![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook als die job binnen een overheidsdienst of door de overheid werd gesbubsidieerd? Waar trek je de grens tussen overheidsdiensten en private organisaties? Hoe lang moeten die mensen in dienst blijven? Hoe ga je dat controleren? Ik wil maar zeggen dat mensen die de mond vol hebben om dingen simpeler te maken afkomen met een pak nieuwe vragen en problemen.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 21 april 2011 om 13:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
er zijn meerdere middellen om dit te doen de een al beter dan de andere; dus dat moet aangemoedigd worden en beloond. Daarover gaat het. Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die de mond vol hebben... en zo voort;
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet u teleurstellen maar de laatste 5 jaar is er statistisch geen enkel verschil meer tussen het aantal schrappingen uit de werkloosheid tussen Vlaanderen en Wallonië. Vroeger was die kloof er maar die is volledig weggewerkt aan Waalse kant. Idem bijvoorbeeld ook met de kosten van gezondheidszorg. Een ander vooroordeel. Een ander cliché is dat van de Walen die altijd staken daar waar dit statistisch veel jaren ook niet klopt. Een ander vooroordeel is dat Wallonië meer overheidspersoneel telt. Niet dus. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 21 april 2011 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste cijfers hierover maken ook wel kanttekeningen over het zwartwerk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De berichten waren "de Franstaligen zijn ons aan het inhalen". Jazeker. Vorig jaar was ik in onze kermiskoes de 97°, en dit jaar de 95° .... ik ben dus de eerste stilletjesaan aan het inhalen. (en daarbij nog: zelfs al zou er geen verschil meer zijn, zoveel te beter. Dan is er toch geen weerstand meer om ieder voor zich verantwoordelijkheid op te nemen ?)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het draait de N-VA helemaal niet om die werklozen, ze willen vermijden dat geld, dat anders naar de gewesten ging, zou blijven plakken op het federale niveau. Met een procentuele veel hogere last vanwege Wallonie & Brussel op het solidaire systeem, is het normaal dat dat geld simpelweg moet blijven vloeien naar het gewest die de werkloze heeft geschorst.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 21 april 2011 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Not.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De walen zouden numeriek minder overheidspersoneel hebben. maar ze hebben dan ook 2 miljoen inwoners minder. Procentueel zouden ze vergelijkbaar zijn met Vlaanderen. Maar als je Brussel uit de vergelijking houdt (waar al die hardwerkende vlamingen zitten omdat tweetalig daar zogezegd de norm is) dan steken ze er weer met kop en schouders bovenuit. Procentueel én numeriek. Waar je kan van afleiden dat ze op gemeentelijk en provinciaal niveau veel te veel personeel hebben.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 30 april 2011 om 13:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overmacht = herstructurering, bedrijf op de fles, ...
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() Moet ik een tekeningetje maken of ga je nog eens lezen? En over promille en procent zal ik maar zwijgen.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 30 april 2011 om 16:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees eerst wat er geschreven werd.
![]() |
#75 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien kan N-VA een bonus uitkeren aan een "echte" vlaming die een zwartwerker rapporteert ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() 01.06.2011: De N-VA heeft een voorstel klaarliggen om de werkloosheidsuitkering na 2 jaar te halveren en uiteindelijk uit te doven. Dit is alvast 1 van de belangrijkste agendapunten van de N-VA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(dit lijkt me nogal lineair: iemand die ononderbroken gedurende 30 jaar gewerkt heeft, in vergelijking met iemand die al 15 jaar gedopt heeft, en 15 jaar gewerkt ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 2 juni 2011 om 21:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat komt blijkbaar omdat je nogal gehaast bent. Je geeft immers niet veel commentaar op de rest van de posts ...
|
![]() |
![]() |