![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is extreem? De N-VA is gematigder rechts dan een pak Europese conservatieve partijen.
Waaronder Finse.
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Of die partij verder links, rechts, centraal of wat dan ook is maakt geen z*k uit. En dit geldt internationaal. Persoonlijk vind ik dat als je al een criterium hebt om partijen extreem te noemen, dit enkel en alleen kan in de zin dat zij een uiterst kleine groep kiezers vertegenwoordigen. In Vlaanderen zou ik Groen! dan bvb als een extremere partij zien dan VB of NVA. Dit klopt ook inhoudelijk volgens mij, de groene visie op immigratie bvb staat mijlenver af van die van de gemiddelde vlaming. Maar groen! bedreigt de heersende politieke klasse geenszins, vandaar dat ze niet het label 'extreem' krijgen. I.e. groen! heeft zich volledig ingeschreven in het belgische politieke systeem. N-VA werd tot voor kort nooit extreem genoemd. Vrij bizar als je even bedenkt dat de standpunten van de N-VA van pakweg 5 jaar terug op de meeste vlakken veel harder waren dan nu. Maar N-VA was tot voor kort een kleine partij die zich de facto inschreef in het belgisch systeem en volkomen afhankelijk was van de goodwill van CD&V om te overleven. Nu N-VA ineens zoveel groter is geworden en het erop lijkt dat BDW meer ruggegraat heeft dan Leterme, is ze wél een bedreiging voor het belgische systeem. Vandaar dat je nu steeds vaker het label 'extreem' ziet opduiken. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 29 april 2011 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Goeie analyses.
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() N-VA zou een bedreiging kunnen zijn voor het belgische syteem, maar in tegenstelling tot wat sommige (en daarmee viseer ik hier niemand) van haar blinde aanhangers geloven zitten ze niet in een cordon.
Ze hebben toch gezegd dat niemand het einde van belgië wil? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() De Ware Finnen beginnen door te krijgen dat weigering van steun aan Portugal echt niet in het belang van Finland is. De leider van de Ware Finnen, Timo Soini, zei dat zaterdag. De partij behaalde half april nog een flinke verkiezingswinst met een stellingname tegen hulp aan EU-landen in problemen. Tot zover de waarheid van de Ware Finnen over Europa. En dat gedrag valt door te trekken naar alle 'Ware' partijen in Europa. Tegen de realiteit valt niet op te dromen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://online.wsj.com/article/SB1000...googlenews_wsj |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() n-va, Ware Finnen, wilders;
allemaal gelijk: geen verantwoordelijkheid willen opnemen en liever aan de zijlijn staan roepen. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Heeft niet echt iets met racisme te maken denk ik, maar denk dat elke burger overal in Europa de geldverslindende Europese Unie wel meer dan beu is. Onnozele wetten en regels en het wordt elk jaar erger.
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar haal je dat dat de EU geldverslindend is?
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hij hoeft het nergens te halen; ik kan het min of meer bevestigen.
- De EU heeft zogenaamd weinig ambtenaren, nog geen 40 000 als ik het nog kan bijhouden, maar de zowat honderdduizend personeelsleden van de "satellietorganen" (in België zouden dat parastatalen zijn, in NL semi-overheidsbedrijven) worden niet meegeteld; - Dat is nog steeds niet veel volk, maar het verdient wel viermaal zoveel als Belgische ambtenaren; de bruto-salarissen zijn meestal LAGER dan de netto-bezoldiging; - De Rekenkamer verleent de oncontroleerbare begroting met haar aan een wilde fantasie ontsproten boekhoudsysteem niet alleen jaar na jaar geen kwijting (zo dekt ze zichzelf ook in als er wat te veel zou uitlekken), maar aangezien vrijwel alle uitgaven subsidies zijn waarop geen controle mogelijk is, vormt deze weigering slechts het topje van de ijsberg; - Doordat er op nepotisme en wanbeheer bij de steunverlening geen remmen staan, treedt de EU nog marktverstorender op dan zij met meer dan 100 000 blz. regelneverij hoe dan ook zou doen. Dit kost misschien nog het meest geld; - Rijke boeren en ondernemers worden dankzij EU-steunmaatregelen voor de kleintjes zo groot dat ze de kleintjes kunnen opeten. Om de drie minuten ging tot voor kort (en gaat wellicht nu nog) ergens in de EU een landbouwbedrijf failliet, en dat al vele jaren; - De meeste EU-regelingen worden door de lidstaten gewaarborgd, gehandhaafd, beheerd en gecontroleerd. Zodoende werkt heel veel personeel voor de EU zonder op het EU-loonlijstje te staan. En dat kost ook weer handenvol geld. En dit is echt geen systematisch overzicht dat ik heb voorbereid, het zijn zomaar wat feiten die me meteen te binnen schieten. Als ik hier tot morgen blijf zitten, wordt dit zo'n waslijst, dat iedere forummer de moed in de schoenen zinkt bij de aanblik van zoveel lectuur.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vermoed dat veel Finnen tegen deze EU hebben gestemd omdat zij voor transparantie, deugdelijk middelenbeheer, democratie en efficiëntie zijn. Maar ja, dat wordt al jaren als "extreem-rechts" afgedaan, en als daar te veel kritiek op komt, als "populisme". Ook een middel om de boot van de democratie af te blijven houden, natuurlijk...
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |