Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2011, 13:18   #61
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Onze vrienden van NVA moeten blijkbaar nog de stiel leren!

De boodschap moet niet zijn: een bonus per geschorste werkloze.

De boodschap moet wèl zijn: een bonus per werkloze die een job kreeg.
Ook als die job binnen een overheidsdienst of door de overheid werd gesbubsidieerd? Waar trek je de grens tussen overheidsdiensten en private organisaties? Hoe lang moeten die mensen in dienst blijven? Hoe ga je dat controleren? Ik wil maar zeggen dat mensen die de mond vol hebben om dingen simpeler te maken afkomen met een pak nieuwe vragen en problemen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 21 april 2011 om 13:19.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 13:57   #62
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ook als die job binnen een overheidsdienst of door de overheid werd gesbubsidieerd? Waar trek je de grens tussen overheidsdiensten en private organisaties? Hoe lang moeten die mensen in dienst blijven? Hoe ga je dat controleren? Ik wil maar zeggen dat mensen die de mond vol hebben om dingen simpeler te maken afkomen met een pak nieuwe vragen en problemen.
in vlaanderen worden werklozen meer opgevolgd en aangespoord om aan 't werk te gaan.

er zijn meerdere middellen om dit te doen de een al beter dan de andere;

dus dat moet aangemoedigd worden en beloond.
Daarover gaat het.

Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die de mond vol hebben... en zo voort;
Oud 21 april 2011, 14:03   #63
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
in vlaanderen worden werklozen meer opgevolgd en aangespoord om aan 't werk te gaan.

er zijn meerdere middellen om dit te doen de een al beter dan de andere;

dus dat moet aangemoedigd worden en beloond.
Daarover gaat het.

Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die de mond vol hebben... en zo voort;

Ik moet u teleurstellen maar de laatste 5 jaar is er statistisch geen enkel verschil meer tussen het aantal schrappingen uit de werkloosheid tussen Vlaanderen en Wallonië. Vroeger was die kloof er maar die is volledig weggewerkt aan Waalse kant. Idem bijvoorbeeld ook met de kosten van gezondheidszorg. Een ander vooroordeel. Een ander cliché is dat van de Walen die altijd staken daar waar dit statistisch veel jaren ook niet klopt. Een ander vooroordeel is dat Wallonië meer overheidspersoneel telt. Niet dus.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 21 april 2011 om 14:05.
Oud 21 april 2011, 14:07   #64
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe weet jij dat?

Zou het misschien niet kunnen mogelijk zijn te vermoeden dat er, bij grote uitzondering natuurlijk, eens één enkel iemand als werkloze ingeschreven is maar die toch werkt?

Foei! Wat durf ik hier voor mogelijk houden!

Een nauwelijks verdoken maneuver om de jacht op werklozen te openen!

Daarom dat ik de effectieve werklozen beschreef als niet-werkenden.

De meeste cijfers hierover maken ook wel kanttekeningen over het zwartwerk.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 14:23   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet u teleurstellen maar de laatste 5 jaar is er statistisch geen enkel verschil meer tussen het aantal schrappingen uit de werkloosheid tussen Vlaanderen en Wallonië. Vroeger was die kloof er maar die is volledig weggewerkt aan Waalse kant. Idem bijvoorbeeld ook met de kosten van gezondheidszorg. Een ander vooroordeel. Een ander cliché is dat van de Walen die altijd staken daar waar dit statistisch veel jaren ook niet klopt. Een ander vooroordeel is dat Wallonië meer overheidspersoneel telt. Niet dus.
Het is jij die ons teleur stelt.

De berichten waren "de Franstaligen zijn ons aan het inhalen".
Jazeker.
Vorig jaar was ik in onze kermiskoes de 97°, en dit jaar de 95° .... ik ben dus de eerste stilletjesaan aan het inhalen.

(en daarbij nog: zelfs al zou er geen verschil meer zijn, zoveel te beter. Dan is er toch geen weerstand meer om ieder voor zich verantwoordelijkheid op te nemen ?)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 15:26   #66
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is jij die ons teleur stelt.

De berichten waren "de Franstaligen zijn ons aan het inhalen".
Jazeker.
Vorig jaar was ik in onze kermiskoes de 97°, en dit jaar de 95° .... ik ben dus de eerste stilletjesaan aan het inhalen.

(en daarbij nog: zelfs al zou er geen verschil meer zijn, zoveel te beter. Dan is er toch geen weerstand meer om ieder voor zich verantwoordelijkheid op te nemen ?)
Ik beweer niet dat de Franstaligen ons gaan inhalen maar dat ze ons hebben ingehaald (behalve dan op het aantal ambtenaren want daarin doen we het beter.... )
Oud 21 april 2011, 17:01   #67
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In alle kranten op 11/04/2011:
" De N-VA wil gewesten een bonus geven per geschorste werkloze! Hierdoor zal een heksenjacht ontstaan op iedere werkzoekende. Je zal snel tot zeer snel geschorst worden omdat je verplicht bent alle jobs aan te nemen die er zijn. Ook al passen ze niet in je profiel."

"De gewesten krijgen dus miljoenen bonus per werkloze die zij gaan schorsen"

Hierdoor wil de N-VA ons sociaal stelsel volledig uithollen en de armere personen doen opdraaien voor de luxe van de rijkere bevolking. (zie: zonnepanelen, subsidies, toplonen amtenaren enz...)

"Vlaanderen heeft geen enkele werkzoekenden meer! " ... ze zijn allemaal geschorst!

Tegelijkertijd wil de N-VA vaste contracten afschaffen en zoveel mogelijk mensen laten werken met interimcontracten! Jarenlang dagcontracten!!

Einddoel bereikt: einde van Belgie...
pfff, zelfs het achterste van mijn hond heeft nog minder ongelukkige uitspraken.

Het draait de N-VA helemaal niet om die werklozen, ze willen vermijden dat geld, dat anders naar de gewesten ging, zou blijven plakken op het federale niveau.

Met een procentuele veel hogere last vanwege Wallonie & Brussel op het solidaire systeem, is het normaal dat dat geld simpelweg moet blijven vloeien naar het gewest die de werkloze heeft geschorst.

Laatst gewijzigd door Raven : 21 april 2011 om 17:03.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2011, 17:05   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik beweer niet dat de Franstaligen ons gaan inhalen maar dat ze ons hebben ingehaald (behalve dan op het aantal ambtenaren want daarin doen we het beter.... )
Wel, ik hoop van harte dat ze ons ook inhalen wat betreft de transferts ... zodat het argument dat de Franstaligen niet mogen verarmen, wegvalt.
Not.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 30 april 2011, 13:00   #69
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Inderdaad. Die ben je beter kwijt.

Op die manier kan men meer tijd steken in de echte werklozen. Diegenen die hun job verloren door overmacht, en zo rap mogelijk terug aan het werk willen.
Overmacht? Afdanking of ziekte bedoel je?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2011, 13:18   #70
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naar ik vernam op de radio is dat niet zo.

De walen zouden numeriek minder overheidspersoneel hebben. maar ze hebben dan ook 2 miljoen inwoners minder.
Procentueel zouden ze vergelijkbaar zijn met Vlaanderen.
Maar als je Brussel uit de vergelijking houdt (waar al die hardwerkende vlamingen zitten omdat tweetalig daar zogezegd de norm is) dan steken ze er weer met kop en schouders bovenuit. Procentueel én numeriek.
Waar je kan van afleiden dat ze op gemeentelijk en provinciaal niveau veel te veel personeel hebben.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 30 april 2011 om 13:21.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2011, 15:19   #71
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Overmacht? Afdanking of ziekte bedoel je?
Overmacht = herstructurering, bedrijf op de fles, ...
Oud 30 april 2011, 16:36   #72
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Naar ik vernam op de radio is dat niet zo.

De walen zouden numeriek minder overheidspersoneel hebben. maar ze hebben dan ook 2 miljoen inwoners minder.
Procentueel zouden ze vergelijkbaar zijn met Vlaanderen.
Maar als je Brussel uit de vergelijking houdt (waar al die hardwerkende vlamingen zitten omdat tweetalig daar zogezegd de norm is) dan steken ze er weer met kop en schouders bovenuit. Procentueel én numeriek.
Waar je kan van afleiden dat ze op gemeentelijk en provinciaal niveau veel te veel personeel hebben.
Djeetje. Het gaat om het % overheidspersoneel per 1000 inwoners en bij mijn weten is 1000 evenveel in Vlaanderen als Wallonië.
Oud 30 april 2011, 16:57   #73
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Djeetje. Het gaat om het % overheidspersoneel per 1000 inwoners en bij mijn weten is 1000 evenveel in Vlaanderen als Wallonië.
Moet ik een tekeningetje maken of ga je nog eens lezen? En over promille en procent zal ik maar zwijgen.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 30 april 2011 om 16:59.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2011, 17:43   #74
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees eerst wat er geschreven werd.
Oud 17 mei 2011, 17:59   #75
Kingsale
Partijlid

Standaard dop

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
" De N-VA wil gewesten een bonus geven per geschorste werkloze! Hierdoor zal een heksenjacht ontstaan op iedere werkzoekende. Je zal snel tot zeer snel geschorst worden omdat je verplicht bent alle jobs aan te nemen die er zijn. Ook al passen ze niet in je profiel."

Hierdoor wil de N-VA ons sociaal stelsel volledig uithollen en de armere personen doen opdraaien voor de luxe van de rijkere bevolking. (zie: zonnepanelen, subsidies, toplonen amtenaren enz...)

"Vlaanderen heeft geen enkele werkzoekenden meer! " ... ze zijn allemaal geschorst!

Tegelijkertijd wil de N-VA vaste contracten afschaffen en zoveel mogelijk mensen laten werken met interimcontracten! Jarenlang dagcontracten!!

afschaffen dien dop er is werk genoeg straten wegen fruit plukken koeien borstelen op de wij boodschappen doen voor de boekwijven ezv
Kingsale is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2011, 18:52   #76
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Misschien kan N-VA een bonus uitkeren aan een "echte" vlaming die een zwartwerker rapporteert ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 20:55   #77
zwart op wit
Banneling

Standaard

01.06.2011: De N-VA heeft een voorstel klaarliggen om de werkloosheidsuitkering na 2 jaar te halveren en uiteindelijk uit te doven. Dit is alvast 1 van de belangrijkste agendapunten van de N-VA.
zwart op wit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 21:18   #78
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
01.06.2011: De N-VA heeft een voorstel klaarliggen om de werkloosheidsuitkering na 2 jaar te halveren en uiteindelijk uit te doven. Dit is alvast 1 van de belangrijkste agendapunten van de N-VA.
link ?

(dit lijkt me nogal lineair: iemand die ononderbroken gedurende 30 jaar gewerkt heeft, in vergelijking met iemand die al 15 jaar gedopt heeft, en 15 jaar gewerkt ...)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 2 juni 2011 om 21:19.
Oud 11 juni 2011, 22:40   #79
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Absurdistan is niet ver weg! En zij maar dikke wedde + onkostenvergoeding krijgen!
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 07:36   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Absurdistan is niet ver weg! En zij maar dikke wedde + onkostenvergoeding krijgen!
Ge zijt de bonussen nog vergeten.
Maar dat komt blijkbaar omdat je nogal gehaast bent. Je geeft immers niet veel commentaar op de rest van de posts ...

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be