Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 19 april 2011, 11:03   #61
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Wie vecht er tegen wie?
nog nooit gehoord over een cordon sanitair.
fernand is offline  
Oud 19 april 2011, 11:04   #62
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Ik ben niet meteen een Eyskens-fan, wel integendeel. Maar als BDW ooit aan die man zijn enkels wil reiken, dan zal hij nog héél veel spek met eieren (met drakenburgers met curryworsten-spécial met stoofvleessaus) moeten eten. BDW heeft nog werkelijk niets bewezen hé. Dat is toch gewoon objectief vast te stellen. Hij heeft tot nog toe als enige "verdienste" dat hij het been stijf kan houden. En het ziet er naar uit dat hij het nog lang stijf zal mogen houden... op de oppositiebanken
Eyskens heeft vooral bewezen dat hij het niet kan.
Dat is geschiedenis, dat kan je opzoeken.

Bart mag op dit moment niets.
Oud 19 april 2011, 11:05   #63
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hoe verklaar je dan België tot één van de meest welvarende regio's is geworden van Europa ?
Door de flexibiliteit en de openheid voor veranderingen. Zo simpel is het.
Jammer genoeg heeft één bevolkingsgroep, of althans de leidende maffia ervan, het laten afweten, en staat de import zelfs haaks op dat alles.
Conscience is offline  
Oud 19 april 2011, 11:06   #64
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus waarom moet Eyskens dan voorstellen om de PS te dumpen ? Als de N-VA na 10 maanden nog altijd niet bereid is de PS te dumpen ?

Het is niet aan de N-VA om te stellen dat die of die partij gedumpt moet worden, net zo min het aan Eyskens is om te stellen dat N-VA gedumpt moet worden.
Oud 19 april 2011, 11:06   #65
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Enne, kunt ge mij dan eens de verdiensten van Mark Eyskens opsommen? Zoals: zes maanden een regering in staking leiden, de staatsschuld laten exploderen, een devaluatie van 8% veroorzaken, voortdurend de Vlamingen verraden. Mark is het zoontje van je weet wel, en komt nog niet aan de teennagels van zijn vader.
Mijn gedacht
Oud 19 april 2011, 11:07   #66
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep Bekijk bericht
Het is zijn generatie dat den boel verziekt heeft, dus eigenlijk moeten die zwijgen.
Ze hadden zelf geen ballen aan hun lijf om tegen de franstaligen op te komen.
Dus eyskens en co: zwijgen aub
Ze hebben wel de autonomieën gecreëerd (om de boel tijdelijk bijeen te houden en als overstap)

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 april 2011 om 11:33.
eno2 is offline  
Oud 19 april 2011, 11:07   #67
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het decennium daarvoor dan praten we over de jaren '70. Welk beleid had men toen moeten voeren ?

Kijk, het is zéér gemakkelijk om te stellen dat ik gewoon wat onzin verkoop. Dat is echter geen argumentatie. Een 'rampzalig beleid', wat bedoel je daarmee ? Hoe verklaar je dan België tot één van de meest welvarende regio's is geworden van Europa ?

Wat ik met een rampzalig beleid bedoel?

De reactie op de oliecrisis die helemaal nergens op sloeg misschien? Door het mechanisme van de indexering schoven onze geliefde vakbonden het verlies aan welvaart (dat ging naar de arabische landen) compleet af op de bedrijven. Naast de stijgende olieprijzen kregen onze bedrijven ook nog eens te kampen met een explosieve groei van de lonen (meer dan het dubbele van de ons omringende landen). Dat was dus de eerste krankzinnige beleidsmaatregel van onze heren politici.

Dit had natuurlijk als gevolg dat onze concurrentiekracht compleet de dieperik inging en de export gigantisch kromp.

Dan vond onze briljante regering er niets beters op dan een expansief begrotingsbeleid te voeren en dat te trachten compenseren door telkens weer belastingsverhogingen door te voeren waardoor dat expansief beleid geen effect had wegens te weinig consumptiedrang vanwege de eigen bevolking.

Het grote gevolg was natuurlijk een quasi verdubbeling van de overheidsschuld op 1(!) jaar tijd.

Ondertussen vergeten we natuurlijk ook niet dat ze er toen al in geslaagd waren om heel onze economie met 8% te devalueren. Je moet het maar doen!

En we kunnen dus besluiten dat er hier toch nog onnozelaars zijn die Martens, Eyskens en co op een voetstuk plaatsen. Onwaarschijnlijk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 19 april 2011, 11:09   #68
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
nog nooit gehoord over een cordon sanitair.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
eerst vechten tegen elkaar nietwaar nva? en da staan bleiten dat ze er alleen voor staan. ga me zulke prullen naar de oorlog!
Toch wel, maar het verband ontgaat me.
Je verwijt de N-VA dat ze vechten tegen elkaar, vandaar mijn vraag die ik nu herhaal: "Wie vecht er tegen wie?".
Oud 19 april 2011, 11:09   #69
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus waarom moet Eyskens dan voorstellen om de PS te dumpen ? Als de N-VA na 10 maanden nog altijd niet bereid is de PS te dumpen ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
NVA is wel bereid om de PS te dumpen maar de franstaligen zijn dat niet. Dat heet frontvorming. Dat hebben zowel jij als "staatsman" Eyskens niet begrepen. Die vallen liever de andere Vlaamse partijen aan puur uit elektorale overwegen. Dat noem jij misschien staatsmansschap, ik noem dat volksverlakkerij.
touché
Anselmo is offline  
Oud 19 april 2011, 11:09   #70
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Die opmerkingen van Martens zijn trouwens wel vrij grappig.

Als NVA en PS niet overeenkomen moeten we de NVA dumpen. Het komt zelfs geen seconde in hem op om de PS te dumpen. Hij beseft zelfs het absurde van zijn uitspraak niet.
Jij ook niet (van de jouwe)

Dity is de eerste keer van mijn leven dat ik Martens verdedig
eno2 is offline  
Oud 19 april 2011, 11:09   #71
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet meteen een Eyskens-fan, wel integendeel. Maar als BDW ooit aan die man zijn enkels wil reiken, dan zal hij nog héél veel spek met eieren (met drakenburgers met curryworsten-spécial met stoofvleessaus) moeten eten. BDW heeft nog werkelijk niets bewezen hé. Dat is toch gewoon objectief vast te stellen. Hij heeft tot nog toe als enige "verdienste" dat hij het been stijf kan houden. En het ziet er naar uit dat hij het nog lang stijf zal mogen houden... op de oppositiebanken
Dat BDW nog niets bewezen heeft zou ik sterk durven betwijfelen, maar kom stel dat ik u gelijk geeft. Kan u mij dan wel eens de verdienstes van Marc Eyskens opsommen waaruit zou moeten blijken dat dit wel een grote meneer is waar men wel iets van kan opsteken?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 19 april 2011, 11:11   #72
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
inderdaad, het was Mark Eyskens die in 1981 zes maanden lang een regering leidde waarvan de ministers in staking gingen, en die de situatie compleet uit de hand lieten lopen, met als gevolg dat elke Vlaming 8% van zijn centen kwijt was het jaar nadien. Je zou denken dat zo'n man toch een klein beetje bescheidenheid aan de dag zou leggen. Maar nee, te pas en te onpas moet hij komen uitleggen hoe je een land naar de vaantjes helpt.
Dat moet toch: naar de vaantjes?

Ja, maar zo niet zal je zeggen

Naar de vaantjes op jouw manier
eno2 is offline  
Oud 19 april 2011, 11:11   #73
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Jij ook niet (van de jouwe)

Dity is de eerste keer van mijn leven dat ik Martens verdedig

Hoezo Martens verdedigen. Verdedigen doe je met argumenten en die geef je hier uiteraard alweer niet.
fox is offline  
Oud 19 april 2011, 11:12   #74
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht

Bart mag op dit moment niets.
ocharme!!!
drosophila is offline  
Oud 19 april 2011, 11:14   #75
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Niks van. Ze moeten die man elke dag interviewen in elke krant en elk radio en TV-station tot hij van uitputting doodvalt. De CD&V zal sterven samen met Mark Eyskens.
Jamaar dat soort partijen beschikt over de eeuwige verijzenis, 't is een punt van geloof, en dat terwijl politiek en geloof gescheiden zijn officieel.
eno2 is offline  
Oud 19 april 2011, 11:14   #76
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat BDW nog niets bewezen heeft zou ik sterk durven betwijfelen, maar kom stel dat ik u gelijk geeft. Kan u mij dan wel eens de verdienstes van Marc Eyskens opsommen waaruit zou moeten blijken dat dit wel een grote meneer is waar men wel iets van kan opsteken?
Ik beweer helemaal niet dat Eyskens een grote meneer is. Ik beweer wél dat BDW nog niet aan zijn enkels komt.
drosophila is offline  
Oud 19 april 2011, 11:15   #77
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De PS heeft dan ook een half miljoen stemmen meer dan de N-VA nietwaar. Allez toch na weging van de stemmen volgens taalgroep: 1 Waal = 2 Vlamingen. Zo gaat dat in een apartheidsregime.
hoezo?
eno2 is offline  
Oud 19 april 2011, 11:16   #78
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik beweer helemaal niet dat Eyskens een grote meneer is. Ik beweer wél dat BDW nog niet aan zijn enkels komt.
Waarmee je dus beweert dat Eyskens zichzelf verdienstelijk heeft gemaakt voor dit land en BDW niet. Bij deze dus nogmaals de vraag naar de verdiensten van Marc Eyskens. Of ga je gewoon rond de pot blijven draaien omtrent semantiek?
fox is offline  
Oud 19 april 2011, 11:17   #79
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het grappigste vind ik eigenlijk dat uitgerekend de Heer "Griekse toestanden" Eyskens jr. de term 'demagoog' in de mond neemt om een politiek tegenstrever te doodverven.
Ja wat leer je zoal niet van je vader, vooral wat fakelaki betreft
eno2 is offline  
Oud 19 april 2011, 11:22   #80
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
N-VA niet in de regering = een cordon? Wat is me dat voor kletskoek.
id
eno2 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be