Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2011, 11:53   #61
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik nodig je uit om eens de dossiers in te kijken bij een OCMW, je valt gewoon achterover, hoeveel "veelverdieners" in de miserie zitten.

PS. Je mag de dossiers natuurlijk niet inkijken, is alleen voorbehouden voor de raadsleden en de maatschappelijk assistenten.
Ja Guido, ik denk jou te begrijpen.
Euh... ik ken(de) een assistente (ze leeft nog hoor) en het eerste wat die
deed was binnenshuis eens goed rondkijken.
Nu moet ik daar wel mee opletten omdat er ook mensen bij zijn die gewerkt hebben he.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2011, 11:53   #62
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Om vandaag nog normaal en gezellig te kunnen leven moet je hier in Vlaanderen minstens (man en vrouw samen) minstens 2000€ Netto per maand overhouden (belastingen afgetrokken)
De som is vlug gemaakt
Een huishuur bedraagt normaal 1/3 van het netto inkomen ( 700€)
De regel is dat je om te LENEN 1/3 van je inkomen mag spenderen. Met €2000 kom je niet ver want €700 per maand afkorten op 30(!) jaar betekent €135.000 lenen. Een eigen huis wordt steeds meer en meer een luxe. Anderzijds: voor €500-€600 vind je al aardige huurwoningen, dus die €700 is niet noodzakelijk.

Citaat:
Indien je goed en wel wil eten kost je dat 150€/week of 600€/maand
Lijkt me geen overdreven raming.

Citaat:
Gas, electro,water mag je gemiddeld 100€/maand nemen
Ik verbruik meer omdat ik diverse machinerie moet gebruiken voor mij werk en dus verwarming stijgt ook.

Citaat:
Telefoon,internet,tv = 100€/maand
Hier heb je overdreven. Ik betaal €120, maar daar zit in: TV, 2 telefoonlijnen, internet en GSM, ook weer voor mijn werk. Een normale gebruiker kan hier weg met €70-€80.

Citaat:
Rest 500€ voor klederen -auto - ontspanning en vakantie en andere prullementen (kapper -dokter - enz....
Een wagen kost, afhankelijk van je dagelijkse kilometers, toch al snel €150 per maand aan brandstof, tel hier je verzekering bij en de rijtaks, zie je heel snel aan €250 per maand en dan tel je de kosten eraan niet mee: keuring, onderhoud, wisselstukken. Aan zuiver verbruik mag je dus €300 per maand rekenen als je dan nog eens least of spaart voor een nieuwe...

Citaat:
Op de keper beschouwd, met 2000€ netto voor 2 personen kom je er zelfs niet.
Feitelijk zou het 2500 moeten zijn om nog een kleinigheid te kunnen sparen.
De regel is dat je financieel gezond bent als je 10% van je inkomen kan sparen. €200 dus en geen €500. Het spreekt voor zich dat iemand die €500 kan sparen uit hetzelfde inkomen financieel gezonder is dan iemand die €200 kan sparen uit dat inkomen

Citaat:
De verarming van de Vlaamse bevolking neemt toe en zal meer en meer toenemen.
Dat is zo.

Citaat:
Uw mening graag
Ik vind dat je sommige posten overdreven hebt, andere dan weer te zwak hebt doorgerekend. Globaal zal uw plaatje wel kloppen. Het leven is inderdaad te duur aan het worden voor de gewone man.

Wat doe je er aan? We hebben jaren boven onze stand geleefd in het westen. Ik zie geen mogelijkheden om dit te keren.

Citaat:
Dan spreken we nog niet over opvoeding van kinderen
Daar wordt je enigszins in gecompenseerd door kindergeld en een belastingvermindering. Vooral tussen 3 jaar en 16 jaar vind ik dat die extra kosten meevallen. Daarvoor heb je de crèche en daarna beginnen ze met brommers en studiekosten en alles wat duur is
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2011, 11:59   #63
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Jaja juist, in Kongo, Brazilië, India, Pakistan, Vietnam...nog?
Zowat gans Oost-Europa.

Pensioenen in Oekraiene bvb. liggen rond de 90 a 100 Euro per maand en recent is de gas & elektriciteits-prijs verdubbeld, van zo'n 30 Euro naar 60 Euro per maand.
Wat overblijft is ongeveer 30 a 40 Euro per maand voor water, kledij, eten, transport.

Ziek worden is uiteraard geen optie, medicijnen kopen uiteraard ook niet.
Bijna alle gepensioneerden werken in hun tuin en verkopen groenten en fruit of andere dingen langs de straatkant.

Om te overleven.

Laatst gewijzigd door parcifal : 11 april 2011 om 12:03.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2011, 12:00   #64
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik werk maar alleen en heb vrouw en kind ten laste.
Kind zit nog op school, ik heb de keuze:
Auto meegeven of op kot laten gaan.
Zelf heb ik ook een wagen nodig om al dat brood te gaan verdienen.
Als het in uw geval uitsluitend om brood gaat....? - zou je dan liefst niet bij den lokale bakker gaan werken?!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2011, 12:09   #65
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Zowat gans Oost-Europa.

Pensioenen in Oekraiene bvb. liggen rond de 90 a 100 Euro per maand en recent is de gas & elektriciteits-prijs verdubbeld, van zo'n 30 Euro naar 60 Euro per maand.
Wat overblijft is ongeveer 30 a 40 Euro per maand voor water, kledij, eten, transport.

Bijna alle gepensioneerden werken in hun tuin en verkopen groenten en fruit of andere dingen langs de straatkant.

Om te overleven.
Ja mooie wereld daar he.
Oud 11 april 2011, 12:10   #66
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Ja mooie wereld daar he.
Jup, nog een aantal jaar PS beleid en we vervoegen die mooie wereld.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2011, 12:17   #67
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Jup, nog een aantal jaar PS beleid en we vervoegen die mooie wereld.
Ze zijn aan 't anticiperen he.
Nooit denken dat die "veranderen".
Oud 11 april 2011, 12:32   #68
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Zowat gans Oost-Europa.

Ik heb het altijd al enorm laag bij de gronds, kleingeestig en onbenullend negatief gevonden om onze levensstandaard te gaan vergelijken met deze onder ons, die het nog veel nauwer hebben.

Als de dag van vandaag nog zo veel mensen in armoede leven, is het ontegensprekelijk de fout, zelfs de schandalige fout van ons economisch systeem en de centraal staande aangepaste Kapitalistische piramide.

Deze die constant onbewust beklommen word door al deze sukkels die er nog steeds niet zijn in geslaagd, zich van hun sperma instinct te ontdoen.

Velen zijn geroepen, weinigen bereiken de 'Top'. Deze enkelingen' Elite' bekomen bijna alles en de teruggedreven 'looser 's rest slechts enkel; zich tevreden te stellen met de kruimels van de onmacht en zich troostend te ontfermen over die die het nog nauwer hebben in deze 'Wonderful World'.
Oud 11 april 2011, 12:35   #69
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En over een paar jaar 80 eur, en dan 100 eur ... dat komt nog wel gelijk hoor. Wat denk je dat het doel is van europa.

Laatst gewijzigd door CyberpunX : 11 april 2011 om 12:35.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2011, 15:35   #70
Rangzen
Burger

Standaard

Citaat:
Gisteren een frietje gaan eten (kermis), 2,2 euro voor een frietje = 88 fr. is reeds veel geld maar ...... de mayonaise kost daarbij ook nog eens 50 cent = 20 fr. voor wat mayonaise, in de Aldi heb je daar bijna een ganse pot voor.
Die prijzen zijn natuurlijk zo hoog omdat het voor kleine zelfstandigen tegenwoordig nog moeilijker is om aan die 2000€ per maand te geraken.

Mijn partner heeft na 10 jaar zelfstandige activiteit besloten om het bijltje er bij neer te leggen. 10 jaar knokken, keihard werken en risico's nemen om uiteindelijk met zo goed als niets achter te blijven want langs alle kanten uitgeknepen als een citroen. Op geen enkel moment lukte het hem tijdens die 10 jaar om een equivalent van mijn werknemersloon te verdienen.

Nochtans is hij een zeer getalenteerd en vindingrijk iemand, maar nu volledig gedesillusioneerd en gedemotiveerd. Dat is het echte drama van België...
Oud 13 april 2011, 15:43   #71
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
En over een paar jaar 80 eur, en dan 100 eur ... dat komt nog wel gelijk hoor. Wat denk je dat het doel is van europa.
Dat heeft niets met europa te maken.

Als we nog een kans willen maken in deze evoluerende wereld, zal het door Europa zijn.

Anders kunnen we het beter maar direct gewoon opgeven en ons collectief in zee storten. De weg van de korte pijn.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2011, 15:52   #72
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ik leef al tien jaar met een netto-inkomen van minder dan 2000.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2011, 17:18   #73
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Men kan slechts rouwen, om iets dat men kent of; heeft gekend!

Anderzijds, dient gesteld dat: werkelijke uitverkorenen: . . . deze die, van hun vermogen (mis)gebruik maken om aan systematische verkwisting te doen, zouden wettelijk moeten kunnen vervolgt worden. (Dame Justicia is blind.- behalve in het voordeel van de werkende man!?)

Daarom zal dit wellicht niet en/of nooit gebeuren, maar ook wellicht, omdat: de meeste ondergeschikten meteen gaan 'liggen' als er in hun bijzijn, over grof geld gesproken word!

"Den baas (die de centen uitdeelt) , heeft altijd gelijk, zelfs al moest den baas geen gelijk hebben ....enz. enz."

'Ijdelheid' en 'hebzucht' zijn ziekten die even fel toeslaan als 'Kanker' en 'Cholera'.

Men gaat er niet van 'dood' (sterft er niet van) maar: . het verplicht ons gewoon tot het bittere einde toe, bewust en medeplichtig; voor minder dan € 2.000,00 te moeten gaan zwoegen en steeds maar 'Ja' meneerke te zeggen.

Tja, U doet maar!
Oud 13 april 2011, 17:29   #74
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Om vandaag nog normaal en gezellig te kunnen leven moet je hier in Vlaanderen minstens (man en vrouw samen) minstens 2000€ Netto per maand overhouden (belastingen afgetrokken)
De som is vlug gemaakt
We zitten al op 1400€
Reeds 1500€/maand
Rest 500€ voor klederen -auto - ontspanning en vakantie en andere prullementen (kapper -dokter - enz....
Ik herhaal nogmaals - Belastingen moeten al van het brutto inkomen afgetrokken worden.
Met 2500/netto volgend jaar kom je er nietmeer.
Iemand die geen 25.000€ ergens op een spaarboekje of kluis heeft liggen is de pineut bij onvoorziene dingen als hospitaalopname - autoaccident en in fout zijn enz...
30 tot 40 % van de Vlamingen heeft dit niet of 2.000.000 Vlamingen.
Indien je dan nog met wat schulden zit uit het verleden -VERGEET DAN MAAR GANS DE BOEL
Uw mening graag

NOTA

De vlamingen willen dit, kijk naar hun kiesgedrag...., wie zijn gat verbr....
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2011, 17:31   #75
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
NOTA
Volgens mij zijn kinderen veel grotere consumenten dan volwassenen.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2011, 19:30   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat wel over het gezamenlijk inkomen van een echtpaar.

Tsja, het leven is soms hard, zelfs met meer dan 2000 € gezamenlijk inkomen;
wat mechanische problemen aan uwen auto, tesamen met een groot onderhoud ...

maar toch zal het soms met weinig moeten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2011, 19:32   #77
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
De vlamingen willen dit, kijk naar hun kiesgedrag...., wie zijn gat verbr....
2
Oud 13 april 2011, 20:45   #78
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist hierom dat ik deze topic heb geopend
Zelf heb ik een periode meegemaakt dat ik maar 25€/dag kreeg van het ziekenfonds.
Velen denken blijkbaar dat ik wil bedoelen dat minder 2000€/maand verdienen enkel is weggelegd voor losers.
Helemaal niet.
Velen in Vlaanderen halen dit bedrag niet.
Belgie is een schande - de zwaarste belastingen -laagste pensioenen of uitkeringen.
Dan moet je maar aan pesioensparen doen zegt men
Vele kleine middenstanders kunnen dit tegenwoordig niet.
Dit is een prioritair punt - hier moeten we uitgeraken en de minimumlonen optrekken
Asielzoekers en buitenlanders enkel een leefloon uitkeren nadat ze minstens 10jaar belastingen hebben afgedragen en ga zo maar verder....
Zowel Vlaanderen als Wallonie gaat de dieperik in
Het faillissement van Belgie is reeds jaren geleden geschied, maar de curators zeveren onder mekaar voor de" nog overgebleven kruimels

Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 13 april 2011 om 20:54.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2011, 09:04   #79
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Juist hierom dat ik deze topic heb geopend
Zelf heb ik een periode meegemaakt dat ik maar 25€/dag kreeg van het ziekenfonds.
Velen denken blijkbaar dat ik wil bedoelen dat minder 2000€/maand verdienen enkel is weggelegd voor losers.
Helemaal niet.
Velen in Vlaanderen halen dit bedrag niet.
Belgie is een schande - de zwaarste belastingen -laagste pensioenen of uitkeringen.
Dan moet je maar aan pesioensparen doen zegt men
Vele kleine middenstanders kunnen dit tegenwoordig niet.
Dit is een prioritair punt - hier moeten we uitgeraken en de minimumlonen optrekken
Asielzoekers en buitenlanders enkel een leefloon uitkeren nadat ze minstens 10jaar belastingen hebben afgedragen en ga zo maar verder....
Zowel Vlaanderen als Wallonie gaat de dieperik in
Het faillissement van Belgie is reeds jaren geleden geschied, maar de curators zeveren onder mekaar voor de" nog overgebleven kruimels
Waf, waf, waf. . .Blaffende honden bijten niet.

Het enige dat enige verandering in het sociaal beeld van onze samenleving zou kunnen brengen is bij wet strikt verboden.

Deze die ons constant straffeloos voor waanzinnige reeds beslechte feiten stellen, weten dit maar al te best. (tenzij U van mening zijt dat terecht is; belastingvermindering door te voeren in het voordeel van sporters die voor (slechts) voor € 40.000,00 per maand moeten gaan voetballen!!!!

Het is overduidelijk dat in Europa de werkende klasse, schandalig word gediscrimineerd!!!

In plaats van op onze buren en naasten te gaan afreageren zouden we er beter aan doen de 'Elite' op de korrel te nemen!!! (Het voorbeeld volgend van wat er in Noord Afrika gebeurd).
Oud 14 april 2011, 09:07   #80
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
De som is vlug gemaakt
We zitten al op 1400€
Reeds 1500€/maand
Ik herhaal nogmaals - Belastingen moeten al van het brutto inkomen afgetrokken worden.
Met 2500/netto volgend jaar kom je er nietmeer.
Iemand die geen 25.000€ ergens op een spaarboekje of kluis heeft liggen is de pineut bij onvoorziene dingen als hospitaalopname - autoaccident en in fout zijn enz...
30 tot 40 % van de Vlamingen heeft dit niet of 2.000.000 Vlamingen.
Indien je dan nog met wat schulden zit uit het verleden -VERGEET DAN MAAR GANS DE BOEL
Uw mening graag

NOTA
Dump TV en dure vakanties.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be