Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2011, 14:19   #61
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Dus steriliseren is de boodschap ???
Ja, als je niet wil dat je kat jongt.
Heb jij misschien een andere oplossing?
Citaat:
Als we dat dan reflecteren naar grensbewaking en asielzoekers zoals in uw posts tweede deel gaan de mensenrechtenorganisaties nogal boos zijn ...
Jij hebt wel rare reflecties.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 14:20   #62
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wat een reacties..

Men kan toch gewoon even aanbellen en vriendelijk vragen om dat wasrek te verwijderen. Een mens met een goede wil kan daar geen probleem van maken. Indien er echter geweigerd word om dat wasrek weg te nemen dan zou ik het eigenhandig verplaatsen en voor de deur van de buren installeren.

De personen die hier direct afkomen met opmerkingen als 'zwier een varkenskop of varkenspis, javel' zijn gewoon geen haar beter dan deze personen die hun buren onrecht aandoen. Laten we kwaadheid bestrijden met kwaadheid. Onbegrijpelijk gewoon.
Spreken met de buren?!!
Komt dat wel overeen met onze normen en waarden?
Oud 24 april 2011, 14:25   #63
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Spreken met de buren?!!
Dat komt daar zeker en vast mee overeen, artisjok. We weten best wel dat bepaalden niet akkoord gaan met die stelling maar het zij zo. Dat neemt niet weg dat je buur ook rechten heeft en dat die goed behandeld dient te worden. Of die buur Belg, Marokkaan, Congolees, Chinees is doet er niet veel toe.
Oud 24 april 2011, 14:30   #64
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat komt daar zeker en vast mee overeen, artisjok. We weten best wel dat bepaalden niet akkoord gaan met die stelling maar het zij zo. Dat neemt niet weg dat je buur ook rechten heeft en dat die goed behandeld dient te worden. Of die buur Belg, Marokkaan, Congolees, Chinees is doet er niet veel toe.
Veel mensen kennen hun buren niet meer, of die buur Belg, Marokkaan, Congolees, Chinees is. Ze kennen beter het wel en wee van de personages uit "Thuis" of "Familie".
Oud 24 april 2011, 14:33   #65
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Spreken met de buren?!!
Waarom met buren spreken die zelf doen alsof de wereld van hun is en niet eens de moeite genomen hebben om even te vragen of het goed was dat hun wasrek bij hem voor de deur staat?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 14:37   #66
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, gedumpt of gedropt, wie zal het zeggen?

Die camera lost natuurlijk niets op. Het zijn de mensen die een lief klein poezeke in huis halen die er aan moeten denken dat die groot wordt, en dat je daar geld moet aan uitgeven om te voorkomen dat ze jongen.

Zo lost grensbewaking ook niets op. Het zijn de mensen die het kapitalistische systeem huldigen die moeten beseffen dat je ook geld moet uitgeven om aan iedereen mensenrechten en arbeidersrechten te kunnen geven.
Precies! Het is de verantwoordelijkheid van die mensen om voor hun eigen katjes te zorgen, en niet die van u. Daar hoeft u niet mee opgezadeld te worden. Net zoals wij niet opgezadeld hoeven te worden met de problemen van elders. Dat lossen ze dáár zelf maar op.
Oud 24 april 2011, 14:38   #67
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Waarom met buren spreken die zelf doen alsof de wereld van hun is en niet eens de moeite genomen hebben om even te vragen of het goed was dat hun wasrek bij hem voor de deur staat?
Om hen duidelijk te maken dat de wereld niet van hen alleen is; om hen te vragen dat wasrek te verplaatsen.
Oud 24 april 2011, 14:44   #68
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Laten we dan al eens beginnen met een duidelijk gesprek met die buren en niet tegen rekken beginnen schoppen �* la demper of kledij met javel besproeien �* la Marie of varkenskoppen dumpen �* la Svennies.
Oud 24 april 2011, 14:47   #69
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Om hen duidelijk te maken dat de wereld niet van hen alleen is; om hen te vragen dat wasrek te verplaatsen.
Beschaafde mensen denken na en vragen eerst aan hun buren of het goed is dat zij hun wasrek voor de deur van de buurman plaatsen. Doen zij dat niet -zoals hier het geval is- dan heeft verdere discussie toch geen nut, aangezien ze duidelijk te kennen geven geen fatsoenlijke lui te zijn die rekening met anderen houden.
Oud 24 april 2011, 14:51   #70
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Laten we dan al eens beginnen met een duidelijk gesprek met die buren en niet tegen rekken beginnen schoppen �* la demper of kledij met javel besproeien �* la Marie of varkenskoppen dumpen �* la Svennies.
Ik zie niet in waarom. Als zij het fatsoen hadden gehad om het eerst netjes te vragen, was er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niets aan de hand geweest, en was hen toegestaan dat wasrek daar neer te zetten. Dat hebben zij echter niet gedaan en derhalve mogen zij wat mij betreft op dezelfde manier behandeld worden als zij zelf anderen behandelen.
Weg met dat wasrek dus, goedschiks of kwaadschiks.
Oud 24 april 2011, 14:52   #71
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een reacties..

Men kan toch gewoon even aanbellen en vriendelijk vragen om dat wasrek te verwijderen. Een mens met een goede wil kan daar geen probleem van maken. Indien er echter geweigerd word om dat wasrek weg te nemen dan zou ik het eigenhandig verplaatsen en voor de deur van de buren installeren.

De personen die hier direct afkomen met opmerkingen als 'zwier een varkenskop of varkenspis, javel' zijn gewoon geen haar beter dan deze personen die hun buren onrecht aandoen. Laten we kwaadheid bestrijden met kwaadheid. Onbegrijpelijk gewoon.
Het eerste verstandige dat ik in heel deze toppic heb gelezen.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 14:59   #72
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom. Als zij het fatsoen hadden gehad om het eerst netjes te vragen, was er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niets aan de hand geweest, en was hen toegestaan dat wasrek daar neer te zetten. Dat hebben zij echter niet gedaan en derhalve mogen zij wat mij betreft op dezelfde manier behandeld worden als zij zelf anderen behandelen.
Weg met dat wasrek dus, goedschiks of kwaadschiks.
Ja, dat wasrek zou daar niet mogen staan. Maar zoiets pak je toch niet aan door hetzelfde te doen. Ik vind de reacties hierboven verdorven en laag bij de grond. Bepaalden die in dit topic gereageerd hebben kunnen niet dieper zinken.

Voor alle duidelijkheid ik verdedig die mensen niet. Ik vind dat er alleen op andere beschaafde manieren kan gediscussieerd worden met die mensen.

Over fatsoen gesproken. Je zou veel meer bereiken door die mensen op hun fout te wijzen. Wie zegt dat die mensen stilstaan bij het feit dat ze op die manier hun buur lastig vallen? Wie zegt dat die mensen een slechte intentie hebben?
Oud 24 april 2011, 15:01   #73
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, dat wasrek zou daar niet mogen staan. Maar zoiets pak je toch niet aan door hetzelfde te doen. Ik vind de reacties hierboven verdorven en laag bij de grond. Bepaalden die in dit topic gereageerd hebben kunnen niet dieper zinken.

Voor alle duidelijkheid ik verdedig die mensen niet. Ik vind dat er alleen op andere beschaafde manieren kan gediscussieerd worden met die mensen.

Over fatsoen gesproken. Je zou veel meer bereiken door die mensen op hun fout te wijzen. Wie zegt dat die mensen stilstaan bij het feit dat ze op die manier hun buur lastig vallen? Wie zegt dat die mensen een slechte intentie hebben?
Iemand die genoodzaakt is zijn wasrek op de gang te zetten heeft waarschijnlijk plaatsgebrek..., gezien niemand graag met natte kledij rondloopt lijkt het me dus wel een goed gedacht dit met deze mensen te bespreken. Was op de gang te drogen hangen doe je niet zomaar. Logisch, toch?
Oud 24 april 2011, 15:02   #74
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Veel mensen kennen hun buren niet meer, of die buur Belg, Marokkaan, Congolees, Chinees is. Ze kennen beter het wel en wee van de personages uit "Thuis" of "Familie".
Dat zien we inderdaad heel vaak. Jammer eigenlijk. Een goede band hebben met de buren is toch wel belangrijk naar mijn mening. In deze maakt de afkomst van die ene buur totaal niks uit.
Oud 24 april 2011, 15:04   #75
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:

Als ze er niet bij stilstaan en geen slechte intenties hebben, dan ligt het aan wat ze van huis uit gewoon zijn, aan hun koeltoer derhalve, en is het het zoveelste bewijs dat die hele multikul-ongein niet werkt en nooit zal kunnen werken. Noch op kleine schaal als buren, noch op landelijke of wereldschaal.

Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 24 april 2011 om 15:06.
Oud 24 april 2011, 15:05   #76
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Iemand die genoodzaakt is zijn wasrek op de gang te zetten heeft waarschijnlijk plaatsgebrek..., gezien niemand graag met natte kledij rondloopt lijkt het me dus wel een goed gedacht dit met deze mensen te bespreken. Was op de gang te drogen hangen doe je niet zomaar. Logisch, toch?
Dat is ook mijn punt. Als ge vindt dat die mensen u hinderen en onrecht aandoen dan pak je dit niet aan door wraak te nemen maar door een gesprek met die mensen te voeren en vriendelijk te vragen dit niet meer te doen.
Oud 24 april 2011, 15:05   #77
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Beschaafde mensen denken na en vragen eerst aan hun buren of het goed is dat zij hun wasrek voor de deur van de buurman plaatsen. Doen zij dat niet -zoals hier het geval is- dan heeft verdere discussie toch geen nut, aangezien ze duidelijk te kennen geven geen fatsoenlijke lui te zijn die rekening met anderen houden.
En beschaafde mensen die een rek met was van de buur voor hun deur staan hebben; die praten eens met de buur.
Oud 24 april 2011, 15:07   #78
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zien we inderdaad heel vaak. Jammer eigenlijk. Een goede band hebben met de buren is toch wel belangrijk naar mijn mening. In deze maakt de afkomst van die ene buur totaal niks uit.

Dat is zo, ik heb een zeer goede band met de buren... regelmatig komen we samen. 2X per jaar organiseren we een straatfeestje en dit jaar zijn we van zin er een kerstfeestje bij te doen. Genieten van het leven, daar kan een wasrek niets aan veranderen.

Laatst gewijzigd door Wisord : 24 april 2011 om 15:07.
Oud 24 april 2011, 15:07   #79
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
En beschaafde mensen die een rek met was van de buur voor hun deur staan hebben; die praten eens met de buur.
Nee hoor, want de buren hebben in dat geval zélf al aangegeven niet van beschaving gediend te zijn.
Oud 24 april 2011, 15:08   #80
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees een normaal mens.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be