![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() de VL in WAL zien ook wel dat VL (het momenteel ec. beter doet) en zo kan WAL er ook van genieten want heel BE wordt daardoor naar boven getrokken.
Bij een opsplitsing zal WAL 20% verarmen; dus hebben de VL in WAL daar geen enkel voordeel bij. Zoals Di Rupo zegt: men zou WAL nog meer moeten helpen want VL heeft er alle voordeel bij om een welvarende buur te hebben. Terecht noemde hij zijn plan Marshall-plan: de USA steunde het veramde Europa omdat het er zelf ook voordeel bij had. |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
Alle niche-partijen gebaseerd taal; godsdienst, milieu ... blijven klein en/of van voorbijgaande aard. |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarover gaat het voor mij.
|
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
en binnen voorstanders van BE heb je links, rechts en centrum en dus geen overeenkomst. N-va is ook zo'n partij en enkel omdat ze goudhaantje BDW hebben, nu veel stemmen; maar ze zijn nu met veel en iedere keer iemand anders dan BDW zijn mond opendoet, houdt hij zijn hart vast van ze slagen er niet in om zijn niveau te evenaren. |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
NVA = themapartij thema van NVA = splitsing => 19.6 percent van de Belgen is voor splitsing. (zonder VB er nog bij te rekenen) |
|
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
en de rest mensen die niets snappen van de politiek en er maar 5 min over nadenken. ze horen een toffe pee zoals BDW zeggen: het is de schuld van de Walen en hop denken ze: met die gast zou ik wel een pint kunnen drinken, hij krijgt mijn stem net zoals vroeger Dedecker of Stevaert veel stemmen kregen. |
|
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je ziet hetzelfde in Wallonië,... indien men in Wallonie zou stemmen naar hoe men denkt ipv tegen de vlamingen dan zou men ook andere resultaten zien. Ohja voor de verkiezingen heb ik NVA nooit rond de pot horen draaien of beloftes horen maken die ze niet willen (kunnen heb ik niet gezegd) waarmaken. Bij de SPA was dit anders, het geld kon niet op alle belastingen gingen omlaag,.... Dan noem jij NVA stemmers dom en naief? Omdat ze niet in dit type beloftes geloven? |
|
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Uiteraard week ik dat, ik blijf ervan verschieten hoe weinig mensen snappen welke macht die alarmbellen etc geven
|
|
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
het is al Stevaert geweest, ook Verhofstadt, Dedecker, dewinter, |
|
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat telt, is niet zozeer de rattenvanger van dienst. Wel dat de grondstroom doorgaat tot het bittere einde. Valt BDW, valt de N-VA, dan komt er iets anders. Maak je daarover geen zorgen.
![]() |
![]() |
#79 |
Partijlid
|
![]() En toch is het pure Kafka: een partij die één einddoel voor ogen heeft (vernietiging van België) moet proberen constructief mee te werken aan een "nationale Belgische regering". Te zot voor woorden.
Voor mij mag BDW bij Vlaamse verkiezingen 70% stemmen halen. Maar laat een federale verkiezing aub federaal verkozen zijn. Mijn oudste zoon woont in New York. Als die daar met andere Belgen (Vlamingen en Walen) spreekt is er steeds maar één besluit: wat een kleutertuin is dat daar. En ik kan hen geen ongelijk geven. |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
het kan snel keren. |
|
![]() |