![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Partijlid
|
![]() Ik ben er zeker van dat mensenvlees ook vree zou smaken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben er ook van overtuigd, dat het eten van rijkjes door armpjes veel zou oplossen, zij het niet de overbevolking. Daarvoor zouden we elkaar terug moeten gaan opeten. Dat zou tenslotte ook de eindoplossing van de wereldhonger betekenen, en wel op de allergoedkoopste manier. Helaas zijn we min of meer beschaafd en moeten er meer gesofistikeerde oplossingen gezoch worden, zoals het veganisme. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 april 2011 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Verstomd misschien wel ja. Van stom, stommer, verstomdst.
Laatst gewijzigd door eno2 : 14 april 2011 om 12:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hier is het vandaag veggiedag. Vanavond op het menu: scampi's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Ik sta zelfs soms verstomt van de kracht van mijn politieke statement, afgezien van het debâcle met de scâmpi's.
Laatst gewijzigd door eno2 : 14 april 2011 om 21:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Er wordt wel lacherig en ironisch gedaan over het wereldpolitieke belang van veganisme, maar stel je voor dat iedereen veganist werd, zou het politieke landschap dan niet gerevolutionneerd zijn? En de CO2-uitstoot niet met een derde gedaald (veeteelt en plantenteelt als voedsel voor overbodige vleeskweekdieren valt dan weg en al het voedsel beschikbaar voor mensen ipv voer voor dieren)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waarom kweek je dan zelf geen muskusratten, kippen, geiten, groenten om dan toch echt consequent te zijn? Ik denk dat je consumptie aanpakken een hele mooie zaak is, maar maakt het verschil? Of is het een utopia te denken dat je verschil maakt? Heel onze ecologische voetafdruk berust op meer dan een lap vlees. Hoe meer groenten je eet, hoe meer je de zee verzuurd. Ik denk dat als je dan toch consequent verschil wil maken, je beter de bossen in trekt. Of doe eens een pelgrimstocht door de Andes ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een nieuw primair ras million years from now. En wij die ons zorgen maken voor de toekomst, we zijn zo nietig. Ooit is misschien zeer nabij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik doe wat ik kan in de korte tijdspanne die me gegeven is |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Parlementslid
|
![]() Sorry, maar voor mij is veganisme een nodeloze inperking van de eigen vrijheid. Net zoals geen vlees mogen eten omdat het vrijdag is, niet in de zon mogen lopen, niet per auto mogen rijden enz.
Als je zoiets om gezondheidsredenen begint, mag je ook geen fruit en groente meer eten wegens pesticiden, geen vis wegens toxisch afval in de zee, enz... Het ideale leven wordt dan 100 procent van de tijd in een donkere kelder zitten zonder eten en drinken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De motivering is hier geen onderwerp van de draad. Die motivering is voor wta mij betreft, complex. We houden ons hier bezig met de politieke implicaties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister
|
![]() Hoe lang is veganisme nu al van doen? Hoe lang zijn er al vegetariërs? Worden er nu werkelijk minder beesten geslacht door deze enkelingen?
Ze hebben onlangs nog duizenden dieren levend verstikt en tienduizenden bijgekweekt omd at tekort op te vangen. Does it really matter? Ik denk het niet. Wat ge ook doet, het eindresultaat is onvermijdelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar goed, velen nemen mij kwalijk dat ik mij op een hoger ontwikkelingsniveau vind bevinden dan vleeseters. In elk geval ophoger wilsniveau, want er zijn er velen die wel willen mijn neveau bereiken, maar niet kunnen. Oa de Dalai Lama niet. Dit geldt ook als supplementair antwoord op de uitspraak van Tahunka: Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 24 april 2011 om 16:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Elke revolutie begint met een persoonlijke revolutie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Anders waren wij toch zeker in de ijstijd uitgestorven? Anders kon ons brein toch zo geen groeispurt maken. Begrijp me wel niet verkeerd. ik heb enorm veel respect voor veganisten, vegetariërs. Ik vraag me enkel af: zal dit ooit op wereldschaal bereikt worden? En als je ziet hoeveel eten we dagelijks weggooien, mag ik me toch afvragen of het wel zinvol is? Ze slachten meer dan er gekocht wordt. Laatst gewijzigd door Alienation : 25 april 2011 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 26 april 2011 om 00:39. |
|
![]() |
![]() |