opdat het allemaal zou bestendigd worden. Links is trouwens aan de macht (PS), wat belet hen om te doen waar ze zeggen voor op te komen ?
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
En dit is dan nog een politiek forum waar men nog iets of wat dat onderscheid kan maken. Weest gerust dat de man op de straat nu denkt dat de meeste studenten gelijk kindjes nog met belgische vlaggetjes zitten te zwaaien.. "ah ja, want ze zijn ervoor gaan protesteren" Jammer, want Shame was iets helemaal anders dan die frieten-demagogie
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
Ooit gehoord van de rode vaan? (gezien uw tekst duidelijk niet) Trouwens, in de na-oorlogse periode was er een heksenjacht op al wat Vlaams was. Toen nog links-vlaams zijn was vragen voor na-oorlogse atrociteiten.
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Dus jegaat akkoord met de republikeinse stroming in de huidige vlaamse beweging en de uitgesproken vlaamse partijen, goed zo ![]() Punt is, eerst een onafhankelijk vlaamse republiek in Europa, en dan pas gaan discusieeren over een "rechts" of " links" economisch beleid. Akkoord ? ![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá Laatst gewijzigd door nabat54 : 9 april 2011 om 08:22. |
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |